Přejít na výpis diskuzí

Thronebreaker: The Witcher Tales – recenze

19.10.2018 19:07
Šárka Tmějová 19 příspěvků

Sběratelské karetní hry mají jednu zásadní potíž: jsou zatraceně návykové, a pokud podobně jako já trpíte syndromem „pochytej je všechny“, připraví vás o víc peněz a času, než by bylo zdrávo. Je Gwent sběratelská karetní hra? Ano, je. Je jí i Thronebreaker? Ne tak docela. Dovolte mi jedno klišé hned...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Fun fact: na postavách Thronebreakera pracovali aj grafici z pražského štúdia Rascals.

    • ravux

      Co presne je podle tebe na tomto faktu "fun"?

      • Hold chtěl použit cool termín, ale popletl si významy :)

  • LibcaV

    Jsem rád,že se kolem světa zaklínače něco děje. Ale Gwent mě opravdu ale opravdu nebavil😕

  • thronebreaker - OK, Gwent homecoming - nikdy, Gwents dead baby, Gwents´ dead..

    • Lima

      Mluvíš o tom Gwentu, kde všechny frakce v posledních měsících  jely podle několika naučených decků-šablon, až se z toho stala hrozná předvídatelná nuda? Právě že starý pojetí Gwentu potřebovalo nějaký impuls, jak to oživit a učinit zajímavým. Homecoming takovým impulsem je. A to píšu jako Gwent-veterán, který má odehráno 887 hodin.

      • lito

        887 hodin v kartičkách? No, budiž. Ale tím rozhodnutím tvých 887 hodin hodili tvůrci úplně doprdele. Těch 36 dnů jsi mohl využít ke studiu, četbě, ale tys je nechal v betě hry, která skončila v odpadkovém koši. No, já bych byl osobně nasrán😉

        • přesně tak se cítím..

        • Lima

          Mě nevadí, že to hodili doprdele. Ke konci mě gwent fakt už nebavil, chtělo to změnu, těším se na tu změnu a na nový herně karetní výzvy.

      • tím, že zahodí 3-4 roky vývoje do koše a udělají uplně novou hru za půl roku, osekají úplně všechno co jde a vydají v podstatě Beta v2 ? jo o tom.. a obávám se, že se i po několika měsících stane s HC to samé.. také píšu jako veterán od prvního dne closed bety 600+ hodin..

        stačilo upravit stávací , nikoliv z toho udělat takovou šerednou humusárnu..

        • Lima

          Tak za 1) kritizuješ něco, co sis ještě neměl šanci zkusit zahrát, takhle tvoje stesky vypadají jako bezcenný výstřel do tmy nějakého průměrného trolla, kterých je na netu plno....suď, až si to vyzkoušíš a osaháš nový mechaniky, jinak to nemá cenu

          2) "šerednou humusárnu" - to je otázka vkusu, mě se ten nový grafický styl líbí a k Thronebreaker dizajnově velmi lepí, uznáš sám, že takovej technicistní geometrickej styl, jaký má doposud Gwent, by se k té krásné obrázkové hře nehodil, za mě fakt dobrý a těším se na to, jak jednotlivé frakce budou mít odlišný grafický styl


          .... jo a neřekl bych, že to je "úplně nová hra" - úplně nové je pojetí dvou řad místo stávajících tří a skutečnost, že tvůj lídr se zapojuje do hry během celého jejího průběhu, což mi přijde super

          • 1) ty jsi nehrál PTR? věnoval jsem tomu celý víkend, 30 hodin dle GOG..

            2) vizuál pro Thronebreaker ano, ale pro Gwent samotný nevhodné.. gwent byla a bude vždy jen hospodská karetní hra.. tak nám ji naservírovali a ted to zase s potleskem odnáší.. některé nápady ano, dobré, jako návrat "důležitosti" řad, ale zbytek konceptu - řady, leadři.. to už není gwent, který jsme dostali ve w3 a který jsme si všichni tak zamilovali aby z toho byla samostatná hra..


            dle mě, je to nová hra, když jsem si početl popisy všech karet na PTR, logicky, všechny karty jsou předělané, ale s tím to znamená že jsou všechny taktiky pryč, random efekt je silnější než kdy dřív.. ¨design, řady, leadři.. z původního gwentu byla jen název a art karet..

            • Lima

              Aha, PTR jsem nehrál. Já si počkám na úterý a pak vynesu soud. Je tam jedna změna, která mi moc nevoní a to fakt, že zrušili stříbrné karty, podle mě hrozně důležitej prvek hry a jak to chtěj nahradit, to se nechám překvapit. K tomu random prvku - já si nemůžu pomoct, ale milejší je mi random prvek, než do jedné karty okoukané postupy hry (jako třeba Nilfgaard a jeho viper witchers, nebo nekkeři u Příšer), kde přesně víš, co bude následovat a mě to fakt, fakt nudilo, 95% hráčů měly ty stejné decky okoukané z redditu, bez zapojení vlastní fantazie a pro mě se ta hra stala doslova úmornou. Už jsem neměl radost z hraní. Za sebe mohu říct, že jsem vždycky hrál s vlastním sestaveným deckem. Myslím, že random prvek by to mohl oživit, ale uvidíme v úterý.

              • Hidden

                Reakce na příspěvek:

                Zeptam se - je pak pro hrace vyhoda, ze ma vlastni, neokoukany originalni deck a jde proti nejakemu provarenemu decku co hraje kdekdo? Jinymi slovy, ma vyhodu uz jen v tom, ze tusi nebo primo vi, co bude na strane protivnika nasledovat, kdezto on nema vubec paru? Nebo to neni nejaka markantni vyhoda a je to proste jen nuda bez nejakeho benefitu?

                Ackoliv jsem ve Witcher 3 nahral partii gwentu celkem dost, tahle samostatna varianta me prozatim miji, tak me zajima jak je nastavena v tomto smeru (tedy jestli  pri znalosti souperovy strategie s tim lze neco delat a nebo se to proste jen musi strpet a jet dal svoji linii a doufat, ze to nejak dopadne v zavislosti na tom, jak prijdou karty a jak je vlastni deck postaven).

                • Reakce na příspěvek:

                  přesně tak.. jak psal LIma, na konci bylo opravdu jen pár net decků, který se točili dokola.. když ses to naučil, mohl si jednoduše vědět, co bude následovat, jaký karty asi má/nemá.. a pak si podle toho mohl jednat.. nejhorší je nevědět, co má oponent.. a originální, funkční deck byl vždy super..

                  problém je, že tím, jak se hra postupně upravovala, bylo méně možné deck sestavit, aby nebyl jen odvozenina nějakého již zaběhlého. Karty prostě zapadali do stejného schématu a synergie byla pouze u net deck..

                  • Hidden

                    Reakce na příspěvek:

                    Aha, takze celkem naprd a tezke neprijit s necim, co uz bylo stokrat videno a zaroven i dobre fungovalo. Diky za odpoved.

              • Reakce na příspěvek:

                random efekt je pak ale k ničemu, nedá se na tom stavět žádná strategie, jak nám to prezentovali.. tahle hra tím, že je na min 2 kola je výjimečná a bylo nutno plánovat. s RNG jesusem za volantem je pak nějaké taktizování/strategie k ničemu.. a pak může celá partie dopadnou tak, že na tačátku klikneš "Autoresolve" a je to.. taky RNG efekt.. proti nekkerům i WW se dalo dělat dost.. také jsem měl několik svých decků - na reddit nebo deckbuilder sem nikdy nekoukal a přesto jsem dosáhl na vysoké ranky.. pro mě je na prvním místě zábava a pocit, když vím, že protivník vůbec netuší, co mám v ruce..

                • Lima

                  Reakce na příspěvek:

                  Tak to jsi asi vzácná vyjímka, pokud si měl vlastní decky. Jak to vidím já - 4 z 5 Skellige hráčů - mrdnou tam samoléčící se Craite Greatsword a vedle Dimun Longship .... a furt furt dokola......Nilfgaard - mrdnou tam zvěda, aby na konci měli o kolo víc a pak Letho a následně jeho věrný ocásek Regis ..... a furt, furt dokola....takhle končily 4 z 5 her proti Nilfgaardu....skoro jsem už zoufalstvím mlátil hlavou o stůl, že nemůže někdo vymyslet něco jinýho.

  • TheGGG

    zkouknu story na youtube... kartičky to mě nebere

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit