Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • jindra.veliky

    Kdyby někdo hledal spoluhráče tak na fb je nově skupina, přijde mi že tu není vůbec komunita kolem téhle skvělé hry 

  • TheSuffering

    Když to tak čtu tady i na Steamu, asi se do toho nebudu se svou stařičkou 1080Ti pouštět.😐 Sice již upgrade plánuji, ale k tomu mě nejspíš donutí až Starfield.

    • twicer

      Pokud nejedeš 4K tak by měla 1080Ti ještě skousnout veškerou produkci co teď vychází, ne?

      Osobně mám 1080 a ve 2K jsem poprvé narazil až teď, u ratchet and clanka, stím že vtom bude mít prsty i mizerná optimalizace.

  • jurb83

    Ta obtiaznost je fakt prepisknuta, 45 hodin v kybli a to som nebol schopny zabit ani jedneho bossa; 3 rerolly worldu....

    • nightborne

      Na jakou obtížnost? Vůbec se nestyď si to pustit na survivora, ono to i tak neni úplně lehký a veteran je, řek bych, pro aspoň trochu gearnutý postavy.

      • jurb83

        skusal som najprv strednu, potom druhu a ani na survivore mi to skratka "neslo". 

        • nightborne

          Hmm, tak možná nešťastně zvolenej build? Slabá zbraň? Classa, co se nehodí na sólování? 

          Pokud ti nevadí ten boj malinko cheesnout, můžu doporučit koupit kulomet Bonesaw od týpka ve městě, a hodit na něj fire shot mod. Výsledek je možná až přehnaně silnej. A nezapomeň ty zbraně vylepšovat, je to fakt znát.

  • Trochu mě irituje jak neznalí jsou novináři výkonu her na konzolích v porovnání s PC. V každé druhé recenzi se brečí o "neoptimalizované PC verzi", ale že ta samá hra běží na konzoli v 792p (byť upscaled na 1440p) aby jakž takž zvládala 60fps (a ještě s dropy), to už nezmíní. Takže když Remnant 2 běží na 3080 na 4K s DLSS performance na 60ti fps, tak to prakticky přesně odpovídá výkonu na konzolích. Tzn. pokud je tady špatná optimalizace, tak to není špatná optimalizace PC verze, ale hry celkově, na všech platformách. A to stejný bylo s Jedi Survivorem a dalšími.

    Hry na PC neběží o nic hůř než na konzolích. Jen na konzolích přijde lidem asi normální že hra má internal render na 720p, zatímco na PC každej čeká že všechno poběží na 4K nativ.

    • nightborne

      Přiznám se, že malinko nerozumím – recenze PC verze jasně musí řešit optimalizaci PC verze v kontextu PC výkonu. Jak to běží na konzoli, jednak přeci není při hodnocení PC verze relevantní, a jednak to těžko můžu zmiňovat v textu, když na recenzi dorazila PC verze a konzolovou jsem tudíž nehrál.


      • Pointa je, že se v recenzích často mluví o "neoptimalizovaných PC verzích" zatímco o konzolových se mluví jako by byly skvělé a optimalizované. To platí i o tvojí recenzi: 

        "Fanoušci a fanynky žánru, kteří na podobných věcech nebazírují, jsou nad horší optimalizací schopní přivřít oko, anebo by hráli na konzoli, prakticky nemají co řešit."

        Přitom na konzoli to běží naprosto stejně blbě. 

        Když na PC srazíš detaily a rozlišení na úroveň konzole (792p, medium/high nastavení), tak ti to pojede i na slabším PC stejně jako na tý konzoli. 

        To znamená, že problém není v optimalizaci jen PC verze, ale hry obecně napříč platformama. 

        • nightborne

          Jasně, už chápu, kam míříš. A máš úplnou pravdu, že jsem se v závěru de facto dopustil spekulace, že na konzoli to poběží líp, což taky není automatika. Dík za připomínku, zmínku konzolí smažu, bavíme se konec konců čistě o PC verzi.

          • Díky.

    • medveddd

      V principu s tebou sice souhlasím, ale zrovna 3080 by měla ps5 výkonem zadupat do země, takže pokud vizuální kvalita zhruba odpovídá (nebo pokud odpovídá interní rozlišení a framerate - to spíš, vzhledem k tomu, že má 3080 obrovskou výhodu v podobě DLSS), skutečně na tom hra není na PC dobře.

      • To jsi špatně pochopil - na 3080 to běží mnohem lépe než na konzoli! Však autor píše, že hrál v 4K s DLSS na performance (takže render v 1080p) aby měl 60fps.

        Aby konzole měla 60fps, tak musí jet na 792p! Tedy renderuje tam výrazně (o polovinu) méně pixelů (milion, oproti dvěma milionům).

        Což odpovídá. Takže ta hra na PC není o nic hůře optimalizována, než na konzoli.

        • medveddd

          Aha, já myslel, že hru hraješ na toto nastavení ty a píšeš, že to odpovídá, tak jsem myslel, že to je i s frame-genem. Potom by to zhruba "odpovídalo" ve smyslu kolik pixelů za vteřinu se vyrenderuje. Což by bylo na 3080 málo.

          Tys to myslel tak, že to skutečně "odpovídá" co do kvality optimalizace. Už chápu! :)

  • Peca

    Remnant II jsem dohrál, považuji to za vynikající hru, subjektivně bych ji dal i 9 z 10. Pár dojmů:

    - je velmi těžká, a to i na nejlehčí obtížnost

    - variabilita prostředí je naprosto fantastická, měl jsem pocit že jsem hrál skoro 5 her

    - příběh mně osobně také zaujal

    - bossfighty jsou dost epické

    - grafika vynikající a přišlo mi to i dobře optimalizované, velmi dobře používá DLSS 3.x (4k 120fps max detaily při 70% utilizaci 4090, o čemž si třeba Jedi Survivor, také na Unreal Engine, mohl nechat jen zdát). Patrně to využívá i DirectStorage protože loading třeba jen 3s, úplně wow.

    - narazil jsem pouze na jedinou technickou chybičku - ve dvou závěrečných cutscénách nějak zmizela má postava, jinak naprosto bez problémů. Rozhodně se nejedná o další nedodělek, kterých se v poslední době vyrojilo nějak ošklivě moc. A za to jsem velmi rád!

     Jinak Remnant II má rekordní prodeje, již za 4 dny se prodalo přes milion kusů.

    • jurb83

      Ta obtiaznost ma dostala, po troch rerolloch worldu som nebol schopny zabit ani prveho bossa, 45 hodin v kybli...

      • twicer

        Cesta je cíl. 

        Znovu a lépe.

    • medveddd

      Že hru rozeběhne 4090 za pomoci DLSS ve 4k 120, by mělo být absolutním normálem - pokud se bavíme o upscalování a generování snímků, 4k 120 je nativně vlastně 1080p 60 (v režimu performance), plus tedy výkon, co je potřeba na ten upscale a frame-gen.

      Je vlastně smutné, že to lze považovat za "dobrou optimalizaci". Ale bohužel je to tak.

      • Peca

        Jedu v režimu quality - tam vnímám vizuální rozdíl proti nativnímu rozlišení poměrně malý.  

        Porovnával jsem hlavně se zbytkem titulů, které jsem v poslední době hrál: 

        - za Jedi jsem si nechal vrátit peníze, to bylo opravdu smutné jak dokázali hru pokazit (přitom engine samotný má velký potenciál jsou v něm doslova desítky člověkolet optimalizací) 

        - Last of Us jelo také poměrně slabě na to, že to měl být původně dobře optimalizovaný engine a PC několikrát výkonnější než konzole. 

        - Cyberpunk, na kterém se teď řadu měsíců dělalo, nejede zmíněnou kvalitu a rychlost stále ani omylem, a to ani s frame generation

        Za mě osobně jsem byl prostě rád, že konečně něco slušně vypadajícího, co i jede dobře. 

        • medveddd

          No jak říkám, je to teď s těmi releasy na PC neveselé.

          To sis zrovna vybral dva průšvihy + neskutečné monstrum se skoro komplet raytraced nasvícením, pokud mluvíš o Cyberpunk RT Overdrive. Tam je zázrak, že se to dá vůbec na něčem hrát ve 4K 60, ale to není špatnou optimalizací, to je prostě stále ještě technologie budoucnosti.

      • sugyn

        Souhlas. Ja si obcas rikam co je tady (nemyslim Remnant 2 ale jakoukoliv novou hru) tak graficky uchvatneho, ze vykon v nativnim rozliseni nestaci a musim zapnout DLSS a jeste k tomu frame generation.

        Odpoved nejspis bude cost cutting. Uzivatel to stejne nepozna v tom mydle se vsim tim motion blurem, fram gen atd. Hlavne, ze to frci na hodne fps a je tam par efektu co pritahnou pozornost spravnym smerem.

        • medveddd

          Já tomu ve finále fandím, pokud to developerům ušetří práci a pomůže jim to soustředit se na další aspekty tý hry, nebo je to zachrání před crunchem, tak proč ne.

          Problém ale je, když hru sotva dává 4090 a na slušný kartě, jako je třeba 3060, už to běží blbě. To je za mě neomluvitelný.

          • sugyn

            'Já tomu ve finále fandím, pokud to developerům ušetří práci a pomůže jim to soustředit se na další aspekty tý hry, nebo je to zachrání před crunchem, tak proč ne."

            Sam se potacim lehce kolem developmentu v praci a takhle tomu fakt neni. Bohuzel. Nehlede na to, ze nekdo ty funkce DLSS atd... musi implementovat do hry.  

            Ja vim ze Nvidia inzenyri pomahaji vyvojarum s implementaci ale otazka je nakolik je ta pomoc uzitecna a realna, jestli to neni neco v ramci "tady mas cookbook a jestli mas s necim problem tak nam otevri ticket/defect a my se na to podivame"

          • skaven

            len si zober, ze hovoris o 0,X percenta hracov, tj ada lovelace a gpu za 1700+€

            • medveddd

              Tak DLSS 3 máš i na nižších kouscích z Lovelace série, upscaling už je dost slušný i u AMD a Intelu a věřím, že i ti brzy přijdou s vlastní verzí frame genu.

              Fandím obecně té technologii, ne 4090. Majitele 4090 bychom měli sníst a jejich majetek si mezi sebe spravedlivě rozdělit :)

              • nightborne

                Reakce na příspěvek:

                Sakra, já ji mám v plánu, ale to abych se opevnil v očekávání nájezdu krvežíznivých kanibalů =D.

              • Peca

                Reakce na příspěvek:

                A proč? Já na tom dělám mj. rendering a trénování neuronových sítí. Tam mám 200% výkonu proti poslední generaci za stejné peníze a vyšší energetickou efektivitu. Těch 24G VRAM se na to náramně hodí protože datasety jsou velké.  

                Hry jsou jen příjemný bonus. 

                • medveddd

                  Reakce na příspěvek:

                  Dělám si samozřejmě srandu, kartu ti přeju, je to super kus hardwaru :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit