Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hrál jsem postupně a hodnotím:
    Lineage 2 - 6,5/10; Guild Wars 8,5/10; WoW 4/10; Conan - 7,5/10; Rift 8,5/10 a ted Star Wars 9/10 a můžu říct, že SW me dostalo nejvic.
    WoW me na druhou stranu bavilo nejmíň - asi to bude tim přiteplenym světem a celkově sračkoidní hratelností. /Pro pubertální asiaty nářezovka/
    Nejsem žádnej fanoušek star wars a vždycky jsem myslel, že to žerou jenom blbci co maj doma figurky Vadra a Skull Walkera nebo jak a lampičku ve stylu světelnýho meče. Filmy jsem pořádně viděl až po dvou dnech hraní SWTOR - epizoda 1 - 3 a žádnej zázrak. Filmy vem čert, protože tohle mmo je fakt nářez. Vřele doporučuju i non-star wars fan lidem.
  • Přesně tak. A hlavně ti co nemají rádi SWTOR jsou jen věrní fanoušci WoW. Njn asi se to příjmá těžce když má jedna z nej MMO konkurenci. Nebrečte Wowkaři ;).
  • MrSanta
    huhi: tak to se omlouvám, jsem byl lenoch to louskat celé. Mea culpa, mea maxima culpa *1*
  • Ano UI je trochu dinvný ale určité nastavování umožňuje (přidávání oken apd) a tuším že s okny hýbat jde (například seznam členů při Ops- partě, zbytek jsem zatím přesouvat nepotřeboval) U Flashpointů mě nevadí ty odpovědi formou hodu kostkou. Stejně nakonec každý pojede Flashpoint několikrát a takhle aspoň má šanc zažít více konců.
    Cestování, to je oříšek. Ano zpočátku mě to taky štvalo, hlavně do lvl 12 než jsem dostal sprint. Jenže potom se vše značně zlepší. Je tady Taxi, je tady transport (i když pravda cooldown 30 min by se mohl stáhnout na polovinu), jsou tady speedry které zrychlí pohyb o několik desítek procent, (ten který mám přídává 90% movementspeed). Ta velkost budov apd to je holt natom komu se co líbí, mě napřídklad vůbec nevadí proběhnout se senátem, libí se mě jak je to obrovské a vychutnávám si architektoniku, Tatooien mě dostal obroským prostorem kde jsem se proháněl na speedru a bojoval se Sandpeople. Když bude mapa malá tak lidé budou remcat, když bude velká tak lidé remcají. Prostě se nezavděčí všem.
    Vesmírné bitvy jsou skutečně pouze na odreagování q získání exp a creditů. Nic víc se od nich nemůže čekat, je to vzpomínka na staré automatovky ale podle mě skvěle zlomí onen stereotyp který se v MMO vždy po čase dostaví.
    Nevím proč se to stále srovnává s WOW. Wow je jiné MMO ano hrál jsem ho asi měsíc a pak jsem ho odložil. Nuda a šeď u SWTORu jsem zase po dlouhé době zažil ono: "ještě jeden quest a jdu spát". Moc se mě líbili Knights of The Old republic a Old Republic mě přijde jako pokračování s multiplayer. Ne lepší ale jiné.
    Každopádně děkuju za názor :)
  • 2MrSanta-to byla reakce na Xeena,ktery si stezoval na fakt,ze mobove nedokazou nijak prekvapit nebo ze nepouzivaji medpacky(coz je take samozrejme hloupost-pouzivaji je a leci se dokonce navzajem,ale az tak od 30lvl+- to jde skutecne poznat).
    Me ty prekvapive utoky nevadi a nemam s nimi zadny problem.
  • MrSanta
    huhi: zrovna ti píseční lidé se takhle objevovali i ve filmech - prostě byli zamaskování. Však tak vyskočili na Luka. Zakopaní imperiální droidi mi taky nepřijdou úplně mimo mísu.
    draco: tohle platí pouze když netankuješ. Jako vanguard - tank se taky docela naběhám, protože nejlepší útoky mám buď na blízko nebo do 10 metrů. Abilita která přerušuje soupeřovo abilitu je taky na blízko. Jako tank určitě nemůžu stát daleko od nepřítele a ťukat na tab.
  • Myslim si ze tvuj nejvetsi problem Killere je v tom,ze te hra proste nebavi. Je uplne jedno proc. Kdyz te neco nebavi,kazda malickost te stve. Kdyz te neco bavi,dokazes prominout i veci,ktere normalne nemusis. Nema cenu porad rozebirat cim to je.
  • Ja mam zapnute titulky od 1. lvl:) Ze to ovsem odklikavas ,to je tvuj problem. Ja mam questy ktere po precteni prvnich par vet odklikavam a questy,ktere si poctive ctu. Nemuzou mit vsechny super uber pribeh.
    Nesmyslne dlouhe cestovani? Prosim? Hral jsme LOTRO i AOC,ktere zminujes a toho behani tam bylo vice,mnohem vice nez ve SWTOR. Treba v LOTRO pri delani nekterych Booku jsi jako trotl neustale behal z jednoho konce sveta na druhy a mezitim kolikrat ani nebyly zadne boje. Jen povidani. A ty presuny trvaly treba 15 minut. Jsi hater nebo si to uz jen idealizujes?(clovek rychle zapomina)
    S temi ohromnymi budovami a zbytecne velkymi pristavy,kde se da jen behat,s tim souhlasim.
    Vesmirne bitvy jsou presne takove jak pises,ale me to (po pocatecnim soku) kupodivu bavi. Jako odreagovacka od planet je to vyborne. Presto doufam ze s vesmirem jeste neco udelaji.
    Ja naopak svet SW nemam rad,ale hra me bavi a asi prodlouzim.
    A stim WoW uz jdete nekam
  • Pro pobaveni?
    Ti co nemaji tuto hru radi otravuji vsude. S nimi nic nenadelas
  • Co na to chces rict? Ze jsi slepy? Ze si vymyslim? Presvedcim te snad at uz napisi cokoliv?
    Zrovna vcera jako posledni quest dne jsem plnil ukol pro hoodne starou agentku republiky.
  • Ano? A ktera prosim te. Ze jsem si zadne starsi ZENSKE nevsimnul. A ze muj scoundrel dostal skoro kazdou do postele? A nez se zeptas, tu hru hraju.
  • No ja bych si dovolil oponovat. Mam lvl48 scoundrela a lvl14 vangurada. Lesti a vylepsuje? To jako pomoci UI, ktere nejde absolutne zmenit? Nejde tam ani posunout okno. Vylepsuje jako pomoci Galactic Trade Networku, kde neco najit je snad za trest?
    Namluveni vsech NPC je fajn, kdyby to nestalo 200M dolaru a krome toho tam take dodelali hru. Od levelu 30 si stejne zapnete titulky a budete mezernikem preskakovat, protoze poslouchat Una mana tuta. Mola hulk tuu. vas opravdu rychle omrzi. Stejne jako kdyz mluvi anglicky.
    Flashpointy mne nejak nezaujaly. Proste kdyz hraju, tak chci, aby byly voleny me odpovedi a ne byt ve skupine, kde se nahodne vybere, ci replika se pouzije. Navic kdyz jste ve skupine se stejnymi povolanimi jako vase a vsichni mluvi stejnym hlasem, je to, no prinejmensim divne. Heroic 2+ zalezi na postave. Samozrejme, ze smuggler je sam neda, ale muj trooper ano (teda alespon ty na Ord Mantellu a Coruscantu, dal jsem se s nim jeste nedostal).
    A to uz nemluvim o tom nesmyslne dlouhem cestovani. A prosim, nechte si ty kecy o tom, ze to do MMO patri. Hral jsem SWG, STO, AoC a LOTRO a nikde jsem na tolik nesmyslneho behani nenarazil. Jestli tam chteli dat nejaky time sink, tak proboha takovy, ktery nebije do oci. Ale abych na Hothu 7 minut cestoval pustinou ke questu, ktery je za 2 minuty hotovy, pak zase 7 minut zpatky na dvacetivterinovy rozhovor, tak to je UCHYLNE. Proc proboha s sebou mam prenosny komunikator a jeden ohromny na lodi, kdyz stejne s kazdym musim mluvit osobne? A to uz nezminuju ty NESMYSLNE ohromne budovy. Senat, Organa Palace a i starporty jsou ohromne budovy, kde NIC, opakuji NIC neni. Maximalne jeden ci dva zadavaci questu, samozrejme nejlepe na druhem konci a v druhem patre, takze k nim bezite tri minuty a tri minuty od nich kvuli dvouminutovemu rozhovoru. A pristavy? Proc proboha nemuzu v pristavu jet na speederu? Proc musim jak d e b i l bezet OHROMNOU prazdnou budovou k vytahu, tim vyjed do hangaru a bezet dalsi dlouhou chodbou k lodi?
    Kapitolou samou o sobe jsou "vesmirne bitvy" u kterych nevim, jestli se smat, nebo brecet. Lete 4-5 minut po nalajnovane care a mackat leve a prave tlacitko mysi mi v roce 2012 prijde uchylne. Kdyby to tam nedali vubec, nic by se nestalo. S tim take souvisi to, ze vsechny lode jsou stejne. Ano jinak vypadaji, ale to je tak vse. Zlate SWG ci STO.
    Bohuzel Star Wars mam rad, ale az mi zkonci mesic zdarma, asi si to dal neprodlouzim. Cekal jsem vic nez jen kopii prvniho vydani WoW s dialogy.
  • presne tak. a dalsia vec styl meel charu a ranged je uplne iny. zatial co ranged char len klika next target bum bum bum next target bum bum, meelecko sa pekne nabeha :D kedze vacsina mobov su ranger. z 3ch mobov 2 ranged 1 meele. neje to potom sranda. mam jedi knighta a skusam teraz comando a za comando je to lahoda hrat. :D
  • Jinak btw, zajímalo by mě k čemu je tenhle článek ? Kdo to psal a za jakým účelem ? Jediné k čemu to podle mě je, že fanoušci SW:OR a ti co ho rádi nemají, dosatli prostor aby si opět dali na ústa.
  • No mů názor na Swotr je následující: Je to kvalitní MMO. Nepřináší nic revolučního, to už tady zaznělo. Na druhou stranu leští a vylepšuje už zaběhnuté systémy z ostatních MMO, což je obrovské plus. Jak jednou zkusítě v MMO quest s dialogy a in-game animacemi, nechcete jinak. A příběh je také úžasná věc. Neustále vás to, žene dopředu, protože chcete vědět co bude dál.
    Naopak zklamáním pro mě byly flashpointy. Jak tady píše Xeen, první Flashpoint je super a výborně vás navnadí. Dialogy, rozhodnutí i pocit epického boje. Bohužel ostatní flashpointy tomu prvnímu nesahají ani po kontníky. Jedná se spíše o rubačky se dvěma dialogy a nic moc volbou.
    Co se Heroic týče tak, jako Smuggler s ním ale nemůžu souhlasit. I Heroic 2+ sám nedám (tedy pokud nehreju Heroic o několik lvl nižší než je moje úroveň). pokud ovšem někdo hraje class Tank, tak pak věřím že to jde.
    Myslím, že obecně záleží natom, jestli máte rádí SW nebo ne. Pokud ano tak budete nadšení způsobem vyprávění, atmosférou apd. Pokud ne tak prostě budete nadávat a chyby hledat ovšem je dobré zámest si nejprve před svým MMO prahem.
  • Ale no tak. Priblizne na 30 lvl zacnes boj s triclenou skupinkou, a z nebe se najenou snesou dalsi 3 agenti. Nebo se ze zeme znicehonic,kdyz to nemene cekas,vynori pisecni lide. A to jsou jen priklady co si ted rychle pamatuji.
    Zcasti mas ale samozrejme pravdu.
  • Prijde mi ze si prave s osazovanim sveta moby nikdo moc hlavu nedelal. Proste do vicemene koridoru rozhazel 3 clenne skupinky do chodeb, v mistnostech 3 clenne skupinky kazdou do rohu mistonosti a doprostred mistnosti bosse. Vybijet pul hodiny po 30. v rade stejnou 3 clennou skupinku, pak zabit bosse a probijet se stejnym shlukem respawnovanych mobu zpatky (to radsi hodit fast travel :P) proste omrzi. Navic protivnici maji minimalni variabilitu a nulovou kooperaci. Ze by se zraneny mob stahnul do krytu a pichl si medipack nebo buff? Nezazil jsem. nekteri se proste random leci ale furt tupe stoji nebo poskakuji jako sasci. Jen bossove maji predscriptovane nejake ability typu "na 75% HP hod tohle, na 50% hod tohle, na 25% dej to co na 75%. Na 10% se 1x vylec na 50% a pak se uz nech umlatit" .
    Ta variabilita a moment prekvapeni je vicemene u kazdeho bosse jen 1. fight. Kdyz na nej jdes podruhe nicim te neprekvapi. Udela uplne stejnou kopii predchozich prednastavenych cinnosti.

    Jo dokud levelujes je to ok. Udelas proste dva tri levely a jdes na vyssi verzi bossu/questu. Obavy mam z end contentu. Bude lidi bavit chodit dokola tech par top flashpointu kdyz budou jak pres kopirak? Jo poprve si to zajdu rad. Podruhe zkusime vylepsit taktiku a potreti si overim zda ta taktika je odladena. Poctvrte uz to pujdu jen kvuli lootu a ne kvuli zabave protoze mne nic noveho cekat nebude.

    Pro tebe je to mozna vyhoda - po hodine vis jaky je dosah aggra a pak mas radost z toho jak se ti krasne vybijeji 3 clenne skupinky aniz bys na sebe omylem nenaagroval dve triclenne skupinky naraz. Jenze nejaky pocit z uveritelneho sveta kolem tim zcela pada a stejnou merou tim pak pada i zabavnost hry. Takze zustavaji dve kotvy co mne a mě podobne zamerene lidi drzi u hry a tim je pribeh (ktery proste po nejake dobe dohraju) a kamaradi. Jenze vetsina z nich je na tom stejne. A pokud po dohrani pribehu zacnou lidi odchazet - odejdou i jejich kamaradi a zbyde par lidi ktere proste bavi dokola vybijet stejne moby - nebo je pripadne chytne zatim nic-moc PvP (beru PvP pro 35 lvl ale nemyslim ze na 50 je to zasadne jiny). A takova spirala smrti uz byla videt u mnoha MMO drive.
  • Jasne ze v pohode davas heroic 2,protoze spolecnik je plnohodnotny bojovnik(takze jste na to dva). Dovolim si tvrdit ze je mnohdy lepsi nez skutecny lame hrac. Koneckoncu hra ti dovoli mit spolecnika v parte jen pokud neni parta plna. Jinymi slovy-i hra samotna pocita spolecnika jako plnohodnotneho hrace.
    AI? Stezujes si na neco co je u (nekterych)MMORPG her delano umyslne tak jak to je. Je to zmensenina sveta,podle me je to vyreseno skvele. Po cca hodince hrani zjistis kde je aggro radius a pak uz enni zadny problem. Nebo chces pokazde behat 30 vterin k dalsimu bodu,odkud te NPC neuvidi a tudiz na tebe neutoci?
    Crafting je podle me naprosto vyborny. Nic lepsiho jsem v MMO nezazil. Snad s vyjimkou Everquest 2,kde je nepropracovanejsi craft vyroba ze vsech her vubec..
  • Dal jsem tomu nakonec sanci - mezi svatky jsem manzelce dal na zkousku ucet a obcas jsem si ho pujcil. vysledkem je ze manzelka ma 44lvl a ja jsem pred tydnem majitelem noveho uctu (takze 36 lvl). Vyhnuli jsme se po negativnich zkusenostech z drivejska CZ online komunite a jsme v rodinne bande lidi co par let zname (age 25+ asi 20 clenu). Kdybych to shrnul.
    Grafika a animace: zastarala a oskliva, kdyz si clovek stale dokola opakuje "je rok 2007, je rok 2007..." -jde si zvyknout.
    Spawn system, logika a inteligence AI: ne inteligence, stupidita. 95% jsou 3clenne skupinky rozsypane po mape. Zasahnes jednoho, utoci na tebe 3. O 2 metry vedle stojici jina 3 clenna skupinka dal klabosi a ignoruje ze jim mordujes kamarady. Spawn system je proste tupy interval bez ohledu na to zda je hrac presne v bode spawnu nebo ne. Proste se ti spawne protivnik pod nohama a po par vterinovem intervalu kdy tupe stoji te napadne.
    Base questy vs Heroic vs Flashpoint: Z hlediska zajimavosti pribehu - je to o nekolik urovni vyse nez zbyle MMO na trhu. Jak class questy (trooper) tak ostatni questy jsou veskrze zajimave. Prijde mi ale ze obtiznost PvE je fakt strasne jednoducha. V klasickem questu jsem umrel snad 2x (jedno z toho byl pad do sachty vytahu :) ), bez problemu soluju Heroic 2 (planovane Q pro 2 hrace), heroic 4 pokud jsou zelene tak se obcas daji uhrat taky ale tam je to zdlouhave. Flashpointy - vice pribehovy (kecaci) byl zatim jen prvni, ostatnich snad 6 do 35lvl jsou spise rubacky s 2-3 dialogy. Zatim i nejvyssi FP jsme byli schopni dat ve 3 lidech misto 4 do 2,5 hodiny (Jedi Prisoner tusim pro 32 lvl?) ale je pravdou ze jsme byli v rozmezi 30-36lvl. Nejvetsi problem delal Cademimu kvuli flame bugu u bosse, mel by byt opraven (horeni melo byt jen v dobe odpalovani raket, bohuzel plameny se stackovaly a zapominaly expirovat) - i tak jsme ho zvladli - zatim jediny FP kdy jsme vychcipali komplet (asi 3x).
    Crafting + Companioni: Vyhodou craftingu je to ze ho nedela hrac ale companioni. TZN mas nekolik companionu ruzne zamerenych (ziskavas behem pribehu) a ti makaj za tebe. Jeden muze chodit s tebou ale pocita se jako "clen druziny" ktera muze mit vzdy jen maximalne 4 cleny. Takze pokud jsi s 3 hracema jsi bez companiona. Crafti za tebe companioni, behem toho co ty hrajes a nestojis nekde u pracovniho stolu a az maji vyrobek nebo misi hotovou tak ti donesou vysledek. Takze vlastne stale hrajes. Jinak je crafting vicemene bezny jako jinde. Companioni maji AI srovnatelnou s ostatnimi. Jdou castecne ovladat povolovanim schopnosti co maji pouzivat automaticky, jde je vyuzit castecne k taktice, treba k lakani mobu, ale neni na ne spoleh. Obcas zamrznou a nedelaji nic uprostred boje.
    Colision check: neni. Probihate skrz sebe. Nejaka taktika typu zablokovat NPC nebo PVP protivniky aby nemohli k medicovi pouzit nejde, proste probehnou skrz. je to tedy opet klasicky ikonoklik kdo koho umlati driv.
    Bugy: Je jich relativne malo na startujici MMO. Obcas propadnes texturou, zaseknou se ti nohy v Alderaanskym balvanu, odhodis vybuchem protivnika pod most a on te likviduje skrz podlahu nebo strop, po novem patchi za mnou dokonce behal companion vesmirem za moji stihackou a vyvinul skoro rychlost svetla (neuletel jsem mu :) ). Ale obecne se vam nejake zaseknuti stane jednou za 2-3 hodinky.
    Vesmirne souboje: Pokud jste fanda arkad z konce minuleho stoleti, uzijete si. Prulet predscriptovanym tunelem s ukoly typu sestrel X stihacek, sesrel X generatoru, nenech sestrelit kamarada. Samozrejme jedna se o single player shooter, Mise maji cca 5 minut. Neovladas rychlost letu ani smer (jen se vyhybas v ramci velikosti obrazovky objektum a strilis zamerovacem). Obtiznost teto arkady je zajimava pro deti do 10 let. Na druhou stranu je to relativne snadny a rychly prisun financi a expu alespon jako daily questy. Dalsim uplnym nesmyslem je ze ve vesmiru proste neni chat window. V te arkade by asi malokdo zvladl cokoli kamaradum psat ale ze ani nevidi co si pisou mi prijde fakt prasteny - po misi pak vzdycky scroluju chatem jestli mi nekdo neco tech 5 minut nepsal.

    PvP je zatim dost nevyvazene - imperium ma navrch protoze pri stejnych skillech maji kratsi animace tak jsou proste na vetsinu veci rychlejsi ale nikdo necekal vybalancovane pvp od zacatku a mozna je to u 50lvl trochu jinak. Muj aktualni verdikt je ten, ze dohraju class quest do konce a zkusim i zahrat class quest za nejake povolani imperia, protoze pribeh je opravdu chytlavy. Zda budu platit subscribci i potom nevim. Hodne zalezi na tom kolik lidi zustane z nasi guildy po tom mesici a jaky bude end content. Zatim se spise priklanim k nazoru dohrat ty 2 charaktery a pak zmrazit ucet do vydani dalsiho datadisku.
  • Vrook
    Hard mode flashpointy můžu z vlastní zkušenosti říct, že jsou dost obtížný. Na Malgusovi na hardmode jsme strávili věčnost, než se nám ho podařilo shodit do díry. A obtížnost na bossech díkybohu nespočívá ani tak v tom, že musíš mít dobrej equip, ale v tom, že je třeba hlídat si spoustu bossových abilit, v danej okamžik změnit taktiku atd atd. A třeba na tom Malgusovi byla za potřebí perfektní sehranost.
    EDIT: Doufám, že neodpovídám předpojatýmu člověku. Jsou jich tu mraky. Nerad bych ztrácel čas.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit