Přejít na výpis diskuzí

Tea Club #18: Planet Nomads

28.2.2016 13:37
Redakce Games.cz 23 příspěvků

Kombinace stavění domů, ale i vozidel, prozkoumávání procedurálně generované planety a přežívání mezi agresivními zvířaty přinesla ostravskému studiu Craneballs téměř sto tisíc liber na Kickstarteru. O obsahu, a také o komplikacích vývoje hry Planet Nomads přišli do našeho studia popovídat Dan Maslovský...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • jeanczarny
    To je poprvé, co slyším, že je 9gag k něčemu jinému než jako zabiják času. *15*
  • Vypadá to výborně. Pár takových her už je, ale vesměs jsou technologicky dost nedokonalé a takové všelijaké a dost nicmoc (a že jsem jich zkusil už hodně). Tohle mi příjde dost zajímavé a česká vývojářská studia už ukázala, že můžou prorazit. Snad se jim bude dařit.
    • A co říkáš na Space Engineers?
      • Ve své době hodně dobrý, ale bohužel už v tom nevidím potenciál a nemám na to ani HW.

        Koupil jsem to před více jak rokem a tehdy jsem to v pohodě hrál na notebooku za 15 litrů a na 5 let starém PC (i5 2500K, GTX 660) s 60+ fps. Poté, co vydali planety, je ale hra pro mě v podstatě nehratelná (ve vesmíru je sice fps kolem 40, ale na planetách padá na 10), resp. jen ve vesmíru to jde, ale na planetách to prostě nejde hrát, což je fakt škoda.

        Na SE mi taky vadí absence vody a velké lagy při určitých akcích - např. když těžím něco ve větším množství, případně se srazím s jinou lodí, může lag trvat i mnoho sekund. Taky mi tam vadí podivné AI a kromě stavění relativně málo možností k přežití - rád bych si třeba pěstoval rostliny. Chybí taky hodně bloků - např. nábytek není vůbec. Je nutné používat modifikace.

        Souhrn: Na Space Engineers to chce něco lepšího než GTX 660. Moc nevěřím v další zdárný vývoj této hry. Mnoho podle mě základních věcí chybí. Velkým limitem je špatný engine.
  • Tento projekt se mi líbí a držím palce. Jen si nedokáži představit, jak bude tento projekt z dlouhodobého hlediska zábavný. Postavím si vozítko, dům, budu jezdit po krajině, to mě zabaví na krátkou dobu. Co budu dělat dále?
    • Zjevně pro tebe hra není. Jdi dál...

      Hra je pro ty typy, co jim tohle bohatě stačí. Prostě si hraješ a není nutný příběh atd. Pro mě ideální hra, pro tebe nuda. To je v pořádku.
    • zkus se kouknout na space engeers, uvidis co tam lidi delaj, kdyz maj nahranejch pres 100 hodin
  • mě se to líbí, hru beru v potaz a uvidíme jak to dopadne
  • dalsia survival-craft hra...wau
    • Mohli by uspět, pokud ta hra bude mít HC mechaniky a skutečný survival, planetary her je hodně, ale většina z nich jsou hrozně arkádové věci cílené na děti, Take on Mars budiž světlou vyjímkou
      • Bohužel jak už ukázalo několik jiných projektů, tzv. HC hráči hru neuživí...
  • Vypada to dobře jen se bojim, že s tak malym rozpoctem a lidi co maj se to proste vy vysledku nebude moc srovnavat velikostí a vsim třeba hře Rust. Ale snad se pletu :)
    • Však nevadí,se podívej,kam se posunulo za půl roku DayZ a to bohemka má mnohem větší tým,ovšem neschopný. Takže bych to neviděl tak černě,když budou hýbat věcmi rychleji než DayZ,které vlastně ještě používá vytvořené assety a vytvořený engine,tak to bude paráda *5*
    • Proč ne? Vždyť v Rust nic není.
      • No tak to nevim o cem mluvís hra je porad v Bete, každý tyden vydavaj celkem obsahli update. A to vlasnte jeste uplne vytvorili novou hru oproti starymu Rustu.
        At si kdo chce tika co chce ja je obdivuju nevidel sem jeste takovy vyvojare co by se starali o komunitu a opravdu pravidelne po strasne ldouho dobu vydavali každy tyden nake novinky to dneska nikdo nedela.
        A za ten pul rok se ta hra strasne mco posunula dopredu.
        • Pokud vím, tak Space Engineers má taky týdenní updaty, které přináší nový obsah...
          • Srovnáváš jabka s hruškama. To je jak kdybych srovnával hratelnost ScrapMechanica s Arkem.

            Ve Space engineers ztrávíš naprostou většinu času budováním základny, lodí a podobných udělátek, kde nakonec narazíš na celkovou náročnost hry na pc, kdy ve více lidech bys musel mít asi opravdu superultradělo, natož aby ho měli všichni zůčastnění, takže to nakonec vlastně všechno buduješ a nemáš to kde využít ... kdežto v Rustu je většina hratelnosti spojena s bojem o suroviny s dalšími hráči, takže mi tvá poznámka přijde trošku zcestná.
            • Okej fajn, já to bral jako aktivitu vývojářů v daném žánru a řekl bych, že to tak bral i autor. Ale pokud si to bral obecně, tak mlčím... Ale i přesto si myslím, že jsou vývojáři Rustu vtomto směru určitým způsobem unikátní. Nenavštěvuju denně fora Space engineers ani nečtu reddit, tak nechci křivdit, ale dle mého skromného názoru jedou politiku, že sledují dění a na jejich základě diskutují interně mezi sebou a následně implementují úpravy do hry s většími odezvami, u Rustu jsem i já sám diskutoval s vývojáři na redditu o různých prvcích ve hře a tak nějak celkově někteří znich otevřeně diskutují s ostatními, takže když je ve hře nějaká nesrovnalost, tak ji často do týdně opraví na základě reakcí hráčů což mi přijde hodně otevřené řešení, sice to není vždy na 100% a má to i své stinné stránky, ale je fajn když dá někdo určitý zajímavý podnět a pak ti tam přijde vedoucí vývojář a vysvětluje jestli to je či není možné a jaký na to má názor, takle si představuju komunitní vývoj
            • Nechápu o čem tu píšeš, já ty hry nesrovnávám. Podívej se co jsem napsal a na co jsem reagoval...
              Z příspěvku od Deda : * každý tyden vydavaj celkem obsahli update. * * nevidel sem jeste takovy vyvojare co by se starali o komunitu a opravdu pravidelne po strasne ldouho dobu vydavali každy tyden nake novinky to dneska nikdo nedela *
              Na což jsem odpovídal slovy: Pokud vím, tak Space Engineers má taky týdenní updaty, které přináší nový obsah...
              O porovnávání her ani slovo...
        • Hele tady nema cenu Rust jakkoliv hajit, na games je vuci nemu z mne nepochopitelnych duvodu zakorenena averze .. kdy se tu ohani fakty ktere uz nejsou davno ani fakty a pak ti jednim dechem vybasni do nebe Ark, kde i presto ze obe hry maji nesrovnatelne klady i zapory, tak u Rustu aspon vis odkud po tobe litaji sipy a kulky kdyz dojde na PvP.

          Naprosto se zde ignoruje, ze v Rustu se tvori nejdriv mechaniky a nasledne az obsah, kdezto Ark uz ma mechaniky hotove a cpe tam obsah, ale skutecnost ze samotne mechaniky a plynulost gameplaye je uplne jinde uz nikoho nezajima, otom i svedci ctenarske hodnoceni na toto tema, ktere probehlo i na konci roku, tezko rict jestli obe hry vubec nekdo se zdejsiho osazenstva hral, stim jake zde panuji nazory.

          Treba se to casem umoudri a samy budou behat se sutrem po plazi s nahyma zadkama a cvachtat si blahem, uvidime *2*
          • Rust mám z humble monthly, strávil jsem v něm víkend a je to pro mě nezajímavá tuctová "survival" záležitost, která má jedinou výhodu, a to že je na steamu dýl, než většina konkurence. Vždyť už jen v tom traileru na Planet Nomads nabízí víc, než co má teď Rust. Otázkou je, jestli to zvládnou splnit.
            • Survival prvky zatím pokulhávají, prostředí a hlad zatím nehrají prim, ale to není nic co se časem nezlepší.. Survival zatím řeší interakce s hráči.

              Možnosti v building systému jsou obrovské, s dostatkem surovin a fantazie můžeš stavět hrady, třeba v survivalu Forrest si postavíš malou osadu a tím si skončil, pasti vůbec nefungují a dostavuje se pocit slušné flustrace. Vymastíš všechny jeskyně ( které jsou teda fakt super ) a konec, nemáš tam co dělat.

              V Arku ztrávíš dost času pipláním si mazlíčků a pak přiletí nějaké defo se základnou postavenou na pterodaktylovi a všechny mazlíčky ti postříli aniž by si stím dokázal cokkoliv udělat, když dojde na PVP více lidí, tak nastane absolutní chaos a je to spíš o nervi než zábava a to sem tomu dal šanci už víckrát a o designu UI,ikonek a postav radši ani nemluvě.

              Takže jaké surivaly máš na mysli, kde můžeš ztrávit víc času, než to co ti dá príběh a máš tam pak co dál dělat ?

              Planet Nomad vypadá skvěle, ale plány a skutečnost jsou dost často dvě rozdílné věci. Ve space engineers byly taky vplánu boje a galaktické bitvy, ale to má k nějakému stabilnímu hratelnému výsledku ještě hodně dalekou cestu.
            • Neberu někomu názor, že se mu hra nelíbí, ale včem na tebe působí tuctově? Rád si zahraju podobnou hru, když z tvého komentáře vyplývá, že jich je podobných několik.

              Když to vezmu z pohledu fps, tak jsem ještě v životě neměl v žádné jiné fps tolikrát srdce v kalhotách a adrenalin pumpoval do žil, když dojde na konfontraci s dalším hráčem ( v Battlefieldu ani CS jsem todle nikdy nezažil ) a to neber že bych celkově hry nějak moc žral, ale když slyším kolem svého příbytku cizí kroky a nevím jestli nebudu muset bojovat o všechno co mám abych se dožil dalšího rána.

              Taky záleží před jakou dobou jsi to hrál a snad ještě víc záleží jestli si hrál neupravenou verzi, nebo si hrál na modded serveru, je fakt že pokud jako solo hráč hraješ na základním serveru tak tím ztrávíš hromadu hodin, aniž by ses dostal do centra dění, měl výbavu a mohl jít na průzkum potencionálních hráčů, které by se dalo oloupit.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit