Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • kokocz

    Když uz jste testovali tuto grafiku prosííím zkuste to na ARK Survival Evolved a řekněte tu pak jak to jede :D Protože to nepojede :-) 

    • Jack1947

      Na něco se ptáš když odpověd dávno znáš, nebo jak ? 

  • Původně jsem se nechtěl vůbec registrovat na tomto serveru, ale tato recenze HW mi prostě nedala (fórum bez nutnosti vytvoření uživatelského účtu bylo prostě nejoptimálnější, ale bohužel toto období svobodného vyjadřování již dávno skončilo, takže kdykoliv mohu dostat BAN). Prostě musel jsem napsat pár drobných postřehů (k recenzi) a praktických zkušeností, které mám osobně s obdobnou kartou od jiného výrobce. Konkrétně mám tento model GIGABYTE RTX 2080 Ti WINDFORCE OC 11G. Recenze tohoto modelu je například na Guru3D zde. I podle ní jsem dopředu věděl, že se bude jednat spíše o takový zlatý střed v rámci varianty RTX 2080 Ti, že to tedy nebude žádný trhač rekordů, ale že svůj účel splní na 100%. No a s ohledem na to, že jsem tuto kartu pořizoval hned na začátku prodeje a za cenu, která je ještě teď jedna z nejnižších, tak jsem si říkal, že nemám přec moc co ztratit, až na tu investovanou sumu.

    Ale zpět k mým postřehů v rámci této recenze. Za 1.) stále si osobně myslím, že testy standardního PC HW na GamesCZ prostě nepatří a klidně bych je přenechal specializovaný serverů, kterých je celkem dost. Raději bych zde uvítal review specifického HW, který se profiluje jako herní, nebo rozbor konzolí anebo například novinky v oblasti VR. To lze také najít jinde, ale tady to má svoje opodstatnění i svůj přínos pro herní komunitu.

    Za 2.) Samotná recenze má celkem spoždění (tato řada karet šla do prodeje jako první z RTX řady), což by šlo ještě pochopit, např. s ohledem na cenu dané karty. Dále by v recenzi mohlo být otestováno mnohem víc titulů. Herní magazín, jako je GamesCZ, by měl mít možnost zajist mnohem větší portfolio her a chybí mi zde i některé syntetické benchmarky navíc. Nechápu proč vůbec nebyl otestován Ray tracing, asi proto, že o tom bude "samostatný článek". Což bylo velké téma v rámci uvedení této řady grafických karet od Nvidie, přeci jen již máme k dispozici dvě hry a v únoru přijde třetí, která tuto funkci přímo podporuje. Navíc vyšel 3D Mark balíček Port Royal, který je právě určen pro testování Ray tracingu. Výsledný test tedy nepřináší nic nového a tak jsem očekával, že alespoň přijdou na řadu nějaké ty postřehy z pohledu hráče. Ale bohužel...

    Za 3.) Osobně bych si pohrál víc s nastavení dané karty i sestavy. S ohledem na to, že se jedná o jeden z nejlepší modelů 2080 Ti, verze DUKE je podle mě ještě o chlup zajímavější, tak to vypadá, že jsou maximální naměřené hodnoty po přetaktování poněkud nízké. Karta, kterou mám k dispozici, tedy GIGABYTE RTX 2080 Ti WINDFORCE OC 11G, není sice žádná špička, jak jsem již psal, ale bezproblému mi všechny benchmarky projdou na následujícím nastavení - Power Limit: 104% (lze i 102%), Temp Limit: 85 °C, GPU Clock: +170 MHz, MEM Clock: +1000 MHz (to je bohužel základní limit aplikace pro OC a víc jsem raději nezkoušel) a navíc to běželo na 5 let staré HW konfiguraci. Celkové FPS, bez OC, a to v obdobných titulech, jsou ve většině případech podobné jako jsou uvedeny v recenzi. Tak například, Shadow of the Tomb Raider v nastavení QHD - Ultra, TAA - jsem naměřil následující výsledek - MIN: 82, AVG: 165, MAX: 100, po OC - MIN: 90, AVG: 189, MAX: 110

    Za 4.) Klidně dělejte testy a recenze HW dál, ale prosím přijdejte do nich trochu invence a zaměřte je více na rozbor z pohledu hráče... Do testů můžete doplnit klidně i zajímavá videa z testování. Také můžete přidat informace o různých problémech, třeba že některé hry s DX12 občas hodí BSOD. Když přepnu danou hru na DX11, tak se problém vůbec neobjeví, ale celkový výkon rapidně klesne. Bohužel jak zjišťuji, tak se jedná prakticky o problém, který je stejný i u ostatních typů GPU, nejen u řady RTX. Jinak, kdo si koupí obdobnou grafickou kartu, za podobné peníze, tak asi moc neřeší její spotřebu, ale výkon. To je jak koupit si BMW za 2mega a pak řešit, že to nějak hodně žere...

    Zkuste se tedy Vážená redakce, pokud si přečte tento příspěvek, zamyslet nad tím co chcete primárně předat Vašim čtenářů, co je vaším cílem? Přinášet zajímavosti okolo HW nebo vše okolo her? Jinak mi tu chybí recenze na některé tituly, které vyšly a jsou celkem zajímavé...

    P.S.: Ať žije RE-TRO GamesPlay

    • Whoossain

      Pěkně napsaný a souhlas. Jinak, pro doplnění nějkých poznatků z praxe z mojí zkušenosti (shodou okolností mám taky 2080 Ti od Gigabyte, ale ve verzi Aorus Xtreme) - ve 4k jsem zatím nenarazil na nic, co by nedosahovalo stabilních 60fps (Doom 2016, Evil Within 2, Prey). Karta jako taková je celkem přímotop - v zátěži není problém dostat se na 80°C. Tim je tahle řada celkem známá - pravděpodobně to souvisí s prostředním ventilátorem, který je celkem netradičně zpracovaný. Gigabyte aplikace a utility dokážou celkem slušně pozlobit - např. Aorus Engine (určený pro taktování) brání počítači v přechodu do režimu spánku (dokonce i vypnutí monitoru po nastavený době). A RGB podsvícení řady Aorus je fakt povedený. A to nejsem zrovna příznivcem podobnejch fíčur. Tady mě ale zaujalo natolik, že jsem nakonec nelenil a kartu jsem nainstaloval vertikálně.

      Obecně za mě spokojenost a jenom čas ukáže, co ještě dokážou z nový řady vymáčknout další ovladače (nejnovější nVidia ovladač, co vyšel včera, zavedl i podporu FfreeSync btw) a jak efektivně dokážou vývojáři pracovat s ray tracingem a jeho implementací do her.

      • Jsem rád, když můj příspěvek někoho osloví a něco si z něj vezme nebo mu něco přinese. Příspěvky jsou od toho, aby určitý způsobem reagovaly na text v článku nebo ho doplnily anebo upozornily na některá zajimá fakta...

        No, svým postem jsem chtěl hlavně přimět redakci ke změnám v sekci HW. Jak by bylo například dobré pojmout testy do budoucna a co mi v recenzích chybí. Zatím je to sice bez odezvy, ale uvidíme, dejme tomu čas....

        Jinak po odeslání předchozího komentáře jsem zjistil, že jsem omylem zaměnil hodnoty AVG a MAX, což zamrzí, ale už jsem neměl možnost to upravit.

        A ke tvé odpovědi, která jen doplňuje poznatky dalších vlastníků řady 20. Aorus Xtreme je prakticky nejvyšší model od Gigabyte a náhodou mám k dispozici i předchozí generaci 10, tedy GTX 1080 Ti a už to je vynikající karta, takže vím o čem píšeš. Ale nyní jí používám primárně trochu k jinému účelu, tedy nedokáži udělat například přímé mezigenerační srovnání.

        Tituly, které jsi uvedl jsou docela dobře odladěné už v základu a netrpí na propady výkonu prakticky na jakékoliv konfiguraci. Co naopak doporučuji vyzkoušet / otestovat je například nejnovější Tomb Raider (klidně v DX11) nebo Kingdom Come: Deliverance, což je pro jakoukoliv konfiguraci hodně velké utrpení a trápení. Ostatně by z toho mohl být celkem zajímavý samostaný článek, který by mohl mít titulek: "Středověk trvá, aneb potrap svoje PC, herní dekadencí".

        Anebo třeba nejnovější Assassin's Creed Odyssey, který mi v testu od pana Jirky S. chyběl, no zajímavé je, že přednost dostal předchozí díl...     Chlapi..., sakra..., to jste kolegové z herní branže!? Nemohl jste mu alespoň někdo, zapůjčit tento titul ze své Steam knihovny nebo mu ho nemohl někdo z Vás koupit, jako Vánoční dárek a ještě k tomu ve slevě ??? Ostatně tak jak to udělalo i spousta jiných lidí... Cožpak se neřídíte heslem děláme to dobrovolně, z lásky ke hrám, a proto si musíme pomáhat!?

        A teď zpět... Ano, vysoké teploty, nejsou pro tuto řadu v zátěži nijak vyjimečné, tak jako spotřeba, příkon či odpadní teplo. Holt, když potřebuji v nouzi přitopit, tak si stačí pustit jakýkoliv benchmark ve smyčce nebo si zahrát nějaký neoptimalizovaný titul... V těchto měsících je to ideál, jak nějaká reklama na přímotop.

        Rozhodně měla být v článku zmíněna nově uvolněná podpora FreeSync, která je určitě pozitivní krokem od Nvidie a bude zajímavé podrobně sledovat další vývoj v této oblasti. A s ohledem na to, že používám monitor s podporou G-Sync s max. obnovovací frekvencí 165 Hz, tak se mě tato skutečnost moc netýká, ale ostatní hráči mohou konečně okusit plynulejší obraz s řádově nižší investicí než doposud... Kdo si zvykne na LCD s G-Sync, tak už nechce používat jiné...

        • Whoossain

          Myslím, že top řada od Gigabyte je s hybridním/custom vodním chlazením. Pravda je, že si netroufnu odhadovat, jak velký je rozdíl ve výkonu nebo jestli je hlavní "fíčurou" lepší odvod tepla. Testů je pořád jako šafránu (odbočka - právě jsem zahlídl Kingpina od EVGA s hybridem - https://forums.evga.com/EVGA-GeForce-RTX-2080-Ti-Kingpin-Pictured-m2906081.aspx - to vypadá hodně zajímavě). 


          S optimalizací titulů, který jsem uvedl, máš samozřejmě pravdu. Nicméně já jsem investoval celkem slušnou částku do nový sestavy hlavně kvůli tomu, abych si zahrál to, co už mi neběhalo na předchozim železu podle mých představ (hlavně kvůli UHD monitoru). Takže to budu procházet a testovat postupně. Rozhodně nepatřim mezi lidi, co udělají build kvůli "hraní benchmarků". Takže až vyprášim kožich démonům tak se vrhnu do distopickýho světa Desu Ex a kartelama ovládanýho Mexika ve Wildlands. To jen pro vysvětlení proč jsem neuváděl nějaký čísla z benchmarků a podělil se o zkušenosti z ne nejaktuálnějších her. A Tomb Raidera mám samozřejmě taky v plánu. A z nadcházejících titulů Atomic Heart a Metro Exodus, kde by snad měl konečně být i rozumně iimplementovaný ray tracing.


          Jinak znovu musim pochválit tvůj čtivej příspěvek/odpověď. Reakcí k tématu, který jsou navíc informativní, je dneska jako šafránu. A ne jenom tady...

  • A ted si kupte 4k /144 monitor :D 

    • Jack1947

      Pche 144 ? to je pro lůzry, dneska frčí 200 a více!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit