Přejít na výpis diskuzí

Slay the Spire – recenze

30.1.2019 19:48
Patrik Hajda 20 příspěvků

Existuje opravdu mnoho karetních her, existuje docela dost dobrých karetních her, ale najde se jen pár vyloženě skvělých karetních her. Do které kategorie se řadí Slay the Spire, už víte díky číselnému hodnocení. A aby byla karetní hra hodnocená takto vysokým číslem, nepotřebuje k tomu ani tunu nového...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • triptich

    recenzia zaujala a váš gameplay zariadil vysoké miesto vo wishliste. keď sa nabazím dead cells, vyskúšam túto hríčku

  • ja_nic_nevim

    Já se teda těším na Magic the Gathering Arena a snad jsem tu kdesi v diskuzích vyčetl neco o Doom Trooper. 

    • radim.zaty

      Pokud vyjde někdy Doomtrooper, tak doufám v českou lokalizaci. Z těch názvů karet jsme kdysi, jako hráči MTG, měli hroznou pr..., vlastně srandu :)

  • Odulin

    Jedu to poslední týden prakticky furt. Tohle je skvělá karetka!

  • Souhlasím jen s tím, že je tam velký prvek náhody to ano. Nicméně dohrál jsem to za všechny až po Ascension level 4 (a stále mě to baví). Každý hrdina se hraje úplně odlišně, což je paráda. Někdy si vyberete strategii a pak vám to do ní nenabízí už další karty.. taky škoda, ale právě o tom to je. Přizpůsobovat se hře. Za "warriora" je hra pohoda v základu, na vyšších obtížnostech je to za něj rozhodně nejtěžší a bude vám trvat klidně i 10 runů než obtížnost pokoříte.


    Relicy jsou skvělá věc a v obchodech se vyplatí je kupovat dost často i více než nové karty a navíc jsou tak různorodé, že málokdy chytíte úplně ty stejné v dalším runu.

    Rozhodně jsou důležité karty co prolízávají balíček, bez toho to prakticky nejde, pokud potřebujete do ruky určité karty.


    @Kaledan Tak sis ty dvě zlaté karty neměl dávat do decku :) navíc ti nikdo nenutí je zahrát, když si nejseš jistý, že nepřátele porazíš během těch 4 kol než ti to půjde do mínusu :) je to docela funky karta se kterou jsem naopak párkrát final bosse vyřadil :)

    • alladjex

      Add warrior ... mám úplně ten samej pocit. Ze začátku se zdá mnohem jednodušší než ti druzí dva, ale v pozdější fázi hry už člověka regen 6 životů nevytrhne, pokud nemá efektivní deck a to se mi s ním nějak nedaří ;)

      Jinak včera po gameplayi sem si večer zahrál znovu doma tu denní výzvu a bylo to super. Ta výzva byla pokaždý stejná. Stejnej draft, stejných karet i stejná cesta vzhůru. Jak měl člověk od začátku v decku hned jen efektivní karty a žádný defenty za 5 a striky, tak sem na první dobrou vyběh do finále s prstem v nose. Ale pak sem si z nějakýho důvodu ke konci dal do decku dvě tři nesmyslný karty - lákavý, ale blbost. A navíc už sem musel končit, no poslední fight před bosákem už sem to jen tak plácal a chcíp ;) smolík blbík.

      Půl noci sem ve snu hrál karty s Shivama. Hrůznej sen ;)

    • asi jsi nepochopil, v cem je problem


      na ty karte je, ze neco snizi na konci kola (nikoliv na konci kazdyho kola)


      kdyby tam bylo napsano, ze to bude snizovat az do my smrti, tak ji ani neberu, natoz abych ji pouzival


      s relicy souhlasim, taky jsem chodil do obchodu, az kdyz jsem mel alespon na jeden zlato

      • alladjex

        Pokud je to power, aplikuje se efekt permanentne od momentu zahrání. Pokud je to skill, jde o jednorázovou akci. Mě přijde dobrý, že ty texty jsou docela jednoduchý. Mohlo by tam bejt na konci "každýho" kola. Ale proč, když všechny power fungujou stejně. Ale možná je to u tý konkrétní karty co máš na mysli fakt zmatečně napsáno. Mě se to ještě nestalo.

        • ok, to dava smysl, ovsem pridat tam jedno slovicko "each" by nikoho nezabilo

  • tak brutalni rng nepamatuju

    osobne se mi zdaj darkest dungeon a into the breach zdar ferovy, u tohoto nekteri jedinci sezerou klobouk a zahodi pocitac


    je tam asi milion itemu a randal karet, a spousta z nich je spis na obtiz nez k uzitku


    dvakrat me u finalniho bosse zabila vlastni zlata karta - pracne odemcena grindem, protoze neco na chvilku zvedla a pak kazdy kolo snizovala az na nulu, tomu rikam fuckup


    zatim jsem to dohral jen za toho orbmastera, u tech prvnich dvou, kdyz ma clovek smulu, tak si ho povodi i dva smolny zakladni encountery za sebou

    • unicz

      Co to je "rng"?


      Hru jsem zatím dojel za toho prvního (oheň). Z hlediska UI je určitě na čem pracovat, docela bych ocenil countery, je obtížné sledovat, co vše se na konci kola spustí a s jakou silou.


      Jinak ano, ta hra nedá nic zadarmo:)

      • random number generator, je tam tolik balastu, ze casto clovek nema vubec sanci jenom proto, co mu to nalosuje

        nicmene jsem to pak jeste vecer dorazil za ty prvni dva, ten silovej je asi nejlehci, diky zkusenostem s tema dvema vice trikujicima uz jsem vedel, ze nema cenu brat ty nacancany karty a vicemene mi stacilo brat jen ty s aktivaci za jednu energii nebo 0, nejdulezitejsi mi pripadaj karty, co tahaj dalsi z baliku, cimz se kompenzuje nevhodny slozeni na ruce

        ty drazsi na aktivaci mi pripadaj v naprosty vetsine uplne k nicemu a navic je clovek vubec nemusi potkat

        ale opravdu nejvic me nakrkly ty vlastni dve zlaty karty, co me "zabily" u finalniho bosse, jedna u alchymisty zvetsi dexterity o 2 a pak kazdy kolo ubira, a podobne u orbmastera zvysi focus o 4 a pak snizuje kazdy kolo, ovsem na karte se nemluvi o "end of each", ale jenom o konci kola a protoze jsem je potkal prvne az v tech hrach, tak me to dost nadzvedlo



        • unicz

          Díky.


          Karty manipulující s počtem karet v ruce jsou základ, to víme více jak 20 let z MtG;)

          • karetni hry nehraju, takze netusim, jestli v mtg "rare" karty jsou taky nanic, ono pak s omezenou moznosti upravy decku je to jaksi dalsi nenapadnej zabijak


            to samy relicy, nektery jsou dvojitej curse, vec+karta za trest


            ¨nebejt nadsenych doporuceni a rogue-like prvku, nehral bych ani tuto

            • unicz

              J, i v MtG jsou silné (rare) karty, které k bonusu mají negativní efekt, odemílají karty z balíku, stojí život za údržbu, atd. V podstatě nutí zrychlit svů hraní, ne zrovna nutně výhoda u bosse, který nutí k defenzivnímu hraní:)


              Hra podle mě dává do popředí dost minimalismus, každá malá výhoda je vykoupena a je snadné udělat chybu.

              • Reakce na příspěvek:

                at si klidne maj, ale ty efekty tam musi ¨bejt spravne popsany


                jinak hra je to dobra, ale pokud mam popsat strategie pro jednotlivy panacky, je to tristni pohled


                spamovat silu, spamovat jed, spamovat orby

                • unicz

                  Reakce na příspěvek:

                  Není úplně pravda:) Za prvního jsem to dal spíše pomocí obrany, protočení karet obrany a pak silou obrany útok. Síla prakticky nehrála roli:)

                  U jedu (druhá postava) je myslím alternativa v tokenech (shivy), třetí mám nejméně najetou, tam znám zatím jen ty orby.

                  • Reakce na příspěvek:

                    ja to s nim dal jen pomoci sily, ten chrobak na konci se nestacil ani vytahnout z ulity, jsem mu nalozil i jednorannou bombu za 120dmg

                    nejrychlejsi finale

                    • unicz

                      Reakce na příspěvek:

                      Hezky pěkně. Já měl max něco kolem 80. Z té obrany, kde se to dalo lépe udržet na více kol.

                      • Reakce na příspěvek:

                        ovsem ted jsem zjistil, ze je tam jeste 4. act, a to srdce je trosku jina liga


                        prvni 3. acty jsem projel jak nuz maslem, v tom 4. to ale bylo idiotsky postaveny, takze misto restu pred bossem tam byl uplne novej druh souboje, ten me stal pulku zivota


                        a kdyz jsem nastoupil se 38hp na bosse, co prvni ranou poslal 61 a ja nemel na ruce bloky, cus :D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit