Přejít na výpis diskuzí

Umělá inteligence AlphaStar rozdrtila progamery Starcraftu II

28.1.2019 12:36
Jindřich Zubec 22 příspěvků

Bez nadsázky se dá napsat, že se minulý čtvrtek v 19 hodin středoevropského času psala historie, a to nejenom herní. V tříhodinovém streamu jsme mohli sledovat, jak nejpokročilejší umělá inteligence na světě DeepMind porazila v 11 zápasech Starcraftu II celkem 10x dva přední světové progamery – TLO...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • vindalooo

    Chybí mi, že si nikdo s redaktorů (a to nejen tady) nevšiml jiných věcí. Třeba to jak Alphastar pracovala s těžiči. Standard je 16 a žádný progamer nestaví víc na základnu. Alphastar neměla problém mít na základně 25+ těžičů. Svým způsobem je te geniální myšlenka (z pohledu platina hráče), ale sem zvědavý jak to změní styl hry programerů.

    • vaclav.pechacek

      "stejný a dost inovativní postup saturace minerálů těžaři jako AI v minulých zápasech" - Jindra se toho dotýká v téhle větě:)

  • i586

    Lol. Tvrdit, že SC2 je složitější, než Go, může skutečně jen zaslepený fanboy. Games opět baví...

      • i586

        "Go is probably the most complex game ever devised by man. It has 10^170 possible board configurations, which is more than the numbers of atoms in the universe," said study author and AlphaGo co-developer Demis Hassabis of Google DeepMind."


        Že bych měl vidiny? To vypadá, že tady plácáš nesmysly a koukám, že i pár dalších SC fanboyů se připojilo. Je rozdíl mezi složitostí hry a složitostí naprogramovat AI. MEZI TÍM NENÍ PŘÍMÁ ÚMĚRA.


        Btw, z jakého vědeckého zdroje si vytáhl výraz "objektivní složitost"? Mě to totiž zní jako blábol.

        • toka

          Je otázka času, kdy šachy i Go bude kompletně vyřešeno, tedy bude se znát odpověď na otázku, zda bílý hráč pokaždé vyhraje.


          Teď si představ StarCraft. Nejenom, že bitevní plocha je mnohonásobně větší, tak máš také mnohonásobně více jednotek. A ras. Můžeš je libovolně kombinovat. Nemusí vždy hrát jenom dva hráči, můžeš mít AI trénovanou proti pěti hráčům free for all. A kdyby ti i tohle bylo málo, tak máš k dispozici desítky různých map.


          Jestli opravdu věříš, že Go je komplexnější hra než drtivá většina RTS, tak si blázen.

        • Vidlec

          Starcraft anebo jakákoliv jiná RTS má mnohm více možných kombinací herního stavu než GO, takže tady říkáš totální nesmysly.

      • To je nesmysl - pocitac u GO i u sachu neni naprogramovany, aby uvazoval jako lidsky mozek...nema zadna omezeni, protoze tam nejsou pravidla, ktera by vyvojare nutila pocitac nejak omezit. Ve SC ale vyvojari schvalne omezuji pocitac, aby mel stejne mantinely jako clovek. Proste kdyby vyvojar chtel naprogramovat komp bez omezeni, tak by pocitac hral prakticky s maphackem a neomezenym APM a ovladal vsechny jednotky najednou a zadny lidsky protihrac by si ani neskrtl.

        • i586

          Samozřejmě. To, že ještě nikdo neudělal AI, které by dokázalo složit hudbu neznamená, že zahrát Skákal Pes je složitější, než vypočítat fyzickou simulaci.

          • Duncan66

            Ano, znamena to, ze pro pocitac a dnesni AI je to daleko slozitejsi. Stejne tak je to pro hrani SC2 a dalsi cinnosti. Sachy i Go maji jasne dana pravidla, predem dane pozice, kde muzes vlkadat kameny, nebo presouvat figury. Navic je to na tahy, takze po souperove tahu ma AI i dlouhe minuty na to prohledavat svoji databazi a spocitat nejvhodnejsi cas. V SC2 ale musi resit toto za chodu a situace na mape se meni kazdou vterinu a AI proste nema minuty na vyhodnoceni nejlepsiho protiutoku jako v GO. Navic nejsou dany desitky moznych pozic na mape, ale tech moznych souradnic jsou tisice, spise miliony, navic mas nasobne vice jednotek, do toho upgrady, teren, navic mas vzdusne jednotky, jednotky neviditelne atd. atd., takze pro dnesni AI je to daleko slozitejsi hrat SC2, nez hrat GO. A o tom je rec a takto je to mysleno. Ty michas jablka s hruskama a nebo nechapes jednoduche souvislosti :-(

            • Vsude tam, kde je hra zavisla na fyzickem omezeni cloveka, je pro AI situace jednodussi. Takze to co pises je presne naopak. Pro AI je mnohem jednodussi porazit cloveka ve SC nez v GO, protoze zadny clovek nedokaze ovladat z 200 jednotek kazdou zvlast ve stejnou chvili, zadny clovek nedokaze presne na desetinu vteriny propocitat vyrobu atd. - mimo jine je to zmineno i v samotnem clanku. Vyvojari musi schopnosti AI downgradovat, aby cloveka nevyklepla s prstem v nose.

              • ja_nic_nevim

                Reakce na příspěvek:

                Už jen samotný fakt, že si AI uvědomí terén a operuje v prostoru je fascinující, na rozdíl od kombinatoriky šachu... smarja, občas mlceti zlato

      • Hezky jsi mu to napsal. Šachy i Go jsem hrával a ač jsou to skvělé hry, surový počet kombinací kamenů / figurek ve hře, prostě není ekvivalent složitosti Starcraftu. Je také zajímavé, že Go bylo také až donedávna velký AI oříšek.. Ale i GO už padlo. 

    • KronosDeret

      Dokonce řádově. Go se hraje na pevné mřížce. Dva typy kamenů. A víš co se děje na celé herní ploše a hráči se střídají a čekají na sebe.

  • Tibbers

    To není až tak prekvapivé, protože starcraft je hra založena na multitaskingu a rychlem klikání, co počítač dokáže logicky zvládat líp. 

  • KronosDeret

    Jo mno umělá inteligence je jadernou energií naší doby, těžko představitelný potenciál i hrozba. Na jedné straně nás může vzít na nebesa a na druhé spálit Zemi na nehostinnou pustinu. To že jí přestanem vyvíjet je už asi nemožné. To že jednou do svého data inputu zahrne i svoji vlastní existenci a inteligenci zřejmě taky. Někdo tvrdí že jí svážeme s našimi vlastními mozky aby nevznikli Oni a my, někdo že je budem vychovávat jako svoje děti a jiní se poprávu obávají že když se dozví pravdu o našem zparchantělém biodruhu, že nás prostě jen vyhladí nebo značně ořežou, jak přerostlý plevel. Skutečnost bude zcela jistě daleko praštěnější, neboť budeme mít co dočinění s něčím co umí přemýšlet kapacitou neomezenou lebečním prostorem a velikostí rodidel.

    • Majkl

      ani si nemusí uvědomovat sama sebe, stačí aby někdo nainstaloval podobnou věc do autonomního bojového vozidla bez lidské posádky a jsme v háji, jelikož reaguje 1000x rychleji a přesněji než zvládne člověk, nikdy nezaváhá, nikdy nemine, jediný způsob jak se tomu bránit bude postavit stejné roboty i na druhé straně

      • KronosDeret

        Souhlas, i takhle značně jednodušší aplikace je dost děsivá. Netřeba lámat lidskost a pud sebezáchovy v dvacetiletým klukovi. Dehumanizace nepřítele na stisk knoflíku.

  • Vidlec

    AlphaStar měla ale medián APM 277 a MaNa 390


    Alpha vyhrála díky insane micro jednotek. Lepší macro hře. Např celkem revoluční over saturování workerů.

  • Zajimavy clanek az teda na to naivni srovnani SC a sachu.

  • mr.clayman

    Pěkný soupis, ale všiml jsem si, že jste pak nejspíš smíchali "DeepMind" a "AlphaStar" do "DeepStar". Nebo jsem četl nepozorně. 🙂

    • vaclav.pechacek

      Pravda pravdoucí. Popel -> hlava, opraveno, díky.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit