Remake Resident Evilu 4 vypadá skvěle. Nabídne hlavně dynamičtější souboje
-
"ten druhý (Resident Evil) se pár let zpátky na čas stal skvělým příkladem toho, jak má oprašování letitých her vypadat"
No nevím Pavle jestli s tebou můžu souhlasit. Evidentně jsi původní Resident Evil 2 vůbec nehrál, protože (jak už jsem tu psal dřív) absence nemožnosti kombinovat scénáře mi přijde jako dost velký krok zpátky a výrazné ochuzení oproti originálu. V originále se dokonce i měnil osud některých postav.
To kupodivu Dead Space přinesl přidanou hodnotu ve formě rozšířeného příběhu a hlavně svobodného pohybu po Ishimuře. Tam by se dalo mluvit o tom, jak má remake vypadat (i když na můj vkus přišel moc brzo po originále).
-
-
Mě osobně nemožnost kombinovat scénáře v RE2 Remake nevadila. Remake byl skvělý po herní stránce.
Sice nemožnost kombinovat scénáře zkrátilo herní herní dobu, ale ta zkrácená herní doba mě velmi bavila. A o to jde.
Takže koho to zajímá, že ta možnost byla v originále, který je 25 let starý? To bude zajímat asi jenom lidi, co hráli ten originál před 25 lety. Pro ostatní hráče je to asi tak zajímavé jako loňský sníh.
-
-
No ale minimálně v mojí bublině si na to lidi stěžují dost, že jde po stránce příběhu a jeho variability vlastně o kastrát.
Ono právě i v porovnání s Dead Space (přestože takové porovnání nepochopitelně neuznáš 😀) je vidět, že při psaní DS to dělali fanoušci, co hru asi několikrát dohráli (včetně dvojky, na kterou hezky teasuje alternativní závěr). Naopak u Residentu mám pocit, že sicu hru znají, ale ne tou fanouškovskou cestou. Například u Claire se oproti originálu zapomíná třeba i na to, že je ženská a z logiky věci nemá takové fyzické dispozice jako vytrénovaný chlap co právě nastoupil k policajtům. Potom třeba závěr, kdy tam chodí s rotačním kulometem vypadají fakt komicky, přestože v originále to byla ona, kdo nosil zbraně, které nemají tak velké požadavky na používání jako u Leona.
-
-
Nemyslím si, že Claire a velké zbraně je nedopatření. Spíš je to tam úmyslně. Zapomínáš na to, že vývojáři jsou z Japonska a tam mají rádi, když postavy nosí obří zbraně.
Taky je možné, že to navazuje na současný trend boření pohlavních stereotypů. Že by se ženy měly chovat "žensky", atd.
-
-
No ty zase zapomínáš, že to není fantasy. Možná jsi předtím žádného Residenta, nebo hry z žánru na který odkazuješ nehrál (podle těch komentářů dole bych řekl, že skoro určitě).
A ta poznámka o boření stereotypů... ach jo, ani nevím jestli má smysl tohle rozebírat. Podívej.... na těch dvou bylo super jak byly odlišní. Už z podstaty, že Claire by pro bráchu udělala cokoliv ji definovalo jako holku na správným místě a určitě ne nějakou vystrašenou a neschopnou ženskou (s tím se ostatně tahle série může chlubit už od roku 1996). A tím, že se dřív nemusela ohánět zbraní, co by v reálu vážila přes 50kg byla zcela uvěřitelná a vlastně svým způsobem se ji ani žádný stereotyp netýkal (ať pozitivní či negativní). Kdyby se to dělo řekněme... ve Final Fantasy, tak neřeknu ani popel, protože tam to svoje místo má, ale v Residentech (hlavně v kořenech série) to prostě působí nepatřičně.
A pokud je boření stereotypů to, že ze ženské začneš dělat chlapa, tak je asi něco špatně. Nestačí ten stereotyp bořit něčím co dává smysl?
-
-
Hele, to jsi špatně pochopil. Já to neobhajuji. Já ti jen napsal odhad toho důvodu "proč".
Celý ten SJW a Anti-SJW boj mi moc nedává smysl. Spíš bych to označil za nesmyslnou ztráta času pro lidi, co se fakt nudí. Bohužel marketingové PR oddělení velkých společnosti se toho chytily, aby ukázaly, jak moc jsou ty firmy "progresivní" a záleží jim na názorech menšin. A tak vznikl tenhle otravný trend.
Jako další nesmyslný příklad tohohle trendu můžu úvest třeba situaci, kdy nějaký aktivista si stěžoval, že ve hře Overwatch jedna z postav (Tracer) při výhře používá typickou "pin up" pózu. Dle toho aktivisty byla ta póza "sexistická" a nevhodná. A Blizzard se toho chytl a tu pózu změnil.
-
-
-
-
"Takže koho to zajímá, že ta možnost byla v originále, který je 25 let starý?" - No jo, jen těch "pár" milionů lidí, že? To je vlastně skoro nikdo.
Mně ten remake taky bavil, ale právě v porovnání s Dead Space, kde mi přijde že tým, který na tom pracoval původní hru evidentně hrál dost na to aby věděli jakým směrem se vydat a hra je díky tomu košatější. U DS jsem z toho měl stejný pocit jako při hraní Black Mesy (což je pro mě etalon ideálního remaku), úplně tam bylo cítit to nadšení z originálu. Tobě možná zjednodušení a odebrání základních prvků originálu přijde jako něco pozitivního ale je taky dost lidí, kterým to jedno není (a sám jich znám dost).
Ale koho to zajímá co?...
-
-
"Koho to zajímá? Jen těch pár milionů lidí, že? To je vlastně skoro nikdo."
To jsi trochu přehnal. Navzdory tomu co tvrdíš, tak RE2 Remake má na Steamu 97%. Očividně zase až tolik lidí kvůli tomu nepláče.😉
A jinak máš pravdu, remake DS byl fajn. Ale člověk to nemůže moc srovnávat, protože tak dobrý rmk je spíš vzácná vyjímka.
-
-
No ale já přece netvrdím že je Resident Evil 2 Remake špatná hra (ani nevím, kolikrát to tady mám ještě napsat aby jsi to už konečně zaregistroval a pořád tu neomílal recenze atd... - už je to únavný) ale není to ideální remake, protože je o určitý obsah ochuzený. Ale objektivně mu kvůli tomu nemůžu dát nízké hodnocení. Vždyť sem to dohrál několikrát (to už sem ti ovšem taky psal, ale evidentně to taky asi budu muset několikrát opakovat...).
A když je teda pro tebe Steam tak zásadní, tak mi pověz kolik z těch lidí díky kterým to má 97% (a je to podle tebe ideální vzorek, takže pravděpodobně vycházíš z nějakého průzkumu) hrálo i originál? Já třeba PC verzi nevlastním.
A proč bych to nemohl srovnávat s DS remakem? Co to je za nesmysl? Oba jsou to remaky stejného žánru a oba k látce přistupují podobně. To mám jako jednu hru vyloučit, jen proto že je lepší než druhá? 😀
-
-
To jsi špatně pochopil. Srovnávat to můžeš, ale nebude to moc objektivní. DS je spíš dobrá vyjímka, co se týká remake.
Vyjímky jsou prostě vyjímečné události a absolutní většina her s nimi nesnese srovnání. To je jako srovnávat jakékoliv nové MMO RPG s WoWkem v době jeho největší slávy. Žádné MMORPG se tomu nemůže vyrovnat. Jednou se snad taková hra objeví, ale zatím nikde nic na obzoru.
-
-
Reakce na příspěvek:
Právě že to objektivní bude, protože autoři DS sami přiznali, že je pro ně remake RE2 inspirace jakým směrem se vydat (naštěstí se neinspirovali i tím vykleštěním a naopak příběh udělali košatější), takže oni sami se k tomu hlásí a tím pádem nesli svoji kůži na trh. Ukázali jakou laťku chtějí dorovnat. Že se jim ji povedlo dokonce přeskočit je vlastně obdivuhodné.
Sám píšeš že RE2 remake má na Steamu (podle tebe od hráčů co hráli originál) 97% - nemá být náhodou RE2 teda ta výjimečná událost, kterou teď někdo překonal?
-
-
Reakce na příspěvek:
Jo, však RE2 Remake je super. Však jsem napsal, že tvoje stížnosti na okleštění je záležitostí minority hráčů.
-
-
-
-
-
-
-
Ty voe Jozefe...!
-
-
Ano?
-
-
Pál do mňamu "diskutére"
-
-
A to je všechno?
-
-
Áno... Prosim!!!
-
-
-
-
-
-
Ono pak taky v příběhu RE je strašný bordel. Měli to udělat tak aby na sebe pěkně pasovali kampaně, podobně jak se prolínaly v RE6 např, a je klid.
-
-
Za jakékoliv pochvalné řeči směrem ke RE6 by měl následovat veřejný lynč a kastrace...
-
-
Uplne jedno jaka byla hra, ale kampane na sebe navazovali.
-
-
Jestli ti ke spokojenosti stačí jenom to, aby na sebe navazovali jednotlivé mise/scénáře/kampaň, tak to ti ke spokojenosti stačí asi fakt málo. 😉
-
-
? Kdo říká že RE6 je dobrá hra, panebože, jen říkám že způsob jak tam vyřešili návaznosti kampaně je prostě lepší. Když odkazuješ na jednu věc neznamená že zbytek považuješ za nejlepší na světě. Tady fakt by člověk všechno vysvětlil jak pro malé děcka, a myslím že to děcko to pochopí rychleji.
-
-
-
-
-