Přejít na výpis diskuzí

Rage 2 – recenze

14.5.2019 19:12
Jan Slavík 90 příspěvků

Je v pořádku, když doutník chutná jako doutník. Stejně tak je v pořádku, když se ve střílečce jenom střílí. Nepotřebujeme vanilkové doutníky a FPS řežby s přes koleno lámaným přesahem do jiných žánrů. Pokud se hra zaměří na jedinou věc, je pak samozřejmě nutné, aby byla zpracovaná bravurně, ale z konceptuálního...

• WortexCZ

Zdravim. Koukam, ze se tu resi kdeco a tak doufam, ze se tu najde i nekdo kdo Rage 2 hral.

Odpovedi na vsechny sve dotazy jsem v recenzi nenasel, ale to se da snadno pochopit. Jsou pomerne specificke. Po Rage 2 pokukuju. Ale je par veci ktery me bud vyslovene primo odrazuji, nebo aspon znesnadnuji rozhodovani. Za prve: Je nejak vysvetleno proc se postapo svet behem triceti let zmenil z nehostinne pustiny na vesely kramek s bonbony? Druha vec: Pocit ze sveta. Puvodni Rage - i pres pomerne casty jev "nahlednuti za texturu" pusobil dojmem bytelneho sveta. Cihly, beton, zelezo. Vsecko pusobilo az prehnane "hmatatelne", masivne. U dvojky mam zatim z videi pocit, ze vsecko je udelane z kartonu a krepoveho papiru. Mozna, ze za to muze i barevna paleta, ale presto... sem sam? Je to jen muj pocit? Za treti: Pocit ze strelby. Je tam? Je to Rage? ;) ID Soft. dokazal vzdy vydat strilecku, ktera proste byla o strileni (porad jeste zastavam nazor - a to se uz asi nikdy nezmeni - ze pribeh je fajn v kine, nebo u Esmeraldy, ale ne u hrani na pocitaci) a o nicem jinem. Ten pocit z fungovani zbrani. Ten mohutnej, buracivej zvuk a fatalni (rozumej prehnanej) efekt na cil. Je to ve dvojce? Podaril se "ID feel"? (Ano. Recenzi sem cet. Ale taky jsem videl ruzna gameplay videa a nejak mi nejde text z teto recenze dohromady s tim co jsem videl na YT, tak se ptam jeste jednou v diskusi. Vic lidi - vic nazoru) Za ctvrte: Jsou ve hre stejne jako v jednicce povinne mise s buginou? To je ta jedina vec (krom finalniho "Boss" fightu) co me na Rage vyslovene rvalo zily na cucky.

Chci "hloupou" strilecku v remeslne mistrovskem provedeni. Neocekavam nic min, nez Doom (2016) bez "aren" a finisovacich comb. Dostanu co ocekavam?

• yeniczek

Papundeklovy mi to rozhodne neprijde, posun sveta je asi dan tim, ze se nachazime asi 30 let po Rage 1. Nektera mesta zbohatla a je to videt. Nevim, ten posun mi nevadi, protoze je to proste opravdu druhy dil, coz jsem necekal a bral cislovku jen tak jako dojeni znacky. Co se tyce strelby a souboju, je to to nejlepsi na hre. Ten pocit efektu strelby na cile je dokonalej. Spolecne se specialnimi schopnostmi je kazda akce cvachtavy labuzo. Je to jako doom. Ale zase je problem oproti jednicce, z mrtvych nepratel litaji modre sutry feltrit, coz pusobi arkadovejc. V tomhle bych se radsi drzel jednicky, kde clovek sbiral veci z mrtvol. Ale i tak me to bavi, tesim se na kazdou (KAZDOU) konfrontaci. Naopak otevreny svet je proste zbytec, na tomhle nekdo zaspal. Ale zvuky zbrani i aut jsou super. Takze 7/10 uplne v klidu. Je to proste super strilecka s moc velkyma ambicema v podobe open worldu. A ano dostanes Doom bez finisovacich komb a aren. Jen si za nepritelem musis nejcastejc bohuzel nekam dojet :D

RAGE bylo super jenomže tohle prostě už vypadala špatně od oznámení potom první  skrýny a hle zbraně, a schopnosti které dost odkrášeli z původní komornější Postapo hry. No a hodnocení jsem upřímě čekal mnohem nižší.

Příjde mi že, Replay třeba dost nadhodnocuje dát Rage 2 8/10 s tím že je na každým jak se k tomu postaví.

• KIMCID

škoda čekal jsem víc než 6

• ja_nic_nevim

Recenze by měla být objektivní (hodnotíme určité parametry žánrové a technické). Hodnocení (zejména hráče samotného) pak subjektivní. Ty neustále kydy na subjektivní pohled autorů... Tohle kdybyste řekli v jiných tématických odvětvích.

Minimálně asi nebude na škodu si dát do kupy trochu statistických znalostí a kouknout se, jak se hře daří všeobecně, ne od jednoho autora.

Věřím, že pro mnohé bude Rage 2 příjemná pařba. A taky nebude málo těch, kteří hodnotí 95% současné herní produkce jako kejdu.

Toliko k plakání nad šestkou.

• S tou kejdou bych souhlasil. Já se musím vracet k hrám z roku 2006 či dřívějších, abych si pořádně zapařil...

• ja_nic_nevim

Hraju teď Bloodlines a nemůžu se od toho odtrhnout. Nechápu za co maji třeba novi Deus Ex tak vysoká hodnocení. Naopak ta přísnost vůči Metru Exodus... kdy tu naposledy bylo něco podobného?

• To Bloodlines nevim nevim, spíše bych bral Borderlands, ale nechci to kupovat, ale hratelně a grafikou se mi líbí všechny tři díly. Počkám na slevu a pak to zkusím.

• Hra mě bohužel docela dost zklamala, alespoň prozatím (jaký to div, že?). Rage 1 jsem hrál a dohrál a i přes svoje technické mouchy, mě první dil prostě bavil. Je toho vícero co mám na srdci, ale asi budu aktuálně stručnější:

1.) V ČR distribuci je pouze k dispozici NON Steam verze, takže je potřeba mít nebo si zaregistrovat účet na Bethesda.net. Pro výsledné spuštění není klient potřeba, ale pro stažení a update hry ano. Do knihovny Steam jsem si ve finále narouboval odkaz.

2.) V nastavení mi pak chybí některé věci a zvuk je případ sám pro sebe. O skladbě v menu, která možná nějakým nedopatřením, byla reinkarnována z posledního DOOMa, snad ani nemluvě. Asi nemá cenu se inspirovat v první dílu RAGE.

3.) Nerad bych spojleroval, ale úvod má svoje mouchy (napsáno kulantně), ale nedá se přeskočit, takže je ho lepší projít bez další komentáře.

4.) V další části, tedy přechodu do otevřeného světa, na vás čeká nejedno překvapení. Jedno docela zasádní je, že vám automaticky mizí (jen tak) hlavní vozidlo, ze kterého stačí jen na okamžik vystoupit, vzdálit se, a pak už se do něj nemůžete vrátit, protože je prostě fuč, ale bohužel nevíte kam se ani podělo. Ježdění v Mad Maxu mě chytlo, tady je to takové neslané nemastné, prostě tomu nemohu přijít moc na chuť. Nevím, ale asi z Avalanche odešel člověk, který měl na starosti jízdní model. Vaše obrněné vozidlo lze sice poškodit, odstavit, ale né úplně rozbít. U vozidel povalujících se v pustině, se mi naopak stalo, že i po několikátem skoku z útesu nebyl na autě ani škrábanec... Další typem překvapení jsou rychlé reswapy nepřátel, stačí jen zaběhnout za roh a kluci, holky nebo mutani jsou zpět. FPS složka, co k ní napsat... asi je čas opět si zahrát posledního Wolfa (není potřeba hrát nutně nejnovějšího).

5.) Bohužel asi budu muset chvíli počkat na vyladění titulu, protože jsem si musel spravit chuť na večerní dvou hodinové hraní, alespoň u odpočinkového Middle-Earth: Shadow of War...

• Nějak nechápu proč si to prostě nekoupíš na steamu, když si to do něj stejně nakonec roubuješ. Chtěl si ušetřit dobrá, to pak ale není chyba vydavatele.

Pokud si zkoušel Just Cause 4 tak víš, že člověk co uměl jízdní model je z Avalanche pryč už nějakou chvíli.

• Ohledně nákupu přes distribuci, jsem jen konstatoval holý fakt, že u nás není k dispozici napřímo (v distribuci) Steam verze. A je opravdu rozdíl, když si hru koupím za 60 € nebo pod 40 €. A nic mi nebrání počkat si třeba do Vánoc na akci a koupit si jí přímo na Steamu ještě jednou. Dále to není potřeba rozebírat.

Děkuji za dobrou poznámku a to vysvětluje a potvrzuje mou doměnku, že opravdu z Avalanche studia odešel specialista na jízdní model. Jinak Just Cause 4 mě vůbec neoslovil, takže jsem ho ani nehrál, možná někdy v budoucnu ho zkusím...

• Hru som nehral a podla recenzie to teda neni ani nic pre mna. Jednotka prekvapila a toto je dokonca este horsie. Autor si svoj verdikt obhajil. Ta hra ma mizerny pribeh, dejova linka kratka a bez napadu. 3 druhy nepriatelov a ten isty miniboss dokola ?

Bezmyslienkovite strielanie by samo o sebe nevadilo, ved o tom je aj Doom, lenze ten sa na nic nehra, a je taky aky ma byt.

Lenze pri Rage 2 nam autori slubovali hlboky pribeh a zivy, rozmanity svet.. to sa nestalo.

• Tak já kouknul na store, tam jsem viděl že si ke hře za plnou cenu můžu dokupovat ingame měnu za další nehorázné peníze a šel jsem pryč. O tenhle business model fakt nezájem.

• Dát na obal růžovou a chtít za to 60€, ale není to hello kitty? Vy barbaři!

• Ilusiveman

Nehrál jsem, ale dal bych tomu z obliby čísla, 7ku. 6ka překvapila, ikdyz, to číselný hodnocení, si každéj vykládá jinak. Pro někoho je např 5ka "průměr" pro někoho z půlky dotazena hra a pro někoho rovnou odpad. Sem 6ka inklinuje. Tu rozhodnost chválím. U recenze jsem měl občas pocit, že čtu víc kuchaře, než jurnalistu, ale over all, slušná recenze za 7/10 🤔

• Luke_F

Rozmohl se nám tu takový nešvar. Jak tak vidím, tak každá AAA hra, co má ambice na to, zapsat se do herní historie (dobře Rage to asi není, berte to obecně), dopadá víceméně stejně. 6-8/10. Zdejší zkušenější hráči mě nejspíše opraví, ale nebyla poslední velká hra, co dostala 10/10 RDR2? A předtím? GTA V? A kdyby nebyl Rockstar? Nebyl to snad tehdy Portal2? Asi určitě bylo něco mezi, navíc Portal byl jen stěží velkorozpočtovou AAA akcí a samozřejmě nelze brát herní počiny jen dle recenzí Games, ale přesto z toho všeho na mě čiší dojem, že velká herní studia své výtvory zvládají čím dál tím hůře a že třeba takové EA, Ubi nebo Bethesda nemusí za, dejme tomu 5 let, být tím, čím jsou dnes - jámou na peníze nás hráčů...

• ALHAZRED

Maš uplnu pravdu,

ono dnes su tie naroky niekde uplne inde ako kedysi, ked si vezmeš kolko hier si už zahral, taaak toto sme už 100x videli a malokto prijde s niečim originalnym.

Aj tak ma najviac štve, ako podhodnotili Metro Exodus, protože to je hra, ktora ma ešte dnes udrži na PC a Rage 2 davam šancu,

napr posledny Wolf aka pecka a nedohral som ani prvu misiu...už je to okoukanyyy😛

• Sekiro 10/10. Za mě nejhorší věc co From Software udělal. Samozřejmě hodnotím neobjektivně, protože mám rád předchozí Soulsy a srovnávám to s nima. Ale osekat veškerý rpg prvky (gear?), nechat tam 10 abilit co se stejně naučím všechny a jet jen a jen po obtížnosti.. to mě neba. Souls měli o tolik víc. Ale každej asi hledá něco jinýho.

• iSpirit

Sekiro je akční adventura a není to Souls hra. Takže tvoje výtky jsou zcela irelevatní. Sekiro je ve svém žánru top hra. Hra má nejlepší souboják, co jsem kdy měl možnost hrát(Vávro uč se), navíc zvládá vertikalní desing a stealth s parádou. Jo, Bloodborne je někde jinde(možná nejlepší hra historie), ale pořád je to devítková hra minimálně.

• Tohle je fakt strašně subjektivní. Za mě je třeba Sekiro druhá nejlepší From Soft hra, právě proto, že zachovali spoustu věcí, který dělaj ze Souls her tak skvělej zážitek, ale na druhou stranu udělali dost změn. Takže jsem měl na jednu stranu pocit, že hraju Soulovku, ale zároveň je samotná hratelnost natolik odlišná, aby to celý působilo svěže. I když větší možnost kustomizace postavy by se mi líbila, ninjové konec konců použivali celou řadu zbraní a převleků, takže by to v kontextu hry i dávalo smysl. I když jsem si ze začátku myslel, že minimální obměna gearu mi bude vadit o dost víc. Každopádně se asi shodnem na jedný věci - i nejhorší hra od From Software je pořád sakra dobrá věc.

• kdyz to vezmu ciste podle hodnoceni, tak devitkovych her je tady docela dost... (navic kdyby se 10 opravdu mely udelovat tak jak je to uvedene v popisu, tak se pocet her s timhle hodnocenim jeste dost proredi)

• taketo hry su neni ani na jedno dohranie omrzi uz v polovici a za taku cenu si to mozu nechat

• tak su nebo neni ?

• Vy máte nemáte nic? Tady vidím psa, pes nejlepší přítel člověka.

• Ja porad premyslel z obrazku a videi, co mi ta hra pripomina a uz vim co - ELEX (graficky). Je to bohuzel tak. Hrali jste Elex? Ja to nedohral. Ale tak nejak mi prisla ta grafika neosobni, jakoby neherni, ze jsem se do toho nemohl vzit. To u napr. Skyrim, Rage 1, nebo Fallout 76 je grafika naprosto vynikajici - pro me osobne. Ty hry me uplne vtahovaly do sebe. Nejsem troll (protoze spousta lidi na ty hry co jsem vyjmenoval nadava).

• Fallout mozna docela funguje v exterieru, kde si muzou pohrat s nasvicenim, slunicko proste vypada dobre v mnoha hrach. Ale ty interiery des bes. Placate, hrozne kaskady stinu, zadne globalni osvetleni, vypada to tam jak hra z roku 2005 s pomerne dobre vypadajicimi assety.

• No já ti nevím, řekl bych že i ty interiéry nejsou úplně k zahození, možná by ses měl podívat jak to v roce 2005 skutečně vypadalo, vrátit se trochu do obrazu.

• Uznavam, ze screenshot, ktery jsi postl, vypada v poho. Ale proste co jsi pamatuji ze streamu a videii (navic jsem se ted podival na toto, abych si pamet osvezil https://www.youtube.com/watch?v=Ce_L2P2zwsE), tak ta hra je extremne nekonzistentni a prave ty propadne rozdily biji do oci nejvic. Mozna ma ale nekdo oko takove, ze mu spis zustanou v hlave ty krasne momenty a ty horsi prehlizi.

• Nevím jaké máš zkušenosti na lepším železe, ale naprosto běžně je sakra rozdíl jestli na něco koukáš ve videu/streamu a nebo ti to běží přímo na stroji. A ono i 1080p rozlišení už dneska není etalonem kvality, co si budem povídat. V mém předchozím odkazu můžeš vidět celou galerii screenshotů, jak ta hra u mě vypadá když to jedeš na PC na max nastavení ve 2k a dle mého skromného názoru není zrovna grafika to co by táhlo F76 dolů, jak se snaží nezdravé množství lidí naznačit. Jasně že když to srovnáš se současnou produkcí od ubisoftu tak je to o třídu níž, ale myslím že bethesda nikdy neurčovala trendy v grafickém zpracování.

• Ja souhlasim, jen me prekvapuje, ze pan chytry povazuje grafiku falloutu za vynikajici. S cimz naprosto nesouhlasim, protoze jak z tvych screenu, tak z videi jsou poznat problemy s nekonzistentni prezentaci a byla by to jen dalsi vec, ktera by mi kazila atmosferu. Ve vysledku to asi moc velky problem nebude, protoze jak rikas, dolu to tahnou jine veci. Ty se ale hodnoti z koukani spatne, a proto to ani nebudu delat :)

• Reakce na příspěvek:

Reaguji na tvé/vaše "...považuje grafiku falloutu za vynikající...". Tím jsem nemyslel kvalitu textur, na těch tak nezáleží, ale vymodelovaný svět. Autoři si dali neskutečnou práci, nebo to dělají za ně renderovací programy, protože po celé mapě najdete tisíce šutrů, kamínků, stromečků, stromů, klád apod. Zkrátka uvěřitelnost prostředí a realističnost, která vtahuje diváka do děje. Kdežto v jiných hrách jsou vymakané textury, ale jsou namapované na debilní prostředí.

• Reakce na příspěvek:

Těžko říct jak stromy a kameny, ale rozhodně je vtom světě tisíce objektů vloženo ručně, aby vytvořili dojem živých scén kde se předtím něco stalo.

• Lukass

Hral sem Elex 80 hodin,  podle me po Zaklinaci nejlepsi rpg.

No Skyrim byl zastarale uz kdyz vysel,  pro me nejvic nadhodnocovana hra vubec,  a Fallout to uz opravdu pusobi jako troleni :D

• Nejlepší akční RPG? kluci.. Gothic 2 NoTR 😉

šup na to.

• HAHAHA JA zacal z nudy pred cca tremi tydny hrat Gothic 1 :-) Uz potreti. Porad je to skvely zazitek. Pak se vrhnu hned na dvojku a mozna i na trojku.

• já to minimálně jednou do roka dávám G1+G2 NoTR, teď jsem skoro i dohrál celý Návraty ale posral se mi disk a přišel jsem o savy.. asi 250 hodin nahranejch na Návratech :D

No každopadně po tomhle vždycky docela bolí přechod na současný AAA i AA (Outward, wtf?). jak je to všechno blbý.. vždycky jsem se bál toho, že už se budu pořád dívat jen zpět a mám doejm, že už je to tady.

• Jo krasne napsany: jak je to vsechno blby

• iSpirit

Zaklínač jako RPG selhává úplně ve všem. Od nefunkčních perků, po nefunkční xp systém, přes balanc obtížnosti až questům, který jsou řazeny tak, že jako LVL 30 potkáš qeust pro LVL 8. Takže jsem schopen pochopit, že je to akční adventura s nefuknčími RPG prvky ale nejlepší RPG? WTF? Lidi proberte se. Vždyť tam ten RPG systém je úplně na víc. Vždyť ani mutageny nebyly funkční. Skyrim jako RPG funguje milonkrát lépe. To vylepšovaní vidíš po celou dobu hraní. V Zaklínači jsi v půlce hry nesmrtelný.

• Kompost

*slowclap*. tak sa ti nepaci hra. ked ta takto strasne sere zaklinac aj po tych rokoch od vydania tak ta uprimne lutujem. mal by si sa prebrat sam a posunut sa dalej...