Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Fordzy

    Tak jsem se po dvou letech vrátil k Witness a náhodou zkoumám hodnocení na metacritic a nemohu si odpustit opět zdůraznit, jak vtipně se rozchází recenze v levelu - 10/10 (předpokládám že recenzoval inteligentní Lukáš Grygar) a zde na games - 6/10..., jaká je to ostuda... 

    Tato recenze je pořád nejhorší recenze jaká se tu kdy objevila. Pan Švára nejen, že hru nepochopil (a né není to chyba designu hry)..., ale ani při své zbrklosti nepopsal, že hra obsahuje několik skrytých vrstev hratelnosti a spoustu tajemství, taktéž, že design celého ostrova je promyšlený do nejmenších detailů (nejspíše proto, že při své omezenosti ani neobjevil všechen na první pohled skrytý obsah a hru dohrál v domnění, že hra obsahuje pouze puzzly na tabulkách a na pohled "pěkný" ostrov...), dále se mýlí prakticky ve většině bodech recenze... Je opravdu ostudou, že profesionální recenzent vůbec nepochopí hru, která mu byla svěřena k recenzi a ještě se jeho hodnocení vystavuje na metacritic.

    Witness obsahuje jeden z nejlepších a nejintuitivnějších tutoriálů, který nevodí hráče za ručičku a nechává mu prostor pro přemýšlení a uvědomění si smyslu hry , taktéž design a otevřenost světa nesvazují hráčovy ruce. Nemyslím si že, by to bylo frustrující, naopak to povzbuzuje hráče v přemýšlení, průzkumu ostrova a hledání řešení puzzlu.

    Je opravdu vtipné se podívat na tento dokument o tvorbě - Video a následně si přečíst tuto recenzi...

    Za mne je Witness jedna z nejlepších her, kterou jsem v životě hrál a je to více nežli hra - umělecké dílo, které nikdy nezestárne.

  • Tato hra je Rubikova kostka roku 2016. Měl jsem z ní stejné pocity jako v roce 1980. Máte to před sebou, nikdo vám k tomu nic neřekne, výrazné barvy... Stokrát se chcete podívat do návodu, ale krůček po krůčku se to nakonec podaří i bez něj. Na to, jak jsem skládal tu zatracenou kostku si pamatuji dodnes. A na Witness nezapomenu. Je to skvělá hra.
  • "Puzzly vám naservíruje bez atmosféry, myšlenky a paradoxně i docela nelogicky" Když už píšete recenzi tak tu hru alespoň dohrajte
  • Základní linii hry jsem dohrál. Nicméně jsem si potom otevřel poslední load a po ostrově bloudím dodnes a neustále přicházím na nové věci. Hodně zajímavý je i druhý alternativní konec, i když přináší spíše další otazníky. Tato hra mě opravdu nadchla a absence příběhu? Každý si tam příběh najde :-)
  • GlaDOS
    Konečně jsem dohrál The Witness také a můj názor je úplně jiný (není tam číslo, budete muset přelouskat text).
    • houmrhoumr
      jo souhlas a velkej fail games.cz je ze tahle recenze tady dost pravdepodobne pripravila nejaky hrace o super zazitek
    • Moc pěkná recenze. Na českém netu snad jediná :-)
  • houmrhoumr
    sest jo? ha ha ha HA HA!!!!
  • V trafice se da za 50 korun koupit sesit kde jsou stovky podobnych "hlavolamu"
    Narveme to do walking simulatoru za 1200 a pozersti pseudo intelektualove budou slintat jeste nekolik let. Tenhle segment herniho trhu uz je stejne zkazenej jako mainstream.
    • Nad čím slintáte Vy, jakožto zjevně nepozérský nepseudointelektuál?
    • ucho
      za 300,- se dá taky koupit kovový hlavolam Hanayama, kterých je dohromady koli, 30? takže pro lidi, kteří ty hlavolamy ocení, to zase tak závratná cena není. někdo si samozřejmě vystačí se sudoku na toaletním papíře.
  • Lidé se odnaučili u her přemýšlet a co je ještě horší... Odnaučili se to i recenzenti
    • I recenzenti jsou nakonec jen lidé.
      • Ale kdo ví ?
  • Sam som hru nehral, ale osobne by som to videl takto - ludia co tam hladali (a tvrdia ze nasli) nejaky ten hlbsi vyznam by si mali polozit otazku - hladali by ho tak uporne aj v pripade, ze by to nevytvoril excentricky intelektual, ale relativne "anonymna" skupina ludi napr v ramci EA, UBI apod? Pokial nie tak je to hodnotenie spravne.
    • Proč úporně?
      • K tej myslienke ma vyprovokoval niekto, kto nizsie napisal nieco v duchu "ziadny designer by nestracal 7 rokov zivota len aby povedal....". Aby som bol konkretny - ak ta samotna hra cloveka inspiruje k zamysleniu a motivuje ho k tomu aby tam tie veci hladal tak je to OK a super. Ak je to len preto, lebo to vytvoril "nejaky" Jonathan Blow a tak v tom ludia patraju po hlbsom zmysle tak ta hra proste zlyhava (bez ohladu na to ci ten hlbsi obsah ma alebo nie). Je to trochu ako ten znamy experiment, kedy ukazes kritikom dve mazanice deti z materskej skoly a pod jednu uvedies meno znameho abstraktneho maliara....
    • Skoda ze nehral, pak se da diskutovat o kvalite recenze spatne. Ale chapu ze clovek nemuze hrat vsechno to je jasny.
      Nevim jestli bych sam vubec hru hral kdyby byla od nekoho jineho, hral jsem ji osobne ze 'studijnich duvodu' okolo gamedesignu, jako vetsinu her. Ale jde o to, ze kdyz ji clovek hraje, hra ho sama uci ty veci hledat. To je na ni jeden ze zakladnich stavebnich kamenu. Zpravidla novou hru nehraju vic nez 5 hodin, protoze me zajima co mi hra vsechno nabidne (a hlavne jakou formou). Za tu dobu o sobe vsechny hry prozradi jednu klicovou vec - dal ti povime (mozna i zajimavej) pribeh, ale jinak uz sme ti predvedli vsechno co v nas je. Dnesnim hram to trva casto 20 minut i min, ale rekneme ze 5 hodin je fer i pro ty nejkomplexnejsi. TW mi ale i pres nesrovnatelnou minimalisticnost ukazal, ze mi chce ukazat jeste neco dalsiho. A to se rozhodne nestava casto. Ta hra primo byla o odkryvani sama sebe.
      To co se tady popisuje v diskusi (ok, jak kde) neni nic jako hledani skrytych vyznamu. Toho ma hra urcite taky pozehnane o tom nepochybuju, ale sam uz sem na to cas nemel. Hlavni je to, ze samotne jeji jadro je poukazovani na veskery okoli. Jenom kdyz clovek jde po nejocividnejsi ceste tak je cela postavena na tom ze postupne ukazuje vic a vic toho, ceho vseho si predtim hrac doted nevsimal, i kdyz to mel primo pred nosem. To je jeji zaklad, a jak je ten zazitek vystavenej je to, co na ni je tak docenovany (a nepochopeny lidma co videj jenom screenshot nejakyho puzzle panelu).
      Bohuzel podle nekoho pro recenzovani her staci kouknout na screenshot, a to silne odsuzuju.

      Edit: Jestli je hodnoceni spravne nebo spatne se posuzovat neda, ale muzu rict, ze recenze a jeji obsah rozhodne spatne je. Je to jako kdyby recenzent napsal, ze Zaklinac je 'mindless-slashing-with-a-sword' a nic vic
    • Podľa mňa každá hra by sa mala hodnotiť z perspektívy priemerného mainstreamového hráča.
      • Tenhle názor mně nahání husí kůži.

        Podle této logiky by se měla i každá kniha hodnotit z perspektivy mainstreamového, tedy většinového, tedy průměrného čtenáře; každý film z perspektivy mainstreamového, tedy většinového, tedy průměrného diváka, atd

        Takže etalonem by bylo 50 (nebo kolik) odstínů šedi a Babovřesky.

        Jak za komunismu (soudruzi, ten váš film je sice hezkej, to jo, ale dělníci to nepochopí, takže ho nedoporučíme k vysílání).
        • Nesouhlasim, genialni dilo s hlubokou myslenkou, kterou ale temer nikdo neobjevi, lze tezko oznacit jako uspesne. Uspesnost her ci filmu se meri hlavne prodeji, nikoliv tim, zda obsahuji nejakou hlubokou myslenku. Ale zde nutno rict, ze prodejnost ma Witness az necekane dobrou, takze proc ne.
          • Nikdo se tady o úspěšnosti nebavil. Bavíme se o kvalitě a obsahu. A pokud tvrdíte, že komerční úspěšnost = kvalita, pak je mně Vás skoro líto. Stravujete se zřejmě v McDonald's/KFC, sledujete filmy nejúspěšnějšího českého filmaře Zdeňka Trošky a čtete nejprodávanějšího spisovatale, což je dle počtu prodejů na českém trhu Jiří Paroubek. Váš osobní vkus je nicméně Vaše věc ;-)

            Jen podotknu, že nyní vysoce (a finančně) ceněná díla, která předběhla svojí dobu, přivedla nejednou své autory do chudobinců, osobních bankrotů a sebevražd. Ale to už je jiné povídání.
          • (Tady ted moc nechapu o cem je rec. Ze ma recenze reflektovat uspesnost hry nebo co? Nema snad reflektovat a mluvit o jejich kvalitach? Zvlast kdyz recenze vychazeji casto v den prodeju aby hracum rekly co je na hre dobre a co ne. Doufam ze si nikdo nemysli, ze kvalita a uspesnost je totez. Copak nejsou pro telefony lepsi hry nez FlappyBird/AngryBirds/ClashOfClans? Pritom to jsou ty nejuspesnejsi. Mely by proto mit hodnoceni 10/10 a vsechny ostatni hry byt hodnoceny pod nimi? Kez bych ten prispevek spatne pochopil, ale prosim, at nikdy recenze nezkouseji hodnotit na zaklade nejaky uspesnosti hry urceny jejimi prodeji! *13* J, Witness je velice uspesnej, ale to radsi at ma hodnoceni 6 nez 10 kvuli jejim prodejum! (Jenom prosim at tu recenzi pise clovek co tu hru hral priste to je cely))
        • Přesně ... není co dodat
  • Krásna grafická štylizácia, škoda že nemám chuť hrať virtuálny IQ test.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit