• BooBee

tak špatnou recenzi jsem už dlouho neviděl...

• Eh? proc to recenzuje nekdo, kdo nema zajem hrat PvP? Co cekal od pokracovani LINEAGE (hry zamerene na guildy, vztahy mezi nimi, velke pvp bitvy apod.)? Co teda autora kdysi vlastne na Lineage bavilo? Snad ne jen nekonecne mlaceni mobek klackem po hlave (zadny jiny PvE content tam totiz prakticky nebyl)...

• nightborne

Vidíš někde tvrzení, že nemám zájem o PvP? Zhodnotit je ale potřeba oboje a v textu zmiňuju PvE endgame i PvP (který zrovna na mým serveru stojí naprosto za prd kvůli ruskýmu zergu, za což ale nemůže a priori hra jako taková).

Fakt je nicméně i to PvP takový terno? S tim podivným targetovacím soubojákem? Na někoho se zacílit a mačkat F1 F2 F3 byla zábava fakt tak možná v tom Lineage (když jsi hrál treasure huntera nebo něco podobnýho). Jenže žánr je dneska o dvacet let dál a od novýho MMO opravdu čekám, že nebude mechanicky na úrovni hry z roku 2003.

A ano, od hry taky předpokládám, že když zrovna nebudu mít náladu na PvP, nabídne mi i jinej obsah. Jo, v Lajně šlo tak možná mlátit moby nebo farmit matroš na craft, jenže tady nemůžeš pořádně ani to.

• Mne zrovna tab-targeting nijak nevadi, ale vsimam si, ze to rozdeluje lidi na dva tabory :) Pri velkem poctu hracu to vidim spis jako vyhodu, ale asi zalezi na preferencich. Jinak co se tyce combatu, tak hodne veci se da upravit v nastaveni - styl pouzivani abilit, dobehnuti k npc pokud je mimo range, chovani autoattacku atd. Dalsi vec, co muze byt zajimava, je specializace skillu. Nektere vyrazne meni jejich chovani a otviraji tak prostor pro hledani synergii mezi nimi a vytvareni buildu.

Co se tyce PvE contentu, tak souhlasim s tim, ze tam je nucenej "time-gatekeeping" nebo jak se tomu dneska rika. Nicmene, pokud clovek vycerpa denni pridel dungeonu, daily questu, kontraktu a tokenu do open world dungeonu, tak tu pak bezi prakticky kazdou hodinu nejaky world event nebo world boss. Na dalsi raidy se da chodit v ramci guildy. Lidi navic musi na tyto eventy chodit a plnit dalsi veci, aby ziskavali reputaci pro guildu a tim zvysovali jeji level a odemykali dalsi bosse, bonusy a GvG eventy. Tudiz pokud clovek nehraje v aktivni guilde, tak se opravdu ochudi o spoustu veci, ale na tom ta hra stavi.

Ze nejde farmit material na craft? Samozrejme, ze se da farmit material a itemy z obycejnych mobek (ale jelikoz je to korejska grindovacka, tak ten drop rate neni zadna slava). Veci na crafteni je v Litography Book mraky... ty se pak skladaji do vzacnejsich itemu a z nich se zase crafti jine veci a material.

Ohledne cookingu a fishingu. Nektere vzacnejsi suroviny se daji kupovat u vendora a tech je omezeny pocet... co je na tom? Craftit jen ze surovin, ktere si nafarmis rucne muzes taky. Navnady na rybareni se daji vyrabet z chycenych ryb apod... takze o nejakem limitu se taky neda mluvit.

V recenzi by se dalo treba rozvest, jak moc je hra P2W treba oproti jinym MMOckam. Dal tam neni treba vubec zminka o extrahovani a ziskavani traitu, litografii ci aukci a pritom je to alfa a omega vylepsovani gearu a obrovska soucast hry. Pripadne, ze se kazdych par dni odemyka novy content pote, co hraci na serveru splni urcity milnik.

Nezlob se na me, ale ta recenze na me pusobi dost odflaknutym dojmem. Neverim, ze jsi tomu dal "3 tydny".

• nightborne

Ano, můžeš si zapnout automatickej target nejbližšího cíle a podobně, ale to taky ne vždycky targetne přesně to, co chceš, a když jde o zlomky vteřiny v nějakým rychlým boji, dokáže to hrozně rozhodit - a zbytečně, stačil by přece fakt akční souboják (kterej v NCSoftu jako jedni z prvních měli už právě v Blade & Soul, tak proč proboha ten krok zpátky? Mám pocit, že sami pořádně nevěděli, co s tím, vzhledem k tomu, kolikrát se ten systém překopával.)

Opakující se pořád stejný eventy a world bosse nemůžu považovat za obsah, kterej by něco zachránil - viděls jeden, viděls všechny a pět minut bez taktiky nebo nějakýho vzruchu mlátit do bosse, aby ti pak stejně nic nepadlo, neni úplně dechberoucí odvaz. BDO má podobný pravidelný world bosse taky, ale aspoň vždycky dostaneš matroš a prachy a neodcházíš pryč s pocitem promarněnýho času. Guild bossové jsou na tom o fous líp, beru.

Neřekl jsem, že nejdou grindovat normální moby, ale že to -pořádně- nejde. Maso a vejce jenom když prší (wtf) a normální matroš jako marind, pergamen apod. tak pomalu, že je mi z tý představy mírně nevolno (a opět, to říkám jako někdo, kdo má přes 30k hodin v Black Desertu, korejskýho grindu se fakt neleknu, ale tohle je útrpná tryzna).

O aukci i P2W jsem mluvil a traity jsou velmi standardní záležitost - na papíře zněj zajímavě, ale uděláš pak v praxi něco jinýho, než že si na item hodíš ty tři nejlepší a nazdar? Reálně tam žádný rozmejšlení nebo vybírání neprobíhá. Max health, mana regen, skill resist, nazdar. Respektive heavy attack, hit, crit na zbrani, s občasnou vzácnou výjimkou typu attack speedu na kuši z Chimaeruse, ale to je zase automatická volba.

Obsah, co se odemyká milníkem, neni nic novýho - novej world / guild boss / openworld dungeon? Fajn, ale principiálně to je pořád to samý, nemluvě o tom, že milestony už sou prakticky všechny otevřený a hotovo. Ze stejnýho důvodu jsem nijak zvlášť nezmiňoval třeba secret dungeon - taky si to projdeš jednou a pak se vrátíš tak maximálně třikrát tejdně kvůli kontraktu. Není to obsah, kterej by stál za speciální rozepisování.

Hledání možných synergií mezi skillama apod. je fajn, však to taky v textu chválím. Kolem a kolem jsem ale u týhle hry neměl pocit, že hraju něco novýho a prostě se mi nedaří přijít na nějakej aspekt, kterej by dělala líp než konkurence. Souboják je ze dřeva, prostředí klasická generická fantasy, bossové jsou automatika, dungeony standard, PvE obsahu minimum a i to masový PvP najdeš jinde lepší. Gathering a řemesla jenom naprostá kostra (srovnej s Black Desertem nebo FFXIV), housing chybí. Aréna je fajn, osobně mi vyhovuje asi nejvíc, ale tu už opět dělalo WoWko někdy od roku 2004.

A to ani nemluvim o tý možnosi, že si PvP prostě nezhraješ, jelikož tě při jakýmkoliv pokusu převálcuje ruskej zerg. A to hra taky -může- řešit, v BDO třeba můžeš jít node war nebo siege jenom s určitým počtem hráčů, New World má taky conquesty pevně daný na 50v50, TnL tě místo toho v pohodě pustí do 30v300. Kde jsou alespoň nějaký battlegroundy nebo jakejkoliv režim, kterej by aspoň trochu hlídal férovost?

Hra tě baví a já ti to bez jakýkoliv ironie přeju. Z mýho úhlu pohledu ale nenabízí dost a i to málo občas působí prostě až moc archaicky. MMOčka hraju od Ultimy a už sem prostě fakt měl náladu na něco novýho, moderního. Je to do jistý míry můj problém? Jo, asi jo, ale recenze bude vždycky subjektivní názor, to taky neni nic překvapivýho, ne =)?

• Timo

dobry cringe 😂 concord 6/10 a tohle 5/10 takze to je vlastne mrtva hra 😉

• nightborne

Mrtvá ne (teda alespoň zatím, v Koreji už vypadla z 50 nejhranějších - zatímco třeba Lineage 2 mezi nima pořád je - a na Steamu za 3 tejdny přišla o cca 50 % hráčů, což je sešup jak u New Worldu), průměrná ano.