Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Corvus
    Díky za naprosto parádní článek! Mám opravdu hodně rád podobně (historicky) zaměřené články, i když to je o hrách, které jsem nehrál/které bych asi nehrál. Je to vždy osvěžující čtení a vyloženě mě baví číst o problémech, snech a případně úspěchu/neúspěchu dané hry či série. Víc takových článků... A obecně víc článků ve stylu retro a vzpomínání. Vděčné téma... Díky.
  • Robotron3
    Moc hezkej článek. Geniální díla jsou často na počátku nepochopena, nebo nepovšimnuta, ale nakonec jsou to ony, co píší historii.
    • Tahle napsala historii o tom, jak managment neumí počítat :)
      • to tezko rict, pote co tipla Sega vlastni hardware, mozna kdyby neprodali dvojku vyhradne microsoftu ale portli oba dily na PSX i XBOX, urcite by byli v plusu
      • ja myslim ze pocitat umeli velmi dobře, ale presto to dodelali, coz je taky unikatni, u zapadni produkce by to tipli a nebylo by nic, jen par historických obrazku a nekde na kickstarteru by si nejakej nouma v kampani honil triko jak chtěl udelat super hru.
        • To jo, ale chtěl bych potom vidět ty nadšené tváře investorů a akcionářů
          • tezko rict, japonci na tyhle věci koukaj dost jinak, dost často byva pro všechny zadost vcetne akcionaru když dotycny co mel odpovědnost opusti funkci..takove spolecenske harakiri, mozna to je pro ne vic nez peníze:)
    • ta genialita dost často pochazi prave z Japonska. Hry bez bugu, s napady, propracovanymi systémy a pribehy ze by se knihy mohli stydet:)
      • Robotron3
        Souhlasim. Japonci mají hlavně ten úžasnej dar, nebo sebekázeň a pracovní morálku, že ty věci dělají fakt do hloubky a strašně propracovaný do detailů. Japonsko je už skoro takovým posledním ostrovem fakt těžkejch a propracovanejch hardcore her. Škoda, že se k nám dostanou jen některý.
  • Díky za super článek! Shenmue mě dodnes fascinuje.
  • Pokud se chcete o této hře chcete dozvědět více, přečtěte si:
    http://angryplayer.blogspot.cz/2013/04/shenmue.html
    Co jsem viděl a četl, tak tato hra posunula technické limity alespoň o takové 4 roky, po stránce gameplaye... no v lecčems je nepřekonaná. Japonci jsou prostě magoři (v dobrém slova smyslu).
  • victor
    Chci Shenmue na příbal k Levelu !!! ......
  • úvaha s malým...Ano měl jsem Shenmue a měl jsem Dreamcast.Poprvé jsem o tomto díle četl v levelu roku 1998 při nějakém krátkém preview.měl dokonce okorávat i krajíc chleba po určité době apod.V podstatě nesplnitelné ambice.Dále byla hra propagovaná i na stanici MTV kdeš opravdu uváděli neuvěřitelnou sumu která hra stála.Bohužel už si nepamatuji jak celá hra dopadla.Nehrál jsem Shenmue 2 a jednička končila odletem do číny kde měla být konfrontace s Lan Dim.Dnes je mi jednatřicet let a z konce devadesátých let si vybavuji tento kus jako by to bylo včera.Paradoxně možná tento titul spolu s dalšími nerentabilními projekty Segy mohly předznamenat úpadek Segy Dreamcast který si to rozhodně nezasloužil.Když jsem v nějakém článku, myslím že to byl také level četl že podpora této konzole končí měl jsem pocit velké lítosti a nespravedlnosti kterou jsem od té doby k tomuto průmyslu začal cítit.Dnes kdy vydeohry stále více a více recyklují jsou prodávány mnohem lépe než tehdy musím poznamenat že za svým zenitem a vrchlem je tento průmysl již nějakých 10,15 let.Kdysy dávno prohlásil jeden redaktor Levelu s přezdívkou Lachtan že tato převelice perspektivní dojné odvětví průmyslu směřuje ke klonovým válkám. Jak nadčasová to byla slova .Ono se toho v podstatě zase tolik nezměnilo.Vše již bylo vymyšleno, přechod do 3d byl vrchol krom adventur jakéhokoliv žánru.Dál je nasnadě říct že dalšího cyklu se již nedočkáme.U několika velice dobrých a myslím si i zběhlých lidí v této zábavě a kratochvíli, někdy i umění jsem si všiml určité věci.Přestali s hraním v roce 2000 nebo tak nějak a po této době která mezitím uplynula jsem s nimi měl po jejich opětovném zaangažování do her velmi přínosný rozhovor.Víš sud byl v té době kolem toho zmíněného roku prázdný a já čekal až ho někdo zaplní něčím kvůli čemu budu pocitovat stejný pocit jako u Shenmue.Je to na vás vývojáři aby jste nám už pouze rozvedli koncepty již vymyšlené, psali příběhy které nás budou imponovat, vytvořili herní mechaniky které nebudou zavánět zpuchlinou a aby se do vašich slov vrátilo trochu pravdy a nejenom agitačních slibů.Shenmue byl průkopník možná dnes nejprodávanější sérii ale také dokazuje že se někdy bohužel s nejlepšími úmysly a vizí která tady dnes tolik chybí můžete zanedlouho odebrat směrem k bankrotu.Ještě že většina dnešních vývojářů takto nepřemýšlí.Netýká se to ale také pouze tohoto odvětví ale to už je jiný příběh...RIP gaming
    • Epic.
  • Díky za článek, moc díky. Shenmue I i II je podle mne vhodný materiál k prozkoumání pro fandy her s otevřeným světem.

    Nicméně bych poprosil v článku opravit:
    - Akira, nikoliv Akura
    - Ju Suzuki, nikoliv Jo (dle jeho vlastního ingame podpisu, který je zobrazen při dohrání hry)
    • blixa
      Opraveno, díky za upozornění za i pochvalu :)
  • Presne takovehle clanky tady chybi, skoda ze je někdo z redaktoru neumi vymyslet sam a musí se cekat az to někdo nekde cele pohromadě odvypravi.
    nebo se pletu? Pan Bach a Shenmue jsou stejna krevni skupina?:)
  • smajdal
    Jsem o této hře poprvé a naposled slyšel už hodně dávno od Vávry na konci Levelu, kde ji docela vychvaloval. Hmm, asi ji zkusím zahrát přes emulátor, jestli to půjde.
  • Pro ty, ktere to zajima, v tomto videu Yu Suzuki vysvetluje jak mela cela serie skoncit.
    http://www.youtube.com/watch?v=Ar0KojxIvmQ

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit