Přejít na výpis diskuzí
Trable s mapou ve vývojářském deníku Warhorse Studios
19.6.2012 | Aleš Smutný
178 příspěvků
-
Akurát mi připadá, že je tam nějak moc akurátnosti. Přitom slovo přesnost rozhodně není mimo.
Ale k blogu, velice mě baví, když je krajina proměnlivá, v takové vydržím cestovat hodiny a hodiny a věřím, že ve Warhorse určitě podobnou krajinu dokáží udělat. Česká krajina k tomu rozhodně vlohy má. Rozhodně souhlasím s tím, že odporná generická krajina, jakou měl třeba Oblivion, je cesta do pekel. Na druhou stranu ve Skyrimu mě cestovat baví, i když zde jasně cítím to zmenšování měřítek, kdy největší z hor je velká asi tak jako průměrný chlum. Ale ač tu krajina působí částečně nepřirozeně, mění se a další úsek cesty získává jinou atmosféru, díky čemuž mě dlouhé cestování neomrzí (tedy pokud na mě nevybafne již 4 guerilla vlků či banditů na tom nejnepravděpodobnějším místě a konečně mě dokuchá, takže musím celou cestu opakovat). Ovšem pokud má být krajina realistická na rozdíl od Skyrimu, i zde si dokážu představit určitá místa, jenž vnesou do herního zážitku něco, co hráče při cestě zabaví. Například vykotlaná stoletá lípa, či hrob u cesty, který dá hráči podnět přemýšlet nad událostmi, které se na onom místě mohly odehrát, tedy alespoň do chvíle, než dorazí do cíle. A pokud pojedu loukou, kde si bude vítr hrát s jednotlivými stébly trávy a v dáli na obzoru uvidím, jak kamsi táhnou dešťové mraky a postupně zakrývají pomalu zapadající slunce, vůbec mi nebude vadit, když takovou loukou pojedu třeba i 5 minut. A věřím, že podobný vizuální zážitek mi už next-gen dokáže nabídnout. -
-
Na mě teda působí hory ve Skyrimu dobře. Sice jasně jsou zmenšené, ale nepůsobí špatně.
-
-
asi pošlu link na ten blog todovi howardovi
-
Ja bych se nejake rozumne komprimace map nebal. Pro me to je urcite lepsi moznost, nez obrovska plocha, kde se nic nedeje, nebo tam jsou naopak nasilne rozesety opakujici se vedlejsi ukoly. Ale nevim presne, ceho chce Warhorse docilit. Me by treba moznost "rychlo-cestovani" v rozsahle mape fakt nevadila a moc nechapu, proc se vuci tomuto nenasilnemu (pokud se dobre udela) prvku ve svem clanku Dan Vavra tak ostre vyhradil.
Taky jsem zvedav, jak bude hraci plocha vymezena. Vetsina vyvojaru si oblibila ostrovy, ale to tady asi nehrozi. Hry s otevrenym hernim svetem musi byt pro vyvojare opravdu oriskem a vubec jim jejich rozhodovani nezavidim :-)
Dost dobre se s tim podle me vyporadali lide, stojici za Assassins Creed 2, i kdyz nejsem velkym fanouskem serie. Potulujete se po nekolika regionech a rozcestnikem je vase zakladna. Hra se drzi urcitych realii, ale vse je v ramci zabavnosti pochopitelne zmenseno, coz snadno odpustite, protoze hra se odehrava ve vzpominkach a ty jak znamo casto klamou s hlavne zkresluji. Tvurci vam muzou omezit pohyb virtualni stenou a rict vam, ze za ni uz vzpominka jednoduse nesaha. Fakt dobrej napad s tou "virtualni realitou" a smekam pred nim pomyslny klobouk. Coz ovsem neznamena, ze by se ve Warhorse meli vydat podobnou cestou. To ani v nejmensim!
Kazdopadne drzim hochum palce a moc dekuji za vyvojarske blogy! Fakt me bavi. :-) -
-
Výborně měli rychlý cestování řešený první Fallouty; v závislosti na skillu se ukázalo, jestli jsi se úspěšně vyhnul setkáním, nebo jestli tě na každým kroku přepad hrdlořez. Navíc by se tím vysvětlilo, jak je možný, že hrdina fast travelem cestou prosvištěl, kdežto ten, který si to poctivě odšlapal, narazil na spoustu překážek - prostě zručnej zálesák se jim šikovně vyhnul.
-
-
resit mapy v moderni third person hre jako ve fallout 2 je kravina
-
-
si asi nepochopil o čom píše.
-
-
Jo. Prave na cestovani v druhem Falloutu jsem si vzpomel, kdyz jsem to psal. :-)
-
-
-
no, uz se tesim jak to ten nas mudrc tem amaterum z Bethesdy ukaze :)
-
Docela se na to tesim. Uvidime jak moc Vavra dostal vsem svym 100 bodum.
Mimochodem ty narazky na Skyrim uz zacinaj bejt docela trapny. To nehral zadny jiny RPG v zivote nebo co? -
-
První odstavec na jeho blogu docela trefně vystihuje valnou většinu RPGéček. Zrovna ten Skyrim je na tom ještě relativně dobře.
-
-
vtipny byl v tomhle treba Gothic 3, kdyz te poslali hledat uprchleho trestance a on stal v lese 20 metru od hradeb mesta
-
-
Skyrim je aktuální a je kolem něho gigantický hype, je naprosto jasné proč naráží hlavně na něj.
-
-
Jsem jednoznačně pro 3. možnost. 2 možnost je masochismus, protože držení se reálií musí zákonně vyústit v obrovskou pustinu - nasázet eventy každých sto metrů by se totiž tak nějak s realitou vylučovalo. Běhat tedy hodinu po krajině a sbírat hříbky se hodí leda tak do techdema prezentujícího engine a ne do vyváženého RPGéčka.
-
-
ani ne, bavíme se v podstate o hre s mapou jako flashpoint nebo arma, ale bude to rpg. ty hry už tu byli a nikomu rozlehlost mapy nevadila. naopak her s komprimovanou mapou je spousta a hra by pak nebyla ničím vyjímečna. Takhle alespon budou nečím unikátní.
-
-
"ty hry už tu byli a nikomu rozlehlost mapy nevadila." - mně jo. Navíc ty byly už komprimované. Já to tedy pochopil tak, že 2. možnost je výrazně větší mapa.
-
-
co pak vávra myslí tou "bramboračkou"? treba hry jako Risen?
to by pak 1. moznost byli hry jako Risen, dvojka 100% realita a trojka Flashpoint? Pak si ale odporuješ protože rikas ze bys chtel treti moznost ale pak pises ze flashpoint ti vadil -
-
Ne, realita ne! *8* To by tak ještě chybělo. *1* 1. a 3. možnost jsou v podstatě to samý - je to zkomprimovaná mapa. avšak rozdíl mezi nimi je pouze v tom, že 1. je podle Dana špatně zkomprimovaná mapa, přehnaně, nelogicky apod. a 3. dobře. 2. možnost je něco, co má nejblíže k realitě, přesto je taky třeba zmenšená, případně jsou z ní vyseklá vyloženě hluchá místa. Alespoň takhle jsem to z blogu pochopil. Jestli někdo opravdu chce 200km čtverečních mapy 1:1, tak je zralej na kazajku...
Arma a Flashpoint jsou i na můj vkus příliš rozlehlé, i když asi úplně přesně nevyplňují to, co Dan myslel 2. možností. Celkově bych ty tři možnosti viděl hodně volně a pouze orientačně. Ostré hranice mezi nimi neexistují, to je dost subjektivní, někomu se může jedna překrývat s druhou.
Druhá možnost je podle mě nejhorší. Je to megalomanie se všemi neduhy, které s k ní vážou - neohrabanost, nevyváženost atd. -
-
Jak to čtu, tak možnost číslo 1 kritizuje za zjednodušení načež zjistili, že mapa by byla moc velká (2) a vykuchali jednu oblast a vrazil ji k druhé na okraj mapy (3) , ale byla pořád moc velká tak ji ořezali na dřeň 3x3km (1,3). Přičemž je tam stále otazník jestli ji nezmenšit (1). Aspoň tak působí text na mne.
-
Tak oni právě dělají na tom jejich původním záměru udělat obrovské mapy. A teprve po vytvoření první z nich (bude jich víc!) se ukáže, jestli je jejich představa realizovatelná (je to v tom článku).
O tom, že místo jedné óóbrovské mapy bude víc velkých map se Vávra zmiňoval už v diskusi u posledního článku - je to daň za to, že chce dodržet reálné měřítko krajiny a objektů, což znamená, že by musel udělat tak obrovskou mapu, aby do ní vměstnal celé Čechy (třeba). To je samozřejmě šílený nápad, takže to udělali tak, že se hráč bude pohybovat po jednotlivých mapách, kdy jedna třeba bude Praha v měřítku 1:1 a druhá třeba Kutná Hora v měřítku 1:1. A mezi nimi nic nebude, přesun bude okamžitý.
Bod 1 je tedy naprosto v rozporu s tím, co chce Vávra udělat, bod 2 je jejich dosavadní práce a bod 3 se uskuteční, pokud se jim výsledek bude zdát příliš rozlehlý. -
Hairy: Tak to jsem to pochopil jinak... 2. chápu jako něco obrovskýho, proti čemu je Oblivion mrňous. 3x3 je právě onen kompromis, resp. špatně pojatý kompromis, to si nejsem jist...
-
ARMA mela moc malou mapu.. vzdyt si ji ve stihacce preletel tak za pul minuty :)
-
No, 1. možnost je ta nejhorší, protože to je případ toho z úvodu. 2. možnost je teď - tedy 3x3 km s jedním hradem a pár vesnicemi. 3. možnost je, že do té 2. možnosti nacpou o hrad či město navíc.
-
-
-
-
-
-
http://www.youtube.com/watch?v=5L3ZUQUGvxQ&feature=related
Vavra, LOL, ty pepo blbej, slovaci to uz davno vyriesili. -
-
To je přesně ta nudná krajina, které se chtějí Warhorse vyhnout. *2*
-
-
LOOOOOOL, krajina, zem, zemegula je nudna.
-
-
-
Takže v rámci realizmu?
1. Keď uštvem koňa zdochne mi? 2. Tučná postava nebude môcť šprintovať? 3. Instant death pri smrteľnom zásahu? 4. Meč sa mi zlomí, brnenie zhrdzavie? 5. Opadnú v zime listy zo stromov? 6. Bude sa tam dať v krčme ožrať, pogrcať a znásilniť nejakú dedinčkanku? 7. Rabovanie, zabíjanie celých dedín ako to bolo za stredoveku?m8. Keď dostanem mor, istá smrť?
H.vná a šťanky budú priamo na ulici, tak ako naozaj, keď to ludia z vedier vylievali priamo do dvora?
Realistická hra nemusí byť nutne zábavná....čo tak radšej sa inšpirovať Dark Souls....do detailu vypiplaný svet okamžite prístupný, epické momenty, skryté veci pre hardcore hráčov, inovattívna interakcia s inými hráčmi (človek tam nikdy nebol sám), pohlcujúca atmosféra, bojový systém.....ultimátna obtiažnost....
Ale tak chápem, že nato má iba jeden tým na svete vytvoriť takú výnimočnú hru....nakódiť real mapu.....človeka to len obťažuje,,,,,aj tak každý využíva rýchle presuny a portály,,,,prvých pár hodín si prešmejdi a potom kašle na celú mapu.... -
-
Jako promiň, ale úplně jsem čekal, že první koment od slováka se tu hru bude snažit nějak strhat *15* Já myslím, že Vávra myslí realismus v určitých mezích, s tím má nějaké zkušenosti, toho se bát nemusíš.
-
pochybuju že vykaly hazeli rovnou do dvora, kdyžtak na to meli nejakou zakrytou jamu jako jsou latriny
-
Ještě jsi zapomněl na špinavý xichty a žlutý zkažený zuby... Už se těším, jak si po vzoru Dragon Age někoho nabalim. *1*
-
Proč by hned měla být instantní smrt? Všechno ostatní ve hře být klidně může, tedy až na to znásilnění, to by asi cenzurou neprošlo. A na mor se okamžitě neumírá. A Dark Souls bych zrovna jako inspiraci pro hru z reálného středověku nebral...
-
dúfam, že ty nie si TEN bludr a máš iba zhodou náhod rovnaký nick. Realisticky smerovaná hra neznamená, že v nej budeš môcť robiť VŠETKO čo v realite a VŠETKO sa bude chovať realisticky, keďže to nie je v možnostiach Warhorse ... znamená to, že to čo budeš môcť robiť bude do určitej miery reálné a uveritelné.
-
-
Neboj, TEN bludr nepíše slovensky *3*
-
-
-
Tak článek jsem si přečetl. Já bych si jednoznačně zvolil možnost číslo 2 - velkou a realistickou krajinu, která klidně může být prázdná. Ono udělat herní mapu je to nejmenší v porovnáním s děláním questů, modelů atd.
Tady nejde o velikost herní mapy - ta klidně může mít tisíce kilometrů čtverečních. Jde tu čistě a jen o rozvržení questů. Buď můžeme mít smysluplné questy, které na sebe logicky navazují a až na pochopitelné výjimky se odehrávají v jedné lokaci, nebo můžeme mít questy nesmyslné, které budou hráče nutit jezdit přes celý herní svět. Tu druhou variantu bohužel stále nacházíme v RPG i MMORPG (Skyrim, LOTRO aj.).
Co se týká prázdnosti mapy. Jde o to udělat takový herní systém, aby hráč měl co dělat i bez questů - třeba crafting může hráče motivovat se prostě poflakovat po krajině tzv. bezcílně. Nebo např. lov apod. A samozřejmě musí být ve hře nějaké přibližovadlo - např. kůň (zásadním problémem několika RPG je nepřítomnost např. koně a zároveň velká mapa).
Vedle toho ve středověké krajině se stále něco nedělo a všude nebyly budovy, jeskyně a kdo ví co. Byla to vlastně docela prázdná krajina, kde se život koncentroval do center. Prázdný les, kde se tu a tam mihnul osamělý lovec, je tak zcela běžnou součástí středověké krajiny. A když už by chtěl oživit zdánlivě prázdné lokace, není přeci problém do hry přidat náhodně generované eventy. -
-
Jestli se to bude odehrávat za husitských válek, tak by to mohli oživit sem tam táhnoucím loupeživým oddílem a přesunem většího množství vojáků obou stran (několik desítek osob, víc není třeba).
-
-
a sem tam by přes cestu přeběhla veverka a je to vyřešený...
-
-
Teď mně došlo, že takový divoký prase by mělo být hardcore boss. Medvěd je pak v podstatě konečná, toho si dá na férovku jen opravdovej bijec. *1* Jestli bude tohle Dan ve hře zohledňovat, tak se asi vyplatí investovat do lučišnictví, případně sprintu či lezení na stromy...
-
nebo banda loupeživých veverek *14*
-
-
a jako wow moment bortící se mraveniště
-
-
-
-
-
Akurátnost ... pane Vávro, zkusil jste někdy vstát od počítače a projít se venku? Takovou vodu nemají ani snad od Spolany v Neratovicích :D
-
-
Tož zkusil ogare, zkusil. Mokro tam bylo, bláto, aj v kopřiviskách sem sa válel. http://denizel.rajce.idnes.cz/River_camp_-_udoli_A_Shau,_Apokalypsa_2012_8-10.6#P1000775.jpg
-
-
nebyt tech kratkejch rukavu a kousku svetly kuze na krku, tak si myslim ze jste Chewbacca *1*
-
Proboha! Založte si už tady ten profil, stačí se jednou přihlásit a pak už budete přihlášenej napořád. Nemám náladu přemejšlet o tom jestli to píše nějakej troll nebo vy. (V některý případech je to jasné, někdy ne). A nechte si dát nějakej ten žlutej popis za svý jmeno jako to maj ostatni z redakce. Srozuměno?
-
-
http://vglounge.com/wp-content/uploads/2012/01/Facepalm-1.jpeg
-