• Nikdy jsem nehrál předešlé díly, ale tento mě baví. I když motivace pro hledání hlavní hrdinky je prostě slabá. To se nepovedlo.

Příběh jako takový je ovšem slušný. Nejdřív na mě tempo hry působilo až nudně, ale po čase jsem si asi přivykl a užívám si každou větu příběhu. Grafika mohla být lepší, zvlášť u hry, kde vizuální stránka hraje první housle, škoda. Zvukově je vše velmi dobré a kamera je také solidní. S ovládáním potíže nejsou. Hudba je parádní a architektura měst luxusní!

Nevím jak jsem ve hře daleko, ale už jsem v ní strávil mnoho večerů.

Motivace pro hledání hlavní hrdinky je i není slabá. Pro její správné pochopení je potřeba znát i předchozí tři díly a celou poetiku světa. Že i v recenzi zmíněná motivace není tou jedinou a možná ani tou hlavní...

• Gulivera84

Ja sem nedavno hral prvni dil s dabingem od Fenixu, a paradne sem si to uzil....a na 4ku se taky tesim po trojce na Switchi kde to byla katastrofa...

• x_ander

Jsem strašně rád za pozitivní recenzi. Syberiu mám moc rád, letos v lednu jsem se dokopal i do te nenáviděné trojky (a musím říct, že to není zase taková hrůza - ovládání a technický stav napřesdržku, ale to Sokalovo kouzlo tam pořád je) a pokud je čtyřka povedená, tak do ní asi půjdu hned při vydání.

No ne, je to naprostá hrůza. Po jedničce a dvojce je to totální propad.

• x_ander

Neberu ti to, ale já si to užil. Oproti prvním dvěma dílům  to samozřejmě propad je. A vadilo mi na té hře spousta věcí. Ale možná právě kvůli nulovým očekáváním mě to nakonec bavilo. Je tam na pytel ovládání, technické problémy mi pily krev,  příběh jako takový je dost nijaky (celé je to jen o cestě dementních youkolu, doteď nechápu motivaci těch zaporaku (podle mě tam nebyla vůbec vysvětlena), konec není vůbec konec..), ale.... To srdíčko tam cítit prostě je. Atmosféra je skvělá, postavy a jejich minipribehy jsou moc fajn, celé to  příjemné utíká.. A k tomu fantastická hudba. Jako nedal bych tomu víc jak 6/10 s odřenýma ušima, ale takhle zpětně na to vzpomínám v dobrém a jsem rád, že jsem se nenechal odradit a šel do toho.

Mě strašně mrzí, že Microids, jakožto dlouholeté adventurní studio, nedopřálo aktuálnímu dílu nějakou lepší péči než jen digitální bonusy, na které se*e pes. Mistr Sokal by si rozhodně zasloužil nějakou pěknou edici. Když nic, tak aspoň digibook formát nebo třeba slipcase + artbook či nějaké kompendium série (formát jako měl první Zaklínač například). Úplně to zazdili... Veliká škoda.

• BorchTriKavky

Dotaz na Patrika ohledně Kate, radši dám do spoileru - dříve se objevily spekulace, že v tomto díle bude mít Kate romantický vztah s Kaťušou z prologu anebo jinou ženou, je tedy na tom něco pravdy?

• patrik-hajda

Hra něco takového lehce naznačí v prvních minutách, ale dál už to nijak nerozvádí. Jak píši v recenzi, příběh se točí mnohem víc okolo Dany z minulosti než okolo Kate, která nemá na svůj vlastní život moc čas...

Spadl mi obří balvan ze srdce. Jakožto skalní fanoušek Sokala a série Syberia, jsem si přál, aby po naprosto tragické trojce, už na dílo mistra NIKDO nesahal... Něco tak hrozného jsem dlouho nehrál. Tragická kamera, šílené ovládání, hnusná, 10 let stará 3D grafika, plno bugů, imbecilní příběh a doslova nijaký závěr byl horší jak z dvoutisícístopadesátšestého dílu nějakého vyčpělého akčního seriálu. Opravdu jsem nechtěl, aby Microids ještě v budoucnu sahali na jméno Syberia. I Sokal byl naprosto znechucen, jak s jeho prací bylo ve trojce naloženo.

Tudíž jsem opravdu velmi rád, že se závěrečné jednání s Kate Walkerovou, ukecaným Oscarem a nádhernými automatony konečně vrací na tradiční pole point-and-click adventur a série končí (končí?) s grácií! Sice navždy budu upřednostňovat 2D - nádherně předrenderovaná prostředí + 3D modely postav (ať navždy žije The Longest Journey), ale tentokrát mě grafická stránka Syberia aspoň neuráží... Před rokem jsem hrál demo a to se mi líbilo, ale jako starého adventurního pardála mě úplně nenadchlo; hádanky byly příliš snadné, což je ostatně velký problém snad všech současných her z této škatulky.

Na trojce byla bezesporu nejlepší sběratelská edice. Ta se tehdy opravdu velmi povedla. Osobně jí stavím hodně vysoko a že jich "pár" mám :-) Ona totiž Kate (soška) přišla mnoha lidem rozlámaná - není totiž z plastu. Sousoší je křehké, jako kdyby to byla hliněná / sádrová soška. Je nádherná a nic z podobného materiálu ve sbírce nemám (materiálově). Mně se naštěstí vyjímá ve vitrínce hned na první polici. Měl jsem tehdy velkou kliku. Proto mě velmi mě mrzí, že  se tentokrát nekoná žádné lepší vydání. Velká škoda. Mohli se na počest mistra Sokala plácnout přes kapsu a vydat nějakou "In Memory Of..." krabici. Takhle dostaneme pouze tuctovou PC-DVD krabičku s digitálními bonusy. Ale i tak jsem velmi potěšený, že se hra povedla.

• mozna jeste vydaji special collector's edition... a placnou tam peknou cenovku...

krom toho - predobjednavkovej bonus je pdf artbook

• Já ti nevím, ale zrovna v The Longest Journey jsem nebyl moc nadšený z 3D modelů v 2D prostředí. Teda když jsem to viděl poprvé, tak asi jo, ale z dnešního pohledu jsou modely dost hrubé a animace příšerné (prostě odpovídající době raného 3D). Tím samozřejmě nechci říct, že to není jedna z nejlepších adventur všech dob, ani nechci nějak kritizovat výtvarné zpracování pozadí, které je prostě úžasné i dnes. Jen to jako celek nezestárlo úplně nejlépe. Kompletně 2D adventury nebo novější 3D (kam už by se dala zařadit i první Syberia) mi připadají lépe graficky sladěné.

• Maxianimal

Má cenu to hrát, když jsem nehrál předchozí díly?

• patrik-hajda

Cenu to má, je to vlastní uzavřený příběh. Ale staví to na roky budovaném světě, hlavní hrdince a jejím parťákovi, takže ti může unikat pár souvislostí a narážek na minulost. Rozhodně doporučuji kouknout alespoň na shrnující video v těle recenze, ale první dvě hry jsou i dnes v pohodě hratelné a doporučení hodné, byť je v nich mnohem snazší se zaseknout na nějaké hádance.

Miluju Syberii, ale třetí díl jsem vynechal. Moc mi nepřipomínala předchozí dva díly. Ale tohle vypadá nádherně a na velký návrat legendy, tak jak jí máme rádi.