Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • smejki
    Marketing, marketing, marketing. Dokud nevyšla recenze na Games, vůbec jsem netušil, že ta hra existuje. Stejně jako jsem netušil, že se blíží Grey Goo (docela ambiciózní RTS), dokud jsem omylem nezabloudil k Total Biscuitovi. A obě hry finančně neuvěřitelně propadly.
    A to téma je taky dost meh, který v prvních (klíčových) sekundách osloví tak možná levičácký študentky z fildy. A na těch se staví stejně blbě jako na sběratelích špíny z pupků.
    • janchor
      A přitom zrovna v marketingu utopili velkou (a na rozdíl od svejch starších kusů nesrovnatelně větší) část rozpočtu..
    • ringmancz
      zrovna tady na Games se o Sunset psalo často už před vydáním
    • Pethulla
      Počkat, počkat. Vždyť podle zdejších odborníků kvalitní hra uspěje vždy, marketing nemarketing.
      • Tj, nějakej PC mustard tu posledně tvrdil, jak na PC marketing neprodává a hráči se rozhodují podle kvality her. Očividně asi teda ne...
    • A adventury jsou na tom se základnou obecně dost blbě - jen pár lidí na tomhle poli se jakštakš chytlo.
  • No ono když si na PR najmete člověka co razí heslo "Hráči nemusí být vaše publikum", tak to pak
    ¯\_(ツ)_/¯
  • oni Tale of Tales prostě dělali takový speciální "hry", který rozhodně nebyly pro každýho... koupil jsem od nich kdysi The Path, když vyšla, a byl jsem naprosto fascinovanej, jak je to brutální a jiný... ale nedohrál jsem to, protože to prostě není moc ke hraní, spíš ke koukání... chvilku

    velká škoda, že takovýhle borci nemaj za zadkem nějakýho mecenáše, protože se očividně zlepšovali a jednou by z nich třeba vypad novej Torment (teď nemyslím herní mechanikou, ale přístupem)
    • teda, ale to The Path si asi dneska zase nainstaluju a dám, dostal jsem náladu :)
  • Kozy
    Jo tak to je škoda, dělali experimentální hry, jedny z mála který bych považoval za umění a pak přijde pokus udělat "obyčejnou" hru která jim zlomí vaz. Navíc to vypadá že nezvládli marketing, měli radši zůstat u toho co jim šlo.
    • Udělat "obyčejnou hru" chce taky trochu kumštu v marketingu a alespoň trochu štěstí např. v načasování. Je docela dost příkladů "obyčejných her, pro obyčejné lidi", jejichž tvůrci padli na hubu třeba jen "díky" absenci trochy štěstí... Je to tvrdý byznys, přesycený trh...
  • Jako mrzí mě to. Ačkoliv jsem o tomhle studiu slýchával dost už kdysi, Sunset byla první hra, co jsem si od nich koupil. Má spoustu chyb, ať designových nebo technických (patch by se sakra hodil), ale pořád je to kur*vsky originální kus softwaru s nádhernou hudbou a originálním námětem. Snad ten neúspěch neodradí ostatní indee vývojáře od podobně ambiciózních a originálních titulů.
  • No, myslím, že tady máme "klasický" (nechci to úplně generalizovat) příklad "uměleckého akvárka", bubliny, skleněného domu - umělecký svět často žije sám pro sebe a ve vztahu k okolnímu světu je buďto zhrzený a pesimistický, nebo neuvěřitelně naivní... Fakt to nechci úplně generalizovat, ale bývá to tak dost často, mluvím z vlastní zkušenosti...

    Kdyby vyšli ven a zeptali se obyčejných lidí, co chtějí hrát, chjo...
    • V podstate súhlasím s prvým odstavcom. "Kdyby vyšli ven a zeptali se obyčejných lidí, co chtějí hrát" je ale hlúposť, lebo keby to robili všetky štúdiá, tak máme stále dokola napodobeniny piatich tých istých hier. Navyše Tale of Tales samozrejme vedeli, že robia hru len pre malú skupinu ľudí, ktorí chcú hrať aj takéto zážitkové hry. V tom by som problém nevidel. Hry Tale of Talesm, hoci skvelé po vizuálnej stránke a stojace na výbornom nápade, oproti konkurencii podobných hier (Stanley Parable, Gone Home, Proteus ale napríklad aj Kentucky Route Zero) zaostávali v hernej náplni, ktorá po chvíli už začínala nudiť alebo frustrovať. Takže boli predsa len trochu slabšie. Ale súhlasím aj s tým, že mali trochu zaostávajúci marketing.
  • Čekat od týhle sympatický podivnosti větší komerční úspěch je jako kdyby hipsterská, alternativně post-rocková kapela chtěla vyprodávat stadiony... Velká škoda, tohle studio mělo fantastickej a nezaměnitelnej rukopis. The Path byla nádherná, mrazivá obskurnost (už jen ten soundtrack) a Endless Forest je dodnes jediná on-line "hra", kterou jsem vyzkoušel a bavila mě...
    • janchor
      Nečekali komerční úspěch, ale že jim kickstarter + prodeje zaplatí náklady. A zjevně se brutálně přepočítali.
  • Bargud
    Taky bych řekl, že podobných (nezávislých) her dneska není zrovna málo + x množství jiných žánrů. Při koupi holt člověk přemýšlí, zvažuje a odstraňuje případné "konkurenty" (které koupí později). Za podobné hry je navíc plná cena někdy přemrštěná. Sunset jsem nehrál, ale mluvím fakt o podobných hrách jako celku.
    Sám jsem např. vzal až teď, o letních slevách, hru The Vanishing of Ethan Carter. Těším se, podobné hry rozhodně můžu *4*
    Článek jinak pěkný!
  • Jack1947
    Neměli titul který by jim zaplatil existenci? myslím zásadní... *7*
  • ringmancz
    a to se teď, měsíc po vydání, prodává Sunset za půlku
    • Mart9
      Jestli je těch 10 dolarů půlka, tak je to hodně zoufalej pokus. Podle toho, co jsem viděl, bych víc než stovku nedal.
      • presne nekdy mi prijde ze jsou hrozne nestoudni jak muze nekdo chtit stejne penize za takovou hru jako tza GTA v kterem je 1000x vic clovekohodin, proste ceny vubec neodrazi hodnotu toho sw
    • janchor
      To byl právě jejich poslední zoufalej pokus ty prodeje rozhejbat.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit