Redakční pokec o pravidlech Baldur's Gate 3
-
Důležité v tvém příspěvku: "je pátou iterací systému, který má kořeny v 70. letech 20. století". No právě, že kostra těch pravidel je stará padesát let... Z mého pohledu to je přežité generické fantasy osmdesátek, které se v dnešní době vesměs paroduje.
-
Jasně, my DrD2 hrajeme, pravidla jsou super, slovanské ztvárnění pravidel je naprosto boží. Víc se klade důraz na životy obyčejných lidí a řešení jejich problémů v zápletkách. Právě to generické fantasy, které představuje DnD nebo původní Dračí doupě se mi už přežilo. Navíc, zjednodušení pravidel je krok vpřed, nepotřebuješ se učit milion tabulek a hovadin, aby jsi mohl hodit šutrem. A velké plus má určitě úžasný bestiář.
-
pekne. tieto redakčné pokecy sú dobrý nápad. snáď ho nezarežete ako iné, nádejne vyzerajúce nápady, ktoré sa vytratili.
-
prihováram sa za podcasty a skúste nezabudnúť na google podcasts ;)
-
Ani jeden z těchto argumentů z toho nedělá něco, co by měl člověk apriori upřednostnit před jiným systémem, jde totiž spíše o to co komu víc vyhovuje v celé škále možností: Složitost systému na pochopení a obecně jeho struktura, tak jak je nastavena, je mi to sympatické nebo není? Subjektivně. Kulturní kořeny a sémantika ze které pravidla vychází. Je mi to sympatické? Duše hry vetknutá původem autorů. Stotožňuji se? Co hrají lidé v mém okolí? Proč bych je měl přesvědčovat o tom že to nebo ono je lepší? Proč mít vůbec pravidla a proč právě taková jaké mi předkládá DnD nebo DrD?
V tomto kontextu jsou všechny výše uvedené argumenty irelevantní. :)
add1 - to má windows taky a těžko ho označit jako dokonalý OS
add2 - viz. výše
add3 - takže má zásluhy :D
add4 - samozřejmě je to easy a dobrá značka s PR. :) ale to z toho nedělá must have system. :)
-
Ne asi, DrD2 je vtip.
-
DrD2? To někdo hraje?
-
To samozřejmě ano, ale pro DnD hovoři že:
- má miliony uživatelů
- stále se vyvíjí skrze oficiální dokumenty
- je pátou iterací systému, který má kořeny v 70. letech 20. století
- d20 system dneska využívá desítky pen and paper her
-
nop
Carsomyr +5 -
To je dost subejktivní argument. Co se může zdát lepší tobě nemusí se zdát lepší jinému. :)
-
Protože je ve všech ohledech lepší.
-
Proč hrát DrD2, když je tady DrD 1.6? 😀
-
Proč hrát DnD, když je tady DrD2?
-
Mimochodem, kdo by měl zájem hrát českou edici DnD 5e, zkuste se podívat na http://d20.cz
-
Pánové, co se týče magie, tak je ji v pravidlech DnD 5e mnohem více, než v předcházejících edicích. Je to patrné u samotných povolání, kde každé z nich má alespoň jeden magický sub-class. Stejně tak u skillů i těch otevřeně "nemagických" nalezneme řadu věcí, které jsou principiálně magie, byť nazvané jinak. Dokonce kvůli tomu vznikly homebrew pravidla pro to, jak udělat zcela nemagický class, což je jinak zatraceně velký problém.
Zbraně zde mohou být až +4 (legendární), což je úplně nemlich to samé jako u ADnD 2e (Baldurs Gate 1 a 2).
Absolutně neplatí, že by DnD 5e bylo low-magic fantasy. Právě naopak!
Prosím, než o něčem začnete mluvit diskutovat, tak si to alespoň projděte.
-
Taky dik!
-
Ahoj, to s podcasty je dobrý nápad, zapracujeme na tom! A problémy s reklamou předáme vývoji :) Díky za feedback!
-
DOTAZY NA REDAKCI:
Bylo by možné Redakční pokecy nacpat do podcastů (Apple, Spotify atd.)?
Dalo by se zasáhnout do chování reklamy v přehrávači? Na mobilních zařízeních je zavření reklamy řešeno ux, kter zavání dark patternem. Pokud se mi schová ovládací lišta přehrávání, reklama je na samém dolním okraji. Chci-li ji zavřít křížkem, kliknutím se prvně zobrazí ovládací lišta, ta psoune reklamu nahoru a můj klik vyhodnotí jako konverzní (netrefím křížek) a vezme mě na cílovou stránku. Tímto se reklama uměle stává více konverzní. Nechci nikoho obviňovat (určitě ne redakci Games), ale upozornit na to a případně dosáhnout změny. :)