Přejít na výpis diskuzí

Sledujte Fight Club #421 o Sekiru, easy módech a herní přístupnosti

10.4.2019 16:59
Redakce Games.cz 11 příspěvků

Sekiro: Shadows Die Twice očarovalo kritiky (včetně našeho Honzy Slavíka, viz recenze) svým výborným bojovým systémem, který je ovšem natolik nemilosrdný, že od sebe spoustu hráčů rovnou odradí. To je ostatně u studia From Software taková klasika. Na internetu se ovšem objevily hlasy, že by podobné...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947

    Rozhodně téma k zamyšlení... to už je myslím na vyvojářích ty hry nejsou složité jen je třeba pochopit mechaniky.

  • risa2000

    Diskuse ve FC ohledně obtížnosti Sekira přesně vystihuje to, co definuje ty různé "spravedlivé" hlasité skupiny na internetu - pocit, že ostatní jsou povinni jim vysvětlovat (a obhajovat) své jednání, a oni mají svaté právo to posuzovat. Aleš jako obraz těch normálních lidí, co spíš nevěřícně kroutí hlavou, a Vašek jako představitel arbitra, který si nárokuje pozici soudit Alešův názor a vyžaduje vysvětlení (obhajobu) názoru.

    Nemyslím, že Vašek je militantní mravokárce, jen se snažil v rámci FC nějak udržet diskusi (kde ovšem žádná nebyla potřeba), ale vystihl tuhle roli perfektně. Žádný autor nemusí nikomu svoje dílo vysvětlovat, omlouvat nebo obhajovat. To, že to někdy udělá, je jeho dobrá vůle, nikoliv povinnost.

    Říct autorovi, hele mně se zdá, že tahle mechanika (hra) je pro mě moc těžká, je zcela v pořádku (viz například páčení zámků nebo souboje v KCD). Ale stejně tak je zcela v pořádku, když autor odpoví, že to ví, ale že přesně takhle to chce. Dál ve slušné společnosti není o čem diskutovat.

  • radim.zaty

    Ale vždyť Sekiro má Easy mode, říká se tomu Wiki, kde jsou taktiky na bosse (pak hráč přeskočí ty smrti, kde zkouší, co by na bosse mohlo platit) a umístění předmětů, které hru činí jednodušší, nebo dají více možností jak se s bossem popasovat. Taky se občas vyplatí vymydlit dostupné minibossy (kromě Headlesse), než se vrhnete na bosse, ta trocha vitality navíc se hodí.

    Taky naučené skilly mají občas efekt na obtížnost souboje, například efektivnější léčení, více spiritu na používání protézy, některé specíální údery nebo countery (např. Mikiri). A nafarmit skillpointy se dá celkem bez problémů.

    Obecně se dá říct, že Sekiro má na první hraní 3 obtížnosti:

    Easy - Sekiro + Wiki

    Normal - Sekiro bez Wiki

    Hard - Sekiro a zazvonit na zvon v chrámu :)

  • moody

    Ales nema rad horory a Vasek chce easy mod...good for you. Ja bych si chtel zahrat Resident Evil 2 remake (protoze Claire je hrozne sexy) jenze nemam rad horory. A libi se mi Sekiro, jenze nechci hrat porad dokola jen tutorial...Vy aspon mate na vyber,  ja musim cekat na Control :-D

    • iSpirit

      Vašek hlavně neví, co mluví.  S tím horrorem ho pak totálně dostali. To je naprosto validní myšlenka. Já třeba měl problém s Outlastem, opravdu mi nedělají ty lekačky dobře, přitom jsem milovník horroru, nikdy by mě ale nenapadlo žádat tvůrce, aby tam nebyly lekačky. Prostě jsem hru nedohrál a dál jsem to neřešil. Naprosto stupidní kauza.

      • moody

        Vsak ja souhlasim ze by nikdo nemel rikat Mijazakimu co ma delat...maximalne muze rict, ze si to nekoupi...to ale nemeni nic na tom, ze bych si to zahral.

        • iSpirit

          já jsem to nebral jako útok na tebe, tys to napsal dobře, jen jsem chtěl dodat tu myšlenku s těmi horrory, se kterou souhlasím. Už u Bloodborne jsem měl místy nahnáno :). Jedinou hru, kterou jsem dohrál s těmi naháněčkami byla SOMA, tam jich bylo na mě ještě únosně.

          • moody

            Taky se mi libila myslenka s horory, prave jsem chtel naznacit, ze pro me v tom neni rozdil. (strach = nekoupim, obtiznost = nekoupim). Autori urcite vi, ze spostu lidi to nekoupi, protoze je to tezke, a nepotrebuji, aby jim to nekdo rikal. Taky mi to prijde jako nesmyslna kauza.

  • iSpirit
    jen bych chtěl dodat, že hra povoluje měnit obtížnost. Maš základ - čili jednoduchá hra, pak máš demon bell a pak můžeš a nemusíš mít v další hře ochraný charm od Kura. Má tři obtížnosti, jde vidět, že nikdo z FC to pořádně nehrál :D
  • iSpirit

    Václav si pořad mysli, ze má patent na rozum, co? 

  • Czech_fantom

    Nebylo by řešením u tohohle druhu her,  třeba né úplně brát bossům skilly na nižší obtížnost, ale zvýšit časovou prodlevu aktivace např. o 1 vteřinu? Dá to větší šanci i lidem s horším reflexem a zároveň to neudělá ze hry něco primitivního.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit