Přejít na výpis diskuzí

Resident Evil: Revelations 2 představuje nové postavy i datum vydání

2.12.2014 14:19
Aleš Smutný 12 příspěvků

Chystaný návrat hororovějšího Resident Evilu v podobě Revelations 2 se prozatím prezentoval hlavně skrze tandem hrdinek Claire – Moira. Je ale třeba nezapomínat, že hra bude rozdělená do čtveřice epizod a ne všechny se budou točit jen kolem téhle dvojky. Nově totiž byl představen další hrdina – Barry...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Reciklace predchozich resi her 4-6.Marne doufam ze se milim
  • 6x4=24
    Kupte teď za 25
    Wut
    • ZvacA
      Důvod v článku.
  • Hnisavec
    jednička bola super,,,,dvojka sa mi nepozdáva volajako
  • Nedávno se mi pod ruce dostala 2D pixelová survival horor hra od nezávislého japonského autora, která mi silně připomíná první hry série Resident Evil. Kdo má chuť, může vyzkoušet.

    VAROVÁNÍ !!! HRA OBSAHUJE SEXUÁLNÍ SCÉNY A NENÍ VHODNÁ PRO OSOBY MLADŠÍ 18 LET !!!

    Jedná se o indie titul "Garden of Grotesque" (異形の箱庭, transliterace "Igyou no Hakoniwa").
    Stránka projektu (pouze v japonštině): http://morinoyakata.x.fc2.com/game-igyou.html

    Hra je nahlížena z boku, ale je možno se v prostředí pohybovat i ve vertikální ose nahoru a dolů. Něco na způsob pohybu ve stařičkých arcade mlátičkách jako např. DoubleDragon.
    Hráč ovládá dívku Fuuno, která je jedním z pokusných subjektů v ostrovním laboratorním komplexu, ve kterém probíhá výzkum mutací a křížení živých organismů. Cílem je z ostrova ve zdraví a bezpečně uniknout.
    • Hra obsahuje indikátor zdraví, hladu, fyzického vyčerpání a aktuální únavy. Aktuální únava narůstá prováděním fyzicky náročnějších činností jako běhání, kopání nebo útoky zbraněmi, pokud postava neprovádí nic náročného, tak únava opět klesá. Jak rychle únava roste a jak rychle klesá závisí na míře fyzického vyčerpání. Fyzické vyčerpání v čase postupně narůstá, je možno si s postavou "odpočinout", což fyzické vyčerpání snižuje. Rychlost nárůstu anebo úbytku fyzického vyčerpání závisí na míře hladu. Pokud je Fuuno příliš hladová, ani odpočinek nepomůže a fyzické vyčerpání bude stále klesat. Je možno zemřít na vyhladovění. Hlad je možno zahnat potravinovými balíčky, které hráč musí aktivně vyhledávat. Zdraví je klasické HP, které je možno doplnit pomocí lékárniček (taktéž nutno vyhledávat, a není jich ve hře zrovna moc).

      Po útocích od nepřátel se může u Fuuno projevit krvácení (lze zastavit přemětem "škrtidlo"), ochablost (je možno vyléčit stimulanty), nebo otrava (nutno požít protijed). Zmíněné stavy zpravidla mají mimo primárních nepříjemností též za následek náhodné zastavování Fuuno k odpočinku (protože se necítí dobře) a zrychlené narůstání indikátoru aktuální únavy. Některé uvedené stavy mohou časem odeznít, jiné působí dokud buď hráč nepoužije vhodný předmět nebo Fuuno nezemře.

      Ukládání probíhá pouze ve vybraných místnostech s postelí (ála psací stroje v RE). Počet uložení není nijak omezen. Úložných místností je ve hře jenom několik, nicméně jsou rozprostřeny po celé herní mapě tak, aby hráč nemusel při loadu procházet půl komplexu.

      Fuuno se dokáže před nepřáteli bránit kopáním. Protože je mladá dívka, nejsou její kopy příliš účinné, ale na některé nepřátele postačí. Beze zbraně je ale obecně lepší potvory obcházet. V průběhu hry získá Fuuno pistoli Glock17 a je poučena, jak s pistolí zacházet. Při střelbě se nelze pohybovat, Fuuno se potřebuje zapřít, jinak by zpětným rázem upadla. Míření se zbraní probíhá přidržením klávesy. Fuuno se postaví do střeleckého postoje a objeví se kurzor, se kterým je možno mířit pomocí kláves pro pohyb. Po uvolnění střelecké klávesy Fuuno vystřelí. Každou střelu je nutno iniciovat samostatně (stisk střelecké klávesy, namíření, výstřel uvolněním klávesy).
      Pistole má omezený zásobník. Indikátor počtu střel v zásobníku není nikde zobrazen, je možno pouze manuálně přimět Fuuno, aby se pro hráče podívala, kolik střel jí ještě zbývá v zásobníku. Při přebíjení jsou nevystřílené náboje zahozeny spolu se starým zásobníkem.

      I přes vlastnictví zbraně hra nepolevuje ze své syrovosti. Počty nepřátel na obraze nejsou arkádově závratné, nicméně pomalá rychlost střelby, pauzy při přebíjení a narůstající ukazatel aktuální únavy jsou faktory, díky kterým ani s pistolí hra neztrácí nic ze svého hororového elementu a nezvrhává se ve střílečku. Navíc množství munice ve hře je "tak akorát", zatímco některá vybraná monstra dostala do vínku nepřijemný respawn. Lze si tedy vyčistit úseky mapy a nemít nervy na kraji v každé místnosti komplexu, ale ani tak se nedostaví pocit bezpečí, protože je často nutno procházet skrze úseky s respawnem příšer.
      • Nepřátelé se rekrutují z řad různých slizovitých monster, červů, zmutovaných výzkumých pracovníků a chapadlovitých potvor. Téměř všechny potvory mají v arzenálu jeden útok který fyzicky zraňuje (nárazy, kousání, švihání) a jeden "chytačkový" útok. Chytačkové útoky některých potvor jsou sexuálního charakteru (např. u zeleného slizu), jiné jsou pouze variací na fyzický útok (u zmutovaného výzkumníka). Pokud je Fuuno v krátké době opakovaně vystavena několika útokům od nepřátel, projeví se u ní téměř najisto některý z již výše popsaných nepříjemných vedelších účinků. Je tedy vhodné si "nehrát na hrdinu" a potvory buď obcházet obloukem nebo likvidovat z dálky zbraní.

        Hra má více konců v závislosti na akcích a rozhodnutích, které Fuuno při hře udělá. Nejsnazší konce hry (prostá přímá prolétnutí příběhu) jsou špatné konce. Pro nejlepší konce hry je nutno hrát s rozmyslem, prozkoumávat okolí a aktivně se přičinit o co nejlepší šance na bezproblémový únik Fuuno z ostrova s minimem následků a stop.

        Hra má ovšem i několiv velmi nepříjemných aspektů, které dokáží znechutit zážitek.
        * především, hra je pouze a jenom v japonštině, takže je nutno se s některými puzzly obrátit na zahraniční fóra, jinak našinec nemá šanci.
        * aby bylo možno hru vyextrahovat z archivu a hrát, je nutno si nastavit ve Windows japonštinu jako systémový jazyk. V opačném případě dojde k neúplné extrakci a i když hra jaksi-taksi funguje, projevují se výrazné glitche (mohou za ně japonsky pojmenované assety hry, které jsou v nejaponském systému extrahovány pod chybným jménem).
        * hra samotná má tendenci padat, pokud je spuštěna v režimu Direct3D. Autor nabízí možnost spustit hru v režimu DirectDraw. V něm jsou pády mnohem, mnohem řidší, ale zato je hra lehce graficky ochuzena (nic závratného, ale je to škoda) a navíc má v průměru horší FPS.
        * Pokud je nepřátel na obraze více, tak je možno, že po jednom jediném zásahu od některé z potvor už Fuuno nemá šanci uniknout, protože než se vzpamatuje, tak ji napadne další nepřítel. Jediná možnost je v těchto situacích load. Tato záležitost nepřispívá hratenosti, ale spíše je oběžujícím záporem (proč nemůže Fuuno na zemi třeba okolo sebe kopat, než se zmátoží zpět na nohy?)
  • I want him death
    S.T.A.R.S....
  • ZvacA
    Osobně jsem na to zvědavej, hlavně po stránce univerza, ale obávám se té výsledné hratelnosti. Capcom, přestože co se týče série tak tvůrce člověk už dávno zná, znovu podkopává sám sebe zbytečně nekorespondujícím tvrzením na jedné straně a výsledným obrazem na té druhé. Přestože celek nakonec může působit fajn, nemyslím, že ty dosavadní ukázky z dema, tímto způsobem řešená kooperace a teď informace o tom, že Burton dostane za parťáka holčičku s jistýma schopnostma, bude ta očekávaná survival-hororová hudba pro zatvrzelý hráče prvních dílů. Ti pořád očekávají návrat survival-hororu s mrazením v zádech ve své první kategorii, jak ji představil RE1. No a zatím se hra jeví spíše jako ekonomicky vynucenej (to neznamená, že nutně automaticky horší) konkurent s úkolem čelit Last of us a hlavně Psychobreaku, čemuž odpovídají i tyhle koncepční prvky se žánrem už dávno modifikovaným, a to plno lidí prostě v případě téhle značky nehodlá zkousávat.

    Capcom by měl líp vědět, že se mu plno hráčů nedaří suverénně přesvědčovat o tom, že by mohl ještě s RE něco pořádnýho udělat, zvlášť co se týká hratelnostní stránky, se kterou (a jen) si Biohazard plno lidí z nostalgie spojuje. Na jednu stranu pracuje s výhláškami o tom, že tvůrci chápou a pracují na směřování nových dílů ke svým kořenům a atmosféře, na tu druhou to chtěj pořád montovat a kombinovat se současnýma mechanikama. Výsledek se jeví jako sice ne špatná hra a s potenciálem, ale nedosahuje pořád takové atmosféry a hratelnosti, ze které by spadla držka všem. O tom byl přesně první Revelations. V rámci posledních dílů skutečně hra jiná a bližší tomu, co si každý chce pod Resident evil představit, ale střízlivě to byl jen takový pomezní kompromis mezi "starým" a "novým" přístupem, kterýho se tvůrci vzdát nechtějí, ale hledají stále možnosti jak využít oba. Na jednu stranu k pochopení a člověk jim přitom fandi, jenže plno lidí od toho očekává něco víc, než jen vražení jednoho starýho známýho charakteru do potemnělýho lesa s baterkou.

    Mám tuhle sérii rád celou, včetně kriticky neslavných Operation Raccoon city a Biohazardu 6, ale těžko říct, zda je dobrý maskovat "survival" a "hororovou atmosféru" pro řadu nostalgicky položených hráčů "prvoplánovou laciností ve formě stínů a bubu momentama" a občasným "sesbíráním krabičky". Chce to asi trochu víc.
  • residentevilfans
    Mr. Jill Sandwich is BACK! *5*
  • Hnisavec
    to je Pišta Seagal na obrázku? *14* *15*
    • Ne, jeho starsi bratr Ovar

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit