Přejít na výpis diskuzí

Test RTX 2080 Ti v ray tracing: Port Royal a Battlefield V

22.1.2019 18:46
Jiří Svák 12 příspěvků

Recenzi grafické karty MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio jsem před týdnem završil pozitivním hodnocením. Testoval jsem ale pouze vykreslování pomocí tradiční rasterizace. Jak na nejvýkonnějším čipu nové generace Turing funguje ray tracing, se podíváme dnes.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • risa2000

    A co takhle ten raytracing zkusit na Quake 2 :).

    Tady někdo udělal kompletní převod do raytracingu (tedy nikoliv jen na efekty, ale na kompletní render celé scény). Údajně ze studijních důvodů, ale vypadá to dost dobře.

    http://brechpunkt.de/q2vkpt/#main

  • Mohli by to RTX konečně ukázat taky na nějaké hře s použitou hodně detailní fotogrammetrií, ať se je na co koukat.


    Taky by mě zajímalo, jestli ta slavná RTX umí i chromatickou aberaci, difrakci, distorzi, a tak....

    • sukovf

      Proč by neuměla? Tohle není otázka GPU, ale schopností programátora, kterej to má na triku.

    • Zyklon

      Chromatická aberace, difrkace, vinětace... to vše jsou optické vady způsobené nedokonalostí objektivu. Možná se to někomu líbí a určitě nemám nic proti tomu, aby si ve hrách takové efekty zapínal. Nicméně to je ale efekt, který kvalitu obrazu zhoršuje nikoliv vylepšuje,

      • Však ano, o to jde, že je obraz reálnější. Neexistuje dalekohled, puškohled, kolimátor, noční vidění, FLIR senzory, kamery, fotoaparáty bez optickch vad. Hlavně v extrémních situacích. Já jsem právě čekal, že když bude někde ve hře projektor, tak jej díky RT mohou nasimulovat přesně tak, jak se chová ve skutečnosti. Prostě přesná simulace. Tedy zdroj světla, hranoly,čočky,.......


        Tohle nabízí mnohem reálnější nasimulování optických přístrojů, což by se pak dalo použít v praxi i pro jejich výzkum.

        • Simulace optickych vlastnosti cockty je totalni overkill i u offline renderu kterej muze bezet x hodin takze se toho nedockame mozna nikdy vzdy se najde neco lepsiho kde ten vykon vyuzit kdyz se vady cocky daj udelat mnohem levnejsimy metodamy

          • Víte, asi jej nebudete znát. Jedná se o vůbec jeden z nejrealističtějších leteckých bojových simulátorů převážně moderní techniky. Brzy to dost možná bude i jedna z graficky nelépe udělaných her, protože  hra je velmi závilsá na vývojářích třetích stran, kteří si tvrdě konkurují, a předhání se v kvalitě addonů do hry. Nejnovější addony (letadla) jsou tvořeny detailním skenováním skutečných strojů - fotogrammetrie. Tímto jsou stroje téměř nerozeznatelné od skutečných.


            ALE!

            Tento simulátor trpí vadou při použití nočního vidění, kdy se zapnutým nočním vidění se dá "podvádět" se stroji, které mají optické sensory bez FLIR, protože noční vidění vylepší i obraz v obraze, což je nereálné. Pomocí RTX by se tato chyba dala elegantně odstranit.

            • Zyklon

              DCS?

            • Ta chyba se da snadno odstranit i bez RT v shaderu toho obrazu v obraze

        • Zyklon

          To ano, ale ve hrách většinou koukáme očima postavy, případně third person. Pokud to bude aplikované pouze pokud použiju poškohled/dalekohled/cokoliv, tak samozřejmě super. Ale dnes to funguje tak, že se efekt aplikuje na celou scénu a to potom působí nepřirozeně.

    • Napr chromaticka aberaei primo v renderu se nedela ani u filmu protoze se to totalne nevyplati kdyz se to da udelat v postprocesu nema cenu renderovat veci co se daj nafakovat a neni to poznat

      co se tyce RTX tak jde o akcelerovane strileni paprsku a AI denoiser co se tyce samotneho renderu tak to uz zalezi na vyvojari co s tim udela kuli vykonu si to kazdopadne nemuze pouzit na vsechno

      treba pro me je zajmavejsi pracovni vyuziti napr rychle preview nasviceni bez nutnosti furt prepocitavat lightmapy https://www.youtube.com/watch?v=rhlGBCSv02M tady je o tm prednaska a podle roadmapy se to snad brzo dostane do verejne verze  unrealu

    • skaven

      tak o 10 rokov

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit