Sony údajně jedná o koupi vlastníka FromSoftware
-
len to nie
-
Jen to ne.. Dark souls part I nepotřebuju :D
-
-
a co teprve Horizon Souls Complete Edition Remastered.
-
-
pokud ano tak rip FS, bylo to hezké. Pořád máme Atlus, Capcom, občas SE a Lariany.
-
-
No těžko říct. Když se podíváme do historie tak z jejich spolupráce vznikl Bloodborne což je jedna z nejlepších her minulé generace. To není zrovna málo.
-
-
Sony už je úplně jinde, ta hra vznikala ještě v době, kdy SIE sídlila v Japonsku, teď už jsou dekádu v USA a ta firma jede úplně jinou politiku her bohužel.
Sony už by nedala šanci hrám jako Journey,, Shadow of the Colossus, Okami, TLG. Demon Souls zkusili po úspěchu Souls, ovšem ta hra je má jen pěknou grafiku, jinak to byl dost jalový remake.
Sony kdysi myslelo na prestiž, si ještě pamatuji článek myslím od Petra Poláčka tady na Games.cz, že Sony chce podporovat ty malé exluzivní hry typu Journey, The Last Guardian, aby prezentovali značku i v rámci nějaké umělecké prestiže, tohle je dávno pryč.
-
-
V zásadě souhlasím, ale možná by to chtělo se vrátit na zem. The Last Guardian propadl a když se podíváme na to, jak dopadly jiné "umělecké" nebo aspoň "jiné" hry pod velkým vydavatelem, tak je to taky velká bída. Hellblade II pod MS nic moc. Prince of Persia: The Lost Crown od Ubi taky mizerné prodeje (tam podle mého příliš napálili cenu). Uspěla minisérie Ori, ale tam se autoři s další hrou od MS odvrátili a chtějí být nezávislí. Disco Elysium super, ale nezávislé studio se rozpadlo. O prodejích Alan Wakea II se vedou diskuze, které nevyznívají extra optimisticky. V podstatě jediný, kdo v téhle kategorii boduje, je Nintendo, které nějak dokáže vytvářet zajímavé tituly ke svým prastarým značkám. Možná trochu zabodovala Sony s Astro Botem a z Valve jednou za deset let vypadne něco jako Portal nebo Alyx. Jinak to táhne nezávislá scéna, která většinou nemá rozpočet na pořádné produkční hodnoty.
Navíc v případě Sony (i MS, ale tam je to už dlouho) nastává situace, že je nutné hru vydávat multiplatformě, aby se zaplatila, takže exkluzivity jsou jen časové. Tady se zase drží jen Nintendo.
-
-
Jenže tady se nebavíme o výdělku, jak narážím na ten článek od Petra Poláčka, tak Sony reálně u těchto her nezajímalo, jestli se toho prodá tak, aby se ta hra zaplatila. Ty hry fungovaly jako prestiž pro konzoli, aby se o konzoli mluvilo, pro určité lidi i jako vstupní brána do konzolového hraní, znám x lidí, co koupilo konzoli jen kvůli Bloodborne. Těch her nebylo moc, takže takovou ztrátu si korporát jako Sony mohl dovolit, ty hry neměly nějak vysoké rozpočty. Sony aktuálně teče mnohem více na svých hrách s rozpočtem 300 milionů + marketing, Sony hodila vše na konzumní hry s mega rozpočty, proto to tak dopadá, proto vše vydávají na PC, proto ta firma tápe.
Oddálili se od svého DNA, tohle už dávno není Sony, kterou jsme znali z dob PS2.
K tomu AW2. Je to výborná hra, ale Remedy dělalo vše, aby ta hra crashla, udělali hru o postavě, která tam je méně než druhá postava, v DLC dokonce Alan nedostane prostor vůbec, na příběhu a postavách spolupracovali s firmou, kterou hráči bojkotují, nevydali to na Steamu ale pouze na Epicu.
Silent Hill 2 mimo to hra s větši akademickou hodnotou než AW2, prodal během týdne milion a je to velký úspěch.
-
-
Bloodborne nepropadl a ano, u toho to fungovalo a lidi kupovali konzole. Jenže kolik lidí si koupilo konzoli kvůli TLG nebo jak moc se o té hře mluvilo? První Hellblade tak fungoval také a má v zásadě kultovní status, ale byl multiplatformní. Dvojka zapadla a skoro nikdo o ní nemluví (a to je v Game Passu). AWII taky ukazuje, že exkluzivita na Epicu byla jedním ze zdrojů problému. Remedy se to asi zaplatilo kvůli příspěvku Epicu, ale jak moc to zvedlo povědomí o Epicu samotném, už není tak jasné.
Ano, Sony má problém s tím, že jí nevydělávají hry s masivním financováním, ale to je taky důvod toho, že si nemůže dovolit podporovat menší hry, u kterých je taky riziko, že by mohly být ztrátové. Kdyby byla Sony ve špičkové finanční kondici, pár menších artových her, na kterých by možná prodělala, ale zvedlo by jí to prestiž, by nejspíš ráda zafinancovala.
-
-
Reakce na příspěvek:
já jsem nikde nepsal, že Bloodborne propadl, on by nepropadl ani TLG, kdyby se nevyvíjel dvě generace skoro. Ta hra prodala přes milion, což je +- stejné číslo jako SotC. To jsou niche hry a větší čísla asi nikdo nečekal.
Podle mě se pleteš, Sony ty malé hry nedělá už dlouho, v době prvního GoW, Horizon a dalších masovek na tom Sony byla velice velice dobře, přesto zavřela Japan Studio, nezačala dělat menší hry a ani hry na prestiž, většinu karet hodila na masovky ve stylu Marvel, ovšem jak hoří Marvel ,tak hoří Sony hry. Další karty hodina na coop hry(Horizon příští rok) a live service hry(Condord), tady víme, jak to dopadlo a nejspíš i dopadne.
Pro mnohé hardcore hráče a fanoušky Sony je nejlepší hra generace od Sony Returnal, ta hra vznikla ještě v době, kdy studio nebylo pod Sony, od té doby nic, dokonce nemáme ani PS5 pro update. Problém je taky, že Sony si svoje fanoušky naučila na ty popcornovky a dost fanoušků původní Sony nehraje či skoro nehraje, nebo přešli na PC, i proto Returnal měl prodeje bídné.
-
-
Reakce na příspěvek:
Jo, máš pravdu. V Sony se asi zasnili u zisků z Horizonu, GoW a prvního Spidermana a vykašlali se na podporu menších věcí. Ale pokud se trochu finančně neseberou, tak tu podporu asi stejně jen tak neobnoví, i kdyby zrovna chtěli.
-
-
Reakce na příspěvek:
souhlasím.
Jinak můj osobní pocit z poslední fáze PS4 a PS5, je ten, že už konzole není mířena na mě a moji věkovou skupinu. Takhle generace bude s velkou pravděpodobností moje poslední, jestli budu hrát dál, tak asi tak, že si hodím PC pod televizi.
-
-
-
-
-
S tym Alan Wake 2 mam podobne pocity, ale podla mne dostupnych aktualnych informacii, je to 1,8miliona predanych kopii, co je mozno pre nich OK (preplatili sa im naklady), ale z globalneho hladiska to je imho mizerne cislo.
-
-
-
-
-
Upřímně mi tohle vadí míň jako hráči ale o to víc jako fanouškovi anime. Fakt se mi nelíbí že by Kadokawa mohla patřit zrovna pod Sony. Ať si klidně koupí FS, ale Spike Chunsoft by mohli nechat a do anime nechci aby kecali vůbec.