Přejít na výpis diskuzí
Rozhovor o Arma 3 prozrazuje velké ambice tvůrců z Bohemky
6.3.2013 | Tomáš Jung
140 příspěvků
-
Dobrý den ve spolek. Chci se zeptat ohledně té HW náročnosti. Je to tedy náročné jako ARMA2? Nebo tou lepší optimalizací máte na mysli že to šlape lépe na současných strojích než tenkrát arma2 na strojích té doby?
Vždy jsem si armu chtěl zahrát, ale PC jsem na to nikdy neměl, takže jsem zkusil vždy jen demo. Mám ale teď nový ntb a když zkusím demo army2 a rozumě si to nastavím tak to běží jakžtakž že bych si už tu armu zahrál. Ale láká mě ta trojka. -
-
Děkuji za info. Tak to mám radost. Po zkušenostech s demem ARMA2 jsem ani nedoufal že trojku rozběhám, ale že tak zapracovali na optimalizaci, to mi fakt udělalo radost. Ještě jednou díky.
-
pokud snížíš dohlednost na vizuálně stejnou úroveň jako Arma 2, tak se to hýbe plus mínus stejně s tím, že to vypadá o dost líp (detailnost prostředí, nasvětlení, animace atd).
O něco nižší fps je ve městě a samozřejmě s větším počtem jednotek a efektů se dále fps snižuje, ale stejně tak se to snižovalo u Army 2. Tedy resumé - po nastavení dohledu, vypnutí AA, vsync apod, je to plus mínus stejně náročné jako Arma 2.
Finální verze se však může ještě lišit.
Jinak rozhodně nenechávat nastavení na to, které se detekuje automaticky - je zbytečně přemrštěné a třeba ten dohled vůbec nebere v potaz, doporučuju zapnout si fraps a nechat si zobrazovat framerate a zkoušet přepínat grafické nastavení, sledovat, co má na framerate největší vliv (dohlednost), co naopak lze nechat na vysoké úrovni a jak se to projevuje v grafice hry. -
Zdravím,
mám pc z roku 2008, C2D E8400, 2GB ram a ati 4850, autodetekce mi nastavila standardní kvalitu (2. nejhorší ze 4) Subjektivně se hra hýbala v připravených misích velmi dobře, bez záškubů a grafika mi přišla výborná. Rozlišení mám ovšem 1280*1024. Když jsem si ale v editoru vyrobil přestřelku asi 20 na 20 vojáků, tak pc nestíhalo a měl jsem tak 3 fps. V normální misi by ale taková situace nenastala.
-
-
--pls smazat--
-
Docela mě zklamala ta fyzika, do které jsem dával větší naděje. Buď jsou u ni špatně nastavené parametry pro gravitaci, nebo celkově nefunguje tak, jak by měla, gravitace mi opět připomíná spíš Měsíc než Zemi, shoďte si auto ze vzduchu a sledujte, co bude dělat *7* Zrovnatak vozidla opět (to už je u Army tradice) nezatáčí podle nápravy a mají pohlou osu otáčení někde dozadu.... Vím, že tohle jsou celkem prkotiny v tak velké hře, ale čekal jsem, že za ty roky se v BI poučí a tyto věci budou umět udělat správně
-
-
Máš pravdu, ale myslím si, že to mohou ještě opravit. Vždyť se ARMA skoro řídí komunitou. Takže doufejme, že poslechnou komunitu.
-
s tim zatacenim vozidel si nejsem jistej, hral sem to zatim jen asi hodinu, ale je to daleko daleko lepsi nez v arme 2
-
Víš že je to alpha verze viď:)
-
Tuní ten engine co to jen jde, ale asi zatím nedokáží úplně vše, co by jsme my či oni sami, rádi.
-
-
takto sa robia hry k*rva, f*ck you EA !!!
-
tak neviem, mam z toho rozporuplne pocity.Chapem ze je to alfa verzia, co je mimochodom divny krok, ale aj tak. Nechapem preco to vydali, pretoze je tam docela dost drobnosti ktore nie su sice az tak zasadne (az na par veci) ale clovek ich vnima. BI dost riskuje ze si takto odpudi zakaznikov, alebo moc veri svojej komunite. Priznam sa cely tento krok vydania alfa verzie mi pride divny a podozrivy. Jedna toto neni alfa, vecsinou alfa verzia nema kompletne vsetky systemy, grafiku a podobne. Proste bezne alfa verzia sa neda normalne hrat a je to skor tech demo, ukazka hernych mechanizmov a tak. Toto vypada skor ako interna beta ktoru vydali medzi hracov akoze to je alfa. A teraz je len otazka ci si nepovedali ze po minulych Armach skusia chyby odlatit takto pomocou hracou alebo je v tom nieco dalsie.
Co sa tyka samotnej hry tak tam chybaju niektore animacie, sem tam su zaseky, ako bolo spomenute trava pre AI neexistuje. Tak isto celkova grafika nie je sice zla ale napriklad vegetacia vyzera ako stromceky napichane vo vlacikovej diorame. Proste tam uplne nesedi. Ako keby mali mierne posnutu farebnu paltu. Modely su pekne hi res ale mohol by sa niekto pohrat aj prave zladenim celkovej grafky. -
-
Myslim, ze Bohemka udelala chytry tah. Nabidla komunite moznost zahrat si uz alfu a zaroven si zakoupit plnou hru se slusnou slevou. To se ji podle me vymstit nemuze, vzdyt je to krok, kterej kazdej fanda jejich her muze jen ocenit. A ArmA byla vzdycky hra predevsim pro fandy.
Mimochodem, Supporter edice za nejakych 70 euro nabizela pro prvnich 500 zajemcu i jmeno v zaverecnych titulkach. Hned po odstartovani prodeje se pro velky zajem pretizily weby BIS a byly pomerne dlouho nedostupne. Podle me je to hlavne diky zajmu o tuto edici, protoze klasicke verze byly k zakoupeni i na Steamu. A kdyz sem se na jejich web dival druhej den po zahajeni prodeje, bylo uz vsech 500 mist davno vybranych. To jen svedci o tom, jak velky zajem ze strany komunity je i o nedokoncenou hru. Takze podle me nikoho pripadnymi bugy neodradi, naopak mu nabidne moznost podilet se na jejich odstraneni. -
Já s tebou nesouhlasím - z alfy se stane plná verze, takže na tom, že si hráč může koupit hru v alfa verzi nevidím nic špatného. I kdyby ji kvůli bugům nehrál, tak pořád má plnou hru za pár éček.
Jediná věc co se bohemce může vymstít, je to, že všichni si koupí alfu a málokdo pak plnou hru, za plnou cenu. -
Nie je tam ani zďaleka všetok herný obsah, práve ako si spomínal, je to skôr ukážka herných mechanizmov-konkrétne pechoty. ALFA má zatiaľ skvelý ohlas, myslím že to je dobrý krok. :-)
-
-
Omyl, vo vydanej verzii nie je vsetko vlozene ale realne je z hladiska assetou, grafiky, modelov, hernych mechanizmov pravdepodobne na 100% (ok 99%) vsetko hotove. V takto pokrocilom stadiu (ved to ma vyst na jesen) uz musia mat vsetko hotove inak by to nemali sancu tento rok vydat. Momentalne sa ladia parametre v internych enginoch, logike a doladuju sa mechanizmy. Ale uz nehrozi ze by si zrazu vymysleli novu zbran,vozidlo a pridali ho do hry. To je podla mna velmi malo pravdepodobne. Realne je toto skor beta ktoru ale, z mojho pohladu vydali medzi hracou ako alfu aby sa vyhli prilisnej kritike na bugy. Samozrejme je simpaticke ze to spojili s moznostou predobjednania plnej verzie, ale priznam sa cely tento krok mi pride ako som spominal dost podozrivy. A skor mi to pripada ze bud BI stale nema nejake rozumne QA/Testing oddelenie alebo na to kaslu a hadzu to na hracou.
-
-
Ale veď v tejto alfe predsa stále chýbajú tie najzakladnejsie mechanizmy (zatiaľ), nie je tam ani len first aid support module a mnohé ďalšie. Pravda že už majú zrejme väčšinu modelov hotových. Alfu iste vydali najmä z testovacích dôvodov, aby mali plynulý gold štart vydania :-), čo je podľa mňa super lebo za túto pomoc máš skvelú zľavu a možnosť hrať hru v obmedzenej forme pred vydaním. Možno som ti úplne neporozumel. Každopádne sa zdá že sa zhodneme že sa nezhodneme ;-)
-
-
-
-
Děsně mně štve, že tráva je opět kulisa, kterou AI ignoruje. Člověk si opět musí dát terén na low, pokud chce hrát férovou hru. Stejně tak mi nejde na rozum, proč je tam ještě furt ta neuvěřitelná *doplňte ošklivé slovíčko dle vlastního výběru*, kdy plazící se voják vstane, jakmile narazí na nerovnost. FFFFUUUUUUUUUUU...
-
-
To me fakt mrzi :( Reseni slibovali uz u Army 2 pokud si dobre vzpominam...
-
Nemluvě o tom, že jakmile vypneš tu trávu, tak hra spadne graficky o několik levelů níž... Prostě buď bude mít člověk velmi nefér hru se super grafickou kulisou nebo fér hru, která bude vypadat úplně stejně jako Flashpoint s reálným stínováním
-
-
to jsi asi Flashpoint dlouho nehral ;)
-
-
dva měsíce zpátky jsem dohrál kampaň 1985 a Resistance, nelidsky jsem si to užíval ;)
-
Ok, přehnal jsem to... Nicméně musíš uznat, že vypnutí trávy neskutečně degraduje celkovou grafiku
-
-
-
Tak to tedy moc nepokročili. Tohle mně taky štvalo. Pamatuji moment kdy mně někdo trefil skrze hustý porost a sotva jsem vylez. Dokonce myslím,že mně trefil nějak skrze zem.
To bylo v ARMA 2
-
-
Ví se, kdy tato hra přesně vyjde? (Full verze)
-
-
Q3 letošního roku
-
Přesně se to neví...
-
Nikdy...
-
-
Mám 2 dotazy na ty co hrají alfu.
Podporuje hra stále TRACK IR (hadwarové rozhlížení)?
A jak se teď hýbou postavy stále to jsou prkenný panáci s delšíma nohama nebo už někdo nasnímal kloudně pohyby jako jinde přes motion capture?. -
-
Co se týká samotného ovládání postavy a zbraně, je to daleko lepší než v ARMA 2. I do dveří se už člověk trefí. *5* A myslím, že fyzikou pohybovadel bude kdekdo překvapen, jen lítátka mi příjdou víc prkenější, než v ARMA2.
Jsou problémy, ale se synchronizací v mulťáku, docela dost velký (vidíš jinou zbraň, než má druhý hráč vruce, polohy apod.), sem tam se zasekneš do textury,animace pohybu npc a hráče pořád sem tam divně přepne (leží najednou stojí apod.), animace nabíjení ve 1st person je hodně zjednodušená a světla v noci extrémně málo svítí - nevím jestli bug or feature, do některých pozicí ve vozidlech pak se nelze dostat (třeba poklop u Hunteru).
Hrál sem alfu cca 2h před chvílí, tak jsem si to ošahal. Jestli vychytají bugy, hlavně pak v mulťáku, myslím, že se máme na co těšit.
Hra mi jede líp jak ARMA2. -
-
to svetlo je feature aby to vyzeralo realisticky a dynamicky teraz v tme nerozoznáš nepriatelského vojaka bez NV
-
-
TIR funguje, akorát zatím Arma 3 není přidaná v ovladačích, takže si neumí sama přepnout profil.
Změny v animaci a možnostech pohybu viz tohle video: http://goo.gl/rWuVt
-
-
Chci se jenom zepta, je tam nějaká balistická křivka kulek?
-
-
A btw. dle někoho, kdo to hraje. Jaký mám tak šance na plynulou hru s: Intel i5-3570, 8Gb ram Kingston 1333Mhz, Sapphire HD 6870 vapor-x 1Gb.? díky za odpověď.
-
-
Řekl bych, že dost velké. Mám, i5-2380, Gigabyte 7850 2gb ram, 8GB RAM. v rozlišení 1920x1080 a vše na ultra krom stínů (low) a PostProcesu (Normal) a AAx4 mi to jede na 40fps, dohled mám na 2000m, testoval jsem to na serveru na spawnu (základna s letištěm), kde bylo asi 8 vozidel, pár NPC vojáků a jedna heli, v krajince když jsem sám mám v poho 50+fps. Nejvíc mi ubírá fps dohled a postproces.
-
-
Nezapomínejte na to že se vykresluje pouze malý ostrůvek.Až budete běhat na hlavním ostrově tak se fps ještě sníží
-
jo, dohled tentokrát žere fest, oproti dvojce.
-
-
To je fakt v arme 2 na plny dohlednost 8km ted se musim spokojit se 4ma :-D
-
-
já jsem si dal 12km dohled a moc se to nesekalo.Rozhodně míň než s 10km ve dvojce
-
-
Paradoxně AA mi neubral prakticky nic a vizor hry o hodně zlepšuje. Low stíny mi příjdou pěknější než high, které mám zubaté(pruhované).
-
-
To mně zas AA sežvejkal mou HD5850 celkem solidně. Ještě si s tim asi pohraju.
-
-
-
-
předpokládám, že jedeš na 1080p monitoru. Viděl bych to na střední až vyšší detaily s 4xAA, případně vysoké bez AA.
-
-
No tak jedine diky mensimu rozliseni monitoru, hra je narocna to sem jeste nevidel a ani necekal za to ma ode me Arma 3 velke minus *16*
-
-
aby nebyla náročná, kdy simuluje asi tři triliony věcí
-
Ale je fatk ze je to zatím alfa verze, ale myslim ze se to nejakzvlast nezlepsi *1*
-
-
Bohužel, monitor mám jen 19' širokoúhlý: 1440x900.
-
-
bohužel? Jak z kterého hlediska.
Z hlediska chodu aplikace je to jednoznačné plus (myslím, že dáš v pohodě vysoké nastavení s AA). Z hlediska pohodlnosti hraní je to dost malý, ale ne nepoužitelný. -
-
Samozřejmě, že z pohledu na chod hry to je jedině +, ale není to takový požitek :)
-
-
To bud rad, budes mit vic FPS.
-
-
-
-
Ta je tam uz od prvniho flashpointu...
-
-
...Díky. Já jsem OF hrál jako malej, takže tehdá jsem si toho nevšiml a pak jsem spíše hrával Battlefieldy+Counter Strike. Takže jsem to nevěděl:)
-
-
-
Na buducom PC si dufam zahram A2 na plne detaily. A3 este pocka. *1*
-
-
A3 nutně čekat nemusí. Podle mě je lépe optimalizovaná, než A2, tedy alespoň na mém PC jede plynuleji.
-
Mam iba e6600 a 4770. Upgrade snad tento rok. *3*
-