Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Odporúčam WORLD RACING 2 a nájdite si pre túto hru NFS trate ako Lost Canyons alebo Kyndiak Park a ostatné, masaker nostalgia s lepšou grafikou a super fyzikou automobilov a stovky rôznych automobilov v hre ako mody. Fanúšikovia NFS si neskutočne zahrajú staré trate v oveľa lepšom kabáte, síce bez policajtov ale aj tak by vás nikdy nedostihli :)))

  • Nevím proč, ale celá série NfS mě minula. Možná proto, že mě nikdy nezajímala tolik realističnost fyzikálního modelu a už vůbec ne okolní krajinky. Zato velmi dlouho okupovaly můj 40MB disk jiné dvě závodní hry. Lotus a Stunts. Jednak měly skvělý závodní mód rozdělené obrazovky, kde se dalo v reálném čase závodit se živým soupeřem (ano, bez sítě, každý na jedné půlce klávesnice) a pak nekonečná zábava stavění vlastních tratí ve Stunts včetně akrobatických prvků, jako lopingy a pod. Poslední zmíněná navíc obsahovala bug, který  umožňoval dosáhnout šílené rychlosti a při kolizi vás vymrštil až do vesmíru. A už tehdy byl k dispozici replay a další vychytávky. Pamatuje je někdo?

    • jasně že jo, to jsme hráli myslim i na kámošový Amize 1200, ale to bylo takový.....na pí*u :)

      Ten speaker mě vytáčel, až jsme to radši hráli ztlumený. Až s příchodem NFS přišli "auta",

      která bavila dlouhodobě a nepůsobilo to archaicky jak automatovka z konce 80. let

  • Díky za článek, NFS IV mám z těch co jsem hrál nejraději. Beru ji jako vypilovanou III a že tam nechali i tratě, geniální to nápad tvůrců. Grafika na svoji dobu, a hlavně replay, to bylo skoro fotorealistické :) Když jsme hráli na zemi deskovky, tak na kompu jsem to pouštěl jako šetřič, a ta hudba k tomu, no super. Neřeším multiplayer, ať už ve dvou u kompu - hot pursuit, či po síti ve více lidech, to už bylo hodin nepočítaně.

    I tahle hra byl důvod k nákupu grafiky, už v době III, když PII 300 s 1MB Virge nestíhal, jen sw rendering, po zakoupení i740 8 MB za na svoji dobu směšných necelých 2k to šlapalo jak hodinky. S příchodem IV pak přišla i Riva 2 TNT 32 MB a zase to jelo jak dělo :)

    Porsche díl si pak své místo také zaslouží, trochu jiná cesta, hrál jsem to jen v singlu, ale bavil královsky také.

  • alladjex

    Přiznám se, že nevím, které díly přesně jsme hráli, ale některé tratě vidím před očima i teď. Pamatuju si, když jsem naprosto fascinovaně jezdil krajinou, kde na silnici poletovalo podzimní barevné listí.

    Na hodně her vzpomínám. Třeba Morrowind, Duna a další. Ale to Porsche Unleached je asi nejvíc! Challange mezi erama, kdy se dal vyhrát speciál. To bylo prostě neskutečný. Turbem poháněný závodní model. Do dneška mi zní v hlavě, ten specifickej zvuk starejch turbomotorů - ne těch současnej s... - když se začla ručička zvedat a začlo to hvízdat. Ta hra dokázala vyčarovat na obrazovce to samý, co jsem pak zažil v tatíkovo Lancii ;)

    NFS PU je taky hra, kterou jsem si odstupem znovu nainstaloval po drahně letech a strávil v ní zas hodiny a hodiny. A ta hra se pořád hrála a vypadala sakra dobře. Asi bych měl najít instalačku!!!

  • Těším se na další díl. Je fakt, že IV vyšla moc brzo po Hot Pursuit, což jí paradoxně zlomilo vaz.

    Osobně beru jako nejlepší díl Porsche Unleashed. Tam zužitkovali všechny předešlé úspěchy

    a přidali parádní grafiku, která se konečně diametrálně odlišovala od III-IV. Mód kariera (golden, classic i modern era) byl pro PC hráče ta opravdová modla, konečně jsme měli "uvěřitelný" herní mod, který jsme do té doby záviděli konzolim/GT.

    Jsem rád, že jsem zažil herní scénu 90. let jako dítě.


    K článku mám jen jednu mírnou výhradu, ale asi záleží na úhlu pohledu. Ano, postupný upgrade počítačů byl určitě komplikovanější než dnes, ale ty možnosti stále byli docela schůdné. Nebyl zas takovej problém sehnat nové komponenty a s bazarovejma to bylo nimlich stejný (burzy, bazary)

    Kdo měl přístup k internetu nebo "paličovi" neměl nouzi ani o SW a ovladače. Krásná doba tištěných časopisů, vypalovaček, burz a paličů......a že někteří měli opravdu všechno :-D (garáž pro dvě osobní vozidla, plná reagálů s CD, tisíce her a programů.....stačilo počkat půl hodiny a už sem šťastnej cupital domů třeba s Kingpinem nebo Hidden and Dangerous)


  • Parádní článek, který skvěle vystihuje dnešní herní dobu v porovnání s tou minulou.  NFS byla ve své době pecka, nejenom že nebyla žádná pořádná konkurence, ale myšlenka, že se proháníte s našlapanými kárami a navíc ujiždíte polici, byla prostě krok správným směrem a hráči po tom byli hodně hladoví. Navíc to vyžadovalo i určitou šikovnost a snahu, aby jste daný závod vyhráli. nebo dokončili. Dnešním hrám bohužel mnohokrát chybí výzva, kterou je třeba překonat. Vývojáři také, dle mého názoru, mají strach přijít s něčím originálním, protože nemají jistotu zda se to chytne. Jelikož dnes jde hlavně o "zlaťáky" Radši budou ždímat zavedenou značku a dojit své ovečky, které jim ty zlaťáky nakoce vysolí,  protože prostě není kam jinam šáhnout. Pokud se objeví vyjímka, nějaká kvalitní indie,  tak kolikrát osloví pouze pár jedinců, jelikož je následně smetena marketingovým PR na nějaký mainstream. Ale ne vždy (např. Rimworld, Asseto Corsa, Wreckfest, Dead Cells, apod).  A to jen díky platformě, jako je steam, gog  a další.


    Na druhou stranu i nějaké mainstreamové hry dokáží být celkem zajímavé a posouvají se vpřed, ale je to jen díky tomu, že je tady např jiný konkurenční titul. 


    Hudba dělá hodně například soundtrack u NFD: Underground byl naprostý skvost a stále my zní v uších, stejně jako např. u Tony Hawk 2 apod.



  • Pan_Klobouk

    Jj, NFS 4 dojelo na skutecnost, ze vyslo "chvili" po tretim dile, nebyl to ani rok. A tenkrat jsme ofrflali i minimum noveho obsahu, pulka trati byla z Hot Pursuit. Zkratka pusobilo to tehda jen jako datadisk, ale za plnou cenu.

    To jeste nikdo netusil, co nam chysta budoucnost, dnes jedou EA, Ubi, Acti a spol ty sve serie jako na bezicim pase, casto je jen premaluji a zmeni prostredi... ale hraci nad tim hykaji, same desitkove hry. ;D

     

    • Přesně zatímco v době NFS4 by jim nic takového neprošlo dnes přišla doba casualu co skoci na kdejaky mareketing klidne koupi za AAA cenu ubohy premalovany datadisk a je jim jedno ze za tyden to odhodi protoze uz to nebavi pac vyjde dalsi a dalsi a dnes jde preci o to byt IN...

      • Pan_Klobouk

        ;)

        Specialne s NFS serii si EA vubec dovolovali. K prvnimu dilu casem vydali i Specialni edici (za plnou cenu), ktera vlastne byla jen takovym patchem. Dneska bysme rekli DLC a jeste spis mensi. NFS SE umela hrat hudbu behem zavodu, nabidla lepsi multiplayer (snad LAN, nebo modem, to tenkrat byl?) a jeste pridala asi tri nove trate a 1-2 auta.

        A s NFS II si EA dali repete. Opet Specialni edice, opet za plnou cenu, tohle "DLC" se tenkrat neslo ve znameni podpory akceleratoru 3Dfx. A navrch zase par novych aut a myslim, ze i trati.

        Az NFS III byla cista, zadny dalsi vylepseny datadisk, par aut bylo dokonce ke stazeni volne, ale vynahradili si to pak s tou ctyrkou, no. ;D

        Ovsem co je to proti dnesku, to co driv pridal patch a zdarma (nove mapy, jednotky, auta, zbrane...) nese dnes hrdy nazev DLC, pekne to rozkouskuji a za kazdy prd si reknou par dolaru. Radsi vic, nez min, vsak on to stejne nekdo koupi. :/

  • Odulin

    NFS I-IV byly topovky. Občas si ještě s bratrem dáme z nostalgie pár závodů ...řecko z dvojky nebo můj oblíbený Kindiak park z trojky. :)

    Tohle je offtopic, ale včera jsem po 15 letech nainstaloval Diablo II+ LOD a nemohl jsem uvěřit, že i na 800x600 roztáhlých na fullscreen (Fullhd) z roku 2000-2001 se dá v celkem pohodě koukat a ani mi to vůbec nepřišlo...a ta hudba...málem mi vyhrkly slzy :D:D

    • i586

      Zkus emulátor 3dfx přímo pro D2:

      http://www.svenswrapper.de/english/

      Umí hru přepočítat do nativního rozlišení LCD. Vypadá to mnohem líp.

      • Odulin

        Dík, to jistě zkusím!

    • Odulin

      oprava, Kindiak je ze čtyřky...

  • Duncan66

    Jednicka a dvojka byly genialni s temi super videi super aut se skvelou tematickou muzikou. Ty byly skvost.

  • maros.goc

    Need For Speed IV bola fakt vynikajúca hra, ktorú som si užil hlavne na PSOne.

    Inak to je problém aj iných sérií, ktorých nové diely vychádzajú raz za rok/dva roky. Napr aj Tomb Raider II, III a IV boli vynikajúce hry, no vo svojej dobe dostali nezaslúžene nižšie hodnotenia nakoľko sa tento štýl hráčom vraj prejedol. Samotné hry sú ale vynikajúce hlavne s odstupom času.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit