Tvůrci vizuálních efektů pro filmového Pána prstenů kutí hru ze Středozemě
-
na Shadow of Mordor som tiež pozeral dosť cez prsty práve z dôvodu toho, že sa výrazne odkláňal mimo lore. ale hra mala kvality, ktorými ospravedlnila to, že si svet LotR berie len ako kulisu. Je to presne tá hranica, kde už viacerým môže vadiť, nakoľko to nie je ten kánonický svet, ale skôr "expanded universe".
každopádne uvidíme, ako si so značnou poradí nový vlastník emracer (dnes vyšla správa, že odkupujú práva).
-
Shadow of Mordor je dobrý příklad hry, která je hodně mimo lore. Nejen že doplňuje do světa něco nového (což sám Tolkien podporoval), ale mění i už dané věci, přidává mechaniky, které v původním světě moc smysl nedávají a podivným způsobem využívá existujícího hrdinu. Puristé můžou skřípat zuby, ale špatná hra to není. Uvidíme, co předvede Gollum, i když zatím nevypadá nic moc.
Souhlasím s tebou, že vzniknou i nepodařené kusy (a nejspíš jich bude i víc než těch podařených), a nepřijde mi to jako špatná cena za pár drahokamů, které by se mohlo podařit vybrousit.
-
skôr ten prvý bod. príbeh/hrdina, ktorý sa výrazne odkláňa od predstáv sveta - viď dohady ohľadom shadow of mordor, kde je hranica medzi voľnou hernou adaptáciou a vernosťou svetu ako takému. tu je naozaj veľmi tenká hranica - osobne sa nebránim tomu, že svet je len kulisa, pieskovisko pre príbehy.
samozrejme, ak sa bavíme o druhom bode, tak sa celá diskusia stráca. dostať svet ako kulisu a môcť si vytvoriť jeho vlastné dejiny v štýle total war/CKII série... ako som písal vyššie, sem s tým.
každopádne svet pána prsteňov je trestuhodne nevyužitý a zaslúžil by si svoj priestor. áno, vzniknú aj menej podarené, či vyložene zlé kusy (viď star wars, či warhammer, kde tiež nie je každá hla perlou), ale stojí to za to.
-
Jak velký odklon od knih? To záleží na tom, jestli bys dostal do ruky konkrétního hrdinu, který by dělal něco úplně jiného než v knihách (a byl do toho nucen nalajnovaným příběhem) nebo bys ovládal frakci, se kterou bys mohl tvořit alternativní historii. Proti tomu druhému vůbec nic nemám ani kdyby do vedlo k porážce Morgotha bez zásahu Valar (což by mohlo pokračovat zajímavou bratrovražednou bitkou o ukořistěné Silmarily).
-
kdyz to dostane nejake male studio, tak mozna OK
kdyz to dostane nejakle velke zapadni AAA, tak tu mame herni verzi Rings of Power, to radeji at to v klidu lezi v hrobe
-
plne s tebou súhlasím. ale vždy ma pri takýchto úvahách prepadne zákerná myšlienka - chceme vlastne, aby to niekto využil? resp. aký veľký odklon od kníh sme ochotný tolerovať?
ale taký Total War zo sveta pána prsteňov... pri tom, čo predviedli s warhammerom by to bola moja prvá predobjednávka v živote :)
-
Trestuhodně nevyužitý v multmediálním světě je První věk. Předpokládám, že ani tady do něj nezabrousí. Přitom je to dějově nejnašlapanější období Středozemě, kam by pasovala spousta herních žánrů a zároveň nechává dost prostoru svět dál rozvíjet. Navíc je to šance, jak představit těžko stravitelný Silmarilion a další Tolkienovy spisy širší veřejnosti.
Akční adventury a RPG se přímo nabízejí, ale co třeba strategii ve stylu Total War? Nebo taktické RPG ve stylu Expeditions: Rome, kde by se řešily tahanice mezi jednotlivými frakcemi ve stínu Morgothovy říše?