Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • O chudině nepadlo ani slovo. Psal si, že záchody nebyly a já napsal, že byly. Já měl pravdu a dostal jsem hafo mínusek, ty si napsal totální blbost a dostal si pluska. Budu si pro příště pamatovat, že se pluskují blbosti a mínuskuje opak a já tedy napříště už vyžaduji jen mínuska. *1*
    Mimcohodem, něco jako "kadiboudy" už byly celkem běžné. V takovém městském prostředí např. se nedalo jít prostě dělat potřebu na záchod. Na vesnici to také nebylo zase tak snadné. Tehdy to nebylo jako dnes, že si člověk odskočil do lesa. Jistě, šlo to, ale byla tu rizka.
  • Na mě teda působí hory ve Skyrimu dobře. Sice jasně jsou zmenšené, ale nepůsobí špatně.
  • Tikov
    Jak to čtu, tak možnost číslo 1 kritizuje za zjednodušení načež zjistili, že mapa by byla moc velká (2) a vykuchali jednu oblast a vrazil ji k druhé na okraj mapy (3) , ale byla pořád moc velká tak ji ořezali na dřeň 3x3km (1,3). Přičemž je tam stále otazník jestli ji nezmenšit (1). Aspoň tak působí text na mne.
  • mirekdusinojc
    Akurát mi připadá, že je tam nějak moc akurátnosti. Přitom slovo přesnost rozhodně není mimo.
    Ale k blogu, velice mě baví, když je krajina proměnlivá, v takové vydržím cestovat hodiny a hodiny a věřím, že ve Warhorse určitě podobnou krajinu dokáží udělat. Česká krajina k tomu rozhodně vlohy má. Rozhodně souhlasím s tím, že odporná generická krajina, jakou měl třeba Oblivion, je cesta do pekel. Na druhou stranu ve Skyrimu mě cestovat baví, i když zde jasně cítím to zmenšování měřítek, kdy největší z hor je velká asi tak jako průměrný chlum. Ale ač tu krajina působí částečně nepřirozeně, mění se a další úsek cesty získává jinou atmosféru, díky čemuž mě dlouhé cestování neomrzí (tedy pokud na mě nevybafne již 4 guerilla vlků či banditů na tom nejnepravděpodobnějším místě a konečně mě dokuchá, takže musím celou cestu opakovat). Ovšem pokud má být krajina realistická na rozdíl od Skyrimu, i zde si dokážu představit určitá místa, jenž vnesou do herního zážitku něco, co hráče při cestě zabaví. Například vykotlaná stoletá lípa, či hrob u cesty, který dá hráči podnět přemýšlet nad událostmi, které se na onom místě mohly odehrát, tedy alespoň do chvíle, než dorazí do cíle. A pokud pojedu loukou, kde si bude vítr hrát s jednotlivými stébly trávy a v dáli na obzoru uvidím, jak kamsi táhnou dešťové mraky a postupně zakrývají pomalu zapadající slunce, vůbec mi nebude vadit, když takovou loukou pojedu třeba i 5 minut. A věřím, že podobný vizuální zážitek mi už next-gen dokáže nabídnout.
  • Hairy_Ass
    Tak oni právě dělají na tom jejich původním záměru udělat obrovské mapy. A teprve po vytvoření první z nich (bude jich víc!) se ukáže, jestli je jejich představa realizovatelná (je to v tom článku).
    O tom, že místo jedné óóbrovské mapy bude víc velkých map se Vávra zmiňoval už v diskusi u posledního článku - je to daň za to, že chce dodržet reálné měřítko krajiny a objektů, což znamená, že by musel udělat tak obrovskou mapu, aby do ní vměstnal celé Čechy (třeba). To je samozřejmě šílený nápad, takže to udělali tak, že se hráč bude pohybovat po jednotlivých mapách, kdy jedna třeba bude Praha v měřítku 1:1 a druhá třeba Kutná Hora v měřítku 1:1. A mezi nimi nic nebude, přesun bude okamžitý.
    Bod 1 je tedy naprosto v rozporu s tím, co chce Vávra udělat, bod 2 je jejich dosavadní práce a bod 3 se uskuteční, pokud se jim výsledek bude zdát příliš rozlehlý.
  • Cahir
    Hairy: Tak to jsem to pochopil jinak... 2. chápu jako něco obrovskýho, proti čemu je Oblivion mrňous. 3x3 je právě onen kompromis, resp. špatně pojatý kompromis, to si nejsem jist...
  • Tikov
    rovnou můžou píšťalou to je patriotické nakvadrát
  • ARMA mela moc malou mapu.. vzdyt si ji ve stihacce preletel tak za pul minuty :)
  • Hairy_Ass
    No, 1. možnost je ta nejhorší, protože to je případ toho z úvodu. 2. možnost je teď - tedy 3x3 km s jedním hradem a pár vesnicemi. 3. možnost je, že do té 2. možnosti nacpou o hrad či město navíc.
  • DangerousDave
    si asi nepochopil o čom píše.
  • asi pošlu link na ten blog todovi howardovi
  • resit mapy v moderni third person hre jako ve fallout 2 je kravina
  • řemdlichem *5*
  • Rigoly, v podstatě otevřené žlaby.
  • firebug
    Jo. Prave na cestovani v druhem Falloutu jsem si vzpomel, kdyz jsem to psal. :-)
  • Cahir
    Výborně měli rychlý cestování řešený první Fallouty; v závislosti na skillu se ukázalo, jestli jsi se úspěšně vyhnul setkáním, nebo jestli tě na každým kroku přepad hrdlořez. Navíc by se tím vysvětlilo, jak je možný, že hrdina fast travelem cestou prosvištěl, kdežto ten, který si to poctivě odšlapal, narazil na spoustu překážek - prostě zručnej zálesák se jim šikovně vyhnul.
  • Cahir
    Teď mně došlo, že takový divoký prase by mělo být hardcore boss. Medvěd je pak v podstatě konečná, toho si dá na férovku jen opravdovej bijec. *1* Jestli bude tohle Dan ve hře zohledňovat, tak se asi vyplatí investovat do lučišnictví, případně sprintu či lezení na stromy...
  • firebug
    Ja bych se nejake rozumne komprimace map nebal. Pro me to je urcite lepsi moznost, nez obrovska plocha, kde se nic nedeje, nebo tam jsou naopak nasilne rozesety opakujici se vedlejsi ukoly. Ale nevim presne, ceho chce Warhorse docilit. Me by treba moznost "rychlo-cestovani" v rozsahle mape fakt nevadila a moc nechapu, proc se vuci tomuto nenasilnemu (pokud se dobre udela) prvku ve svem clanku Dan Vavra tak ostre vyhradil.

    Taky jsem zvedav, jak bude hraci plocha vymezena. Vetsina vyvojaru si oblibila ostrovy, ale to tady asi nehrozi. Hry s otevrenym hernim svetem musi byt pro vyvojare opravdu oriskem a vubec jim jejich rozhodovani nezavidim :-)

    Dost dobre se s tim podle me vyporadali lide, stojici za Assassins Creed 2, i kdyz nejsem velkym fanouskem serie. Potulujete se po nekolika regionech a rozcestnikem je vase zakladna. Hra se drzi urcitych realii, ale vse je v ramci zabavnosti pochopitelne zmenseno, coz snadno odpustite, protoze hra se odehrava ve vzpominkach a ty jak znamo casto klamou s hlavne zkresluji. Tvurci vam muzou omezit pohyb virtualni stenou a rict vam, ze za ni uz vzpominka jednoduse nesaha. Fakt dobrej napad s tou "virtualni realitou" a smekam pred nim pomyslny klobouk. Coz ovsem neznamena, ze by se ve Warhorse meli vydat podobnou cestou. To ani v nejmensim!

    Kazdopadne drzim hochum palce a moc dekuji za vyvojarske blogy! Fakt me bavi. :-)
  • vtipny byl v tomhle treba Gothic 3, kdyz te poslali hledat uprchleho trestance a on stal v lese 20 metru od hradeb mesta
  • Cahir
    Ne, realita ne! *8* To by tak ještě chybělo. *1* 1. a 3. možnost jsou v podstatě to samý - je to zkomprimovaná mapa. avšak rozdíl mezi nimi je pouze v tom, že 1. je podle Dana špatně zkomprimovaná mapa, přehnaně, nelogicky apod. a 3. dobře. 2. možnost je něco, co má nejblíže k realitě, přesto je taky třeba zmenšená, případně jsou z ní vyseklá vyloženě hluchá místa. Alespoň takhle jsem to z blogu pochopil. Jestli někdo opravdu chce 200km čtverečních mapy 1:1, tak je zralej na kazajku...

    Arma a Flashpoint jsou i na můj vkus příliš rozlehlé, i když asi úplně přesně nevyplňují to, co Dan myslel 2. možností. Celkově bych ty tři možnosti viděl hodně volně a pouze orientačně. Ostré hranice mezi nimi neexistují, to je dost subjektivní, někomu se může jedna překrývat s druhou.

    Druhá možnost je podle mě nejhorší. Je to megalomanie se všemi neduhy, které s k ní vážou - neohrabanost, nevyváženost atd.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit