Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • MickeyMutant
    Ještě jsem nehrál, takže nemůžu soudit, ale každopádně musím autora recenze už teď pochválit za odvahu jít proti proudu.

    Je ale trochu zvláštní, že u podobného předloňského opusu Mind: Path to Thalamus je ochotný nad děsivě banálním scénářem a triviálně klišovitým příběhem zavřít obě oči, když mu absence dějové linky a hlubšího smyslu u The Witness tak zkazila zážitek.

    V recenzi na Mind: Path to Thalamus o příběhu píše, cituji: "škoda toho povídání" a zmiňuje jeho "amatérské zpracování", o dabingu mluví jako o "podprůměrném" a vadí mu mimo jiné "krátká hrací doba" a "technická neohrabanost". Přesto je ochotný hru ocenit osmičkou.
    • Já z téhle recenze cítím hlavně to "jít proti proudu". Jakoby to autor potřeboval vykřičet do světa z plných plic. Hru jsem zatím nehrál (čekám na iOS verzi), ale z článku mám dojem, že autor recenze měl zcela konkrétní očekávání a ty mu hra (docela pochopitelně) nemohla vyplnit. Protože přijít je hře a chtît po ní přesně to, to a to (dle nějakých žánrových pravidel a podobných titulů v žánru) byla, myslím si, v tomto případě chyba.
    • Jack1947
      Hodláš tady snad naznačit něco v tom smyslu, že už si ani do... nevidí ? *7*
  • Myslím, že hru by měl recenzovat člověk, který je odborník na daný žánr. Je nesmysl tvrdit, že pak je to "fanboyismus". Já mám třeba rád RPG, ale to přece neznamená, že bych každému RPG dal 10/10. Naopak - těm dobrým ano, těm špatným ne.

    Připadne mi logické, že simulátor formulí si koupí hlavně fanoušci do formulí. Mně například formule nezajímají a nekoupím si je. A fanoušci do formulí budou chtít hodně "odborné" věci a ty jim posoudí redaktor, který se v simulátorech formulí vyzná.

    Ohánění se "průměrným hráčem" spíš maskuje skutečnost, že erudovaný recenzent často chybí.
    • ucho
      já myslím, že z toho lidi dělají zbytečné drama, každý hodnotí hry různě.
      viz třeba tato hra: http://games.tiscali.cz/recenze/aviary-attorney-recenze-270601
      která mě k hraní ani neláká. důležité je, aby bylo z textu jasné, co se na hře recenzentovi líbilo a co ne. čtenář recenze by si pak měl na základě toho dovtípit, co to pro něj znamená. Spáčilová na idnesu taky shodí kdejaký megafilm. to neznamená, že lidem ta recenze nemůže nic dát. recenze budou mít vždy nějaký rozptyl a pokud se nehodnotí braková hra, tak se to bude mezi těmi 6-10 body z 10 pohybovat pokaždé.
      právě proto bych uvítal osobní hodnocení dalších členů redakce. většinou by si člověk pak našel někoho, s kým má nejčastěji shodu. ale je mi jasný, že na tohle nebude nikdy čas.
  • Nejlepší logická hra od dob Braidu. Games 6/10. Klasika. Je čím dál těžší brát tyhle šašky vážně.
    • užívateľské recenzie na metacritics 6,7/10, naozaj je tá 6 tak odveci?
      • uživatelské hodnocení na MT má vypovídající hodnotu spláchnutého hovvna. Hra je moc těžká = 0.
        • ale hodnotenie recenzie má hodnotu?
          no väčšina ľudí sa sťažuje, že hra je príliš drahá na to čo ponúka, a že je príliš repetitívna a po čase ich nudí. prídu ti to ako nezmyselné pripomienky túto hru?
          • Tak já bych řekl, že poměr cena/herní doba je tu skvělý. Mám za sebou 1/5 hry a mám nahráno přes 8 hodin. A díky tomu, že každá oblast má jiný mechaniky toho základního principu puzzlů a nebo jich kombinuje víc dohromady, tak nuda nehrozí.
            • Ja mam za stejny cas komplet dohran hlavni "pribeh" pokud se to tak vubec da nazvat. Pripoustim, asi 2x jsem se v posledni lokaci mrknul na video, protoze resit po sedmdesate osme uplne tutez hadanku pouze ve slozitejsi verzi, uz me proste absolutne nebavilo. Osobne bych tomu dal maximalne 7ku. Vubec to neni spatna hra, to ne, ale recenzent rozhodne neni uplne mimo, jak se tu povida. Zadny hlubsi pribeh, ktery tu kdosi zminoval, jsem neodhalil. Asi jsem dostatecne nehledal, nevim.
          • recenzent je profesionál, ne nějaký PC troll...
            • Ano, je videt jaky je recenzent profesional. Hahah...

              Dalsi vec je ze, ten tvoj profesional je placenej a tam kde sou zainteresovany penize, bych objektivitu necekal, to radsi budu vic uznavat recenenzi kohokoliv, kdo ji slusne napise a je to bezny hrac.

              S oveckovskym myslenim to ale asi stejne nepochopis.
  • Že to je puzzle hra bez atmosféry je jako vyčítat point and click adventuře že je pomalá a bez akčních honiček. Pokud autor nerespektuje žánry a jejich základní dělení, nechápu jak může psát pro takto prestižní server a ještě za to brát peníze. Úkol kritika je krizitovat v rámci daného žánru - filmový kritik taky nebude strhávat body romantické komedii ze současnosti za to že v ní nejsou žádní koně jako ve westernu... Tahle idea že perfektní hra musí být jeden kotlík všeho: hratelnosti, dialogů, atmosféry, puzzlů.. to je největší zoufalost.
  • slapstick
    Musím říci, že z hry mám naprosto opačné dojmy než autor recenze. Možná je to díky tomu, že od logické hry nutně nečekám nějaký propracovaný příběh. Tím nechci říci, že logické hry ho mít nemusí. Ale u The Witness oceňuji právě tu střídmost, to maximální soustředění na to rozlousknout puzzle, který před vás něco předloží, aniž by vám řekl, co máte dělat. A přesto že vám nikdo nedává nápovědu, jste schopni pochopit, co po vás hra chce. Každý puzzle, resp. princip jeho řešení je vám představen s pomocí několika puzzlů s postupně zvyšující obtížností. Jakmile je vyřešíte, je vám jasné jedno pravidlo. To pak lze uplatňovat i na dalších puzzlech a postupně se tak dostávat i k těm složitějším, kdy musíte pravidel řešení použít najednou hned několik. Skutečně jsem neměl pocit, že bych se ztrácel. Ve své podstatě jednoduchý princip řešení puzzlů se tvůrcům daří přetavit do hodně náročných hádanek. U The Witness vás směrem kupředu nežene příběh, ale snaha zvítězit sami nad sebou a snaha dokázat vyřešit všechny hádanky, kterých je ostrově více než se na první pohled zdá. Tohle je síla té hry a její hlavní přednost. Nutí vás zapojit nejen mozek, ale i představivost, prostorovou orientaci. Tohle je logická hra jak má být. Místo příběhu, který by už ze své podstaty musel být fantaskní, vám předkládá myšlenky a názory skutečných osobností, jenž jsou alespoň pro mě mnohem podnětnější. Ano, není to hra pro každého, ale jako logická hra funguje skvěle.
  • Lidé se odnaučili u her přemýšlet a co je ještě horší... Odnaučili se to i recenzenti
    • I recenzenti jsou nakonec jen lidé.
      • Ale kdo ví ?
  • Sorry ale neda mi to - na tejto stranke uz fakt recenzuju hocijaki amateri - puzzle hre vycitat puzzly? Dafuq? A preco musi mat puzzle hra kosaty pribeh ktory taha hraca za rucicku? Autor recenzie videl videa pod mlynom a vypocil si aspon niektore audio nahravky? Vsimal si jednotlive lokacie a sochy? Tipujem ze nie - lebo sa tam zrejme nestrielalo resp. neboli tam ziadne quick dlhe cut-sceny. Dat 6/10 jednej z naj puzzle hier za poslednych par rokov... ako sorry ale pekne to ukazuje tu (pod)uroven v ktorej sa tento portal uz nejaky ten piatok nachadza.
    • JSou ty puzzle nějak propletené, že když vyluštíš více, otevře se další puzzle/lokace a nebo jsou všechny puzzle dalo by se říci samostatná, nevlivňující další puzzle? Audio nahrávky jsou citáty chytrých lidí, takže v tom nevidím něco co by tvořilo nějaký příběh nebo konečný wow egekt apod.
      • Hra je rozdelena na niekolko oblasti ktorym dominuje urcity typ puzzlov - aby si si ich spristupnil, musis najprv prejst seriou akych si vyukovych. Okrem toho pocas hry nachadzas lokacie do ktorych sa nevies dostat kedze este v ten moment nepoznas podstatu toho oneho puzzle. Takze ano, je to otvorene ale niekam sa dostanes az potom ako sa naucis ten ktory princip.
  • že vy by jste zase chtěli příběh plný zachraňování princezen, že ano?
  • tomekbobek
    Pro člověka, co nemusí moc hádanky je ta 6 optimální a měl by k tomuhle přistupovat dost opatrně, ale pro rozené "hádankáře" se z tý 6 může klidně vyklubat 9, 10.
    • bude si clovek co nema rad hadanky kupovat hru v ktorej su same hadanky? Svara je jeden z nich asi
  • autor je d3bil

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit