Tak druhá série kompletně dohrána (opět naráz, epizodicky bych to nezvládl a nemělo by to ani takový efekt). Po obrovském úspěchu první série interaktivního filmu Walking Dead nepřekvapilo, když se tvůrci z Telltale rozhodli pustit do druhé série. Čas mezi oběma díly vyplnili nepříliš výrazným DLC 400 Day, který kdyby nevznikl, tak se vůbec nic nestane - na předchozí sérii prakticky nenavazuje a činy v něm provedené se ve druhé sérii prakticky neprojevují.

Návaznost na první sérii není úplně přímá, nevíme, co se v mezidobí událo a z původní série skoro nikdo nezbyl. Hlavní postavou je tentokráte Klementýnka, která však jakoby mávnutím proutku zdrsněla. Ta tam je plachá malá naivní holčička, najednou je z ní relativně sebevědomá, racionálně uvažující dívka, jakoby bez emocí...
    A už to prostě není ono. Bylo jasné, že tvůrci budou mít těžké navázat na první sérii, že tu druhou musí pojmout trochu jinak. Pojali, ale nejsem si jistý, jestli tím správným směrem. Kombinace drsňáka (Lee) a mladé holky (Klementýnka), o kterou se Lee/hráč stará, prostě není snadné překonat. Obzvláště, když ve druhé sérii žádný takovýto sidekick vpodstatě není.

Ona i samotná skupina lidí motající se kolem Klem je taková divná. Zatímco v první sérii byli všichni ve skupině semknutí a největší nebezpečí představovali chodci, ve druhé sérii jsou chodci marginálním problémem. Největší nebezpečí představují žijící lidé - ať už ti cizí, tak i ti ve vlastní skupině. A v tom je trochu problém - ve skupině prostě není nikdo, ke komu by hráč měl možnost se nějak citově sblížit. Nové postavy přicházejí a odcházejí/umírají, že se hráč nemá možnost s nimi získat nějaký vztah. A ty postavy, které přežívají déle, tak jsou tak otravné, že hráč má často nutkání je radši zabít. Navíc pořádně chybí i cíl, skupina se přesouvá z jednoho místa na druhé, ale opravdu skutečný cíl (byť tam nějaké náznaky jsou ohledně Wellingtonu), za kterým by celá skupina šla za každou cenu, není.

Mechanika hraní se od první série příliš nezměnila. Jen mi přišlo, že hra je více koridorovější, ubylo volnějších situací, hra jde tvrdě za svou nastavenou linií. Přibylo QTE akcí a hra celkově zdrsněla. Je zde spousta vyhřezlých střev, detailních záběrů na zabíjení či vážná zranění. Ale je to spíše na škodu, atmosféře to příliš nepomáhá. Příběh je po scénáristické stránce opět zajímavý, kvalit prvního dílu nedosahuje. Stejně tak je to s emocema, které jsou v řadě momentů hodně našponované, celkově ale i v oblasti emocí škodí "osobně nezajímavé" vedlejší osoby.

Tak jako tak, druhá série velmi dobře navazuje na úspěch té první a rozhodně jí nedělá ostudu.
  • Jak můžete tvrdit, že furt bloudí bez jasného cíle přitom už několikrát se o tom zmiňovali. Neustále se bavili o tom, že musí najít Wellington kde budou v bezpečí
  • Právě jsem dohrál celou druhou sérii walking dead najednou a jsem zklamán rozhodnutí z první série nemají žádný vliv na děj ty postavy z dlc 400 days a jejich rozhodnutí se opět vůbec neprojeví na ději například ten asiat z 400 days se v třetí epizodě druhé série objeví na pár sekund stejně tak ten mladý černoch i ostatní z tohoto dlc kromě bonnie.První sérii napsal jiný člověk než druhou sérii a je to hodně vidět.Nechápu proč např.Omid z první série tak rychle zemřel a kam se sakra podělo dítě Kristy?Protože telltale řekli že druhá série ukončí příběh Clementine tak jsem zvědavý za koho budeme hrát typoval bych že třetí série se bude věnovat postavám z dlc 400 days a bude se odehrávat buď hned poté nebo nějakou dobu poté co ve třetí epizodě napadli chodci ten obchoďák kde drželi Clem,Kennyho,atd.Ve druhé sérii jsem si hodně uvědomil že hra je hodně plochá nejdřív kecání pak nějaká dramatická vložka kdy jdou po klem chodci pak zase kecání nějaká volba a cliffhanger akorát na konci páté epizody větší rozhodnutí ale proč bych sakra zabíjel Kennyho když jsem s ním prožil tolik věcí už od první série moje rozhodnutí nemají skoro nikdy pořádný dopad ale hlavně když se někomu rozhodnu pomáhat tak prostě scénárista zavelí a s postavou je ámen ať dělám co dělám viz třeba ta dcera toho doktora sakra stejně jsem ji nemohl zachránit.Pokud třetí sérii nenapíše opět člověk co psal první sérii nebo pokud bude třetí série tak nic moc jako druhá tak se jim na to vy.eru.
    • Jop , souhlasím s tím DLC . Ostatní tam beztak nebyly jen kvůli zakončení DLC , tedy výběru kdo půjde nepůjde a Bonnie šla jediná nezávisle . Hlavní postavu prostě po Clem typuju Christu . V klidu se potom na konci s Clem setká a určitě další DLC postava ( typuju toho černocha , s ním kdyby se tam objevil i ten blázen s kterým se potkal by mohlo být zajímavé ) a beztak nové postavy z niž některé budou zvláštní něčím co se jen tak nevidí v apokalypse . To její dítě je pravděpodobně mrtvé protože že když si Clem myslí že Aj je mrtvý říká , ne zase , což znamená že dítě asi zemřelo
  • Vím že to tady už bylo ale mě se nejvíc líbil konec :
    1. Zůstat sám/a protože čím víc lidí víc problému a rozhodování na čí straně jste nebo koho zachráníte. to už mě sra..
    2. Zůstat s Kennym ten je vzdy věrný a stojí za vámi podobně jako Lee.
    Ale 5 nebo kolik konců je moc stačilo by max.3 ideální 2.
  • pekny diel trochu ukecaný ale v pohode ,, koniec som musel hrať na viac spôsobov ,
    1. s kennym ostať
    2. bez kennyho ostať niekde na nejakej zakladny
    3. sama s miminom
    4. s janne ostať

najviac sa mi pači s kennym ,alebo sama :) ta koza je v kuse záhadná a malo otvorená a ta zakladna nový ludia a nové problému ale to sme už hrali doteraz ten spôsob
  • Vzhledem k tomu, jakým způsobem epizoda končí jsem si na 99% jistý, že třetí série bude mít nový příběh a nové postavy. O tom není pochyb. Není šance, jak by mohli na tolik různých konců navázat. Všechny se dají použít jako konec příběhu a tak to podle mě taky bude. Třeba se pletu, ale technicky by to podle mě nebylo možné. Jedině snad, že by udělali mega časový střih, řekněme i třeba pár let. Clem by byla dospělá, byla by na úplně jiném místě. Tímto by se odprostili od řešení toho problému s navazováním na různé konce z dvojky. (Třeba by jen vytvořili pár různých stručných scén pro každý z konců, které by vysvětlili co se odehralo za těch par let)
  • I když mě TWD hra baví, tak to finále bylo neskutečně přehrocený. Přišlo mi, že v tomhle se postavy rozhodovaly úplně hloupě, jen aby to finále bylo dramatičtější. Vztah skupiny vůči Kennymu úplně absurdně přehrocený. Důvod odchodu Bonnie, Mika a Arva taky dost divný (proč proboha najednou celá skupina pomáhá týpkovi, kvůli kterýmu se vlastně stala celá ta přestřelka?). Kenny, ačkoliv ho mám rád, prostě od smrti Sarity IMHO naprosto divně napsanej. To, že se v některých situacích chová nelogicky je asi ok, ale to že se k němu chová naprosto nelogicky celý zbytek skupiny, přičemž jediný po kom chtějí aby se k němu chovala normálně je Clem, to už mi smysl nedává. K tomu finále, respektive výběru společníka to tak nějak směřovalo, ale těch oslích můstků, aby se k tomu finále došlo, bylo v týhle epizodě až moc.
    Jinak právě z toho důvodu jsem zastřelil Kennyho. Ta postava už tý sérii nemá co dát, jen tam uměle vyvolával absurdní konflikty. A co se týče toho, že Jane to dítě jen schovala, dalo se to podle mě dost lehce odtušit.
    Berte to jako jen můj názor, nejsem žádný expert na scénáře :D Ale i když mě to bavilo, tak tohle mě trochu štvalo. Stejně to budou muset zase během prvního dílu trojky nějak napojit, takže to bude nejspíš jedno.
  • Souhlasím, než někdo napíše, že si musíte na konci vybrat, zda zemře Jane nebo Kenny, tak by to měl označit jako spoiler.
      Jsem moc rád že jsem dohrál, zároven nechápu lidi co se chovají jako hoVvada a kazí ostatním hru a ted si vem že si to někdo koupí. *7*
      • Kým som ja epizódu nedohral, neodvážil som sa ani len otvoriť recenziu, aby som sa náhodou nedozvedel niečo, čo by mi pokazilo zážitok. Keď sú niektorí ľudia natoľko hlúpi, že idú čítať diskusiu k takejto hre, aj keď ju ešte nehrali a ignorujú slovo spoiler na začiatku príspevkov, je to ich chyba. Čo čakali, že sa tu budú ľudia rozprávať o počasí?
  • zasrani rusaci
    • Ukraina im nestačí :D musia nám zabíjať aj obľúbené postavy v hrách !
    Hezké že všichni, anonymové tu spoilují konce co na tom že - napíšou před to SPOILER - pár lidem by použítí tagů - pomohla nezkazit zážitek tak se to prosím naučte. Ted už to je jednoa lituji ty co nehráli.

Více mínusů... a tráva bude zelenější. Oblaka modřejší a lidi... lidi chytřejší...
    • Tak logicky před to napíšu spoiler a musí snad všem kteří se nic nechtějí dozvědět dojít to že to prozradí příběh né ? Pokud je někdo blbý že si to přečte a pak tady nadává je jeho mínus , já jsem dopředu upozornil *3*