Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Krescz
    Prostě ať udělají Wacraft 4 a lidi jim urvou ruce.
    • Johnny
      Ovce... né lidi
    • Pilgrim66
      To je to samý, jak s HL 3. Ty hry už maj takovej hype, že to očekávání by nikdy nesplnily ať by byly sebelepší.
      • Krescz
        Pravdu díš. Blizz si za to může sám, po WOTLK mohli udělat W4 s novým příběhem, třeba pokračováním a zároveň rozvíjet wow jiným směrem, ale oni radši dojí *11* *7*
        • Mohli a stále mohou udělat oboje, rušit WoW by byla pitomost, ale Warcraft 4 je dobrá příležitost. Pak by museli Warcraft 4 zasadit někam jinam, aby se to nekřížilo s WoW. Lore za ty roky udělali hromady, takže není problém o prostředí (Black Empire, Pre-Shattering, Argus a Draenor story před w1...atd). Kdo ví, třeba už Blizzard začíná na W4 pracovat, oni byli vždy tajnůstkáři a těžko odhadnout, co na Blizzconu zase ukážou.
      • Ja pochybuju, ze Blizzard dneska dokaze udelat kvalitni hru v hezkem kabatku. Akorat bychom se dockali znasilneni dalsi znacky.(viz jak dodrbali diablo, wow, starcraft a jake omalovanky ted delaji ...karticky a owerwatch)
    • Ne
  • Tak narozdíl od autora bych MOBA hrám neříkal strategie. Z pohledu hráče RTS to vidím asi takhle: super období pro RTS beru roky 95-2001, v týhle době vycházely super tituly jako c&c, Starcraft, Warcraft 2, Total Annihilation, Knights and Merchants (kdo zná je remake - doporučuju), Tzar atd... Jasně že často se akorát vykrádaly, kopírovaly se, ale existovaly mraky her se systémem "natěž-postav-pošli-znič". Každý si moh vybrat. Pak se začaly do RTS her dávat RPG elementy - když se dobře implementovaly, tak v pohodě. 1. pol nového tisíciletí pokračoval trend dobrých strategií. Red Alert 2, Earth 2150, Earth 2150, i když už bylo vidět určitý zjednodušení třeba v těžbě surovin (Dawn of War). S příchodem Warcraftu 3 to Blizzard s RPG prvkama podle mě přehnal. Jednotky tam byly silný proti hrdinovi asi jako creepové v LoL, limit populace příšernej...bylo vidět, že Blizzard už tíhne hodně k RPG. Následovaly kvalitní hry kolem roku 2005 jako SW: Empire at War, Battle for Middle Earth 2 a Armies of Exigo. Tady už bylo vidět, jak se strategie proměňují, jak už nestačil (opravdu nestačil?) koncept jako v hrách v 90. letech. Strategií vycházelo míň, ale většinou byly kvalitní. V letech zažili hráči RTSek žně v podobě C&C3, RA3 a Supreme commander. Zvlášť příjemně překvapil SC jako duchovní nástupce Total annihilationu (vydaný 10 let před SupCom). RA3 naopak mírně zklamal. V roce 2010 vydal Blizzard Starcarft 2 - super záležitost. Ale ani SC se nevyhnulo zjednodušení v posledním datadisku. Jasně že i v poslední době vyšly dobré kousky jako Act of Agression nebo Ashes of singularity - ale zase to nejsou úplně klasiký strategie ve smyslu malýho důrazu na výstavbu základny. Jinak to jsou dobrý, kvalitní hry. Taky maďarský Reconquest stojí za zahrání, úplně tradiční RTS, bohužel jenom průměrná. No tak a teď čekám, jestli vyjde nějaká dobrá normální RTS nebo ne. Dokud ale budou herní trh tak moc ovlivňovat konzole, tak to nevidím moc dobře.
    • osobně si myslím, že to se strategiemi není tak hrozné. Sice jich za rok tolik už nevyjde, ale aspoň 1-2 dobré se každý rok najdou.
      Třeba minulý rok (2016) byl opravdu silný: XCOM2 a Total War Warhammer :)
    • Jak se jmenuje ten remake KoM?
      • KrPa
        http://knightsandmerchants.euweb.cz/home/index.htm
    • Větší RTS vychází každý rok (Ashes of Singularity, Grey goo, 8 bit, atd.), ale většinou už to nejsou takové bomby. Přeci jen ten koncept z 90', kdy se stavěla základna (prakticky ve všech hrách stejně - jen to jinak vypadalo), zajistil se příjem jedné suroviny primitivní těžbou na okraji základny a pak se posílaly jen hordy jednotek nějakou tu inovaci chce. Strategie mám rád, ale RTS v tomoto podání mi moc nechybí. Za vrchol považuji Supreme Commander - Lodě, letadla, pozemní technika, radary a hlavně dostřel - viditelnost nebo , případně C&C: Generals. Nicméně současné strategie ukazují, že to jde i jinak, třeba Wargame, Men of War nebo třeba offworld trading compamy. Zase tak černě bych to neviděl.
      • Llour
        Bohužel, SC nebyl stavěný na více jádrové procesory, takže pokud hraješ 3 a více hráčů, tak se to začne s přibývajícími jednotkami hodně zpomalovat a je to pak neakční nuda *13*
        • KrPa
          tim trpela ale temer kazda hra, kde nebyl limit populace, i v RA2 si mohl z 300 FPS padnou na 2 uplne normalne, na antifreez se pak pouzivali atomovky
          • U SupCom je problém i v kodu, kdy i již zničené jednotky hra stále evidovala a snažila se jim dávat příkazy, ale existuje fan patch, který to částečně opravuje.
        • Jo, to je bohužel pravda. A místo upgradu jedničky zlikvidovali studio pokusem o mainstreamovou 2.
    • z 3000 na 150 :(

      http://steamcharts.com/app/318020

      este ked som to ja hraval tak pred rokom tak byvalo okolo 300 hracov online. Ja kkz som zabudol prihlasovacie udaje na steam lebo som mal viac uctov a email od microsoftu mi zablokovali lebo som sa raz prihlasoval vo Svajciarsku, raz na Slovensku a raz v Thajsku.
      Jedine ako sa da obnovit je zaslat sms na cislo ktore uz ale nemam :D
    • Act of Aggression je perfektny a doraz na zakladnu sa rapidne znizil v novej edicii, reboot edition.
      Podla mna v Act of Aggression zvolili vyborne strany konfliktu, frakcie. Moderne armady, technika sucasnosti ale na druhej strane aj trochu scifi, invisible jednotky a prototypy Kartelu. Spectre tank Kartelu vyzera uzasne.
      Hned som do toho investoval pretoze to vyzeralo vyborne, takisto od znameho studia Eugen systems, ale co ma zarazilo bol nasledny pocet online hracov. Mnoho s tych ludi mi pisalo ze nastal obrovsky prepad hracov kvoli 3 surovinam v povodnej verzii a zbytocne chaotickemu ovladaniu ked hrac sa musel zbytocne venovat stavbe nejakych depotov na uskladnenie vytazenych surovin apod.
      Preto aj samotny Eugen systems uplne prekopali tu hru v Reboot edition a ten je skvely podla mna.

      Velka skoda, fakt vyzera AoA vyborne. Dufam ze sa poucia s chyb a budu pracovat na niecom podobnom v buducnosti. Act of Invasion napriklad :D
      • škoda že AoA sa nevydal cestou realizmu ako Wargame, plus stavanie základne. Zo začiatku je tá hra dobrá, ale v neskorších fázach, ked tam máš blob 20 tankov ktoré nablízko strielaju proti inému blobu 20 tankov, už to vyzera divne.
    • Tilwaen
      Z nových klasických strategií můžeš zkusit Grey goo a 8-bit armies od Petroglyphu, třeba ti sednou.
      • 8 -bit je jen kopie C&C a ještě ne moc podařená.
    • Llour
      S příchodem Warcraftu 3 to Blizzard s RPG prvkama podle mě přehnal. Jednotky tam byly silný proti hrdinovi asi jako creepové v LoL, LIMIT POPULACE PŘÍŠERNEJ - přesně, začátek konce.
      • A proto je w3 best RTS ever...
        • KrPa
          w3 sam o sobe je dobre rts, ale to best rts z toho udelal editor a ruzne mapy/mody jako tower deffence, hry na hrdiny, mobi atd. coz ale neni zasluhou firmy ale moderu
          • Nesouhlasím z těchto důvodů. W3 je micro . Dobře se na to dívá. Pár jednotek se spoustou schopností a možnost kombinování předmětů/hrdinů/jednotek skýtá mnoho taktických možností. Micro je ideální pro progaming a pro diváka. Jeden click , jeden svitek, jedna jednotka, může rozhodnout vše. Má to přehled. Navíc se skvěle dívá na to, co hráč dělá s hrdiny. Z těchto důvodů je to best competetive RTS dodnes. Jestli to není nejlepší RTS, tak přeformuluji svoje tvrzení: je to nejlepší competetive RTS ever.
            • KrPa
              taky mozna v te dobe a predchozi dobe pojem competetive hra ani neexistovala, to jeste neexistoval ani e-sport, v te dobe clovek ziskaval informace z levelu a vrcholem "e-sportu" byly lokalni offline lanky

              dle me je sc1 porad lepsi nez W3 a hral se taky vice nez w3, w3 byl vice oblibeny kvuli tem modum

              a rozhodne pokud bude nekdo vybirat nejlepsi rts, online multak hry to jen tak lehce vyhrane nemaji
      • ale tak bolo to celkom zaujimave. Co sa mi pacilo, creepy po mapach a musel si behat a zbierat xp apod.
        Take elementy su v RTS super, aj AOE 3 si behal zo zaciatku a ziskaval rozne poklady, indianske osady apod. V act of aggression zas obsadzovanie bank atd.
    • zkus dawn of war 3
      • Díky za tip, ale určitě ne. Stačilo mi si přečíst recenzi a to je ještě víc posunutý k MOBA. Takže DoW3 si nechám ujít *3*
        • pochopitelne je to tvoje vec, ale alespon se podívej na nejaký gameplay, než to definitivne zavrhneš
          • Problém je že zrovna DOW a COH jsou ukázkové skoro strategie . V 90% času máš pár jednotek a zabíráš strategické body vzdálené pár metrů od sebe , aby se děj alespoň trochu hnul kupředu . To mi silně vadilo už na prvním DOW , který alespoň vyšperkovali datadisky a obsahem universa . Popravdě Heroes jsem už nemusel a DOW 3 ve mně vzbuzuje dokonce silnou averzi vůči Relicu :(
            • A jaka strategie se ti tedy libi?
            • Prostě mi připadá , že vždy musí přijít manažer se snahou odlišit tuctovou RTS a kope a kope až je z toho nudná MOBA ...a pak se všichni diví proč se RTS nedaří :( . Stejně jako EA s medvědy v RA3 ...cirkus , místo alternativy reálií . A pak pro jistotu vzali celou svobodu kterou hráč na mapách měl a z Kanea udělali skoro záchranu světa :/ ...C&C vyvařili do poslední kapky a ještě se ptali proč ty slabé odvary nikdo nechce ...
  • No clanok nic moc. Tu sa kritika moc nenosi ale predsa skusim. MOBA nieje RTS! Mohla by byt brana teoreticky ako subzaner ale to je asi tak vsetko. To by sa za strategiu dalo povazovat aj RPG lebo tam strategicky hrac rozhadzuje body svojej postave. Co sa tyka vlady a upadku Starcraft 2, za to si moze Blizzard do vekej miery aj sam. Rozhodol sa tu hru rozdelit na 3 samostatne casti, pritom velka cast hracov z toho nebola nadsena (nasr*li ich). Jednak tu hru casovo dost natiahli, SC2WoL vysielv 2010, pred 7 rokmi, a potom neboli schopny ju dlhodobejsie udrzat vo vyladenom stave. Teda co sa tyka MP.Blizzard silne tlaci na 1v1 koli progamingu. Kazdy vydany diel/datadisk im rozhodil balanc a hratelnost takze nasledujuce sezony bol hokej kedze v kuse sa ladili jednotky. A kopec dalsich drobnosti ktore sa nabalili.
    Tvrdit ze koli Starcraftu tu nieje moc priestoru pre dalsie RTS je tak isto blbost. To preco tento zaner zkapal je pomerne jednoduche. Po obrovskom boome RTS hier, kde pomaly kazde studio chystalo nejaku RTS sa trh presytil a jednoducho prezili len ty najuspesnejsi a ostatny postupne zakapali. A toto ostalo v hlavach vydavatelov ale aj niektorych vyvojarov a preto sa moc do vyvoju RTS nehrnu a tych par zvysnych ma zasa pocit ze musia za kazdu cenu inovovat lebo inak by sa im nepodarilo predat dostocny pocet kusov. Pritom naopak je tu velka cast hracov co by radi zahrali klasicku RTSku ktora by akurat vyuzivala moderne ovladanie (napriklad nemusim klikat po jednej jednotke a zadavat prikazy, lepsia praca zo skupinami a podobne), slusnu grafiku atd. ale pritom by boli zachovane klasicke prvky a hratelnost. Klasicky C&C 1 v modernom prevedeni a ovladani si myslim ze by bol v pohode uspesny ale prave aby bola zachovana povodna hratelnost. Fak nepotrebujem kazdu chvilu nejaku socialnu volovinu, dokupovanie jednotiek na appstore, vymyslanie 35+1 ras/jednotiek pritom funkcne su vsetky rovnake a podobne.
    • Klasicky C&C v modernom prevedeni bol Act of Aggression a moc sa nechytil. Vyborne jednotky a strany konfliktu, USA, Chimera a Kartel ale velka slabota co sa tyka poctu hracov.
      Podla mna by to chcelo nieco viac. Nieco ako spravil Blizzard s Overwatchom. Na fps nabalil moba a rpg prvky tak aby to bolo kompetitivne a zabavne pre siroku masu ludi. Take nieco si myslim ze by prospelo aj rts
      • Nevím na kolik to ještě funguje, ale cca před rokem jsem byl v closed betě Total War Areny. Nebylo to úplně špatné. Boj alá klasický TW s fog of war, každý ovládal cca 3 jednotky a mimo boj to hodně připomínalo WoT - Tiery jednotek, odemykání za XP, kupování upgradu a nových jednotek z herní měnu.
      • AoA som zachytil ale nehral. Teraz ked som pozrel screenshoty, video a ani sa nedivim ze sa nechytili. Blizzard Starcraft 2 uspesne hnoji ale zasa aj koepc veci robili/robia na nom spravne.
        AoA - preco niekoho napadlo ze mapy/biky odohravajuce sa v mestach kde je kopec budov su strasne zabavne ? Taketo mapy boli otravne aj v SC2 ale tam boli aspon relativne jasne dane koridory a neposobilo to az tak rusivo. Dalej preco budovy zaberaju polku vyhladu na mapu? Ja hram strategiu aj pre strategicky prehlad a nie aby som si pozeral rozanimovanu tovaren ako stavia tank, na to tu je simcity a podobne hry. To je o proporciach. GUI maju inspirovane starcraftom alebo podobnymi hrami ale docela sa v nom stracam lebo tam kazdu chvilu nieco vybieha. A dalsie drobnosti ktore ale prave kazia ten pozitok z hry. To co Blizzard robi dobre je ze vizual nieje na ukor hratelnosti a hlavne prehladnosti. Stale je to strategia s pohladom na mapu a nie 3d zoomer na vojaka ako pekne kope zakop a je super rozanimovany a ma vysoky pocet poligonov ze to vyzera pri zazoomovani pomaly ako 3d fps, co je mozno fajn pri prezentovani na E3 ale v hre je to skor otravne.
        • Kkt
        • Tu mas pohlad cez satelit z vysokej vysky.

          http://www.eugensystems.com//wp-content/uploads/2015/07/2015-07-10-15_54_43-Act-Of-Aggression-DirectX-11-Release-X_-64-Bits.png

          to nieje o tom ze sa nechytila ta hra lebo bola zla, ale o tom ze pre rts nieje miesto. Jedina osvedcena klasika StarCraft, stare AoE a konec. Ziadne ine RTS nepritiahnu masy hracov, kazdy hra drble MOBA
        • vyborne je AoA, ten military feeling je dobry.
          A boje v budovach, tak mas tam banky ktore obsadzujes. Je to zabavne, pouzivas transportne helikoptery, vysadok, vycistenie banky, obsadenie atd.
          Len na zaciatku tam bol uplne iny model. 3 suroviny, inak sa stavala zakladna, vela upgradov, budov. Bolo to podla mna zbytocne chaoticke a zbytocne si travil cas stavanim budov pre zasoby a rafinerii, jednotky boli pomalsie atd.
          Mas tam aj satelitny pohlad vysoko nad zemou, pre stavbu zakladne, a ostrelovanie artileriou. Hlavne americky HIMARS ma obrovsky dostrel.

          Fakt vyborna hra, pre toto neznasam starcraft, ze je to v kozme, chrobaky, marinaci a ine prisery. Ovela viac ma bavi military rts. Jedine co mi strasne vadilo na tej hre, bolo neobmedzene stavanie Income buildings, takze pri hrach 3vs3 sa vzdy niekto zakempil a potom len spamoval.
    • Bohužel , dnes právě letí sázení políček a psaní elaborátů na tohle téma pro svoje dvě nejlepší kamarádky . Facebook či Mona vše je o zjednodušení . Bohužel u MOBA je to řezání větve na které stojí . ...
  • Sorry jako... :-)

    Ale ač je z článku cítit autorova snaha taky je z něj doslova cítit, že sám ani pořádně neví co to strategie je/jsou a jenom opisuje nějaké věty z angličtiny kterým doplňuje "co si myslí".

    SC2 mimochodem chcípá právě proto, že se po posledním datadisku proměnil v mobu a už NENÍ strategií!
    • už to nehul... SC2 neni MOBA ani kdyby ses p**ral... jestli mluvíš o coopu, tak to je jen zpestření, kde si každej tenjden hráči daj mutaci s kámošem a zase jsou hrát klasickej mulťák....

      takže tady laskavě nemluv o něčem, čemu nerozumíš, ty jedna MOBO...
      • Ty mi spíš zníš jako max platinová liga, v master+ se ze strategie po Voidu stal ability cklickfest = moba, nebo proč si jako myslíš, že se na hru vy*li korejští progameři co nedělali vedne v noci nic jiného než to hráli?

        Za násobně větší prachy můžou jít k jiné mobě... a taky šli.
        • Z tebe progamer nikdy nebude
          • Mě stačilo v HoS porážet top mastery, to mě bavilo a měl sem na to :)
            • bacha na to, zdá se mi že trochu ztrácíš pojem o tom co je hra a co je realita...

              jen pro upřesnění... SC je hra, neni reálná, nikdy nebyla a vždy vyžadovala od hráče solidní macro i micro hru... Naproti tomu MOBA prakticky postrádá jakékoliv macro a je výhradně zaměřená na micrování jediné jednotky...

              Ale nic si z toho nedělej, že už ti SC nejde... je to prostě hold těžká komplexní hra... Možná bys měl zkusit právě nějakou MOBU, ta ti bude tak akorát ;)
            • Ano tome, strategie je o tom microvat každou jednu svou jednotku, vždyť i ve skutečnosti velitel generálního štábu třeba USA má v hlavě každého jednoho vojáka a vysílačkou mu říká, aby teď použil jinej druh nábojů než před minutou :-)

              A pak ses probudil celej mokrej viď, mobíku...
            • typickej nářek lidí, který se k SC vrátili po dvou a více letech a zjistili, že hra je rychlejší a náročnější a že teď dostávaj na p*del i když dříve byli na vysoko v lize...

              celá kauza ohledně konce SC2 v Korei byla taky jen nafouknutá bublina... V Korei se stále hrajou velké i premiové zápasy o hromadu peněz... http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Premier_Tournaments

              Evropský a americký progameři stále jezdí do Korei aby mohli trénovat mezi korejcema...

              a nakonec, jestli si myslíš že ability dělaj z SC2 MOBU... tak si asi nikdy nehrál žádnou MOBU, protože pak bys věděl že hlavní rozdíl je jinde... ale chápu, že hledáš ospravedlnění pro svoje chabé micro...
            • Tak hlavne ze sis zvednul sebevedomi. O nicem jinem hrani starcraftu ani neni
  • Hlavně jim chybí kvalitní zástupci. DoW3 je kupříkladu docela ok(dojmy z bety), ale nic proti kvalitě, kterou byl Relic schopný dodat v předchozích hrách. Plus jsou tam ty nesmyslné moba elementy které hře vůbec nic nepřidaly. V denšní době jsou holt v kursu hry pro všechny platformy a tomu moc RTS nevyhovují. A když už nějaká sem tam vyjde, není to většinou žádná sláva. Přitom zájem tam je, ale i já(na rts jsme vyrůstal) radši hraju jiné hry, poněvadž tu prostě není nic co by mě zaujalo. Ale kdyby bylo, skočím po tom jak pes po slanině.
    • Nekdo by se te diry na trhu mohl chytit a prijit s necim na KS. Nesmime uverit tomu, jake predstavy o trhu a o tom co chceme, maji manazeri. Dneska proste nikdo nenaleje do strategie desitky milionu, jak bylo receno v clanku. Nikdo nechce riskovat proto vychazeji vicemene same recyklaty toho sameho (to se tyka her obecne, ne jen rts). Ale to neznamena ze my hraci strategie, nebo inovativni hry obecne, nechceme.
      • To hej.
        Kludne pouzit aj viac rpg prvkov. Napr age of mythology bolo fantasticke, klasicka AOE hratelnost obohatena o mytologicke jednotky plus rozne kuzla ktore si mohol zoslat, a neskor aj o Titanov atd.
        o toto ide. ze na klasicku kostru RTS nabalit zaujimave herne prvky ktore by tie hry zatraktivnili.
        proste casom budu aj hraci MOBA hier uz uplne znudeni a podla mna by privitali nieco uplne ine.

        Proste chyba taka hra, zamerana viac na jednotlivca a tam vidim priestor na nieco nove. Jednoducho, ty medzi 4 nahodnymi spoluhracmi sa v tej DOTE stratis a mozes sa snazit ako len chces, vysledok neovplyvnis ked dvaja spoluhraci robia hluposti. Aspon mna toto na MOBA hrach zacalo nudit, ze je obrovska priepast v zabavnosti medzi zohranym tymom a beznej hre s nahodnymim spoluhracmi
        • Tohle ale plati u jakekoliv MP hry, ze zalezi na spoluhracich. A plati to i u klasickych rts, pokud hrajes 3v3 nebo 2v2
          • ja viem. Lenze je obrovsky rozdiel ak sa stratis medzi 4mi spoluhracmi alebo ak mas spoluhraca len jedneho s ktorym sa lahsie dohodnes resp aj ty sam vies vybornymi tahmi zvratit stav hry.
            Proste to je absolutne iny pocit z hry. Predstav si, spoluhraca zatlacia rychlym rushom takmer ho znicia on sa stiahne ku tebe, ty ale zasadis tvrdy utok pretoze vies ze nebudu mat tak silnu obranu, resp spravis rychly technologicky pokrok na ukor poctu jednotiek. Uplne sa obrati karta hry, oni minuli znacne mnozstvo prostriedkov aby Vas na zaciatku precislili, ale potom im zacne dochadzat dych resp ekonomika spomali.

            Toto je kuzlo rts kedy ty ako jednotlivec mas ovela vacsi vplyv na hru samotnu
  • jamar28
    RTS to pro mě navždy bude Red Alert 2. *4* Skvělá kampaň zasazená do alternativní reality, navíc možnost hrát za ty zlé! A že to byla badass kampaň za Sověty - hned první mise a Pentagon se za hlasitého URAAAA řítí k zemi. V jedné misi si člověk vybudoval masivní armádu, v jiné měl zase hrstku vojáků nebo pidiostrůvek a stál proti přesile. Bohatě by mi stačilo, kdyby na tom samém enginu udělali pár dalších kampaní a hned si to koupím. Ta hra nestárne, naposledy jsem ji přejel před dvěma lety. Už jen ty reálie! Klepackiho soundtrack, tanky Apokalypsa, Tesla soldiers...A větu "Kirov reporting!" si budu pamatovat nadosmrti. *14* *16*
    • Veskoslave?
      • jamar28
        Proč veskoslave???
  • článek mluví o představách Blizzardu a nějakých proto-MOBA hrách, ale zapomněl zmínit úplně první hezky provedenou singleplayer MOBA hru: bonusová kampaň za Orky v W3:Frozen Throne
  • Jack1947
    Prostá retardace trhu, se dotkla i strategiíale mladší generaci to stejnak vadit nebude alespon se nebudou muset tolik namáhat a hra je povede více za ručičku. Strategie indie stále vycházejí neřikám že kvalitní ale strategie to jsou.
    • hej, poondene MOBA zabilo strategie ako Apple Nokiu. Pritom to boli vyborne hry 1vs1 alebo 2vs2.
      Niekedy proste clovek chce byt panom situacie kedy jeho rozhodnutia maju ovela vacsi vplyv na hru ako ze aky item kupis v dote
  • RTS není teď moc "populární" hlavně proto, že už dlouho žádná pořádná nevyšla. Když už něco vyjde, tak je to břečka.
    Třeba COH2 vyšel už před 4 roky a to k dokonalosti má ještě taky velký kus. Ale pořád nabízí aspoň velice zábavný multiplayer, kdy to na Steamu hraje denně až 10 000 lidí a co vyšlo během těch let dalšího zajímavého? Téměř nic. Nadějný Call to Arms pohřbili svým vývojem-nevývojem a starší Men of War už taky vyšel celkem dávno...
    Nehledě na to, že se do strategii téměř vůbec nesypou prachy. Co udělá kvalitní marketing s prodejností i těch největších breček jakéhokoliv žánru všichni víme.
    Kolik lidí bude vědět, že vyšel takový Sudden Strike 4? Kdybych už tak dlouho nevyhlížel nějakou strategii, která má potencial, tak téměř nevím, že existuje. Místo toho to teď pofidérně otevřou jen pro některé hráče, kdy jestli to nebude opravdu dobré, tak tito hráči, než to vyjde, odejdou a zase nebude žádná hráčská základna...
    • Jde taky o marketing a prezentaci. Nicméně je pravda, že tady strategie moc prostoru nemají. Znám jich pár, které tu nemají ani kartu hry, přitom je dost často zmiňuji, zkoušel jsem i "připomínky a dotazy", ale prostě nic. Přitom pak se tady objevují hry jako Civ6, kde vyjde článek každý týden, s preview nového národa... Nebo se recenze chopí někdo, kdo to nepochopí. Teď konkrétně mám v hledáčku Veil of Crows, což je takový Mount&Blade, ale hraje se to jako strategie - zatím ve vývoji, tady o tom není ani čárka. Hegemony (již jsou 3) je taky slušná rodinka strategií, ale tady usnuli před vydáním 1 a o dalších už se nepsalo a nemají karty her... PlanetBase, taky nic...
      • Neplést Hegemony a Hegemonia - oboje jsou strategie, první je histrická a druhá sci-fi.
  • toto neznasam na dnesnej dobe, ze sa rts strategiam vobec nedari.
    Dotu si rad zahram, ale niesom nejaky manik co ma nejaky tim zohranych spoluhracov a hra to na sutaznej urovni. Takze to je nevyhoda, vzdy ked hra clovek public hry 5vs5 dostane 4 nahodnych spoluhracov a to nieje ono.
    Niekedy proste chcem aby ta hra bola v mojej rezii, resp viem viac ovplyvnit priebeh hry. 1vs1, 2vs2. Kupil som minuly rok Act of Aggression za 40 eur.
    Skoro ma slak trafil ked som videl pocet hracov online :D cca 300, pritom vyborna hra.
    Ja neviem, asi kupim age of empires 3. Tam je este ako taky slusny pocet hracov.
    • Já hrál jen chvíli Dotu a League of Legends a jsou to návykový hry, ale hrát to bez kamarádů je aspoň pro mě naprostá sebevražda. Komunita hrající solo je naprosto otřesná a není se čemu divit, když je skoro celá hra postavená na spolupráci.
      • Ani bych nerekl. Jedna mapa, jeden panacek a 3 aktivni dovednosti (kdyz mas stesti; jsou I hrdinove co maji vsechny ability pasivni nebo na autoseslani). Zabava pro krecky.
        • Vůbec nemáš ponětí o čem píšeš. Kdokoli mi tohle tvrdil, byl vždycky hráč z nejnižšího tieru, kterej se domníval, že má hru zmáknutou a prohrává kvůli spoluhráčům, případně tu hru pořádně ani neznal.
        • mapy nepotrebujes. to mas ako hokej, tiez sa hra vzdy na rovnakom klzisku. Proste je to sutazna arena, rozdane zbrane, dovednosti a je na time ako ich vyuzije vo svoj prospech.
          Len to ma sere ze sa nesnazi niekto posunut aj RTS trochu dalej, obohatit ich o nove prvky aby boli atraktivnejsie pre sucasnu generaciu atd.

          Proste to ma tiez svoje kuzlo, hra 1vs1 alebo 2vs2.
      • ved toto ma natom stve. Ze strategia je pravy opak, kedy na tebe stoji cely priebeh hry. Proste to je uplne iny pocit ked horkotazko zvratis takmer prehranu hru vybornym tahom. Ako ked hras 150tu hru v dote s nahodnymi spoluhracmi.
        • Klasický RTS nemůžou bejt ani zdaleka tak populární jako MOBA. Pro běžnýho hráče se v Dotě pořád něco děje, ani nestíhá přemýšlet nad tim, co se vlastně děje a najednou je konec hry. Takovej člověk si pustí RTS a ani to nemusí bejt nic hardcore. Vyláme si zuby i na Starcraftu, protože ho celou dobu nic netlačí a najednou ho v minutě zničíš a on to vypne a odinstaluje.
          • nemozu. Ale takych hier je malo kde si zahras vyborne 1vs1 alebo 2vs2. Mensi pocet hracov ktori ale ovladaju ovela vacsi pocet jednotiek, takze viac vynikne jednotlivec s vybornymi tahmi a taktikou.
            To je vyborne na RTS, musis neustale scoutovat mat prehlad o diani na mape, zabrat suroviny, udrzovat si ekonomicku vyhodu atd.
            Jednoducho tie hry maju tak vyborne takticke moznosti, a absolutne sa s tym nic nerobi, neinovuje. skoda
          • PS: A u starších hardcore strategií dostane pravděpodobně nasekáno i od AI na easy a dopadne to stejně.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit