Oproti prvnímu dílu mě tohle baví, dokonce se mi zatím podařilo přežít (skoro) se všemi postavami. Je tam stále co dělat - jenže jak člověk nebude mít jídlo a začne padat morálka tak se to taky začne pěkně hroutit. Je to hodně survival ,management hra někdy až moc. Na tomhle právě první díl dost selhával ale tady to je celkem zábavné prostě takové vyladěnejší offline DayZ a tenhle prvek survival a permanentní smrt se mi docela líbilo je to taková větší výzva kor když si ty postavy pořádně naskilluje a pak zhebnou.
      Ten grind je celkem otravný neb je to mechanika která se tváří jako herní ale ve finále zničit všechny plaguated hearts, nakonec i ty postavy začnou umírat poměrně rychle. Co sae mí líbí dají se zadarmo nechat poslat zásoby, za menší influence points auto, zvýraznit prostředky a nebo zlepšit učení o uzdravování. Jenže ve finále nic moc. Pokud se jede příběh grinduje se. Ty všechny Win10 store hry jsou debilně optimilizované to je taky mínus i když na druhou stranu můj procesor nesplnuje minimální požadavky a hra jede že.

Po 15 hodinách dopařeno, možná si to dám znovu příjemné je že se dá hrát s postavami z minulé hry a ještě dostane člověk dostatek munice a některé zbraně.

• Já mám problém s tím, že to vyžaduje win 10. jinak bych to asi zkusil. Přijde mi to jako hotová a vyladěnější verze dayZ.
  • omg prej simulator LOL *1*
  • Rozumím tomu, když má recenzent subjektivní svůj názor a napíše recenzi. Tohle už ale bohužel minimálně hraničí s nepochopením titulu a hodnotí se tu věci, který s touhle hrou nemaj nic společnýho a klade se tu důraz a důležitost na věci, které nejsou vlastně v zásadě tak důležité. Takže se to pokusím uvést na pravou míru tak, aby to fandy postapo survival titulů neodradilo - pokud se to již místním kidům z Znudyhejt.cz už nepodařilo.
    SoD2, nebo spíše SoD všeobecně, je hra, která v žádném případě není vůbec založená na příběhu. Jestli tu k něčemu slouží příběh, tak k tomu, aby hra měla nějaký tutoriál. Potom si člověk zapnul Breakdown, stejně tak jako 99% streamerů, a mastil. Je to vlastně takový simulátor Zombie postapokalyptiky, ale v žádném případě se nemá jednat o takovou tu řežbovou klasiku, jako např. Dying Light nebo Left4Dead atd.. Mládež je dneska zvyklá dostat do ruky na začátku Chainsaw nebo Shotgun a kosit. Tohle je něco úplně jiného.
    Člověk tu nemá mít ten Godlike feel. Jestliže vás bavilo v Dying Light potkat tanka a uskakovat mu, tady když potkáte Juggernauta tak první, co vás zajímá, je to, jestli to stíháte zpátky do auta. Život tu máte prostě jenom jeden, čímž se dnes může pochlubit snad jenom Dont Starve a takový survival si potom vytváří příběh sám, nemluvě o tom příjemném pocitu strachu vylézt ven a jít na průzkum. Není nad ten feeling, když v obytné budově najdete něco opravdu cenného a z venku se najednou ozve řev huntera. Všude kolem tma a vy nevíte, jestli při upalování zpět do auta mu nevběhnete přímo do náručí.
    Je to jako zahrát si This War of Mine a potom se tu v recenzi rochnit na faktu, že hra nemá pořádně žádný příběh. Přitom ten smysl, který hra má a na čem ta hra vlastně stojí, je ten fakt, že musíte prostě jen přežít. A v this War of Mine to bylo hlavně období zimy a mrazů. Pro nás pro postapokalypťáky, kteří si chtějí po těžkém dni odpočinout u lootovačky a mít skvělý pocit z toho, že jsem vlastníma rukama pomlátil hordu Zeďáků bez auta a přežil, je lahoda.

A co se změnilo od jedničky k lepšímu? Spousta věcí. Noc je tady ku*evsky noční. Baterka je prostě must a proto se ve hře ani nedá odložit. Speciální zeďáci dostali svá vylepšení - Hunter už jen neskáče na oběti, ale dokáže jim taky pěkně frontálně pocuchat health bar. Z bloatera se stala konečně důstojná hrozba ať už v podobě nenápadně ležící biologické zbraně mezi dalšími mrtvými těly nebo magnetu na řidiče nešťastníky, kteří projížději příliš blízko. Juggernaut si vykoledoval očividně menší health bar a nechtěně do něj narazit autem už automaticky neznamená zničený vůz a Screamer, ten ječí pořád stejně. Líbí se mi, že mít přeživšího s kapucí už nevyžaduje speciální edici, stejně tak jako se mi líbí více propracovaný systém charakterů a přímý vliv ať už kterékoliv charakterové vlastnosti na okolní dění. Konečně jsme se dočkali více, než jedné mapy a různorodějších základen, stejně tak jako propracovanější systém budování komunity.

Čeho jsem se bohužel nedočkal, je větší důraz na mezilidské vztahy v rámci základny, což bylo v jedničce malounko naťuknuto. Jo a taky mě točí sem tam občasný bug, který určitě zamrzí, ale pocitu dobrého hraní tolik neuškodí. Není nic horšího, než narazit autem do hubené tyče a dívat se, jak nově opravené auto automaticky začne hořet a zasekne se v tyči tak, že ani po výbuchu a následné oprave prostě nemáte šanci s ním odjet. Taky by to chtělo vychztat mouchy v AI společníků, kteří jedou na průzkum s vámi. Nejednou se mi stalo, že se parťákovi nelíbila tlupa zedů, tak prostě odešel kosit zeďáky a já se jeho následného příchodu už nedočkal. Objevil se až po dalším zapnutí hry.

Pokud se vám líbil This War of Mine, určitě po tomhle sáhněte. Já s občasným bugem žít dokážu a nic jiného jsem ani neočekával. První díl SoD byl taky plný bugů a nikomu to tehdy nějak zvlášť nevadilo. *5*
    • StuartX
      Co mě osobně v jedničce State of Decay nejvíc štvalo, bylo časové omezení všech misí. Každou chvíli se někde na mapě objevil nějakej time limited quest a za chvíli se začaly brutálně hromadit. Nakonec jsem trávil všechen svůj herní čas tak, že jsem co nejrychleji objížděl všechny úkoly a modlil jsem se, abych je všechny stihnul. Když jsem dokončil poslední, objevily se na mapě tři další... Žádnej čas na lootování, prozkoumávání okolí nebo jen tak blbnutí na mapě... Tenhle neustálej časovej pres jsem upřímně nesnášel... To ani nezmiňuju, že všechny mise byly šíleně jednotvárný a lišily se jenom mírnými obměnami ... Tahle mechanika pro mě kompletně pohřbila SoD 1...

Pokud SoD 2 bude v tomhle ohledu odladěnější, určitě té hře dám šanci :)
    • Nechápu, jak se nad tím můžeš tak rozplývat, je to průměrná generická hra. Je spoustu mnohem lepších survival sandboxů se zombíkama...
      • príklad?
        • Project zomboid
          • asi vtip že?
            • ?
    • Sám jste uznal, že ta hra má své mouchy. A zrovna změna healt baru zombie se rozhodně nedá považovat za nějakou zásadní změnu oproti 1. dílu.

Samozřejmě (pořádný) příběh u zombie mlátiček prakticky nikdo nečeká, ale recenzentovi vůbec nic nebrání v tom, to pro jistotu zmínit.

Neberte si to špatně, vás a ostatní fanoušky žánrů ta hra fakt může doopravdy bavit, ale většina světové herní komunity to prostě považuje za průměrnou hru (7/10).
        Hlavně zbytečnou pokračování by se mnělo vyhnout chybám minulých dílů ne dodržet bugy a ještě přindat něco navíc...
  • Mě by zajímalo, jestli je tam pořád tak šílená degradace nástrojů, jak byla v nebo v jiných "survival" hrách. Osobně mám sekeru se kterou kácel stromy ještě můj děda, pistoli co má za sebou několik tisíc výstřelů etc. etc.
    • Tak to je snad v kazdym survivalu ne? Kazdy 3 minuty potrebujes pit, a kazdych 5 minut chcipes hlady. V tomhle misto abys do baraku pridal dalsi postel, musis najit vetsi barak ... Prakticky vzdycky se pak tvoje postava neumi nazrat a napit sama ani v pripade, ze mas zradlo a piti v baglu, takze ti klidne chcipne proto, ze si nevlez do baglu a nerek ji "nazer se".

V tomhle je prozmenu tvoje postava po 5ti minutach fyzicky naprosto vycerpana, a kdyz ji das do ruky klacek, tak snim zvladne machnout tak 2-3x a tim konci, pak ma dost. Vyrabujes (v US!) prodejnu zbrani, a najdes tam 10 ... naboju. A opet, vyrobit si vlastni neumis, ale zato vpohode a s prstem v nose zvladas postavit agregat na vyrobu elektriky ...

Tvoje kara vydrzi 10 minut jizdy, pak ji dojde benzin, pripadne srazis 20 zombiku, pak mas nepojizdnej vrak. atd atd atd.
      • Rejsek
        Kámo, když najdeš v zombie apokalypse v obchodě se zbraněmi 10 nábojů, tak bys měl děkovat bohu, jak je k tobě abnormálně štědrý. To jsou první místa, co by byly vybílené :-D To přebíjení je ale krpa no, to dává větší smysl a měl by to být v takových hrách základ.
    • Je to tam, bohužel, u pistolí ani ne, tam ti spíše dojdou náboje(navíc moc nestřílím), ale u chladných zbraní všech podkategorií jo. Sice to není taková pruda jako třeba v DeadRising, dokonce v rámci zlepšování postavy si můžeš zvolit menší opotřebovávání zbraní, ale... Je tam navíc jedna taková fičura, jako že máš jednu chladnou permanentní zbraň, která se ti "neopotřebovává", ale moc s ní nevykouzlíš. Funguje na stylu, že když se ti zničí vybraná zbraň, tak ve "slotu" ti nadále zůstává ta defaultní/neměnná.
  • Možná za rok na Steamu za 500 to koupim. Docela škoda. Chtělo by to ten Dying Light 2.
      Dead island 2?
    • Na Windows Store máš 14 denní trial zdarma. Hra samotná je tak na 10-15 hodin, víc tě to bavit stejně nebude. Takže si to můžeš odehrát zadara a legálně.
    • Pokud to na Steamu někdy vyjde.
      • Časem určitě jo.
  • Je ve hre porad to, že i když nehrajete hra "žije"? Jinak nechápu jak jste dospeli k 7, když je recenze jen snuška negativ, jak nic nefunguje, vše je zoufale a že to ani nebaví.
    • Můžu potvrdit že ono "žití" mimo gameplay tam NENÍ. Jediná věc, která mě potěšila.
        Ještě že tak, nicméně ty bugy zůstali -.-
      • dík za info, tohle mě na jedničce dosti vadilo ....fakt nemám rád hry který se podobným způsobem snaží člověka přimět aby to pouštěl pravidelně
    • Musis to brat tak, ze na tomhle webu 7 === da se to nainstalovat, ale spustit uz s obtizema. Tady se bez problemu davat 8 i vecem, ktery ti 10x za hodinu zbuchnou. S tim, ze "on to prece casem nekdo opravi"
      • tak me zrovna treba SoD2 docela dost padá. mám to nainstalované rovnou ze Storu. jede to plynule na 60fps (na gtx970) a potom to z niceho nic vypne.. cetl jsem ze to ma vic lidi.
  • Osobně se mi zdají všechny postavy nesympatické, s kombinací lenosti v postapo, to bude asi další hra, kde bych si přál aby minimálně půlka do rána vymřela.
      Vzhledem k tomu že to jede na stejném principu co první díl, tak to ani nemusí moc dlouho trvat.
  • tohle vypadá dobre jen nevím jesli mi to kompl rozjede
    • Rejsek
    První díl je ten typ hry který když člověk dlouho nezapne tak má smůlu hra se bude hrát bez něj a to se mi moc nelíbí jediné co jsem si užil byl vojenský Lifeline kde jsem si hezky zastřílel a neřešil nějaké potřeby, navíc ta hra je i na dlouho aby člověk měl fůru času na jednu jedinou hru a hrál to tak jak si představují tvůrciu nokoli jak to vyhovuje hráči. Tedy ze začátku pokus omyl a nedej bože když se vygearoval s nějakou postavou tedy pro mně první díl ztakový "dayZ v offline" když to přeženu a pokus dobrý zpracování horší... nevím jak tohle asi to bude to samé tedy prakticky zbytečný druhý díl něčeho kde byl diskatubilní i minulý díl. To si vemme že "Příběh" není nic dlouhého a do 16hodin nebo kolika je konec.(Což je zase celkem dost) tohle dle howlong to... ještě trochu delší.
    • Diskutabliná je tvoja svojprávnosť kamoško.
      • Souhlas, je smutný jak clovek pořád narazí na ty jeho příspěvky co nemají hlavu ani patu. Inu, i autisti se musí nějak bavit.
        • Reeeeeee! xD