Přejít na výpis diskuzí

Sword Coast Legends - recenze

31.10.2015 18:39
Jan Slavík 44 příspěvků

Znovu cítit štiplavý mráz ve tváři při putování přes Planinu ledového větru, z povzdálí minout ježčí bodliny stěžňů a plachet u Luskanu, tábořit v hlubokých lesích, když i poslední blikající světélka města Neverwinter spolyká dálka a temnota večera. Nebo se ještě jednou vydat rozkrýt tajemství stok,...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tak po předchozím článku jsem trochu uklidněn a rozhodně budu tuhle hru sledovat dál. Bál jsem se, že vývojáři hru nechají v tomhle stavu a už se jí nebudou věnovat, ale očividně na ní hodlají ještě dlouho pracovat, takže většina záporu z recenze by mohla zmizet.Jestli to nejsou jen plané sliby to se ještě uvidí.
  • Diablovka? To jako vážně? Tohle bych si jako náhradu za Diablo nekoupil a není kvůli kvalitám hry. Pomalé tempo, dlouhé souboje (na rubačku), málo výbavy, moc kecání... Tady už se nejde schovat za subjektivitu. Vyložená manipulační lež a přehánění.
    • Morraw
      Diablovka ne jako Diablo, ale spíše jako Dungeon Siege. Rozhodně né něco jako BG nebo IWD. A prezentovalo se to jako cRPG, což je jasná definice.
      • Dungeon Siege mám rád. Všechny tři díly. A našel jsem v CELÉ hře, v každém detailu tyto podobnosti: Je to real time, má to cooldowny, vývojový strom a partu. V soubojích jsem nenašel moc podobností ani s DS ani s libivolnou diablovkou, která mi teď přijde na paměť. Ne, Baldur's Gate se to sice podobá víc než DS, Diablo, Sacred, Titan Questu..., ale nejblíž to má k Dragon Age (nejvíc asi dvojce). Mám tady napsat podrobný rozbor? Několikrát to zopak evidentně nestačí.
        CRPG je široká škála her s různými systémy. Oba se doufám shodneme, že Fallout se hraje trochu jinak než Icewind Dale a oba nemají moc společného s Might and Magic, i když všichni zmínění do této kategorie patří.
        • Morraw
          Tak když se někdo snaží udělat izometrické cRPG, s partou a ve světě Forgotten Realms, tak budu v očekávání hry jako např. Pillars of Eternity.
          Co jiného je Dragon Age než akční rpg. Bere si to prvky z crpg, ale víc to na mě působilo jako to akční rpg.
          Ale o single kampaň tady stejně moc nešlo. Tahákem měla být online část s pánem jeskyně a coop.
          • Pillars of Eternity kampaň má jen o něco lepší kampaň. Systém je hybrid hybrida. Myslím, že má zrychlený tahový režim s cooldowny.
            Dragon Age není tahovka, takže asi akční rpg. Je to ale diablovka? Asi ne co?
            Online část: Tak si to rozeberem. No name studio, o kterém víme jen, že jich pár dělalo na Dragon Age mělo udělat kampaň o stylu BG a online funkce jako NwN, ale ještě lepší a skvěle odladěné. Na tohle nemá zdroje asi ani EA. Měj na paměti, že ani Pillars jen se single nedosahuje kvalit druhého dílu Baldur's Gate a třeba mulťák NwN2 nestojí za nic.
            • Morraw
              Definice se stále mění, ale pro mě je diablovka Titan Quest, Grim Dawn, Van Helsing, Path of Exile atd.
              Každopádně hra se očividně moc nepovedla. Podle mě měli jít na steam s Early Access a celková situace by pak vypadala jinak. Jasně, ukousli si možná velké sousto, ale produkt je prezentován jako dokončený, tak se nelze divit, že se na ně snesla kritika.
    • nightborne
      Co to proboha blábolíš? Žánrově to je diablovka, rozhodně ne tak kvalitní jako Diablo... ale že já se rozčiluju.

      A v marketingu lákali na nový skvělý cRPG, Baldur a Icewind byly příklady nejznámějších cRPG, ne že tvůrci tyvole explicitně vypustili do světa, že dělaj novej Baldur... bože.
      • Tak zaprvé to není diblovka ani náhodou. Už jsem to psal proč. Málo lootu, pomalé souboje, málo nepřátel, moc cestování, vykecávání atd. To nejsou kvality, to jsou stěžejní kameny žánru. Nejblíž to má k Dragon Age, což dává smysl, když na tom pracovali.

        V marketingu lákali na to, co je na této stránce https://swordcoast.com/about. Nikde jsem nečetl nic jiného. Schválně jsem si to vyhledal. O příběhu mlžili do poslední chvíle a většinou presentovali jen multiplayer. Za to, co si vymyslíš, vybájíš nejsou tvůrci odpovědní. *16*
        • nightborne
          Pomalý souboje? Ano, otravně pomalý souboje. Jenže diablovky nemají žádnou kvótu rychlosti soubojů, aby se daly nazývat diablovkami. Takže jo, sice špatná, ale stále diablovka. Mimochodem, málo lootu? Hráls vubec nějaký starý RPGčko? Tam sis každýho magickýho předmětu cenil víc jak vlastních dětí, tady máš z první truhly čtyři.

          A slibovali zkrátka a dobře komplexní, taktický RPG po vzoru cRPG (tedy, klíčové slovo *například* Baldura či Icewind Dale), což hra nakonec rozhodně není. Tedy nešťastný marketing.
          • Ano, málo lootu. Na rozdíl od tebe ta stará rpg stále hraju a i SCL mám v živé paměti. Dokonce hraju nepřeberné množství diablovek. V přímém srovnání se shoduje s SLC s libovolnou diablovkou (včetně českého inquisitora) v naprostém minimu.
            Ten marketing sis prostě vymyslel a nemáš pro toto tvrzení žádný seriózní důkaz. Jestli sis myslel, že mají na to, aby tu udělali něco tak obrovského a impozantního jako Baldur's Gate (zvlášť dvojka), tak by se měl zamyslet, jestli o tomto žánru a hrách vůbec něco víš. Zatím to tak nevypadá.
            • nightborne
              Ten popis sedí na NAPŘÍKLAD Baldura nebo Icewind a x dalších her, ale nesedí na SCL =)! Kde je ten komplexní RPG systém a taktický souboje =)?

              Mmm, jedna postava tam komentuje, že dům přijde na zhruba tisíc peněz...vzhledem k tomu, že jsem velice brzy měl skoro třicet tisíc, mohl bych koupit minimálně čtvrť =).

              Oukej, zdá se, že se zkrátka neshodnem, pro mě je SCL diablovka souboji, které stojí na akci a nikoliv taktice a hromadou lootu, která se tobě nezdá být hromadou lootu. Mno, byla by nuda, kdybychom měli všichni stejné názory, ne ;).
            • To sedí. A ten popis mi kromě SCL sedí asi na x dalších her. Stále tam však nevidím, kde přesně naslibovali nové Baldur's Gate či Icewind Dale, jak je doslova uvedeno. Samozřejmě že nikde.
              A lootu je tam opravdu málo. Žes měl plný bágl po první lokaci znamená, žes sebral úplně veškerý trash a je to úplně normální. V diablovce to množství musí být několikanásobně vyšší. Proto jsou tam portály do města, abys ho mohl rychle prodat. Mimochodem kolik stojí Luskan?
            • nightborne
              Sám seš seriózní důkaz prosimtě, vždyť to píšou přímo na stránce, na kterou jsi ty sám postnul odkaz o dva příspěvky vejš *7*

              "A return to form, Sword Coast Legends is the compelling and complex RPG you've been waiting for and features pause time, party-based tactical combat and involving storylines"

              Například. A vůbec, ty seš schopnej říct, že je v SCL málo lootu, když jsem měl po prvních dvou dungeonech narvanej inventář do plna a peněz, že jsem si moh rovnou koupit Luskan. Asi hrajem jinou hru ;).
    • Navíc se asi půl dne snažím najít "nešťastný marketing", který láká na nástupce Baldur's Gate nebo Icewind Dale. Jediné co jsem našel bylo, že tvůrci pracovali na Dragon Age. Ještě zkusím zapátrat po videích, jestli si tam někdo nedovolil jednu těchto her zmínit, ale zatím to vypadá, že recenzent kecá.
      • To je nepochopení psaného textu. S tím bys měl něco dělat.
        • "Velkou vinu na oprávněném pozdvižení, které se okolo hry po vydání vzedmulo, má nešťastný marketing, s nímž autoři svou hru prezentovali. Naslibovali totiž nástupce nejklasičtějších RPG, nový Baldur's Gate či Icewind Dale. Nic by nemohlo být dále od pravdy, ve skutečnosti se jedná o akční RPG po vzoru Diabla či Dungeon Siege." Kde autoři slibují konkrétně nové Baldur's Gate? Nikde. Prostě jde o lež. S Dungeon Siege a Diable navíc uvádí v omyl případné zájemce o hru. Někdo si řekne: "Proč ne, mám zrovna chuť na nějakou plitkou diablovku a svět FR zní super." Ale dostane úplně jiný produkt.
          • nightborne
            Tyve máš pocit, že ten text tu hru jako doporučuje? Kde kdo koho uvádí v omyl, SCL je zkrátka diablovka a ještě k tomu dost špatná diablovka, to je jak mluvit do zdi čéče *1* . A dostaneš konečně do hlavy že ne, autoři opravdu neřekli konkrétně novej Baldur's Gate, ale naslibovali principy a přístup, kterej by tomu odpovídal. Boha jeho ale už *1* .
  • Morraw
    Už nějaký ten měsíc zpátky bylo celkem očividné, že ta hra nebude tak skvělá, jak ukazoval úplně první trailer. Na chvíli jsem to zapnul a opravdu mě to moc nechytlo. Když někdo napíše Forgotten Realms a D&D, tak si představím trochu jinak vypadající hru.
    Tu důležitější část - MP jsem nehrál, ale recenze na Steamu mluví jasně. Škoda, také jsem se těšil. Možná za pár měsíců bude hra opravdu vypadat tak, jako se prezentovala na začátku.
  • "Kdybyste vzali sto náhodných fantasy románů, přepsali je do počítačového programu a pak ho nechali náhodně seřadit všechna vložená slova za sebe, měli byste dost velkou šanci, že by výsledek místy připomínal hlavní dějovou linku Sword Coast Legends."

    Jako souhlas, ale proč se to stejné třeba nevyčítá Divinity: Original Sin, je pro mě záhada.
    • Pac Original Sin je zhruba 28krat lepsi jak tohle. a to jsem fanousek Sword Coast a ADaD.
      • maros.goc
        Original sin je tiež prevarená brečka, čo sa týka príbehu, krásny komorný úvod je zničený rozmáchlym generickym klise o bubu co chce znicit svet
      • příběhově je to úplně stejná břečka, možná ještě horší....
        • maros.goc
          nevies ako je na to s pribehom Enhanced Edition? mali ho upravovat
          • EE jsem nehrál, ale něco není v pořádku, když mají po roce potřebu opravovat příběh. Na jednu stranu, ano, příběh je strašná břečka, na druhou stranu je to pošlapání svojí práce a vlastně všem hráčům, co hráli původní hru, vzkázali:" hráli jste břečku, ty opěvované recenze byly vykoupené nostalgickou vlnou."

            Absolutně nechápu recenze, jedné hře se vyčítá břečkovitý příběh a druhé ne? Jak se na to vlastně divat, takže prvně vyskočí pozitivní recenze na MT, takže té se vyčítat špatný příběh nebude, druhá už má špatné recenze, tak ji semeleme celou, když už ji meleme? Asi tak, jinak si to neumím vysvětlit.
            • nightborne
              Ach jo... tak ještě jednou - dva jiný lidi, dvě jiný hry, dva subjektivní útvary, dojde konečně někomu, že se to takhle nedá srovnávat...

              V SCL bije klišoidnost příběhu do očí, o to víc, že ji nezachraňuje povedená hratelnost, spíš naopak, proto je v recenzi explicitně zmíněna.
  • ja to rači ani nebudu komentovat.. znám 7 lidí včetně mě, kteří to hrají i přes nedostatky na které nadáváme nas to baví.. takže fakt nevím co na to říct.. možná to, že je cítít, že by s tím šlo udělat víc.. a myslím, že víc s tím udělají už vzhledem k tomu co vše je ohlášeno..
  • Opravdu nechapu vyvojare, proc hodi na trh neco takoveho. Vzdyt skodi sami sobe znici tak vsechno na cem pracovali x mesicu.
    • Protože většinou (nevím jak v tomhle konkrétním případě) to nejsou vývojáři nebo QA, kdo rozhoduje o releasu.
  • Jasně vyjde Halo 5, poslední life is strange a pomalu fallout 4 a tady se recenzují takové sr*
    • mám pocit, že o Falloutu už tu vyšlo těch článků opravdu hodně. Já už vážně o Falloutu nic číst nepotřebuju. Raději bych si přečetl recenzi na Age of Decadence, což bude mít k původním Falloutům mnohem blíž než ten přeskinový Skyrim od Bethesdy
      • vystizne napisane
      • A já se těšim až dodělaj Underrail http://www.underrail.com/.
    • Ono toho vyslo zajímavého daleko vic, holt na to nemaj v games kapacity.
      • Ale já třeba na tuhle recenzi čekal a troufám si říct, že ne sám.
      • A nebo taky tohle je uz venku delsi dobu a recenze je ted. Ty hry o kterych mluvite teprve prijdou na radu a verte nebo ne, tak se tu ukazi.
        Life is strange jsem slysel jen chvalu a to at ve fight clubu nebo od kamosu.
  • kdyby to delali Obsidiani, tak automaticky 8-9/10..
    • Kdyby to udělala Bethesda takto má 10/10! a ty nad tím cákáš jak je to úžasný a nikdo nedělá hry jako Bethesda.

      Většího pokrytce aby člověk pohledal. *7*
    • tvoje pseudonazory su uz fakt trapne...obsidian spravil jedno z najlepsich RPG za poslednych x rokov...kdezto toto sa snazi byt neco co neni...je to len DA:O hodene do sveta forgotten realms s o dost horsim pribehom, co je dost smutne
      • Jj, Southpark, Stick of Truth
  • Aha, takže nástupce Neverwinter Nights se nekoná. Neměl jsem nijak vysoká očekávání, ale jsem zklamaný.
    • Jo, je to znacne nedodelana hra, v teto fazy bych ji taky tak ohodnotil, mozna 6. Kazdopadne za pul roku, za rok z toho mozna bude hra, ktera si zaslouzi treba 8cku.. ale to uz bude pozde. Jelikoz se recenze na updaty nedelaji :)
      • Pochybuju, že to dodělají (jde mi hlavně o ten editor - kampaň bych klidně úplně oželel, stačily by příklady, modelové situace, do výuky tutorialu), protože na to nebudou mít peníze - já jim je rozhodně nedám.
        • Mno uvidime, nechame se prekvapit. Bohuzel jsem uz jim neco dal a za ty prachy si myslim i zabavu uzil a jeste uziju. Maji ted v roadmape pridavani obsahu a to i zdarma. Tak se necham prekvapit, ted si to jeste chvili zahraju a jinak prijdou dalsi veci a treba se za tu dobu neco vytvori.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit