Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • V článku o dopravnom tycoone by som čakal viac odkazov a porovnaní s dopravnými hrami, nie so SimCity, Rollercoster či Hospital tycoonami. Mám pocit, že dopravných tycoonov vyšlo od dôb pôvodného TT Deluxe pomerne dosť. Zabavili nás Chris Sawyer's Locomotion, Simutrans, Transport Giant, Railroad Tycoon 3, Sid Meier's Railroads!, Train Fever, Cities in Motion 1+2, A-Train 9, Train Valley, Bounty Train (EA) ... A to zrejme ani nepoznám všetky podobné hry. O ich kvalite, zábavnosti a návykovosti môžeme diskutovať, ale hráč by si mal nájsť to čo mu sedí. A nádejne vyzerajú pripravované české Logistics a neviem sa dočkať, kedy budú hotové. ;-)
    • Zase tolik jich nebylo, pokud tedy nesnížíme kvalifikační úroveň na "je v tom vlak nebo autobus"
  • Tak sem konecne nasel starou mapu Scotland. Po nadseni, ze si ji zase zahraju v OTTD prislo zklamani po zjisteni, ze to je mapicka o velikosti 256x256, kde skoro neni zadny prumysl :D

    Holt se do toho zkusim dat a udelat ji vetsi :))
  • Chcete lepsi grafiku, vic moznosti rizeni vlaku, mody, ceska mesta, ceske dopravni prostredky atd.? https://www.openttd.org/ Do dneska se vyviji a je zdarma
  • Je to vyborna hra, sam si ju z casu na cas zahram. Ale chcelo by to prerobit do 3D spravit lepsiu grafiku (atmosferu a hudbu nechat rovnaku) a hlavne mi chyba vymakanejsia, komplikovanejsia a realnejsia ekonomika hry (trebárs ked si kupim cast firmy tak by som mal mat podiel na zisku a dividendy) mesta by mohli byt primerane velke, proste pohrat sa s detailami a urobit to cele realnejsie.
    • Vidite a mne na tom ta ekonomika nikdy nebavila. Hral jsem to jako simulator urbanismu a zeleznicniho stavitelstvi & dopravy. Samozrejme na nejlehci obtiznost, v rezimu "Ceske drahy" :)
      Presne je v clanku zmineno, ze pozdejsi tycoony, s hezci grafikou, vsak zcela postradaly zeleznicni simulaci, navestidla a stanice. To vse bylo jen stylisovano a prim hrala ekonomika.
      Jeste jde zminit Trainz - tam se vsak musi budovat i krajina. V TT je fajn, ze krajina a mesto zije svym zivotem a do toho se zasazuje draha.
      • Taky jsem nejvic casu stravil hranim bez AI souperu a proste jsem si stavel zeleznici, aby bylo mozne z jakehokoli mista dopravit zbozi a lidi kdekoli na mape, jako v realu.
        • Presne, ackoli na nejlehci dle ekonomiky, jsem si dal generovat horskou krajinu a fajn bylo stavet horske trate, ktere stoupaly k mestum navrchu idealne beze ztraty vysky, jako ve skutecnosti.
    • A tiez by to chcelo aby v mestach po ulici chodili skutocni ludia pozriet si stanicu pozriet si cestujúcich a aj vozne z nutra taktiez moznost zvysovat znizovat ceny listkov trebárs vo velkych mestach kde je vela cestujucich a nestiham ich vybavovat si mozem dovolit vyssie ceny. moznost budovat to z vrchu a potom si to priblizit a hrat to to z pohladu vlastnych oci ako GTA. Alebo trebárs aj vojst do vlaku ako rusnovodic a sam si ten vlak ovladat. Alebo lepsie moznosti nicit konkurenciu trebars podplatit mafiu a poslat na nich vypalnikov alebo podplatit politikov alebo im financovat kapan aby mi priklepli statne zákazky alebo umoznili sprivatizovat za malo penazi statne firmy. A samozrejme v kazdom state ine dane a zakony, ceny pohonných hmot. Chcelo by to trosku dotiahnut a naplno vyuzit vykon dnesnych pocitacov ale inak hra je to perfektna.
      • Nevim proč ty mínusy, transport tycoon řízlý train/metro/truck simulátorem je náhodou dobrý nápad, sice na uplně jinou hru, ale co už
  • Kdyby nekdo prisel na kickstarteru s tim, ze udela jen reskin TTD do hezke grafiky ala simcity nebo cities skyline, vsadim se, ze by fandove nekolikanasobne prekonali jejich rozpocet :) Nechapu, ze tohle jeste nikoho nenapadlo... Tak snad se nekdy dockame
    • Problemem by se stalo budovani oblouku na draze. Leda to udelat jako u starsich stolnich vlacku - 1/4 nebo 1/8 segmenty a nemoznost stoupani v oblouku.
      Nova modelova zeleznice uz pouziva flexibilni koleje co se natvaruji dle libosti.
    • Stačí si jen stáhnout správný Grafický balíček a hra bude mít velmi pěknou a příjemnou grafiku.
    • ravux
      TTD ma hezkou grafiku, reskin neni potreba. Ten vizual je integralni umeleckou soucasti daneho dila, kdyz ho zmenis, dostanes proste jinou hru. V tomto konkretnim pripade openTTD to absolutne neni potreba, ta grafika je proste super a hodi se k ty hre, nehlede na to, ze spousta hracu ji ma s tou hrou nedilne spojenou nostalgickou linkou. A komu jde o grafiku, ten ma tu Skyline, jak pises.
      • TTD vypada hnusne, neni to umeni jen proste stara grafika
        • Nesouhlasím.
          • BOB ma pravdu, kdyby v dobe tvorby byly lepsi moznosti, S.Meyer by je bezesporu vyuzil.
            Stylisace - parni lokomotiva vypada jako masinka z vecernicku (xicht na deklu kotle atd.)
            Stara grafika - lokomotiva je tvorena nekolika pixely.
            • PreidaQ
              Zrovna nedávno jsme si se spolužákem říkali, že i jako lidé zvyklí na klasické céčko (natož považovat za standard nějaký vyšší programovací jazyk) si vůbec nedokážeme představit, jak někdo může dokázat napsat hru v assembleru. To nám opravdu hlava nebere. *15*
            • Navic Ch, Sawyer byl programátor, který dokazál HW vyždímat fakt na maximum, jelikož začínal jako programátor Sw pro přímou komunikaci s procesorem... a toho velmi využil při psaní TT ;) proto hra vypadá tak dobře a vypadala velmi dobře v době kdy vyšla... navíc města se mění a rostou, stejně tak městské komunikace, stromy, pole atd...
            • Ale pořád je to koukatelné na rozdíl od pár pixelů u moderních her, které si nevím proč hrají na retro. V své době by se to dalo nazvat AAA grafikou.
      • Na 14ti palcovém crt dozajista hezkou grafiku má, bohužel dnes už takové monitory nikdo nepoužívá.
        • ravux
          A ty to budes hrat v puvodnim 640x480 nebo 800x600? Tak muzes, ale kdyz nebudes hloupy, tak si muzes zvolit treba 1920x1200 - https://media.openttd.org/images/screens/1.4/02-opengfx-1920x1200.png .

          A pokud mas dojem, ze to vypada hur nez origos na 14 CRT, doporucil bych ocniho. Btw existuje i velmi citlive udelany HD 32bit mod (https://www.youtube.com/watch?v=PDobrpoFdMs).
  • Zas tak špatné to není, Transport Fever se docela povedl, jen chce lepší železo a pár patchů pro vybalancování.
  • v tych rokoch tycoon hry leteli, boli cool, kazdy to chcel hrat. Otazka je, ci dnes by sa vyvoj podobnej, skor rovnakej hry, vratil, ci je este dostatok hracov co by si takyto titul kupili dajme tomu za 20eur. Asi nie, staci ci pozriet ako su na tom dnesne tycoony, po par mesiacoch su vo vyperadajich za par eur. Potom dnesny typ hraca je uplne iny, vladne co najvacsia jednoduchost, ked som lama siahnem po mikrotransakci.
    To iste je napriklad fallout, ja sa este dnes obcas odbavujem pri F1/F2 a ked niekomu z mladsich rocnikov vysvetlujem v com je to tak genialne, tak na mna cumi ci mi nedrbe, a ked mu ukazem grafiku v akej dobe ta hra bola, tak mam dojem ze chce volat sanitku nech si ma odvezu.
    • este by som doplnil, rozdiel v dnesnom hracovi a vtedajsom je, ze vtedy sme s dokazali v piplat hodiny, dokazali sme tvorit hodiny jedno mesto (sim city), tahat zeleznice po celej krajine (TT), rozmyslat ako co najlepsie usporiadat ambulancie (theme hospital), jednoducho hodiny sme stravili aby sme z niecoho maleho vytvorili nieco velke a funkcne. Dnesny hraci toto nehladaju, potrbuju jednoduchost a linearnost, vo vacsine hry, ktore zavadzaju rozhodovanim a uvazovanim su okamzite posuvane na druhu kolaj. Vtedy sme sa dostavali na vrchol skrz svoj skill v hre, dnes sa dostavau hraci na vrchol skrz peniaze a platby v hre.
      • Paulcz
        To jsou kecy jak od retardovanýho důchodce v tramvaji. Tyto hry se stále hrají a mají velké komunity a vzhledem k větší rozšířenosti počítačů budou i logicky ty komunity větší než před 20 lety. To, že to není pro všechny je jasný. Je to asi samé jako chtít, aby všichni poslouchali vážnou hudbu. A nový hráči kupujou Factorio, Rimworld nebo hrajou Dwarf Fortress stejně jako jsme my kdysi nainstalovali první Transport Tycoon. A tyto hry jsou asi milionkrát komplexnější.

        A jestli si myslíš, že dřív byli hráči nějak "lepší" tak to těžko. Většina stejně tupě smažila Dooma místo toho, aby stavěli koleje. Akorát herní mainstream byl někde jinde. Dnes jsou hry jako TT spíše doménou malých nezávislých studií a nebo komunit, které tvoří obsah pro sebe - OpenTTD, OpenXCom, mody starých her atd.
        • Obavam se,zenaklady na vyvoj her rostourychleji nez pocet hracu. A toobecne a vcetne mainstreamu. O to horsi je situace u okrajovych zanru, ktere dráv byly mainstreamove. Nejde o hodnoceni, jestli driv bylá hraci lepsi nebo horsi, ale proste o fakt, ze mainstreamu se zmenily preference a tomu odpovida mainstreamova nabidka her. Par hracu DF na tom nic nezmeni. Az jich bude deset milionu a budou ochotni utracet nekolikrat rocne 70 € za nove hry, pak to hne trhem a ten se teto poptavce prizpusobi.
          • Otázka je, kam ty náklady putují. Pokud se musí živit moloch typu EA, tak je jasné že vývojář a grafik stojí jen zlomek celých nákladů. Nicméně zase začínají vznikat one-man nebo mini studia, která ale pěkně zaplňují mezeru v těch žánrech, které nejsou zajímavé pro velká studia, protože u nich je daleko větší produktivita práce na člověka. Navíc možnosti už jsou někde jinde a kolikrát člověk ani nepozná, že to celé spáchal jen jeden člověk nebo malá skupinka lidí.
        • KrPa
          Ma ale pravdu, dnes nezacne zadna firma vyvijet hry, pokud na ne nenalaka aspon 1M + vice hracu, tedy aspon ty AAA firmy, ty fakt na hrace miri jen oslnivou grafikou a jednoduchosti. Jim jde o prachy. Co se tyce techto her, spise bych hledal nejake mensi indie studia, kde jim dostacuje herni komunita i jen 50 000 hracu.

          Zajmem vsech hernich firem je vydelavat penize, ne uspokojovat HC hrace!
          • Tak nějak začal i Kerbal Space Program. To taky není masovka. Většina mainstream hráčů by nepostavila ani raketu která by měla fyzický předpoklad letět vzhůru(ačkoliv je na začátku kariery tak málo dílů, že by to na několikátý pokus typu pokus/omil snad dali), natož aby si udržela stabilní orbitu.
  • Jack1947
    Tjn, dopravní strategie dneska vůbec neletí ( když řikám vůbec tak vůbec -pokusy typu Transport fever a jiné jsou zoufalé)
    • Tvoje čeština je zoufalá.
      • pravda
  • v 90. jsme to hráli opravdu hodně a zkusil jsem většinu co je zmíněno. A ano, mě by úplně stačilo to jen vylepšit graficky a to je vše. Ale to platí i o jiných hrách, kdy se v předělávkách autoři snaží to vše "vylepšit"..
    • Kdyby pro OpenTTD udělali nějaký robusní 3D engine do kterého by celé OTTD převedli, nezlobil bych se. Jenže sám nevím jestli bych to chtěl. Mám problém i s tou "novou" grafikou co tam jde přihrát a ta stará grafika, ačkoliv při přiblížení kostičkatá, se mi zdá hezčí...možná jsem si na ní jen prostě zvykl a jinak bych to nechtěl.
  • OpenTTD je nepřekonatelná, ale z poslední doby mě z budovatelských strategií opravdu nadchlo české FACTORIO. Ta hra je zas něco nového a je vypiplaná téměř k dokonalosti. Neskutečný žrout času. *1*
    • Factorio je super a jsou v nem i pekne udelane vlacky.
      • madPav3L
        A s novou verzí 0.15 budou ještě hezčí :)
    • Tak sem se na Factorio podival, pred tim sem o nem neslysel.
      A vypadato teda dost ujete *1*
    • kostejnesmrtelny
      Miluju Factorio - má něco, co mi v (open)TTD vždycky chybělo a nedokážu to přesně pojmenovat. Nejbližší termín by byl asi "výzva", ale je to nepřesný. Ve Factoriu vlastně hrajete sami proti sobě - veškerý problémy, který tam řešíte jsou následky předchozích vašich rozhodnutí, což funguje mnohem líp, než sebegeniálnější AI konkurentů v OpenTTD, protože si tak sami vlastně dodáváte herní náplň a definujete to, co bude za pár hodin řešit a dělat. Je to naprostý naplnění definice sandboxu, dokonalej příklad syndromu "ještě jeden tah (v tomhle případě teda spíš úkol) a jdu spát!" a dá se na tom zabít neskutečný množství času.

      Moje první "dohraná" hra mi zabrala cca 40 hodin, momentálně jsem na 140 celkem a rozhodně neplánuju přestat. Asi to není pro každýho, ale ti, co měli rádi TTD nemůžou udělat chybu a pro mě je to jednoznačnej přírůstek do TOP5 - za posledních deset let teprve druhej!

      Jo a 98% positive na Steamu taky o něčem vypovídá. A je to česká hra! *14* (games.cz ji samozřejmě statečně ignoruje a raději se přenáší přes trapné postavy a nudný příběh)
      • Naprostý souhlas... až na tu ignoraci ze strany games.cz. Já jsem se například o Factoriu dozvěděl právě zde, když byli kluci v TeaClubu a ještě v půlce pořadu jsem už stahoval ze Steamu... :)
        • kostejnesmrtelny
          OK, já všechny ty podcasty srdnatě ignoruju, ale na tenhle bych se podíval. Nevzpomeneš si, kdy to zhruba bylo?

          Svůj původní nejapnej komentář jsem upravil.
          • V pohodě :)
            zde je odkaz na youtube https://www.youtube.com/watch?v=jIaBTSXQ9_Q&list=PLDmZhPdI8SkfMpfe8D1y4nC2i88mj3N9j&index=19
      • nightborne
        V Levelu článek byl =).

        (a souhlasí s tebou)
    • Ou. Ta hra vypadá neskutečně úžasně. Jsem zvědavý, až ji dodělají. A pak budu mít problém, kde vzít stovky hodin času :)
      • Ta hra je masterpiece už teď, jejich pojetí early acces je jen takový že nemají uplně perfektní UI a mutliplayer jak by chtěli. Vše funguje absolutně bez bugů, vše ozkoušené a nastavené k dokonalosti.
        • zas bych neprehánel
        • Nevím co máš za problém v Multiplayeru, ale nám po lanu jel. Jen mě napoprvé trochu zarazilo, proč je tam volba "umělé" latence. Takže i po LANu jsem měl ping přes 100ms. Proč tam to hejblátko proboha je? Nebo ho už zrušili?
          • Mozna pro developery a testery na zkouseni, jak se multiplayer chova pres internet?
          • Aby jste všichni mohli jet se stejnou odezvou :D
        • K dokonalosti. A proto teď např. budou měnit balance soubojů...

          Nepřehánějme.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit