Přejít na výpis diskuzí
Tvůrce Deus Ex 3: „Pojem grafického stylu je dnes pokřivený“
24.8.2011 | Aleš Smutný
38 příspěvků
-
Já tohle tvrdím už několik let... *7*
-
Absolútne súhlasím. Začal som si to všímať niekedy snáď s príchodom "next-gen" konzolí, jak to vtedy nazývali. Najprv prehnané a prepálené HDR efekty a postupne hromada iných podivných efektov, ktoré nie sú ani pekné, ani reálne, akorát rušivé. Keď vidím súčasný mainstream typu COD, BF a pod., proste nechápem, jak sa to môže hráčom páčiť. Česť výnimkám teda...
-
Myslím že záleží na tom jaké prostředí a atmosféru má hra vytvořit... Je přeci logické že pokud jde o nějakou simulaci nebo hru z válečného prostředí (Battlefield 3) chceme dosáhnout co nejrealističtějšího dojmu... Totéž platí u některých RPG her které se v podstatě stávají simulací života třeba ve starověku, středověku nebo nějaké fantskní době... Historické hry a hry které se snaží o realistické vyobrazení historie by se taky měli snažit o so nejrealističtější grafiku... Toto si myslím platí pouze na hry které sami o sobě lákají zvláštním pojetím grafiky nebo atmosféry.. jsou založené na cartoon stylech a podobně.. fantazy hry kterým nejde o realistickou podobu nějakého světa ale klidně použijí nějakou barvitou, zajímavou, hravou či rádoby dětskou grafikou.. různé adventurní hry klidně mohou používat abstraktní a hravou grafiku... Myslím že jde o to zda chcete hráči nabídnout realistickou bodobu nějakého prostředí (třeba i vymyšleného) a nebo zda hra může být zasazena (nebo dokonce by měla) do grafiky abstraktní, umělecké, hravé...
-
No myslim, ze snaha o fotorealistickou grafiku neni spatna, ale i na to musi mit clovek talent nebo snahu a dat si tu praci. Napr. Stalker s jeho durazem na detail a modelovani podle realneho prostredi a fotek nebo Arma2 s ,,ceskymi,, kopci a vesnickami. Ta hra pak pusobi mnohem lepe nez nejake nablyskane, ale splacane prostredi.
-
-
souhlas
-
-
celkem fajn pán.. má správné názory a vždy když prezentoval DE:HR nenudil.. přiznal, že i jejich AI není příliš dobrá.. takže určitě plus, jinak s FEARem souhlasim a taky Crysis 1 měl dobrou AI bych si troufl říci, vojáci obkličovali ze všech stran pokud to bylo možné a kryli se přitom.. jinak k Deus Ex, teď poslouchám OST a to dělá taky divy, u mě je hudba stejně duležitá jako stylizace.. zlato-černá už byla několikrář vysvětlena a líbí se mi, co se týče uměleckého pojetí je Deus Ex na jedničku..
-
-
AI v Crysis 1 byl jen slaby odvar FarCry! A osobne musim s clankem naprosto souhlasit. U me zatim nejlispis AI v hrach je FEAR1 a FarCry. Od te doby sem zadnou zmenu nezaznamenal.
-
-
FEAR právě teď hraju, ale musím, říct, že AI není zas tak úžasná. Bojuje se s ní dobře, to ano, ale to je spíš tím, že se bitky odehrávají na malém prostoru. Dle mě má nejlepší AI S.T.A.L.K.E.R. a Far Cry co si pamatuji byla taky dobrá.
-
já se přiznám, že Far Cry si pamatuji velmi matně (kolik mi mohlo být, 13 let? :)) a hrál jsem ho jen chvíli na zkoušku, takže máš asi pravdu :)
-
-
-
Pre mna do istej mieri má art styl hodnotu a paci sa mi ak sa jemne dotvara do "reálnej" grafiky. Ale ked mam hru ktra je cela kreslena Borderlands, Prince of Persia... Tak to vravim ze do p*dele to sa mam teraz pokakať z toho ze cela hra je kreslena?! toto ma byt skvely art styl?! Skvely art styl mal napriklad Bioshock. Ak si niekto mysli ze na skvely art styl mu staci spravit hru kreslenu tak je na hodne velkom omyle. To pisem preto lebo som sa párkrat stretol z reakciami typu Borderlands ta hra ktorá ma "skvely art styl". WTF? *7*
-
-
souhlas.. já Borderlands zatracoval jen kvuli tomu slavnému cell-shadu, ale hratelnost tu hra měla parádní.. cell-shade se mi nelíbí, i když se hodí třeba do takových komixových her jako Champions Online.. je to otázka vkusu prostě, ale nevidim v tom nic uměleckého..
-
-
Já mam Cel Shading hodně rád. Ale zato nemusim komixovou podobu textur a modelů. Líbí se mi když je to decentní a jen jakoby ne moc výrazně obtažený tužkou. Například v tý Cel Shaderový úpravě Crysis to vypadá naprosto dokonale. :) http://www.youtube.com/watch?v=aT_RZa1Nws4
-
-
-
Dvakrát hurá, že se konečně někdo vytasil s tím že grafika není o to se co nejvíce přiblížit realitě ale především snažit se určitým uměleckým stylem vyjádřit atmosféru (nádech) jistého světa...
-
-
Pro mne má jednu z nejhezčích stylizací Limbo. A to jak grafickou, tak zvukovou. :)
-
jak u které hry :)
-
-
Tak jasný *4* Těžko budeš hmm třeba u takových her jako Battlefield 3 hledat nějaký hlubší umělecký vyjádření... V tomhle mne zklamal FNV - naprosto selhal v postapokaliptickém nádechu *1* Ale co taky čekat od Gamebrya :-D
-
-
Me teda prisla atmoska dobra. Trosku mi tam chybelo vice nejakych vojenskych zakladen jak bylo ve F2 ci F ale tak ne vzdy je posciceni treba se ve 4ce zveti a bude to i po thle strance ok> Ted sem to nedavno rozjel s dlc balicky znova sem na 44urovni mam pred sebou 3 balicek a cekam na 4ty ktery mi odemkne o dalsich 5lvl at muzu pokracovat. I ty dlc se jim hodne povedly siera madre je spravne psychopaticke. Honest heart se jim sice az tak nepovedl ale taky to bylo OK to misto melo nejaky pribeh atd... Kazdopadne z F3 nesrovnatelne.
-
-
Což atmošku to mělo dobrou, ale Mojave bylo hrozný... Skoro žádná práce ze světlem... Teď už je to lepší potom co jsem si přidal Nevada Skies - Weather Effects URWLified...
JJ Sierra Madre je skvělý
-
-
mě se třeba líbí atmosféra AC II (BH sem nehrál) to mě opravdu vtáhlo a jen tak sem koukal :)...a taky první hodiny GTA IV to bylo celekm průlomový s tím živým městem...(pak už to bylo otravný :D)...osobně se mi líbí borderlands ale chtěl bych vidět jak by to fungovalo v nekomiksové grafice
-
-
Pro mne po vizuální stránce byli nádherný G3, Risen (pěkné srovnání pak vznikne s G4 Arcanii - což bylo té technické stránce grafiky povedený, ale jinak se to PB stylu nevyrovnalo)...
Všechny díly Stalkera (čekám až bude Metro 2033 ve slevě abych taky okusil). Možná i Fallout 3 mne dostal zničeným Dcčkem.... Zaklínač a Zaklínač 2 (Flotsam a jeho okolni lesy byli úžasný... A náměstí o půlnoci, kdy s okének doměcků se rozlévalo světlo. To jsem byl ve svém *1* )
-
-
-
-
-
Oba dva tvůrci v článku mají naprostou pravdu. Především část o grafické stylizaci mi mluví z duše. Vynikající článek.
-
Tak jasně. Stačří se podívat na kteroukoli hru od Valve, kde je artová (stylová) složka grafiky oddělená od té technologické dost výrazně. Stále stejný grafický engine, který je plněný různým vizuálním výtvarnem.
-
-
Vždycky mě vytočilo, že lidi o TF2 řikali, že to má naprosto hroznou grafiku, prej to "vypadá jako kreslený". Lidi by si asi vždycky měli něco o určitých věcech něco zjistit, než začnou kritizovat a zjistit si aspoň základní pojmy.... S timto článkem nemůže nikdo nesouhlasit a zároveň by si ho měla většina lidí přečíst.
-
-
No veď TF2 ma kreslenu grafiku... *1* Je viac hier ktore maju zaujimavý art styl...TF2 nie je realna strielacka tak takyto art styl nie je vobec nejaký mínus hry.
-
Komiksový styl sedí TF2 jako pr*el na hrnec, jak se říká *1* Pro spoustu lidí grafika = fotorealismus, což je samozřejmě kec, jak ostatně hovoří už samotný článek... Já bych to vysvětlil tak, že grafika (grafický engine) je prostě prostředek k zobrazení výtvarného stylu...
-
-
-
Ze to rika zrovna clovek, ktery stoji za hrou, jez je vytvarne (barevne) velice jednotvarna. Nelibi se mi, jak dnesni hry se az moc stylizuji do urcitych barev, odstinu a stylu, ktere jsou uplne stejne po celou dobu hry. Chtelo by to vic rozmanitosti.
-
-
pleteš si pestrost a styl... pestrost až na výjimky dusí hlubší myšlenky, přímo vybízí k povrchnosti. myslím tím teď zábavní průmysl, život ať si je co nejpestřejší. :-)
-
-
Ej, když to pojmeš tak, že pestrost = nálada, rozhodně nemůžeš mluvit o nějaké povrchnosti. Náladu můžeš mít různou, záleží na okolnostech, a styl, jakým ji budeš projevovat, může být taky mnohý. Ve filmu Nosferatu z roku 1921 měli různé pasáže různou barvu, modrou, zelenou, žlutou nebo normální (=černobílou). Už tenkrát veděli, že barveným filtrem můžou u diváka docílit různých pocitů a že jde tedy o prostředek uměleckého vyjádření. Když to může fungovat ve filmech, může to pochopitelně fungovat i ve hrách...
-
-
Rozmanitý kyberpunk? Děkuji nechci
-
Myslím, že zlatavý nádech nového Deus Ex je poměrně originální a pokud se nemýlím, jde prý o reminiscenci na renesanci, návrat ke "zlatému věku". Mimochodem různé barevné filtry se používájí ve filmu od jeho začátků...
-
-
V hrách sa už ale tiež pomaly začínajú presadzovať farebné filtre podobne ako vo filmoch. Ja osobne som si to prvkrát výraznejšie všimol v Brothers in Arms: Hells Highway, kde bol počas noci obraz zafarbený do modrej (až temer do fialovej) a v scénach s ohňom silne do červena.
V súvislosti so zlatým DeusEx:Hr mi však ako prvý na myseľ príde Ghost in the shell 2 -- stačí porovnať:
http://www.youtube.com/watch?v=fytKkd_4LBw&feature=related#t=00m45s
-
-
Ale podle mě má právě u DX:HR tahle stylizace smysl. Přílišná barevnost by podle mě hrozně ublížila atmosféře. Takový Blade Runner (od nějž si ta hra půjčuje hodně) byl s trochou nadsázky v několika odstínech temna:)
-
-
Jenze film trva hodinu a pul, takovahle hra treba tricet hodin, to je trochu neco jineho.
-
-
Tos neviděl Final Cut, ten má téměř dvě hodiny *3*
-
-
Já vůbec nechápu, proč je ten filmový Blade Runner tak slavný, že ho musí každý všude hned zmiňovat jako zářnou sci-fi. Žral jsem ho, dokud jsem si nepřečetl knížku a nezjistil, že to, co si pan Scott od pana Dicka vypůjčil, je prostě jen "fight". Nebýt Vangelisovy až meditativní hudby, zůstane z filmu jen zvuk Deckardovy práskajících pistole... Tím chci říct, že stejně jako ve většině Dickových knih se těžiště jejich příběhu odehrává v hlavě hlavní postavy a z tohoto pohledu je filmový Blade Runner velmi špatné drámo *3*
-
-
No jistě, že nejde srovnávat film a knihu. Já jen zastávám názor, že z knihy se dalo vytřískat daleko víc a zfilmovat ji zajímavěji než jen rutinně natočit odprásknutí androidů... Tím chci poukázat na to, že filmový Deckard je prostý pěšák ve zbrani, zatímco knižní Deckard je člověk zmítaní existenčními otázkami... Nemyslím si, že by tenhle aspekt nedokázal film zobrazit...
-
Protože u knih se dost těžko srovnává vizuální podoba a o té se momentálně diskutuje. Každá kniha je obsahově daleko komplexnější než její filmový protějšek. Vesmírná Odysea 2001 je můj oblíbený film, přestože jej neobdivuji o nic více než knižní tvorbu Arthura Clarka. Ale obě díla přeci mají to svoje. Jedno je kniha, druhé je film. Jablka a hrušky.
-
-
-
Ale to určitě. Ale myslím si, že i jednotný koncept může fungovat. Co jsem zatím viděl i v zámci té černozlaté stylizace je tam dost odboček v barevném designu. Ale uvidíme, až to projdem celé:)
-
-
-