Silent Hill 2 – recenze nezapomenutelného remaku
-
A co framerate? Je to plynulé? 3D audio je dobré?
-
-
Framerate by mohl být lepší, mám vcelku high end sestavu,
na sttutering sem narážel, ale nebylo tak moc rušivé jak sem se obával. Když
bych měl slabší železo možná bych si s hraním radši počkal až vylepším. Nejsem sice audiofil ,ale audio mi přijde opravdu povedené. Nevím proč někdo nadává na dabing, ten mi přijde perfektní.
Ono celkové ozvučení hry je naprosto špičkové. Odehrál sem to se sluchátky co umí dolby atmos a musím říct, že tak dobře udělaný audio u hororové hry jsem dlouho nezažil. Ruchy, hudební podkres, zvuky nepřátel v dálce.... prostě paráda.
-
-
Popravdě to nechci ani číst, tak jsem doufal, že se remake povede a celková známka mi stačí, abych něco po dlouhé době koupil DAY1 🤩
Díky!
In my restless dreams, I see that town...
-
Svým způsobem nečekané skóre.
No jedině dobře, další v sérii totálních propadáků které teď relativně často vycházejí by situaci moc nepřidal.
-
-
Rovnou kupuji. Oddechl jsem si, že se to Bloober Teamu povedlo. České recenze: jedna lepší známka než druhá. Naprostej nářez :-) Tolik k těm hejkalům v diskuzích, kteří tvrdí, jak se vydávají jen ty zas**ný remaky o ničem. Akorát, že vůbec. Dokud budou remaky tak hodně kvalitní jako všechny remaky Resident Evilů, Silent Hillu 2, System Shock: Remake, Broken Sword: Shadow of the Templars: Reforged, Dead Space Remake, Final Fantasy VII, Demon’s Souls, Age of Mythology: Retold atd., tak jen HOUŠŤ a větší kapky!
-
-
No jestli považuješ za kvalitní remake Resident Evil 3, tak ti není pomoci...
-
Zrovna u Broken Sword mi přijde nový kabátek vizuálně odporný. Jako radost z remaků/remasterů ti přeju, ale já jsem ty hry hrál tenkrát, znovu hraju vybrané hry u kterých remake nepotřebuju, ale adventury k nim zrovna nepatří. S tím Demon Souls ti jako "odpůrci" konzolí přeju hodně štěstí, jakože neironicky, osobně je mi vydání na pc putna, ale nemyslím si že se dočkáš, minimálně ne ofiko
-
Také bych si přál to mít tak nastaveno, aby o tom, zda je hra dobrá nebo ne, rozhodovali za mě ostatní... Co se týká remasterů/remaků - svědčí to pouze o tom, že kvalitní hru už dnes nikdo neumí vymyslet a proto je potřeba těžit jen z minulosti.
-
U remaků mám obecně ten problém, že už jsem to jednou hrál, a tím to celé ztrácí kouzlo. Už mě prostě neláká se vracet do toho samého v nové grafice a možná vylepšené hratelnosti.
Takže nic proti nim v zásadě nemám, ale ukazuje se na nich bezradnost velkých studií inovovat herní průmysl a neschopnost přijít s něčím novým. A tak se furt mlátí už jednou mlácená sláma. A to je pro mě jako hráče škoda.
-
-
No u těch fakt starších starých her ten remake smysl má.
Pamatuji si, že jsem v 1998 hrál Resident Evil 2, ale že bych si pamatoval nějaké detaily? Tak to vůbec. Remake v roce 2019 byla dokonalá věc. I ten gameplay se razantně změnil. Obrovská spokojenost.
-
-
U těch starých dejme tomu (20+ let to už je to tak dávno?), ale pořád tvrdím, že by to měl být doplněk k novým hrám, akorát to tak moc není. Spíše mě to přijde jako tahání peněz od nostalgiků. Což funguje, sám bedlivě sleduji Wizardry proving grounds a obávám se, že podlehnu. Pořád ale trvám na tom, že spousta remaků jen supluje neschopnost přijít s novou zábavnou hrou/konceptem. Tak se milionkrát recykluje to samé.
Důvody proč tomu tak je (Star wars outlaws, Dragon age veilguard, Assasins shadows) jsou jasné, ale tady se o nich nesmí ani naznačovat :-D
-
-
Tohle má každý trochu jinak. Sám taky remaky moc nemusím, ale někdy je fajn si zkusit, jak by nějaká stará hra vypadala, kdyby se použily moderní postupy. Poslední dobou jsem hrál jen remake System Shocku, omodovaný Daggerfall Unity a občas si hraju se source porty pro Doom. U System Shocku jsem se vysloveně těšil, jak budou některé mnou oblíbené věci implementované. Některé mě překvapily příjemně, jiné zase zklamaly. Prostě to nebylo dokonalé. Ale i tak to považuju za dobře odvedený kus práce malého studia. Daggerfall Unity zase umožnil si hru projít tak, jak byla autory zamýšlena bez hromady bugů a nedodělků. A Doom je skvělý na libovolný způsob.
Na remacích většinou pracují menší studia, pokud nejde o obří záležitosti typu RE4 nebo FF VII. Souhlasím s tím, že by se to s remaky nemělo přehánět, ale občas nějaký neuškodí. Momentálně bych byl rád za Magic Carpet.
-
-
Zahraniční tvrdí mimo jiné že 3.5/5 a 8/10, takže drobné pihy tam asi budou 🥲 jelikož se jedná o IGN a GamesRadar, tak bych byl skoro opatrný jelikož se jedná o weby které dávají nadprůměrné hodnocení téměř všemu - například Outlaws si odnesli 7/10 ačkoliv se jedná o téměř ty stejné Ubisoftí herní prvky bez známek téměř jakékoliv výrazné inovace. Naštěstí hráči "volili" svými peněženkami a Outlaws se prodává špatně, konečně se začíná blýskat na lepší časy a hráči jsou již přesycení generickými hrami.
Jenom škoda že k SH2 nepřipravili sběratelku nebo alespoň fyzickou edici. Cenovka 70 euro už asi nepřekvapí, ačkoliv u remaku by mohla být lehce níž - to je spíše ale subjektivní pocit.
-
-
Hmm ale zatím ohlasy hráčů, kteří už mohou neoprávněně hrát jsou hodně pozitivnî. Nejhorší známku kterou si to odneslo je 6,5 od Polaku( paradox). Tak že to vypadá , že se to povedlo minimálně stejně jako remake DeadSpace.
Hra se prodává s pěkným steelbookem, tak alespoň něco.
-
-
Dík za info, nevěděl jsem že se dá sehnat steelbook edice - není jenom pro PS5 a Xbox verzi?
-
-
No pro Xbox určitě ne, tam vyjde hra až za rok. Capcom má časovou exkluzivitu se Sony. Tak že by to mělo být jen pro PS a PC. Xzone a některé další obchody ten steelbook dávaly jako dárek pro před objednávky.
-
-
-
-
-
Silent Hill 2 je nejlepší horor v rámci gamingu ever a to díky tomu, že to má obří přesah. Jsem zvědav, jak uchopili právě tu nadstavbu a to bude rozhodovat o kvalitě hry do budoucna.
Zatím tedy Polákům dali nejmenší známku Poláci. 😀 6/10.
-
-
Můžeš to rozvést, jaký obří přesah a nadstavbu máš na mysli? Hrál jsem to před více než 20 lety, tak si to akorát možná nepamatuju...
-
-
otázka, kolik ti v té době bylo, abys byl schopen ten přesah pochopit. Přesah je samozřejmě do psychologie, filozofie(hlavně Carl Jung), mytogie, symbolismu.
-
-
Hrál jsem to ve 25 letech. Ale mám pocit, že když budu chtít, tak najdu filozofické symboly v každé hře, včetně Tetrisu.
-
-
"Hrál jsem to ve 25 letech"
Tak to jsi trubka, že si to tady musíš nechat vysvětlovat...
Ne, každému je dáno.😉
-
-
Co konkrétně?
-
-
Retronation udělali pěkně zpracované video o vývoji a na konci rozebírají právě myšlenky a symbolismus , který je do toho vložen.Ta hra má poměrně dost velkou hloubku v těchto ohledech.
-
V rámci Junga Libido a Katarzní metoda.
Mytologie a symbolismus je provází celou sérii. Série má nad sebou celou dobu God, tohle je tak komplexní, že si to najdi. Je to kombinace několika náboženství do sebe moc pěkně zpracované, pokud neznáš, pošlu ti nějaké odkazy na videa, které to pěkně zpracovávají.
Filozofie pak hlavně existencialismus, celá cesta Jamese a jeho hledaní odpovědí do SH je jedna reference na existencialismus, i když se za tím skrývá Freud a nevědomá mysl, potlačení vzpomínek, pocit viny, vytváření fantasy světa, vše se pak nevědomě promítá do reality.
Mám pocit, že tě to stejně nezajímá, jen mě chceš nachytat.
-
-
Nemám tě jak nachytat; dá se to vygooglit, takže bych stejně nepoznal, jestli to víš sám.
Je mi fuk, jestli jsi to věděl nebo vyrešeršoval až teď, právě jsem si hru koupil a tyhle informace se hodí znát.
A samozřejmě děkuju, tak či tak.
-
-
Reakce na příspěvek:
Pokud tě zajimá universum a třeba i ta mytologie, doporučuji ti projít tenhle kanál.
https://www.youtube.com/watch?v=D-yjzAs6PB8
JInak ok, omlouvám se, pokud prvně rád zjišťuješ informace a až pak hraješ, tak v pořádku, to jsem nebral v úvahu. Já to mám opačně, prvně si hru zahraji a pak dělám research, pokud mě tam nějaká myšlenka zaujme. Užij si hru.
-
-
Reakce na příspěvek:
Právě sem dohrál
Remake a jsem opravdu nadšený. Díky za odkaz na kanál už to sleduju. Kdysi sem
hrál SH2 na PS2, ale tehdy byla moje angličtina fakt bídná, takže sem z toho
moc nepobral.
Co je ale vtipný, že sem si na to vzpomněl až při hraní remaku. Nejdřív sem měl
pocit, že je to jenom Déjà vu, ale pak se mi začaly vracet vzpomínky na různých
lokalitách. Skoro všechno co jsem hrál si pamatuju alespoň zběžně, ale tohle
jsem očividně nějak vytěsnil.
Rád si nastuduju ten symbolismus a zahraju nejspíš znova.
Měl jsem "in the water" konec a chtěl, bych se podívat na
"leave" a "stillness".
Moc doufám, že udělají remake dalších dílů. Jedničku jsem nikdy nehrál, ale
trojku a čtyřku jo (bohužel si z nich taky moc nepamatuju).
-
-
-
-
Zvuk ?
-
-
-
-
-
-
Rád bych varoval všechny potenciální kupce na PC platformě. Ta hra trpí neuvěřitelným stutteringem! Velmi podobným, jakým trpěla jejich předchozí hra The Medium.
-
-
+ jsou cutscény locknuté na 30 FPS
-
-
Za mě po zahrání úvodu a prvních činžáků trochu zklamání. Já po všech těch recenzích čekal opravdu precizně udělanej remake.
Boje jsou sice akčnější, ale pořád dost jednoduchý (middle difficulty), graficky to na middle vypadá opravdu hrozně a v dost divných barvách, ani nepamatuju kdy naposled jsem viděl hru, která na středních vypadá ošklivě a to remake není zrovna nenáročnej. K tomu viditelně ubylo mlhy, která byla pro atmosféru klíčová, to proč?
Velký zklamání je dabing, originál měl podstatně lepší, hudba (stále skvělá) hraje bůhvíproč ne tak často jako dřív, škoda a zvuk mi snad kromě zvuků chůze taky přijde horší. obličeje se dost změnily, Mary na fotce jsem nejdřív ani nepoznal. Btw, proč sebrali Jamesovi USA vlajku z bundy? měl jsem ho s tím neodmyslitelně spojenýho.
Ani lékáren zdá se neubrali, pořád je jich tu zbytečně moc, stačila by polovina. Nábojů je tu aspoň o něco míň než v originálu, aspoň nějaká změna k lepšímu ( na konci originálu byl můj James vždycky chodící zbrojnice)
Nekoupil jsem a myslím, že jsem udělal dobře. U Enhanced edition modu jsem se bavil víc.
-
Trochu mě mrzí, že tu u recenzí bývá zmiňovaná jen PS optimalizace, resp. jak to běží na perf / quality režim.
Bohužel, ač hra běží na PC většinou dobře, ten stuttering mi celkem vadí. Navíc je to asi i zatím celkem častý problém (mj. komentář michaelfoucault).
-
-
Ono je to má poměrně přímočaré vysvětlení – dostali jsme recenzní klíč na PS, takže jsme to hráli a recenzovali na PS.
-