Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • rekl bych ze horsi nez premira AAA titulu(a ne opravdu vsichni si to oznaceni zaslouzi)je hype a nasledne cena...porizeni novy hry po vydani prijde cca na 1.500,-kc(teda alespon u ps-ka)a to uz si clovek co nezije jen a jen hrama rozmysli co koupi a co ne,ze?no a kdyz je pak onen naivka zavalen tunou paradne vypadajicich videi,spoustou clanku a trochu deformujicich recenzi kde prumer vetsinou znamena7-8/10,rekne si O.K.,jdu do toho...ale ouha,nejednou clovek zjisti ze koupena hra je takovy datadisk jeho oblibene serie ale za plnou palbu!smutne...a AAAcka si muzu prilepit na celo,jako tu jitrnici:-)
  • http://game-craic.com/2012/03/assassins-creed-iii-first-official-screenshots/
  • Trol.diskuzni
    Jak osvěžující si přečíst článek o AC od někoho jiného než fanboye Smutného... (no offence)
    • dal bych do tý hry lesbian whores a bylo by po fanboyismu :D
  • jejdanánku, to jsou neskutečný hovínka.. Spíš se zamysli, proč když můžeme mít lepší hardware zůstávat na starejch plechovkách.. To, že můžeme mít v budoucnu fotorealistickou grafiku je pro mě už dobrej důvod k tomu kašlat na vývoj brzdící konzole, protože si hry ve fotorealistický grafice zahrát chci brzo, ne až za dalších 15 let. Ale ty si budeš pořád mlet svoje, obdivovat grafiku Uncharted.. Fakt beznaděj :)
    • jak jsi podotkl, vývoj vpřed tvoří hráči svými nákupy. Pokud se neposypou prachy z konzolí, donutí to vývojáře k dalším investicím a konkurence požene technologii vpřed. Proč se ale snažit, když grafickej vrchol se od roku 2006 u drtivý většiny titulů nezměnil a lidem jako ty to očividně stačí.. Kde jsou ty technologický skoky, jaký jsme zažívali před lety u Unrealu a Half-Life? Proč nám týmy bobtnají a kvalita her jde dolů? Na všechno je jenom jedna odpověď - nekupujte ty srance, podporujte indie scénu, z těch může něco vzejtí, než se zkazej prachama a budou z nich další dinosauři. Potřebujeme vrátit hry zpět do undergroundu, jinak se technologie vpřed nepožene, ale to ty nikdy nepochopíš, nemáš na to totiž fištrón, Kazateli.
    • Na toto tema se tu zamyslim neustale, divim se, ze to chces zase slyset. Protoze vysoke naklady na hry. Ty na konzole kaslat muzes, ale vyvojari ne. A v dusledku toho je ti tvuj vykonny hardware na nic. Jsou to ciste ekonomicke duvody.
      • Vývojáři nemůžou však nemůžou kašlat ani na PC. Jedině v jednotě PC-Xboxu-PS3 může dnešní plýtvavý model obstát a proto se blíží doba kdy konečně budou PC a konzole jedno a kruh se uzavře. Vidíš? Taky umím být vykladačem své pravdy, skutečné argumenty taky nepotřebuju, no prostě kazatel jako ty. :)))
        • Jak se to vezme. To ze udelaji mizerny neodladeny port na pc, je to kaslani na pc nebo neni? To ze zhodnoti, ze kvalitni port by byl moc nakladny a ekonomicky by se nevyplatil a mizerny delat nechteji, takze radsi na pc nic neudelaji, je to kaslani na pc nebo neni. Ale ano, obecne cim vetsi skupina potencialnich zakazniku, tim lepe, takze je tu snaha delat multiplatformy na xbox, ps3 i pc. Kdyby se valve pokusilo o vytvoreni steamboxu, byl bys mozna pravde bliz, nez si myslis. Sjednoceni pc a konzoli v jednu platformu by bylo samozrejme vyhodne, v tom mas pravdu (i kdyz to mozna ani nechapes a myslis to zrejme zertem) a snaha o toto bude, ja to jako nejnadejnejsi vidim skrz streamovani her, kdy bude nakonec jedno, na cem ten klient bezi, klidne na pc nebo konzoli nebo tabletu. Zalezi ale na hracich, jestli tento model prijmou ci nikoli.
          • A jaký hráč jsi ty? Co máš vlastně rád a na čom hraješ nejraději? Já na PC a Wii, ty se mezi sebou aspoň skutečně liší. Není to slitý jak PC s konzolema.
            • CrocoRay
              Wii je taky konzole *4*
              Ale vím, že jsi těmi konzolemi myslel PS3 a Xbox 360.
      • Bozinku, ale vzdyt ty vysoke naklady na vyvoj si vytvareji vyvojari sami! :) To je jejich rozhodnuti, co v te hre chteji mit a jak ma vypadat. A pokud se jim naklady navysuji neumerne v prubehu vyvoje, je to zase jejich chyba a nikoho jineho. To neni o zadne osvete, ani o nicem, co by si lide meli uvedomovat, to je zkratka o trhu, a at si klidne preziji jen ti dobri, co to umi ;)
        • To neni pravda. Vyvojari velkych titulu zpravidla nefinancuji hry sami, to delaji vydavatele, ti zpravidla rozhoduji o rozpoctu a co za nej ma vzniknout. Je osudova chyba plest si vyvojare s vydavateli, a tenhle clanek pod kterym diskutujeme je o tom, co si o teto situaci mysli jeden z vyvojaru jednoho uspesneho titulu. Jestli tohle nerozlisujes, tak ani nemuzes chapat o cem je clanek, pod kterym diskutujes.

          A ani ti vydavatele nejsou bozi, kteri by urcovali pravidla. Oni se musi prizpusobovat tomu, co chteji hraci a za co chteji platit. Jim nejde primarne o vznik dobrych her, ale o uspesnou investici a investuji do vyvoje her podle toho. Takze nakonec o vsem rozhoduji hraci a to tim, za co jsou ochotni platit.
          • Napsal jsem to spatne, samozrejme vyvojari jsem myslel i vydavatele, celou tu spolecnost, ktera hru vyrabi. Dnes je takovych moznosti jak hry delat, ze pokud se nekomu neco nelibi, tak at to proste nedela a dela to jinak. Opakuji, ze je to o trhu a ne o zadne osvete a co si maji lide uvedomovat :)
    • Veskoslav
      To není beznaděj, to je Jejdásek. Smrtihlav ligy bezvěrců, lovec pirátů, hrdina Legií šílených konzolistů a Obraceč víry v konzole.
  • Veskoslav
    A budu moci zabíjet zlé Američany? Nejenom Brity?
  • ...půjde dost o přežití v přírodě - a inspiraci si vývojáři možná vzali ze Skyrimu a Red Dead Redemption...

    Skoda, ze si nevzali inspiraci treba z Robinson´s Requiem *1*... hned by to bylo zajimavejsi *2*
  • Aha, zacina dochazet na ma slova. CD projekt zkritizoval honbu za grafikou, tvurce ac zase neumerne rostouci naklady, ktere rozdeluji trh mezi opatrne molochy. Brzy pride cas, kdy si vsichni uvedomi, ze neustaly rust vykonu hardware je kontraproduktivni a ze je stagnujici vyvoj her potreba smerovat trochu jinym smerem. Hlavne to musi pochopit hraci, protoze oni svymi penezenkami rozhoduji, jak a kam se ten vyvoj ubira. A uprimne mi odpovezte, co se na hrach krom audiovizualni stranky zlepsilo za poslednich 15 let, tedy dejme tomu od casu system shocku? Nebo treba srovnejte deus ex 1 a deus ex 2. Ja vidim jen nastup internetu a online funkci a jinak vidim tezkou stagnaci az regresi.
    • Veskoslav
      Jo a kdo za to může? To, že se musí pc přizpůsobit konzolím neb jsou příliš zastaralé, aby šlo udělat něco lépe (myšleno z grafické stránky). A pokud nevidíš rozdíl mezi tebou zmiňovaným Deus Ex 1 a Deus Ex Revolution, doporučuji zajít za doktorem, ať Tě vyšetří.
      • Tak mi ty rozdily uved.

        A jak uz jsem zde mnohokrat uvedl, za stagnaci vyvoje her na pc a jeho zavislost na konzolich mohou prilis velke naklady na vyvoj her.
        • Veskoslav
          Takže máme AI nepřátel, chování postav, chování prostředí, fyzikální ovlivnění zásahu zbraní či granátem, rozmanitost prostředí, možnost jít nenásilnou cestou a projít tak takřka celou hru (vyjma bosů), způsob komunikace s ostatními NPC, zbraňový systém a systém implantátů, grafika, audio stránka, příběh. No myslím, že ty jsi ani ty hry nehrál, jenom zase blbě kafráš jako obvykle.

          P.S: Fakt? A proto Zaklínač 2 má asi 10krt nižší rozpoče než CoD MF3, že? Jejdásku, jejdásku. ZAstaralé konzole brzdí vývoj svou zastaralostí, ničím jiným.
          • Však já ti krabičkovky neberu. A přesně jak říkáš, není to jen o TEH GRAFIKS, ale dobrá PC hra se pozná třeba i podle fyziky a leveldesignu a obojí vyžaduje výkon. Mám obě konzole, mám je rád, ale že zpomalují vývoj to nemůžu popřít. Mě to spíš vyhovuje, aspoň můžu méně upgradovat a více kupovat PC gamesky. *2*
          • AI nepratel je spatna a i na nejvyssi obtiznost je hra jednoducha, na to jsem si zde mnohokrat stezoval. Co je lepsiho na chovani postav? Co je lepsiho na chovani prostredi a jak to ovlivnuje hratelnost hry? Co myslis fyzikalnim ovlivnenim zbrani? Moznost nenasilneho prochazeni byla i v prvnim dile i obecne v tehdejsich hrach, neni to zadny technologicky vyvoj. Komunikace s npc je porad stejna, mas pripravene dialogy s vyberem z nekolika odpovedi. V cem je zbranovy system lepsi? Implantaty jsou v deus ex 3 udelany spatne a moznosti rozvoje postavy v prvnim dile byly lepsi. Ptal jsem se krome audiovizualni stranky. Co je na pribehu lepsiho? Myslim zes vubec nepochopil na co jsem se ptal. Ja se neptal co se v te hre zmenilo, ale co se v te hre zlepsilo, kde je jaky pokrok ve hrach krome audiovizualni stranky. A na to jsi mi odpoved nedal.
            • Veskoslav
              Jednoduchá hra? Ty šašku jeden! Jedna z nejtěžších FPS, co se dá v poslední době sehnat za slušný peníz a je relativně nová...To, co jsi vypustil jasně naznačuje, že nejtěžší hra, co jsi hrál v žánru FPS za poslední léta byla nějaký díl CoD.......
            • Tak odpovím holt já. Co se změnilo jejdo? Vše uvedu příklad výtečné hry jménem Dark Messiah (2006), kterou jistě bude následovat Dishonored. Působivý storyltelling, spousta tajných skrýší, pasti stavící na herní fyzice, zbraně stavějící na herní fyzice vč. toho kdy přesně máčkneš kryt - a válečník s tebou "wrestluje", skriptované sekvence které může přerušit, třeba tím, že dáš řečníkovi po hubě, kladení pastí které fungují v různém prostředí různě, stealth kdy záleží na hlasitosti tvých kroků, ale i nasvětlení scény, ohneň se kterým můžeš kalkulovat v bitce a který se šíří z předmětu na předmět, hudba měnící se podle situace (dobře tohle bylo i dávno předtím, ale tu je to zdokonalené).. Mám pokračovat? Porovnám-li to s prvním, druhým Thiefem je to DALEKO lepší zážitek. Krásné vizuály jsou jen slupkou, interaktivní prostředí, bojové mechanismy, fyzika a storytelling jsou o světelné roky napřed.
            • Vyvoj technologii v tech hrach skutecne je. Pod povrchem se toho zmenilo sakra hodne oproti drivejsim letum, ale to hraci zas tolik nevidi, protoze kolikrat dokonalejsi technologie a programovani, a tak jak se dnes hry designuji pro co nejsirsi obec, nakonec vede k hernimu zjednoduseni, takze to hraci berou jako krok zpet :)
    • Jak řekl robotron, nic nemusíme jejdásku. *3* Máme rádi kvalitní AAA hry s pěknou grafickou a zvukovou stránkou, protože je to vedle dobrý hratelnosti přidaná hodnota. Je to stejný, jako oblíbenost Steamu, lidi tam nakupují, protože mají svý hry a mody rádi pohromadě. Nakoupí jich tam hodně za málo peněz a na Vánoce ještě dostanou od Gejba hry zdarma a slevový "uhlí". Proč by měli něco "chápat"? Chápou, že AAA blockbustery a online služby typu Steam jsou pro ně výhodný a to úplně stačí. Proč by se měli v obou případech vracet do pravěku? Vzývat rozpixelované hnusy a kutálet si CDčka se Starforce po podlaze??
      • Veskoslav
        Náhodou. Nejlepší je kombinace krabice (mám rád svoji poličku se hrama:-D) a její digitální kopie, kteá je pak k dispozice kdekoliv a kdykoliv.
    • Řekl bych, že to je jen výsledek našeho tržního systému, který z valné většiny ovládá silný marketing, který prostě dokáže přesvědčit spoustu lidí, aby si koupili to, co prodejce chce, aby si koupili.
      No a když má marketing něco propagovat, tak potřebuje něco, co potenicálního kupce ohromí, zaujme na první pohled - a to je v první řadě graficky ohromující screenshot, nebo vypiplanej teaser, markeťákům se bude blbě propagovat -revoluční- hratelnost, když nemaj moc prostředky jak to předvést, tudíž prodat masám.
      Podle mě je tohle příčina, proč je ten herní průmysl tam, kde je.
      • Ano, grafika je dulezita pro marketing. To je takova sebevrazedna spirala smrti, cim lepsi grafika, tim vic nakladu, tim vetsi potreba hracu, tim masivnejsi marketing, tim vetsi tlak na grafiku a tak porad dokola. A je to hlavne o hracich, jestli na to slysi a podlehaji tomu, nebo zda si uvedomi, ze i hra s o neco horsi grafikou muze byt daleko zabavnejsi. Nekdo mameni grafiky bude podlehat porad, ale je potreba vyvinout co nejvetsi tlak na to, aby se vyvojari venovali i ostatnim aspeltum, aby to bylo ekonomicky/marketingove vyhodne. A k tomu je potreba sirit osvetu. A to by mely delat herni weby, ve vlastnim dlouhodobem zajmu. A v tomto me nastvalo treba games.cz, ktere dalo me3 na ps3 9/10, prestoze je technicky daleko horsi, nez treba xbox verze.
        • Šířít osvětu, uvědomělost... myslím, že to je o tom, že -plácnu- nadpoloviční většina hráčů (spíš kupujících) to tak moc neřeší a ani nemaj zájem to řešit, pro ně jsou hry prostě zábavou na chvíli a vyberou si prostě to co je na první pohled zaujme a to umí nejlíp oslnivá grafika.
        • Veskoslav
          Grafika pro marketing? Ne to opravdu bylo naposledy tak možná u Crysis a nového enginu, dy se lákalo na grafiku. Ty by jsi měl jít učit na nějakou ekonomku *1*
          • Ok, asi to bude spíš celkovej vizuál - takovej dojem. Každopádně udělat půlminutovej filmeček a pak takovou hru (a zajímavě vypadající gameplay), aby ten vizuál, kterým to budou propagovat a pouštět všude na výstavách, to všechno je pěkně drahý, když to má vypadat vážně špičkově - ostatně to je asi důvod, proč tohle snad u všech indie her chybí, nebo to je prostě nějak kamuflovaný, nemaj na to prostě armádu grafiků, animátorů, stylistů a filmovejch režisérů... pak se to hold prodraží.
          • Tak proto studia vypouští upravené screenshoty a trailery přikrášlené ve videoeditačních programech, protože grafika má pro marketing minimální roli ^_^
            • A já sám proti sobě klidně uvedu ještě jeden. Pokemon. Teorie o vizuální odkonalosti pak selhává úplně ^_^

              Navážno, asi jsem špatně pochopil tvůj předchozí post. Nicméně uvádíš, že vizuální zpracování podle tebe s reklamou hry souvisí minimálně. A proto otázka - proč potom celá ta práce s upravováním pre-release materiálů?

              Souhlasím, že momentálně opravdu neprobíhá žádný masivní závod o grafické orgie až na takové úrovni, že by se studia v rámci reklamy chlubila polygony, tesselací a ostatními grafickými aspekty (snad Unreal engine, ale to je spíš kvůli propagaci jeho budoucího nástupce). Nicméně vizuál prodává stále, a proto si studia z reklamních důvodů buď dávají práci s retuší, nebo použijí kouzelné prohlášení "pre-alpha/alpha/beta footage".
            • Veskoslav
              Dám Ti jeden příklad. CoD. Nějak ti pak selhává celá ta honba za grafikou. A honb za grafikou by byla, kdyby nebyly zastaralé konzole. To by jsi viděl, co je to honba za grafikou.
            • To se pak ale netyka tolik grafiky hry samotny, jako to vsechno prodat masam. Tudiz umeni udelat marketing :)
        • Sice zjednodušuje, ale souhlasím se "spirálou". Cosi podobného popisoval jednou Don Vávra v podcastu - jak se zvedají náklady na reklamu a rostou očekávání, tak najednou nestačí tři sehraní grafici kteří se znají už z předchozích projektů. Nene, je potřeba přibrat další (co na tom že se může jednat o kontraproduktivní krok) a veřejně ohlásit, že na naší hře pracuje celý tým 10+ grafiků a proto je hra jasný hit a předobjednávka je pomalu nutnost.
        • Ale rozpocet hry nedela jen grafika, to je jen cast. Si to nak zjednodusujes.
          • Nic takoveho jsem nepsal. Zkus reagovat na to, co pisu.
            • Ano, zenou se za grafikou (presneji audiovizualni strankou hry), nikde nepisu ze naklady na hru dela pouze grafika. Takze to zkus prosim k veci, diky.
            • Reaguju presne na to co pises. Na to, ze tvrdis, ze studia se dostavaji do problemu proto, ze se zenou za co nejlepsi grafikou. Takze muzu jen opakovat, co jsem napsal v predeslem prispevku... :)
          • Veskoslav
            Vymyslet příběh (najmout scénáristy), komponovat hudbu, nájem prostor, nákup techniky, platy týmu. On to nevidí. To je Jejdásek, to nemá cenu vysvětlovat. To dřívě přiměješ kaktus zpívat.
            • Jo, to vsechno tu bylo driv, na tom neni nic noveho, ale to ty holt nevidis. Tebe primet neco pochopit, skoda slov. A ted z toho mas mindrak, tak mas potrebu si porad prisazovat :-).
    • Ja nechapu, proc by mel nekdo neco pochopovat. Pri vyvoji her jde snad o to, aby udelali co nejlepsi hru za co nejmin penez. Neni to takhle vsude? Jen jen na nich, jakym zpusobem toho dosahuji. Jestli maji moc velky rozpocet a moc zamestnancu, tak at se uskromni.
      • Ne, o to prave ve vyvoji zpravidla nejde. Cim je hra nakladnejsi, tim vic jde o to udelat hru nejprodavanejsi a tedy konzumni. To je pristup ke hram, ktery dnes prevazuje. Negativni dopady na hry ti asi nemusim vys etlívat. Ted uz snad chapes, proc by mel nekdo neco "pochopovat".
        • Pri vyvoji her to preci neni nic jineho, nez v jakemkoli jinem podnikani. To prece maji spocitane uz od zacatku, kolik do toho chteji vrazit a co za to chteji vytvorit. To je proste jen a jen na nich! Zvlast takova studia, ktera delaji pokracovani svych her a maji uz v tom zkusenosti, co a za kolik.
          • Ano, de fakto mas pravdu, v zabavnim prumyslu jde predevsim o konzum pro masy. Je otazka, zda hardcore hrac je konzumni masa nebo spis fajnsmekr, ktery by preci jen uvital trosku te kvality. Mne se zda, ze tobe ten konzumni pristup herniho prumyslu vyhovuje. Mne teda ale ne. A spouste lidi, co nadavaji na konzole imho taky ne, akorat ze nechapou, ze problem spociva jinde, nez je omezeny hardware konzoli.
        • Veskoslav
          Třeba takový CoD, že? Náklady na vývoj novéo enginu jsou od MF I takřka nulové....Tam nejvíce prachů sežere marketing.
          • Ano, treba CoD je vylozene konzumni zalezitost. Vydelava to velky prachy? Tak budeme delat dalsi a dalsi dily. Az zajem opadne, tak se vylepsi grafika a pojede se dal.
      • Veskoslav
        Jemu pojem zisk moc neříká.
  • AC3 bude rakovina
  • A kolik je treba takovych Naughty Dog zamestnancu? Mam dojem, ze je jich tak pet a pul (obrazne), a jaky delaj technicky a vizualne prvotridni hry. Navic u serie jako Assassins Credd s kazdym novym dilem uz maji technologie a engine hotove. Nevytvari nic od nuly, ale jen navazuji na predeslou praci, takze tohle povzdechnuti zrovna u Assassins Creed moc nechapu.
    • Nauthy Dog má podle anglické Wikipeide 170+ zaměstanců *1*
      • Overwatch
        170, ale ND mají dva týmy - jeden Uncharted, druhý The Last of Us... A je třeba známé, že na sérii Gears of War dělá většinou jen několik (hodně) desítek lidí, ale tuším že to bylo pod sto.
      • OK, myslel jsem min, podle nejaky drivejsi hry, kde ukazovali videa z vyvoje. I kdyz ale ted uz je to 170+, tak porad vyrazne min, nez 500 :)
        • U každěá "dřívější" hry bylo cca 5 zaměstnanců, i u Assassina *1*
        • Taky nevydavaji velkou hru kazdy rok. Zkus to prepocitat na clovekohodiny prace.
    • Rozhodně takové povzdechnutí nepotřebují, pokud bychom nebrali v úvahu zviditelnění související s propagací třetího dílu.

      KŘIŠŤÁLOVÁ KOULE: Je celkem možné že si tímto prohlášením Ubisoft připravuje zákazníky. Pokud je pravda, že byl třetí díl vyvíjen paralelně s předchozími datadisky AC2, tak je možné, že oproti nim nebudou v AC3 některé minihry, protože do konceptu třetího dílu nebyly plánovány. Tudíž je nutné (zejména ve Spojených Státech) publikum přesvědčit, že mu nikdo nic nebere, ale že je vlastně naprosto v pořádku jedině pro jeho vlastní dobro, pokud v AC3 nebudou určité prvky z datadisků AC2.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit