Přejít na výpis diskuzí

Štítové zdi, neposlušní koně a šípy v oku. Thrones of Britannia představuje vylepšené bitvy

10.4.2018 15:31
Václav Pecháček 10 příspěvků

Chystaná strategie Total War Saga: Thrones of Britannia zatím inzerovala spíš dalekosáhlé změny na kampaňové mapě než to, co se bude dít, jakmile selže diplomacie. Nové video se ale konečně pouští do rozboru ocelové polní řeže, a to typickým clickbaitovým způsobem: seznamem pěti největších změn oproti...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • MickeyMutant
    "Štítová zeď" je ta vyšší zeď domu se sedlovou střechou, která dosahuje až k střešnímu hřebeni, mající zpravidla tvar rovnoramenného trojúhelníku spočívajícího svou nejdelší stranou na obdélníku.

    Takovej ten domeček jedním tahem, Václave, to je štítová zeď.
    • Máme štěstí, že si jel kolem, říkají, že si odborník *1*
    • Lukyz
      Ale má pravdu, předsedo.
      Správně by to měla být štítová hradba, ne? *2*
  • A řekli ty nové možnosti také AIčku, nebo tam bude zase trdlovat zcela bez účelu? Možná by první přídavek mohl být "AI před lobotomií". *1*
  • Warhammer mě bavil a to oba díly, ale na tohle se těším jak malý kluk...
    Konečně další "historický" Total war...
  • jamar28
    Z těch pár záběrů vypadají bitvy určitě lépe, ale to zastavení koní těsně před štítovou hradbou působí hrozně nepřirozeně a divně. Navíc mi to přijde jako blbost, válečný kůň je snad naučený vběhnout v podstatě kamkoliv, kam jezdec chce, v pozdějších dobách ignoroval i střelbu z pušek a děl, ne? Stejně jízdu k čelním útokům nepoužívám, ale i tak...
    • Musím taky přihodit komentář do debaty, kůň ani žádná jiná živá bytost s pudem sebezáchovy tohle neudělá... ono je to přirozené že člověk nebo zvíře nenaběhne plnou rychlosti na zeď či píky ježící se falangu. Takže všichni můžeme zapomenout na to šílenství z filmu jako Alexander a podobných. Nutno podotknout že i útoky pěchoty v plné rychlosti ztrácely těsně před střetem většinu rychlosti.Ještě bych dodal že na tomto principu fungují například čtvercové formace hojně používané proti jízdě během nap. válek či makedonské falangy se před útoky jízdy běžně rozestupovaly a píky spouštěly na poslední chvíli.
    • Čelní útok jízdy proti puskam a delum vyborne popsal Kovařík na bitvě uMohace, byl bys asibprekvapeny.
    • pokud budeš pátrat v důvěryhodných materiálech, zjistíš že to tak nějak opravdu fungovalo
  • Vývojáři by se opravdu měli podívat, jak vypadá "štítová zeď". Nevěděli to u vývoje prvního Rome a neví to zřetelně ani teď. Taková škoda, že jinak skvělá strategická hra nedbá na taktiku. žádný taktický ústup, žádná štítová zeď (jejíž proražení by mělo mít likvidační účinek na celou formaci), žádné rozšířené taktické možnosti, kromě ručně řízeného obchvatu a nějakého testuda. Ostuda.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit