Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • GlaDOS
    Ještě, že jsem hru dohrál, jinak by mi recenze pokazila ta největší překvapení. Jinak souhlasím s tím, že vraždy jsou strašně jednoduché na seřazení. Určitě by je šlo navrhnout zajímavěji. Kromě toho ale hře nemám co vytknout. Je hlavně o pohlcující atmosféře, která je díky skvělému zpracování takřka dokonalá. Logických hádanek je málo, ale hodně dobře zapadají do vyprávění. Já měl herní dobu okolo 5 hodin a připadá mi to ok. Už nemám tolik volného času a když hraji dlouhé tituly na pokračování, často z příběhu "vypadnu". Těch 5 hodin mi dalo mnohém víc, než třeba 15 hodin Alana Wakea, který byl z velké části vyplněn repetitivním obsahem. Myslím, že herní průmysl je dostatečně velký i pro takovéto menší, skoro povídkové příběhy.
    • WhySoSad
      Naprostej souhlas :)
  • Se divim ze se nikdo nezminuje o optmimalizaci, na dnesni dobu neco jako zazrak, vedle Cartera vypadaji naroky treba na Mordor, nebo COD jako hodne spatne vtip. Autori odvedli doubrou praci, ze neco takovyho zvladnou na UE3, jasne dokazuje lenost ostatnich.
    • Sice nevim jak je na tom Mordor ani COD, ale Cartera mi misty kolisal pod 25 fps, coz je zatim uprimne jedna z nejpomalejsich her tady u me na i5 4670K & R9 280X , ale zaroven graficke scenerie misty bezkonkurencni :)
      • Ja mam gtx 560 ti ,a nejdu na high nastaveni pod 35 fps, vetsinou se to pohybuje kolem 45 fps, uplna pohodicka. Jediny co mam vypli je antialiasing, bloom a motion blur, jinak vsechno na plno a jede to paradne
    • Keyz
      Tady to vypadá super, protože nějak skenovali textury atd.. Tohle asi nejde použít u Mordoru kde lze některé věci demolovat a textury se mění, když je něčím zasáhneš atd.

      Tedy kdysi jsem četl, že ten realistický scan vypadá super ale blbě se s tím dá ve hře pracovat, jako když to uděláš v enginu.

      Navíc proč zrovna Mordor?To není zrovna grafické lákadlo. Teselace slabá, efekty také nic z čeho by jsi se posadil na zadek ale alespoň to má dobré textury postav. Konečně!
    • Srovnavat malou koridorovou hru ve ktere neni zadne AI, zadna fyzika, ma zapecena svetla, zadne postavy s mordorem je dost mimo.
    • Veskoslav
      Mordor má přepálené nároky,které má nejspíš zase na svědomí PR oddělení, co zapíchlo prst do katalogu grafických karet a řeklo si, že tam dají tu nejdražší, aby to mělo lepší šmrnc. Ale jinak je to jedna z nejlépe optimalizovaných her, co jsem hrál.
      • Co myslis Mordor? Tak to nevim nehral sem a ani nebudu, mam podobnech typu her dost, i kdyz to nemusi byt spatny su prejedene. Me Carter sedl predne do nalady, ja su spokojene. Navic ta atmosfera, ta se da krajet!
  • Mno tak jsem to dohrál a musim říct že mě se to hodně líbilo. Grafika dechberoucí s perfektní optimlizací, příběh je zajímavej a vystačí přesně na ty 3-4 hoďky myslim že pokud by to bylo delší tak už by ot nebyo ono. Co teda nechápu je ten gigantickej spoiler v recenzi ještě že jsem si jí přečetl až oi tim co jsem to dohrál páč věřim , že to dokáže zkazit celou hru ( ve který jde hlavně o to že hráč vlastně celou dobu pořádně neví o co jde ). Chápu že se to moc lidem nelíbí páč je to hodně zvláštní hra, ale myslim, že po slevě by ji měl vyzkoušet každej ( těch 20 ecek mi přijde přece jen dost ). Myslim že tohle studio budu v budoucnosti hodně sledovat.
  • Varjag
    Moc hezky a inteligentně napsaná recenze.
    • Mato1987
      Asi ako každá jedná recenzia od lukeho. Nepamätám si, žeby tento človek niekedy napísal zlú recenziu alebo článok. palec hore
    • Souhlas ...
  • Mato1987
    Hra je to naozaj kvalitná, ako už bolo písané v recenzii, hra takisto aj vyzerá výborne aj príbeh je fakt strhujúci, ale za tú cenu akú za to pýtajú na steame a fakt, že je to pomerne krátke, tak sa to za 20 euro určite neoplatí, napr. dear esther som kúpil v zľave za 3 eurá a v porovnaní s TVOEC to ale aj bola omnoho kratšia hra a čo je podstatnejšie, že dear esther nebola interatkívna záležitosť. The vanishing of ethan carter mi aspoň pripadalo ako mierne nelineárna a obsahovo omomnoho bohatšia záležitosť s množstvom interakcie a hlavne sa dá v hre bežať *3*
  • Jack1947
    Rozhodně zajímavá hra jak svým obsahem tak způsobem vyprávění, i když pak ke konci je mírně frustrující ( jak pro koho no) stojí respkt sála zato ji dopařit. Zas se toho tolik nakonci nedovysvětlí takže je potřeba i trocha té fantazie... pak taky prošmejdit každý kout nelíbilo se mi že hra k poslední scéně nepustí až po vyřešení všech hlavních "ůkolů puzzlů" s tím že já bych šel ještě s hodnocením výše na 8/10 a trvalo mi to asi o 3hodiny déle. To jsem jeden ukol bohužel nevědomě vynechal ale i tak super a pokud bude pokračování tak budu rád.
  • granis
    Kompletný slovenský preklad hry (vrátane lokalizovaných textúr)
    http://www.lokalizacie.sk/preklady/35-the-vanishing-of-ethan-carter/
  • Tak je to stejný jako "perla" Gone Home a navíc to vypadá lépe a také to je delší. 7/10 *15*

    Tedy kdyby to vypadalo jako Gone Home, tak by to mělo asi 6/10. Anebo se skvělá grafika zcela pominula i když je z toho hra tvořená.. Zajímavé argumenty. Jinde se vychválí do nebes nějaký "experiment" a na herní prvky se neber fakt (krátká herní doba, cena, hnusná technická stránka hry, a amatérský level design). Zde když ta nemá to co píši v závorce, tak do toho hodnocení promluví zcela minimálně anebo vůbec. Jako kdyby s tím co píši hráč vůbec nepřišel do styku. Prostě to neexistuje a nemělo cenu, že se tím borci patlali aby nějaké level měl smysl.
    To rovnou můžete hrát textovky za 60EUR, které trvají 1 hodinu. Když grafika a další praktické prvky nejsou vlastně důležité.
    • jsou, ale hodnotis prece celek... jeho ruzne slozky muzou mit v konkretni hre logicky ruznou vahu *3*
      • Keyz
        To pak má nějaká super vlastnost která ani nejde vysvětlit u jedné hry 2/3 váhu a ostatní se dělí o ty 1/3?

        Třeba Já hry hraji. A tedy řeším herní mechaniky. A zde lze běhat. Jinde to nejde a to je sakra otravné.
        Jasně, že něco má více "váhy" něco méně ale někdy to zde vypadá, že mají naschvál porouchané měřítka *3*
        Je jedno, kolik a jak důležitých věci vysypeš z rukávu, protože na to často hodí jeden nejasný argument o pocitu, který se nedá vysvětlil. A jakoby ten pocit asi zažil každý kdo to bude hrát. Namísto aby se více dbalo na věci, které opravdu každý uvidí, zažije a bude mít možnost si vyzkoušet. Třeba ten běh. To opravdu zažije každý a možnost volby je dobrá pro všechny.
  • maros.goc
    čakal som vyššie hodnotenie, ale čert ber číslo :) tú hru chcem :) ale tých 5 hodín za 20e? hm...veľa veľa
    • Keyz
      Tak máš i horší hry kde za málo hodin a máš cenu jako kr*va. Navíc zde na tom vidíš nějakou práci. Na první pohled to vypadá dobře a věrohodně.

      Kr*va je zakázané slovo? *15*
      • Ano, je. To proto, že ten imbecil, co vytvořil seznam zakázaných slov by zasloužil rozmrdat řiť kaktusem, když zakazuje slova jako pennniiiis, nebo krrrrrraaava. Stejně jako cenzor, který tady maže příspěvky, co nic neporušují a jsou smysluplné. Útěchou nám budiž, že za ty peníze, co z toho má se nikdy nezmůže na nic lepšího, dokud nezmění práci. Což bude problém, protože toho moc neumí.
        • A ty se pak divíš, že máš ban... *7*
          • Ale tentokrat pravdu ma:))
  • no mě se hra líbila, graficky i hudebně pěkné, ALE - během přběhu se mi dvakrát stalo, že jsem šel trochu jinou cestičkou (což jsme pak zjistil podle gameplay na youtube) a tím pádem jsem vynechal dvě story. A když jsem se na konci vrátil na začátek, abych správně dohrál první misi, tak bylo vše rozloženo jakoby na startu a musel jsem začít znovu, tak to mě fakt naštvalo a delete.

    Takže rada všem, ten svět svádí k otevřenosti, ale nikdy neuhýbejte z jasné cesty, jinak se to sesype a nedohrajete.
    • SPOLIER - abych (po kritice) vysvětlil a nebyl za pitomce - TOTAL SPOILER - první mise - po vyřešení vraždy jsem šel nahoru a kolem skály, namísto dolů poděél vody, takže žádný ufoun nebyl, šel jsem rovnou do vesnice. A pak v dolech - jel jsem károu nakonec a nezastavil v půlce k té odbočce vlevo. Takže po příchodu nakonec byla odehraná půka mapy, youtube, návrat do dolů, příchod na konec, youtube, a zjistil jsem, že první misi jsem nedodělal? No tvl... takže běh přes celou mapu k drezíně a tamvšecko stálo jak kdybych zrovna začal, to mě polila hrůza, že budu ty mise muset všecky opakovat.

      Takže polsší bratči vývojáři, příště radši běžte pridávat zelí na trh a vykašlete se na hry, protože to dopadá jako všecko z Polska, víte jak...
      • desiRable
        Hehe, skoro ten samy problem. Preskocil jsem na zacatku tu "misi" s astronautem a musel jsem se vracet pres celou mapu. Zajimave je, ze na YT je video, kde je v pokoji Cartera namalovana mapa a jde se na zacatek hry teleportovat. Proste se na te zdi ukazi otazniky s ukoly, ktere nejsou splneny a jde se tam premistit. No mne se zaboha nepodarilo zjistit, proc se mi tam nezobrazily a musel jsem slapat po svych.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit