Přejít na výpis diskuzí

Slasti a strasti Pathfinder: Kingmaker očima Jirky a Vaška

29.12.2018 18:33
Redakce Games.cz 12 příspěvků

Pathfinder: Kingmaker je navzdory všem svým chybám jedno z nejlepších RPG roku. A čím toto autoritativní prohlášení podložíme? Samozřejmě vtipným dialogem našich dvou redaktorů, kteří do simulátoru kralování a bojování spadli nejhlouběji: Jirky a Vaška. Jeden psal recenzi na Games, druhý do Levelu a...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Corvus

    Jako backer jsem hrál už betu a jen tvorbou postavy jsem strávil den. Naprosto masivní a detailů plné RPG s nádherným vizuálem a pravidly. Bohužel už od září čekám na svou sběratelskou edici, kterou OwlCat dodávají až v těchto prvních dnech roku 2019... přestali zcela komunikovat a spoustu backerů vyloženě naštvali. Na 2 stranu je pochopitelné, že své síly vrhli na tvorbu patchů, kterých vyšla už solidní řada. Nemůžu se dočkat, až vše rozjedu. Cvičně si opakuji Baldur's Gate 1 a 2 😊

  • Tak já jsem asi úplně slepej, nebo úplně blbej (pravděpodobně obojí), ale kde se sakra ten ukazatel přesvědčení v dialozích vypíná?

  • můžete mi někdo zodpovědět, jestli v té hře je levelscaling nebo ne? (ať už potvor nebo lootu) Podle mého je to naprosto laciný prvek a jakmile se v nějaké hře vyskytne, tak vím že ti vývojáři neumí udělat dobré RPG a takovou hru si nekoupím.

    • VereWolf271

      Level Scaling tam není, někdy máš možnost vyčistit lokaci později s již nabušenou postavou. Možná otázka je u random setkání, ale tam jsem měl pocit, že random setkání není výzva.  Spíš jsou některé regiony uzamčeny a otevřou se ti postupem hrou.

    • Neni.


       Jinak ta hra je brutalne neotesany diamant. Podle toho co ctu na netu, to na zacatku muselo byt uplne peklo a v nekterych pripadech ta hra ani nesla dohrat. Kdyz to hraju ted, tak uz je vetsina nejvetsich bugu asi opravena, ale i tak tam clovek narazi na dost chyb.


      Taky mi vadi ten vtipny DM pristup...aha, nezacal jsi s timhle Q jako prvnim, tak mas smulu tvuj partak je mrtvy a nic s tim neudelas. Nekdy Q pise, ze musis spechat, ale mas na to tydny a nekdy se opozdis o den a Q vyprsel....takove ruzne ,,podrazy,, pak zapricini, ze clovek porad resi, jestli neco stihne, nekde neco neprehlidl atd....

    • jakubc

      Úplně to nesouvisí s tvou otázkou, ale na rozumně použitém level-scalingu není nic špatného. Většina DM ho v rozumné míře a v určitých místech pro zábavnost hry použije i v D&D...

      • KrPa

        pokud je dobrovolny, tak ano

      • to je něco jiného. Kdysi před dvaceti lety jsem taky hrával dračák a několik let dělal pána jeskyně a je samozřejmé, že úroveň dungeonu přizpůsobíš schopnostem družiny. Hry jsou trochu něco jiného. Pro mne levelscaling totálně anuluje jeden z hlavních prvků zábavnosti v RPG hrách - vývoj postavy, tj levelování, a taky hráčův skill. Ta zábavnost spočívá v tom, že člověk začne jako slaboučký a dostane na budku od každé krysy a skřeta, nemluvě o těžkých monstrech, a získáváním zkušeností tu postavu leveluje a postupně ty těžší monstra porazí. Jaký má však vůbec smysl levelovat, když monstra levelují s tebou? Pamatuju, že Oblivion či Skyrim se dal projet na prvním levelu až do konce, tj. smysl levelování se úplně ztrácí. A levelování lootu totální zabíjí unikátní předměty. Je to prostě špatný game design, pro mne osobně gamebreaking. To je třeba hlavní důvod, proč nemám rád hry od Bethesdy (Oblivion, Skyrim, F3), zato miluju hry od Piraňí, tj. Gothicy, Riseny a Elex. Elex jsem právě rozhrál a skvělá hra. Přesně takto má dle mého vypadat dobře nadesignované RPG. Ale chápu že je to indiviální, někdo tu levelscaling vadí míň nebo vůbec, někomu hodně. Mně vadí hodně.

        • jakubc

          Ale ty mluvíš o jednom z nejbrutálnějších level-scalingů, který byl kdy ve hrách použitý. :-) Ano, ten je problematický. Ale rozumně provedený, na správných místech použitý, nemusí být nic proti ničemu, naopak může u některých her zajistit správnou výzvu a plynulou hratelnost, zejména u přímočařejších her, pravda. 

          • teď naposled mě ten level-scaling dožral u Divinity Original Sin 2. Vadil mi už v jedničce, kdy vím, že např. obsah truhel byl level-scalovaný, což vedlo k tomu, že člověk nechával truhly uzamčené, a pak je otevíral až před koncem hry (navíc ještě pomocí load/save, protože loot byl náhodný), abych z nich dostal co nejlepší předměty. Osobně nechápu, jak tady té hře mohli 10/10 a Elexu 7/10. Sorry, ale Elex >> DOS2. Ten level scaling není ani zdaleka jediným problém v DOS2. Ta hra je po designované stránce mizerná. Myslel jsem že opravdí chyby z jedničky, no nestalo se. 7/10

            • KrPa

              nahodny loot je u her larianu od pocatku studia, leve scaling je az od DOS1

    • Houdini

      Nie, levelscaling tam nie je. Stalo sa mi, že som sa zasekol na jednej pasáži tak som počkal na ďalší level a šlo to. Naopak po čase bežné prepadnutia na ceste preskakujem lebo tam z hľadiska lootu ani xp nie je nič zaujímavé.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit