Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Osobne si myslim ze v momentalnom stave MMORPG by teoreticky mali mat sancu sa presadit a drzim im aj palce kedze ide o vyrobok od firmy u ktorej viem ze sa k zanru RPG stavia velmi vazne a vie co chce ukazat, teda co chce aby hraci videli a prezili.
    Ale na druhej strane tu mame tu skutocnost ze sice su velmi zbehli v vyrobe RPG ale co sa tyka MMO tak stupili do velmi neistych vod D: tento zaner je dost nevyspitatelny, ak sa im nepodari zaujat fanusika pri prvom polroku tak si myslim ze tento projekt krachne a utrpi aj reputacia BioWaru D:.
    • 1. Bioware nikdy nestáli za špatnou, ani ne průměrnou hrou.

      2. Značka Star Wars má snad v západním světě nejvíce fanoušků (v rámci zábavního průmyslu)
      • Mass Effect 2 bola vyslovene priemerná hra.
        • Jedina vec za ktoru si mozes vpodstate na ME2 stazovat je to ze bola ochudobnena uz o aj tak malo RPG prvok ale na druhej strane ME patri fakt k jednemu z najlepsich titulov na RPG scene (aj ked osobne by som ju dal do kategorie hranych filmov :+)) za poslednych 3-5 rokov dozadu a nenajdes vpodstate nic lepsie ...
        • Hm by me zajimalo co je podle tebe teda nadprumerna ci perfektni hra. Myslim ze prumerne hry nedostavaji tolik goty oceneni a prumerne hodnoceni 95%.
          • Bioware som mal rád a stále mám, ale MS2 bola slabá kratučká ľahučká, neviem či strielačka alebo čo, RPG to totižto nebolo. Veď aj cena hry išla chvíľu po vydaní na nejakých 13€, čo bola adekvátna cena. Aj oproti MS1 to bol trapas a to šéf Bioware básnil pred vydaním, že je to najlepšie, čo kedy spravili a to teda chvalabohu pravda nebola, lebo by Bioware nebol tam, kde je. Myslím, že sa celkovo uberajú zlým smerom, ale dnešní hráči sú už raz takí, keď im pripadá Dragon Age neprekonateľne ťažký na strednú obtiažnosť. A nekamenujte ma, Dragon Age sa mi páčil, ale s kúpou zjednodušenej dvojky si to riadne rozmyslím a s kúpou MS3 ešte viac. Epickosť a veci podobné im idú dobre, ale to žiaľ na super hru nestačí. SWTOR je veľký otáznik, ale pri tom údajnom nenormálnom rozpočte to môže byť koniec jednej dobrej firmy.
            • "kratučká ľahučká" možná na první obtížnost, pane...dej si hardcore nebo insane:)
      • Jenže něco jiného je být fanoušek filmu a něco jiného je si koupit hru a pravidelně za ní platit. I já znám dost lidí, co mají rádi svět StarWars ale ani jeden žádné MMO nehraje a pochybuji, že ví, co to vůbec je. Pána Prstenů přečetli desítky a desítky milionů lidí a jaké procento z nich hraje Lotro, naopak, kdyby jsi se na náměstí zeptal stovky lidí co je to Warcaft, pochybuji že ti jich 5 řekne o co jde a stejně má WoW daleko více hráčů než Lotro. N
        • Nesrovnávej českou komunitu SW fanoušků s komunitou v zámoří. Navíc Pán prstenů ani v nejmenším nemá tak obrovskou základnu po celém světě. Hodně lídí má filmy "jen" rádo a většině milovníků knihy táhne na důchod.
          • No, já se v 22 do důchodu nechystám *1*
        • zaměř se na věkovou kategorii 15-17 a 8 z 10 ti řekne že wowko znají a ty zbylí dva budou holky
          • Jenže základna fanoušků StarWars je v průměru rozhodně starší, než základna lidí hrající WoW. A právě proto podle mě nebude pro dlouhodobý úspěch SWTOR důležitý svět Hvězdných válek jako kvalita hry samotná. A o hře samotné a především online prvků se toho moc neví.
      • Zayl
        To že nikdy nešlápli vedle není žádná záruka. Neznáš rčení "I mistr tesař se někdy utne."?

        Bioware aplikuje koncepty které v takovém rozsahu na MMO nikdo aplikovat ještě nezkoušel a pracuje na projektu který je pro ně tak trochu novým bojištěm.

        To že má SW hodně fanoušků je super ale pokud ta hra bude špatná, pak se stane to samé co potkalo Conana .... hodně lidí u startu a potom směle do ztracena.
  • Jak to chápu já, těch 500000 hráčů by mělo pokrýt pouze provozní náklady, čili aby se vůbec vyplatilo mít zapnuté servery. Kdy se ovšem vrátí investice do mnohaletého vývoje hry, zatím nikdo moc netuší...
    • Zayl
      To chápeš špatně. Kdyby potřebovali 500k hráčů na zaplacení serverů atd, pak by WoW dávno neexistovalo. Je ale pravda že to člověku neřekne kolik měsíců = pravidelný hráč.

      "S půl milionem pravidelných hráčů bychom se dostali do úrovně profitability, ale není to nic, z čeho bychom jásali."
      • Ba ne, chápu to dobře. Přečti si komentáře v angličtině. 5 milionů za měsíc takovejhle monstr projekt slupne jako malinu.

        Btw, WOW pod 500k hráčů nikdy neměl :-).
        • Zayl
          Chceš mi říct že serverová farma a zázemí stojí 7,5 mega euro měsíčně? Uh, to jsem netušil. Provozovat MMO je nějaký drahý.
  • na ofiko foru BW sef pro styk s komunitou rikal ze plati jaro 2011 a veskere ostatni spekulace jsou vymysly. prosim vas nesirte dezinformace kdyz si to nejste schopni overit...
  • Jestli tady neuspěje Bioware, tak v dalších 5 letech už nikdo.
    • Co je to uspech? Pro me jako hrace neni vubec dulezity pocet hracu. Jsou hry (jako treba EVE online),ktere jsou tu uz x let (nektere dokonce jeste pred WoW),malokdo o nich vi a presto jsou vydelecne a maji stale hrace. Jsou uspesne? Urcite ano. Hraji je miliony lidi? Urcite ne.
  • Pozor, není problém při spuštění prodat klidně i 1,5 -2M kusů SWTOR. Důležité je si ty hráče udržet. I AoC se mohl na začátku chlubit obrovskou prodejností, jenže během 2 měsíců většina lidí odešla.

    První měsíce bude SWTOR zažívat "skvělý, nenapodobitlený" start a všude bude plno článku a komentářů, jak byla ta obava zbytečná. Důležité ale je, kolik hráčů zůstane řekněme po první půlroce. To rozhodne o tom, jestli se bude v EA, potažmo Bioware vyhazovat nebo ne *1* *1*
  • Myslím, že víc jak milion si koupí hru hned v době vydání, uvidí se až ten měsíc, ale rozhodně si nemyslím, že by na tomhle mohl někdo prodělat, dyť je to star wars a vývojáři...tam není třeba ani se zmiňovat :)
  • Star Wars, jedna z nejvýdělečnějších značek v zábavním průmyslu. To se zaplatí už jen předobjednávkama (stačí na to lípnout "From creators of Knights of the Old Republic, Mass Effect and Baldur's Gate"). Jako WoW to asi v prvních měsících nepřekoná (dobrá polovina hráčů se jen těžko vzdát těch stovek hodin ve věci vylepšování své postavy), ale zaplatí se? Na 100%.
    • Nemam problem vzdat se celeho wowka a jeste bych to uvital. Preci jen po tech letech uz mne to tolik nebere. Ale hlavne aby to stalo za to... V coz vice nez doufam.
  • měl to bejt singl a byl by klid
  • Drom
    I propadák jako FFIXV prodal za první měsíc přes 600 tisíc. Pokud je to pravda a stačí jim 500 000, tak se o budoucnost hry není třeba obávat.
    • ale oni spis potrebuji 500 000 pravidelne platicich hracu a ne jen 1-3 mesicni hrace.
  • Urug
    Nikdy nebudu hrát hru s měsíčními poplatky dokud se nebude jednat o měsíc skutečně odehraného času.
    • Morderon
      tak jim navrhni ať zavedou hraní za credit :)
    • Drom
      Kdyby slo o nějakou horentní sumu, ale je to cca 300 měsíčně. to máš jako 2 lístky do kina, levná večeře pro 2 a nebo pár piv s chlapama v hospodě. Když to přepočítáš na čas, tak s MMO ještě ušetříš. Důvod bude asi jinde.
      • Urug
        Co když chci jeden lístek do kina a chvíli si zahrát?
    • Cena by ale tím pádem byla mnohem vyšší a hlavně "pevně stanovená", u stávajícího sám ovlivníš kolik hodin z toho předplacenýho měsíce prohraješ (tzn. je to jen na jednotlivci).
      • Urug
        Samozřejmě a o to jde... Proč mám platit za 5hodin hraní týdně stejně jako člověk co si u toho může dovolit sedět 10hodin? Proč mám být nucen hrát hru a opomínat ostatní koníčky/povinnosti kvůli tomu abych co nejvíce využil své investice?
        • Sice chapu ze ti to nevyhovuje ale vetsine lidi to vyhovuje. Navic uz vidim jak bych napsal potrebuju pomoc tamhle s tim group q a polovina lidi by byla jako no to me zabere 30minut takze kdyz me zaplatis hodinu casu tak pujdu. Nebo me oblibene AFKovani ve meste. Za tech 300kc by jsi rozhodne nedostal 1400 hodin ale placnu treba 200. Navic dost lidi by pod tim casovym tlakem i hru hralo. Chces jit na wc? OK kicknete ho a naberem nekoho dalsiho pac to bude rychlejsi a levnejsi nez cekat par minut atd... Takze jako vedlejsi zpusob platby mozna ale jako hlavni urcite ne. Tohle neni jizni Asie kde maji limit hodin na den atd.
          Samozrejme nekdo kdo nema moc zkusenosti z MP her by rekl tak to hraj jen s lidma co ti budou chtit pomoct a pockat na tebe atd.. jenze to proste neni mozne. Vice ci mene casto prijdete do kontaktu s lidma se kteryma moc spolecnou rec nemate (viz. Dungeon Finder ve WoW).
          • Urug
            Já netvrdím, že to je 100% aplikovatelný na dnešní MMO. Nicméně stále to není nic neřešitelného. Ten čas se ti nemusí odečítat pokud jsi nějakou dobu v IDLE, můžeš to rozdělit podle lokací a hlavně stále přeci můžeš dát člověku na výběr jaký platební model bude preferovat. Kromě toho si tímto můžeš získat daleko více hráčů, buď tím, že si to můžou za pakatel kdykoli na chvíli vyzkoušet nebo hráče příležitostné.
            • Jojo, s timhle s tebou souhlasim. Vzdycky jsem si rikal proc nejake MMO neprijde s takovymhle modelem placeni. Horsi by bylo pro hrace co u toho sedi furt ze by asi platili mnohem vetsi castky nez by platili pri mesicnich poplatcich. Ale me jako casual hrace to fakt nerve :D
        • Narážel jsem na to že přesně z tohohle důvodu se společnosti drží tohohle modelu, ale opravdu ruku na srdce 300kč měsíčně je pakatel.....Mnohem dráž by nás vyšel tzv. Free to play model
        • Sice hezka myslenka, ale mas to jako s internetem. Platis mesicni poplatek stejne jako soused, ktery jej pusti kazdy den na 5 minut, pro zkontrolovani emailu a jako soused, ktery surfuje/chatuje 20 hodin denne. Ja do SWtor urcite pujdu, jen me mrzi ty odklady...
          • v cine presne takhe to predplatne funguje platite jen za odehrany cas a full time mesic vyjde rozhodne mene nez mesicni poplatky v EU

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit