Přejít na výpis diskuzí

Rozhovor s Dennisem Wedinem, hlavním výtvarníkem Hotline Miami

1.8.2014 19:43
Redakce Games.cz 42 příspěvků

V naší sérii rozhovorů natočených během letošní E3 pokračujeme nezávislou, leč známou scénou. Pavel si sednul v jednom z karavanů Devolver Digital s Dennisem Wedinem, hlavním výtvarníkem Hotline Miami a jeho chystaného pokračování. Samozřejmě tedy přišla řeč právě na Hotline Miami a zdroje inspirace...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • pb_historic
    Příjemnej chlapík, už se na dvojku těším. *12*
  • Vrook
    Na další díl se těšim.. ten první si mě získal během prvních pár sekund, ale i kdyby to byla naprostá sra*ka, tak muj respekt má už jenom za to, jak očividnou bolest působí butthurtům a pixelofobum v místních diskuzích. *15*
    • flash789
      Co to je ,,butthurtům,,? nejaka nova vira islámského světa, nebo další ceskoanglicka zkomolenina kterou pouzivaji lidi s IQ 20?
      • Vrook
        Já ti to nebudu vysvětlovat.. ale možná bych ti mohl vysvětlit, co znamená slovní spojení "potrefená husa"?
        • flash789
          Bohuzel, napsal bych to same i kdyby to bylo u hry které bych dal 10/10, kazdopadne jsem rad ze jsi pouzil české slovni spojeni, jdes do sebe, jen tak dal:)
          • Vrook
            Whatever... *15*
  • Hotline Miami mě vůbec nevzalo, teda kromě hudby, ta byla fajn.
  • HELLER
    Ahoj, pokud to tu bylo, omlouvám se, ale proč nemáte videa na Youtubu ? ani ten retro LP ? Nějakej problémek ? Nebo něco jinýho ? Děkuji za odp.
  • MickeyMutant
    Líbí se mi, jak Pavel Dobrovský při očním kontaktu pokaždé přimhouří zrak a kýváním dává najevo, jak pěkně ten výklad zpovídanému vývojáři jde: "Dobřes to řekl, Dennisi."*4*
  • mirekdusinojc
    Chvilku sem si říkal, že začně mluvit česky
  • kubi-wan
    Na tuhle hru se těšim jak na máloco.
    • davidBray
      tři
    • Raziel_cz
      To jsme dva. *3*
      • čtyři :-)
      • Tak to jste dva.
        • :o)))))
  • Hotline Miama...ty vole, to jsem hrál v roce 1992, jmenovalo se to GTA 1 a už tenkrát to bylo nic moc...
    • Raziel_cz
      Jediné, co jsem si z tohohle komentu odnesl, je, že jsi nehrál Hotline Miami a že si moc nepamatuješ, jaké je první GTA.
  • flash789
    A ja uz myslel ze od tehle ,,hry roku,, bude klid. tak urcite ma pan nadani když dokaze namalovat skoro to same co sousedovic sedmilety syn, to stoji za rozhovor. ( nic proti P.Dobrovskemu, ten mi naopak poslední dobou prijde nejlepší z cele redakce)
    • flash789
      Ja to nikomu neberu ze se ta hra libi, mne ne, tak co s tim, asi nic, ze. Ja si uz tohohle stylu uzil dost před lety kdy to jinak neslo, a uz to proste nepotrebuju a nechci, modni vlny které vraceji cas zpet me nezajimaj.
    • Mart9
      Dávám ti like. Jednička byla hrozná hra, po tom obecnym hypu jsem ji vyzkoušel, hudba hrozná, hratelnost hrozná, grafika hrozná. Vůbec mi to nesedlo.
      • Tak to ses prazdnej clovek, co se nedokaze nechat unest, je mi te lito.
        • Mart9
          S tím nemohu souhlasit. Nechal jsem se unést novým Tomb Raiderem, Wolfensteinem a teď jsem se nachnul Medal of honor 2010. Jsem nečekal, že to je tak dobrá střílečka. Neviděl jsem hru, která by měla lépe zpracováno zasažení kulkou mé postavy.
    • Raziel_cz
      Pixel art = špatná hra. Já vás, lidi, žeru. Že se to někomu nelíbí beru, ale proč se do toho musíte neustále navážet a proč to odsuzujete, když existuje spousta hráčů, co mají tenhle styl grafiky rádi, fakt nechápu. Nemluvě o tom, že titul jako takový je hratelnostně prostě super a tvorba pixel artu vážně není nic lehkého – vlastní zkušenost, ostatně každý si může zdarma stáhnout Aseprite a vyzkoušet si to.
      • Pixel art je technicky nejjednodušší grafická disciplína v porovnání se zpracováním v realistické 3D grafice, stylizované 3D grafice nebo ruční malbě/kresbě. Taky vlastní zkušenost.
        • Technicky možná, ale výsledkem je vždy subjektivní estetika.
      • kubi-wan
        Já na takový věci používám malování z windowsů 98, to nic nepřekoná *4*
      • Jack1947
        Taky proti tomu nic nemám, (aspon neměl) jenže třeba souhlasit s tím... že poslední dobou se tento fenomén šíří jak nákaza eboly, nutno podotknout zdali je toto uplně nejlepší... pro herní průmysl a hlavně hráče obecně. Ono dožít se doby kdy nám budou vládnout "kreslené" hry by asi chtěl málokdo.

        Pixelizace mě osobně nevadí ale jak se řiká něco na tom šprochu je a néé že néé. *3*
        • "Ono dožít se doby kdy nám budou vládnout "kreslené" hry by asi chtěl málokdo."

          Já se zase nechci dožít doby, kdy bude hra trvat 1 hodinu (a hrát = odmačkávat QTE) a 2 hodiny budou cutscény.
          • Jack1947
            Ta doba nebude, QTE se zruší a litosférické desky se dají do normálu. *4*
          • Raziel_cz
            Zase už jsme viděli, že i hodinu a půl dlouhá cutscéná prošpikovaná QTE může fungovat (The Wolf Among Us, The Walking Dead), jenom bych tomu neříkal hra.
        • Raziel_cz
          Osobně na tom nevidím nic špatného – pokud budeme řešit čistě grafiku, v tomhle souhlasím s tím, co už mnohokrát padlo nejen v místním podcastu: realistické vizuály mi připadají nudné. Samozřejmě pokud někdo preferuje poslední technologie, je to nic proti ničemu, a až jednou vyjde hra, co vážně nepůjde rozeznat od kamerového záznamu, budu uchcávat jako úplně všichni, ale v současnosti se mi mnohem víc líbí vysoce stylizované hry (tady nutno podotknout, že ačkoliv miluju pixel art, není to vztažené jenom na něj – screenshoty z Bulletstormu se mi vždycky budou líbit víc než z Battlefieldu 3, přestože s oběma hrami jsem si užil hodiny zábavy).

          Vlády dvou rozměrů bych se nebál, velké společnosti vždycky budou vydávat velké hry (Ubi sice sem tam udělá 2D Raymana nebo Valiant Hearts, ale značky jako Splinter Cell nebo Ghost Recon určitě nehodlá zahodit ve prospěch pixelů, to by byla sebevražda) a nezávislí vývojáři budou zase často sázet na pixely, ať už proto, že se k jejím nápadům hodí víc (autorský záměr je spojení, které bohužel mnoho čtenářů Games nezná), nebo proto, že nemají prostředky či dovednosti pro tvorbu 3D.
          • Jack1947
            Děkuji za ocenění...

            Taky se mi s člověkem jako ty diskutuje dobře, když se nedohaduji o blbostech.

            Manhunt je trochu jiného rázu, ač vypadá podobně a možná kdoví či si tvůrci této "hříčky" nevzali trochu z něj. Ostatně kontroverzní svým způsobem jsou obě hry.

            Néé, já měl spíše na mysli něco na ten způsob přímo, třeba dejme tomu remaster do 3D ale aby byly zachovány všechny mechanismy a hrálo se to stejně na rychlost vlastních reakcí.
            • Raziel_cz
              Chápu a taky si myslím, že šlo o jeden ze zdrojů inspirace. *4* Rozhodně by bylo zajímavé vidět Hotline Miami ve 3D. Hlavně pokud by kamera snímala dění buď zpoza hrdiny, nebo rovnou z pohledu vlastních očí. Chtěl bych vědět, jestli by vůbec byl titul hratelný, pokud by hráč neměl díky ptačí perspektivě přehled o pohybu nepřátel.
          • Jack1947
            AAA možná ne ale rozmáhá se to díky crowdfoundingu a kickstartru až raketovou rychlostí... takže zachvíly to vidím nedejbože tak že tyhle hry budou stejně tak oblíbené jako klasické "3D" a néé opravdu mě nerzajimá poslední orgasmický fotorealistický ejakulant... jen těch pixelovin je poslední dobou až moc a opět to pak vypadá tak jak se řiká všeho moc škodí.

            Avšak nemíním psát nějaké urážlivé komentáře na stránku indie "2D" vývojářů jen echm... mohli by i zvolnit a o tom že indie může být rovna AAA scéně už se např dávno ví, tudíž soustředění na nějaké ty pecky co ocení i ostatní hráči. ( nemám na mysli - horory beze zbraně a adventury beze smyslu)

            Např... indie by nebylo zlé třeba tohle (ač kvalityto má nedocenitelné) i ve 3D a kfdyby si to zachovalo tenhle top-down pohled.
            (Ta poslední věta je taková spíše rádoby vize... že co by bylo -kdyby...)

            At žijí pixely, jen střídměji. *5*
            • Jack1947
              Jn, nebo tak... to patřilo dolů.
            • Raziel_cz
              Jo, je fakt, že pixelových věcí jsou stejné tři zadele jako dřív her z druhé světové války a většina z nich není tak stylová jako Hotline Miami ani tak krásná jako Gods Will Be Watching – a to píšu, přestože jsem pixelartový onanista –, ale i když s crowdfundingem máš na jednu stranu pravdu, na Kickstarteru nebo i v early accessu na Steamu najdeš spoustu (možná ne úplně běžných – zdravím tvůrce The Long Dark – , ale přesto) 3D věcí, byť třeba častěji od zkušenějších vývojářů, co opustili známá studia, protože jejich kreativitu svazoval vydavatel. Množství pixelových her ostatně souvisí s více faktory a nejvíc si myslím s tím, že díky nástrojům jako GameMaker (dneska jsem o něm mimochodem četl pěkný článek na PC Gameru) svůj titul zvládne vyvinout vážně každý a pixel art, pokud má nějak vypadat, je sice těžký jako prase, ale pro někoho, kdo nedělá grafiku, přístupnější než 3D.

              Jinak 3D verze Hotline Miami de facto existuje, jmenuje se Manhunt.

              P.S.: Cením si reakce s vlastním názorem podloženým argumenty od člověka, co chápe, že diskuze není to samé jako hádka.
    • ringmancz
      když to zvládne sousedovic kluk, tak ty to dokážeš ještě líp, ne? tak kde je tvoje hra?
    • hm, tak škoda že to ten sousedovic syn nenamaloval, mohl mít hru která má na metacritic přes 80 od recenzentů a přes 8 od hráčů. a já už myslel, že od inteligentů kteří když něčemu nerozumí, tak to mají za debilitu, bude klid... *7*
  • ringmancz
    jste mohli skočit i do Mexika a dát rozhovor s kaktusem
    • Paulcz
      óóó ty jsi ale vtipný hoch :)
      • ringmancz
        asi ne tak moc, jak jsem si myslel :(

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit