Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zagro
    Bych byl klidně i pro totální retro v podobě her z C64 atd.
    • MikeR
      Minimálně hry pro C64, Spectrum a Amigu by si speciální díly zasloužily. Aspoň tyhle tři. A klidně stačí emulátory, ať se nemusí laborovat s přenosem signálu. Není nutno, aby bylo přímo veselo, hlavně když bude.

      Jinak ještě taková připomínka - tohle byl 82. díl. Významné kulatiny se kvapem blíží a neměli bysme to nechat vyšumět.
      • Zagro
        Tak tak ani nemá cenu vyjmenovávat perly herního průmyslu, které v té době vyšly. Takovej seznam by byl několikastránkovej. Klidně by mohlo být i retro v podobě NES, SNES, MEGADRIVE konzolí.
  • Aladdina jsme ve své době hodně hráli, ale vůbec si nepamatuju, kam jsme to dotáhli. Koukám, že i dnes to vypadá dost hezky. Co mě tam vždycky trochu štvalo, tak to byly dlouhé kroky Alladina, špatně se mi tam trefovalo na plošinky při skákání.
    Jinak srovnávat to jakkoliv s Prince Of Persia je zbytečné, jsou to naprosto odlišné typy her, které toho nemají moc společného, kromě prostředí.
  • MDK jsem pařil o vánocích a ta hra má pořád co nabídnout.
  • Já chci gameplay Kačeřích příběhů *1*
    • A Ski or die, Summer/Winter Olympic games, Street rod..
      • No ty kráso, Winter Games .... úplně si vzpomínám jak jsem u Biatlonu, nebo Běžkování málem rozmlátil mezerník ...čím víc kliků, tím rychlejší běh :D
        • Já si pak pořídil joystick s tlačítkem Turbo a to byl na tyhle disciplíny hroznej cheat *1*
  • Odulin
    Dodnes si vzpominam jak o Aladinovi na zakladce zapalene vypravim spoluzakovi, jak je to pekny a tak. :) ten styl grafiky me tenkrat dostal...a hudba a zvuky byly myslim taky fajnovější
  • kubi-wan
    Super! Osobně nechápu, proč Disney tyhle starý pecky (jako Aladdin, Lion King, ale třeba i pozdější Tarzan) nevydá na GOGu, myslim, že by se to prodávalo jak rohlíky.

    Co se týče perskýho prince.... dvojka mě bavila, ale nedohrál jsem ji... ty lítací hlavy v ruinách mě moc frustrovaly. Mám mnohem radši jedničku, pro svoji elementárnost - jak z hlediska grafiky i mechanik - je to v mých očích (až na pár designových rozhodnutí, za který by dneska padaly hlavy) naprosto čistej "produkt", ve kterym je jen to, co v něm hráč potřebuje. Grafika ve dvojce je nádherná, ale v jedničce je pro svou schematičnost podle mě mnohem funkčnější.
    • Muzes rozvest ta designova rozhodnuti? Diky
      • kubi-wan
        Myslim tim, že se mi třeba několikrát za hru stane, že musim skočit do prázdna mimo obrazovku (tušim ve třetim levlu hned) a doufat, že tam je nějaká plošinka, na kterou doskočim, nebo se jí chytnu... nebo prostě chcípnout a příště vědět, jestli tam jde nebo nejde jít. Samozřejmě, když to má člověk už nahraný, je to fuk, ale na první zahrání jsem z toho moc veselej fakt nebyl.
        Když nad tim přemejšlim, tohle je možná jedinej problém, co s tou hrou mám. Jinak si myslim, že je to masterpiece a po právu klasika.
        A ten duel se stínem mi nevadí, přijde mi to vlastně dost chytrý.
      • Za mne je v případě PoP1 nevhodné designové rozhodnutí poslední hádanka hry - jak mám vědět, že stín v souboji s princem uschová meč, když jej vrátí do pochvy princ? V průběhu celé hry se stín chová autonomně, sám od sebe běhá, sám od sebe princi ztěžuje průchod hrou. Takže náhlé nevysvětlené "kopírování" princových pohybů je celkem rána po pás.
        • MikeR
          To mi nepřipadne jako podpásovka. Tak snad když vidíš, že bojovat s ním nemá smysl, první věc co zkusíš je nebojovat. *1*

          Jestli je v jedničce vůbec nějaká podpásovka, tak možná v osmý úrovni s myškou (pokud nejsi dostatečně rychlej a nepotřebuješ její pomoc). To že chvilku trvá, než přiběhne, může vést ke zbytečnýmu restartování levelu.
    • Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame na DOS (iOS remake nikdy neexistoval, zapamatujte si to) byla hodně drsná hra. S kým se setkám ze svých vrstevníků (ročníky okolo 1990) tak ji nikdo nedohrál bez cheatů/pomoci/návodu.

      A když jsem to poprvé konečně dohrál asi před třemi lety, tak se nedivím. Mechner to měl parádně vymyšlené. Škoda jen, že se do hry nedostalo plavání a že poslední třetina ("kamenný rudý hrad") je evidentně uspěchaná.

      Ohledně "létajících hlav" - sekvence v ruinách měla především být něco jako survival horror, kde by hlavy plnily funkci jakýsi zombií, které by naháněly hráče po levelech a postupně jej ukousávaly k smrti. Mělo to nutit hráče ke svižnému postupu, zatímco grafická stylizace (ruiny) měly hráče při takovém postupu dráždit svojí na pohled chatrností.

      Jenže v rámci zjednodušení mechanik toto bylo přepracováno na klasické duely. Aby se ušetřilo, byl jako útok těch hlav použit mechanismus, který měl původně sloužit při nahánění hráče - hlava se měla při kontaktu s hráčem "zakousnout" a postupně žvýkat, zatímco hráč ji měl co nejrychleji setřást a dál utíkat. No a v duelech z toho vznikla otravná featura, kdy může hlava při jednom takovém "žvýkacím výpadu" sežrat až čtyři lahvinky zdraví.
      • MikeR
        Jinak Mechner měl vůbec s Princem dvojkou šíleně moc plánů, na který se kvůli rozpočtu nedostalo. Třeba v úvodní úrovni při útěku po střechách měli být i lukostřelci. Nebo takovej ten malinkej džin v červeným chrámu měl být původně pořádnej obr. Na svým blogu o tom všem píše, je tam ke stažení i dvousetstránkový pdf k vývoji Prince 2. A taky je tam vysvětlený, kdo je ta čarodějnice z outra, pokud to někomu ještě po letech vrtá hlavou. *1*
      • já měl vždycky jako dítě největší nervy z té pasáže na konci aktu, kde se skákalo po padajících plošinkách na sloupech a nakonec jsi naskočil na létajícího koně, protože když jsi to podělal, nedalo se to proběhnout znovu a byl do defakto game over
        • MikeR
          Tybláho, když se mi konečně po milionu pokusů poprvé podařilo skočit na koně, tak jsem byl vynervovanej jak sáňky v létě, srdce až v krku a puls asi 250.

          Svoje poprvé nezapomínáš. *1*
  • YES :) ... A pro MDK2 jsem taky :)
    • Co takhle Knihu Džunglí? ....Přeci jen, kdy jste kdo naposledy někoho zlikvidoval banánem? ....A level s nekonečnými točivými skákačkami, kde Vás opice přehazovali, jedna na druhou, nebya žádná sranda. ....Sweet 486 :) *13*
      • kubi-wan
        Počkej, ty přehazující opice byly ve Lvím králi.... nebo v Knize džunglí taky? Já to nikdy nehrál...
        • Beru zpět, opice byly ve Lvím králi.
  • Chlapci, nedějte mrtvý brouky a udělejte už konečně MDK nebo MDK2 gameplay. Thx *3*
  • Mozna chyba enginu... ha ha ha ;)
    • Boze ved som srandoval s tym lamerskym hranim, nemusite mi hned zmazat prispevok a dat na den ban prispievat do komentarov ajajaj :D cim som porusil diskusiu? bol tam smajl :)
      • asi tym ze si napisal pravdu *cough* *1*
  • zatím jsem viděl jen začátek a párkrát jsem slyšel zmínit snes verzi jako hlavní/první a přitom záběry jsou z PC verze která je dost jiná ...už jen v tom že na snes verzi vůbec neměl aladin meč (byl jen o házení jablek a skákání nepřátelům na hlavu alá mário) a design levelů byl myslím dost jiný (x-krát jsem dohrál na snes, na pc jsem kusy viděl u kamarádů a kus si zahrál o x let později)

    ale každopádně díky za retro, většinou trefujete hry co mi někde v hlavě uvízly a je to super si takhle zavzpomínat.....asi jdu pustit emulátor snes *14*
    • Aladdina jsem nikdy nezkoušel na emulátoru SNES, protože jsem si myslel, že to je stejná verze jako na PC a Megadrive. Vůbec jsem netušil, že to je tak odlišné, ale nevím, jestli by mě to bavilo, obecně nemám moc rád hry, kde se nepřátelé likvidují skákáním na hlavu.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit