Přejít na výpis diskuzí

Šéf THQ čeká, že se velké firmy budou muset přizpůsobit

13.7.2011 17:51
Aleš Smutný 37 příspěvků

Na jedné straně růst, na druhé čím dál rozhrkanější, křehčí ekonomika a úspěch projektů, které „za babku“ vydělávají miliony denně.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Musím jedině souhlasit.
    Mezi dnešní zaplavou her s ultrarealistickou grafikou se najde opravdu jen pár, které něčím vynikají.
    Ale já autory chápu. Jsou tlačeni vydavateli, inovace musí jít stranou, hra musí být taková, že hráči už znají ovládání a herní mechanizmy s ostatních her a proto bude snadno hratelná pro masy a tudíž i prodejná.
    Jsem milovníkem FPS a dobrých promyšlených strategií. Marně koukám na Steamu a po různých recenzích po nějaké neotřelé akci. Všechny trailery vypadají jako přes kopírák.
    Strategií z 2. světové války tu byla hromada a stále vycházejí. Je fakt, že u strategií je to malinko lepší, tam jsou inovace a originalita oproti fps, o deset levelů výš.
    Možná, že na staré hry vzpomínáme proto, protože to bylo něco nového, najednou mohu ovládat postavičku na monitoru, něco s ní ničit, to tu ještě nebylo. Po 20 letech už to není žádná novinka.
    Věřím tomu, že dnešní mládež, která poprvé zasedne k počítači bude za 20 let vzpomínat, jak byl ten NFS: Shift 2 naprosto luxusní, Fallout New Vegas originální a Civilizace 5 jedinečná promakaná strategi, že ty dnešní hry (za 20 let) stojí za prd *4*
    • Psychotic
      K poslednímu odstavci: Ani si nemyslím. Věřím, že už dnes je asi mládež dost "americká" na to, aby si užívala to, co je, a to, co bylo, považovala za uncool a nevěnovala tomu pozornost.
      A jestli ne, za pár let bude.
      • To je zajimavy. Pritom v diskusich v hernich magazinech nectu nic jinyho, nez jak jsou dnesni hry strasny, a jak to jde do kelu... Nebo ze by diskutovali jen sami stari zapskli paprdove? ;)
        • To asi ne, je pravda, že většina her jsou jen neoriginální "předělávky", takže s tím souhlasím, že spousta her je strašných nebo nudných a určitě to nehodnotí jen "starý mazáci" :)
          Jde o to, že když si dnešní, řekněme 10letý kluk pustí novou Civilizaci, tak to pro něj bude úžasná hra, něco nového (protože předchozí díly nehrál) a za několik let bude vzpomínat, jak tenhdá ta Civka byla skvělá a že 8. díl stojí za prd *4*
          Asi mi, co jsme hráli staré hry v těch nových nevidíme nic originálního.
          Pro někoho, kdo nikdy nehrál Heroes III bude 6 luxusní, pro mě už ale navždy zůstane trojka bohužel nepřekonatelná, ať bude šestka sebe lepší a ať se budu snažit na to koukat co nejvíce objekivně. Asi to je nějaký blok *4*
    • Nejvěětší kouzlo starých her bylo to, když někdo přivezl do Čech na disketě nějakou novou hru a ta se začala pomalu šířit. Člověk pak běžel domů natěšený se svou disketou s novou hrou a pak trávil hodiny u scandisku s opravou té diskety, protože měla vadné clustery *4*
      Možná v tom bylo to nadšení, že si člověk nemohl tak jednoduše sehnat novou hru a proto každá nová poklad *5*
      • To teda nebylo nadseni, to byl hroznej opruz *7*
  • Tushan
    ad nemele kraviny a stará se o to aby dark millenium a space marine byla pecka
  • Dragon age 5 Lokace: Neznámá Úkol: Znič poslední prastaré mágy co se snažili dosáhnout nebes a stvořili darkspawn... Velkolepá bitva, Všude teče, Darkspawn mají převahu. Hned na kopci ale vedle jsou velkolepé orgie Grey Wardenů... Všude samý sex sex sex a dole v bitevní vřavě se valí potoky krve a na ní plachtí fantasy windsurfingy osazené Wardenama... Magové už nemají ty trapné hůlky co za pomocí ladně akrobatických pohybů plivali oheň.. Teď se jede v rotačních war stuffkách..... Do toho všeho zní ten nejtvrdší Manson co prostě může znít.... Záběr na partu jak stojí před arcimágem velmistrem bossem... Ticho.... Jen pár posledních lístků zašelestí po mramorové dlažbě... Vyskočí informační vokýnko: Kupte si nové dlc - posledních 5 minut DA5 za 4.99 E !!!!
  • Stixxy
    Asi by to chtělo křišťálovou kouli, uvidíme, co se z her stane za pár let *4*
  • Stixxy
    Nechápu, jak někdo může hrát Angry Birts, je to jen zabiják času, požitek ze hry nikde. Kéž by tyhle kraviny zanikly.
    • Jaky mas jiny pozitek ze hry, nez ze te bavi? Me Angry Birds bavi, je to hodne chytlava hricka, ktera paradoxne vydrzi vic, nez leckera AAA hra na 7 hodin...
      • Stixxy
        Tyhle hry nemají žádnou hloubku, ať se to týká příběhu, hratelnosti, epičnosti, grafiky a zábavností podle mě taky neoplývají. Taky se mi nestalo, že bych se do takové hry vžil. Prostě zabijáky času, když se čeká na vlak. Rozdíl mezi AAA hrami a tím je asi jako válečná fregata Amerického námořnictva proti Somálskému člunu a Somálci vyhrávají *1*
        • Muzes mi jmenovat 3 hry, ktere podle tebe maji "hloubku" a nejsou hlavne zabavou? Tedy zabijakem casu?

          Podle me hry jsou hlavne o zabave, od toho to jsou hry...
          • Stixxy
            Já to myslel tak, že mobilní hry zábavné nejsou. U tebe asi jo, no. Já jen nechci, aby se v budoucnu dávalo přednost těmto hrám před velkými tituly. Srovnal by jsi třeba Assassin's Creed s kuličkou, kterou musíš dostat z místa na místo?
            • To je dost nepravdepodobny. Problem tehlech zarizeni je zkratka jejich fyzicka podstata, ze musis mit na hlave nejaky brejle (ktery nebejvaj uplne lehky) a do oci ti busej kazdou vterinu stridave 30 snimku. Je to pak velice vysilujici (mozna i nebezpecny) nekterejm lidem muze bejt i spatne v tom lepsim pripade.
            • Stixxy
              Někde jsem četl, že Sony to právě že asi vyzkouší. A třeba i Americká armáda pracuje prý na brýlích a simulátoru pro vojáky. A od armády přišlo už věcí, třeba i v budoucnu herní revoluce :)
            • To spis ne. Tohle uz tady bylo v nekolika podobach priblizne pred sestnacti lety a nikdy se to neujalo. http://en.wikipedia.org/wiki/Head-mounted_display Budoucnost je spis Augmented Reality.
            • Stixxy
              No doufám, že budoucnost her je, že si nasadím brýle a sluchátka, připojím sou hlavu jako ve scifi a budu hrát v uvnitř umělé reality *3*
            • Tak kazdeho bavi neco jineho. Ja jsem hral radu mobilnich her, ktere me bavily. Dnesni mobilny hry uz jsou technicky tak na urovni mozna 6 let starych PC. Nevidim tedy duvod, proc by hry na mobilech mely byt nejake podradne a nikoho by nemely bavit. Naopak, hry na mobilech se hraji hodne a tento trh se velice rychle rozrusta. Je to presne naopak, jak rikas..
  • Jinak řečeno... "Chtěl jsem Vám vlastně říct, že na vydělávání velkých peněz namáhavěji odteď s*r*me. Budeme se soutředit na vydělávání velkých peněz bez námahy, s výrazným snížením podnikatelského rizika a bez tvorby přidané hodnoty. Odteď budeme totiž chrlit jednu bejkárnu za druhou, prodávat to za pár babek a budeme předpokládat, že se občas něco z toho 'povede' a vydělá nám to balík. Za 10babek 10minut hutné zábavy a 10milionů prodaných kopií, to je náš cíl."
    • A pritom je to presne naopak. Tam, kde je velka konkurence a naklady pritom nejsou vysoke, se musi produkt nejak zviditelnit. A nejlepe se zviditelni nejakou inovaci, jinym pristupem, originalnim resenim, jinak hra zapadne mezi stovky a tisice ji podobnych.
      • Očekávat pravidelné inovace ve vysoce konkurenčním prostředí je sázka do rulety a rozhodně na ní takové firmy nemůžou a ani nebudou čekat. Mít dobrý nápad není jako vyrábět gumáky. To co tvrdí tenhle pán, je že budou dělat to samé co ostatní, jen to budou dělat podstatně lépe, což je ostatně druhá možnost jak v konkurenčním prostředí prorazit. Ostatně úplně stejně to dělali doteď, jenom prostředky k dosažení cílů $ byly diametrálně odlišné a zaměřené na jiný segment trhu. Zatímco přetahovat se v AAA titulech o to kdo udělá ještě lépe a nověji něco co už tu 100krát bylo, je stojí strašné prachy s velkým rizikem, že to nevyjde. U hříček jim stačí zainvestovat zlomek té sumy a 1000krát omleté téma opět podojí, protože co se týká investice do kvality zpracování, tak jejich penězům budou maličké firmy těžko konkurovat. V podstatě takový UROBOROS.
    • To zni jako dobry podnikatelsky zamer. To by jim mohli jit akcie nahoru.
  • „Handhledový trh si najde své publikum, ale nebude tak velké kvůli konkurenci ostatních systémů. To, co nám říká trh je fakt, že spotřebitelé chtějí rychle přístupnou mobilní zábavu, nemusí být nijak zvlášť složitá a hluboká“
    = konstatování, že hra už není důležitá, jde pouze o co největší zisk... to je to, co herní scénu udělalo špatnou - chamtivost. Dokud šlo o práci nadšenců, hry byly úžasné a i ti nadšenci si vydělali... dnes jde JEN o to, aby pár manažerů získalo to čtvrté bentley, o kterém předemnou někdo mluvil...
    • Promin, ale tohle je strasne zkratkovite uvazovani. Komercnim firmam slo vzdycky primarne o zisk, uz v 80 letech, kdyz hry vydavaly na kartridzich pro ruzne elektronicke herni systemy. Od toho jsou komercni a proto delaji komercni hry. A komercni hry se proto prizpusobuji pozadavkum trhu a toho, za co jsou ochotni hraci platit.

      A i dnes tu je rada nadsencu, kteri delaji hry nekomercne nebo nizkonakladove. Takze porad muzes hrat nadsenecke hry, ale musis pocitat s tim, ze budou nizkonakladove a podle toho budou take vypadat. Stejne jako driv. Nemuzes chtit od nadsencu vysokorozpoctove tituly nadabovane slavnymi filmovymi hvezdami, s filmovymi sekvencemi, originalnimi orchestralnimi soundtracky a pouzivajici drahe technologie jako je capture motion.
    • Myslet si, ze pri vyrobe her nejde o penize je naivni. Kdyz hru vyviji firma, vzdycky jde o penize, to stejne dnes jako pred dvaceti, nebo triceti lety. Firma musi platit zamestnance, musi se starat o svuj vlastni chod a zisk, bez toho by jaksi nemohla fungovat. Problem dnesnich her ale neni ten, ze si nekdo dovoluje klast penize na prvni pricku, ale ze hry jsou na vyvoj mnohem, mnohem narocnejsi, nez tomu bylo treba pred dvaceti lety. Proc? Protoze hry jsou nesrovnatelne obsahlejsi a technicky vyspelejsi, je na nich 100x vice prace nez treba u her na 16bity, Amigu, nebo DOS. Od toho se pak vsechno odviji. Proto dnes firmy pokukuji po casual hrani, mobilecha tak, kde vyvojari s minimem prace vydelaji slusny zisk (kdyz se zadari). Je to logicke...
  • Na druhou stranu, umíte si představit, co by se stalo, kdyby opravdu výrazně finančně selhala nějaká hra ze série Call of Duty?


    sef Activision si nekupi 4. Bentley, hraci ktori su namotani na stale to iste CoD dokola by sa konecne prebudili....
    • Konzolista rasista... To je u lidí co hrají na krabičkách u televize bohužel normální. PCčkáři držme se!!
      • Reakce na PS3lover samozřejmě. S názorem Michala333 co by se stalo nelze nesouhlasit *1*
    • no kámo COD kupujú hlavne xboti, tí ťahajú predaje, poďakujme sa im...hold je to nižšia forma života títo chladničkári.
      • posila
        "no kámo COD kupujú hlavne xboti" - To se ale da rict o vetsine multiplatformnich her.
      • co to je to PS 3 *12* *12* *12* prej nějaká nadávka nebo tak
      • jooo,to ty ses taky,soude podle tvych prispevku behem poslednich par dnu *1*
  • SA-reg
    Taky si myslím, že Vita a 3DS asi budou poslední herní handheldy a že potom se už budeme topit jen v mobilních telefonech a bezduchých průplaších ve stylu Angry Birds... jó, na mobily jsou i složité hry, ale jak říká článek... 50:1. *12*
  • trolo
    moc dristaju... len nech urobia kvalitnu hru a nie cutscenu s ovladanim wasd a fire reload a bude sa to hrat. to ze vela ludi hraje jednoduchsie hry a menej narocne je teda bomba novinka fakt. prelom storocia co za frajera na to prisiel? ja ako zakaznik mam v pazi co firmy budu musiet robit. ked sa mi hra nepaci tak ju nekupim a hotovo.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit