Únor příštího roku se proměnil v herní jatka, odkud některé tituly nevyjdou bez úhony
-
AC mam rad, postupne hraju vsechny dily - ale nepristupuju na vyderacskou hru Ubisoftu a kupuju az po uvedeni na Steamu. Vzhledem k tomu, ze tam neni ani Mirage mam tak 2-3 roky k dobru.
Awoved me zatim nechava zcela chladnym, stejne jako ostatni hry ze seznamu.
Ani KCD2 asi nebude “day 1 koupe”, to uz proste s hrami nedelam. Ale rozhodne je mym favoritem.
Cenova politika tvurcu her + jejich neschopnost vydavat hry s plnym obsahem a v odpovidajici technicke kvalite znamena, ze vetsinu her kupuju vice jak rok od vydani se slevou 40-60%, nekdy cekam i dele.
-
-
Hodně štěstí s 2-3 roky k dobru, protože Ubisoft už oznámil návrat k vydávání svých her na steamu v den vydání.
-
U většiny a zejména velkých her tam kde je tuna DLC to dělám taky, třeba Anno 1800 jsem kupoval až když bylo jasné, že další sezona nebude protože jeli stylem že sice měli complete edition občas i ve slevě, ale pokud ji člověk koupil před vydáním další sezony, tak už si ji pak musel dokoupit zvlášť, přesto že ji časem integrovali do balíčku pro nově kupující. Cities skylines a hry od paradoxu jedině přes humble bundle kde se občas objeví za 20-25e téměř kompletní. Nicméně mám i pár early access her, kdy mi přišlo fajn podpořit menší studio a nakonec to vyšlo i levněji, protože před vydáním 1.0 zvedali cenu a třeba factorio myslím ani do slevy nešlo.
-
-
Mas pravdu. Par early access titulu mam v balicku, ale takove, u kterych je davno jasna kvalita (Valheim, Manor Lords,…) nebo chci podporit vyvoj (Palylithic 🇨🇿).
-
-
Tak zrovna Manor Lords je věc, kde jsem se unáhlil, dal na ohlasy a to je snad jediné kde jsem se zatím spálil, protože je to zatím v dost špatném stavu. Je to prostě okrajový žánr a mohlo mne napadnout, že taková pozornost přitáhne spoustu lidí pro které je to první hra z žánru a tak to pro ně je asi super a dost to zkreslí zpětnou vazbu, ale pokud člověk hrál Ostriv, FF, Songs of Syx, atd. tak Manor Lords po grafické stránce sice super, ale herně je to strašně povrchní a podle toho jak hloupě jsou navrženy klíčové mechaniky to moc vylepšit nepůjde, pokud to celé nepřekopají. Už to, že od dema po vydání EA se toho moc nezměnilo.
Nicméně jinak vždy čekám minimálně rok a tam co vyšlo nebo se ještě tvoří je na dobré cestě. Satisfactory, Factorio, Derail Valley, Workers&Resoureces, Farthest Frontier, Captain of Industry, Dyson Sphere Program, Green Hell, Timberborn.
-
-
-
-
Ve skutečnosti by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby mělo KCD na steamdb výrazně vyšší concurrent čísla než ACS. Ubisoft si dost brutálně zkazil reputaci a i Star Wars Outlaws propadly - a Star Wars je krapet větší značka než Asscreed.
Warhorse maj naopak reputaci (u hráčů) celkem skvělou a KCD je must play pro většinu RPG pozitivních lidí. Spousta lidí na to čeká 6 let jako na smilování. Zatímco Asscreed Ubi sází jak baťa cvičky a lidi jsou toho přehraný. Nemluvě o tom že hrát za afričana v japonsku taky dost lidí odrazuje. Ale stejně by mě nepřekvapilo, kdyby Warhorse třeba vydání KCD2 přesunuli o týden dřív. Larian to taky kvůli Starfieldu udělal (dokonce o měsíc) a bylo to vnímáno pozitivně (a že si BG3 se Starfieldem vytře zádel tehdy Larian nemohl vědět).
Awoved je ale celkem bez šance mi přijde. To by měli odložit.
-
-
ass creed pobavil :DD
-
KCD je naprosta okrajovka oproti cemukoli co vyda Ubisoft.
-
-
ten Ubisoft, jehož akcie hledají nové dno s každou nově vydanou hrou, protože je to propadák?
-
-
Bohužel přesně ten Ubisoft, někteří hráči či spíše příležitostní hráči jsou schopni koupit si sebevětší výkal jenom protože je zrovna trendy - ostatně to je taky důvod proč se například série FIFA od EA stále dobře prodává. Podobné je to s hrami od Ubi, realita není pěkná, ale tak to bohužel holt je. Osobně taky nechci vidět že se vyvíjí stále dokola ty téměř instantně splácaný s®ance pokaždé s trochu jiným odstínem, ale nic nenadělám.
-
"s každou nově vydanou hrou, protože je to propadák?"
No (před)poslední díl AC Mirage prodal 5 mil kopií za první 4 měsíce.
Odhady prodejů SW Outlaws jsou taky někdo okolo 5 mil prodaných kopií.
Tvoje definice propadáku je trochu divná. Většina lidí považuje 5 mil prodaných kopií za akceptovatelný výsledek. Zaplatí to náklady a něco na tom vyděláš.
Samozřejmě že by se každému líbilo vydělat víc peněz, ale tak dlouho dokud jsou v černých číslech, tak to nemůžeš označit za "propadák".
Spíš by se to mělo označit za "zklamání", protože tam byl potencionál udělat mnohem lepší a prodávanější hry.
-
-
nemůžeš srovnávat náklady na provoz kolosu jako je Ubi a Warhorse. Třeba teď Satisfactory prodalo s 1.0 přes milion a v rámci žánru a velikosti firmy je to obrovský úspěch. U Ubi je 5 mil prostě málo.
-
-
No tak samozřejmě, všechno je to relativní.
-
-
Je to propadák....SW se očekávalo díky síle značky +10, Mirage má nejhorší prodeje z novodobých AC. Takže opět, propadák a už dva měsíce po uvedení byl v akci.
-
-
Zkus si přečíst definici slov.
Když se prodá 5 mil kopií hry, tak to není "propadák". Je to jenom "zklamání".
Aby to to byl propadák, tak by se muselo prodat minimum kopií her. Třeba nula nebo jenom pár (desítek či stovek) tisíc.
-
-
Reakce na příspěvek:
Je to propadák...finanční....SW se náklady na vývoj a marketing odhadují na 250-400 miliónů....5 miliónů prodaných kopií nezaplatí ani náklady.....
-
-
Reakce na příspěvek:
Jo, ale ty čísla jsou jenom odhady. Věštění z koule.
Chápu, že ti to udělá radost, kdyby to mělo masivní náklady a ty by se nezaplatily. Já spíš očekávám, že to bude někde na hraně "breaking even".
-
-
-
-
-
Presne tak i proti tomu Ubisoftu jehoz akcie hledaji dno, je to naprosta okrajovka.
-
-
Okrajovka kterou si koupilo 6 milionů lidí (víc než AC Mirage) a dalších X milionů hrálo na gamepassu a EGS giveawayi. Okrajovka jejíž trailery maj podobný počty shlédnutí jako trailery AssCreed Shadows (2.4M vs 1.8M). Tak určitě.
-
-
Hahaha KCD prodalo mozna 6M kopii, ale trvalo jim to 7let :D Tahle cisla maji Assassini v prumeru za 4 mesice.
Za dobu KCD vysly 4 ACS..takze to je tak 40M prodanych kopii vs 6M :DD
-
-
Který AC to ma v prumeru za 4 mesice? Ani nejlepe prodavany AC v historii Valhalla nemel takova cisla, tak nelzi.
-
-
Protoze prodeje udavaji po cca 4 mesicich - napr. Mirage vysel v rijnu a v lednu mel mit 5M hrajicich hracu.
To same se tyka ostatnich Assassinu...nikoho nezajimaji prodeje po roce od vydani.
-
-
Reakce na příspěvek:
Čísla 5 miliónů hrajících hráčů neznamenají 5 miliónů prodaných kopií, když je daná hra i na jejich předplatitelské služce. K tomu si připočíst, že udávaných 250 miliónů v tržbách v lednu 2024 je včetně mikrotransakcí. Pak i to, že už v prosinci měla hra 30% slevu a to úspěšné hry fakt nepotřebují dva měsíce po vydání:)
-
-
-
Reakce na příspěvek:
Necháme tě při tom:) Ubisoft jede masivně z kopce dolů a tohle AC je jeho defacto poslední záchrana. Ale podle stavu internetu, youtube atd. to bude ještě větší pr**er než poslední SW. To, co meleš platilo možná před 6 lety, ale za tu dobu se zájem komunity o AC a KCD krapet změnil a byť má pořád AC náskok, tak není nikterak zásadní.
A mimochodem u něj se očekávaly tržby 10+
-
-
-
-
-
-
-
-
Mno, zrovna další generické AC doufám že alespoň pro České hráče nebude konkurencí KCD dvojce. Jestli ano, tak je něco vážně špatně 😅
jak jsem se těšil na Avowed, tak po prvních ukázkách gameplaye na Gamescomu, můj zájem dost polevil 🥲 Horší bude jestli odsunou Stalkera na únor 😂
-
Tak u mě je to už dopředu jasný, zálusk mám hlavně na Avowed, další v pořadí bude Civka a až to všechno dohraju, tak už snad KC bude opatchovaný. Takže je to vlastně v pohodě :)
-
Odpověď je ne, KCD 2 má vlastní sektu hráčů.
-
Takže po přečtení článku jsem v klidu. Vychází jedna zajímavá hra a to KCD2. Ještě možná ta civilizace, ale tam nevidím moc hráčský průnik. Ostatní byl patrně joke od pisálka.
-
-
Jakože když to tebe nezajímá, tak to nezajímá nikoho? Nebo se nějak tebou řídí vkus, respektive prodeje? Mě třeba moc nezajímá KCD2 a v únoru určitě sáhnu po něčem jiném. A i průnik tam je, protože je spousta multižánrových hráčů, kteří mají jen jeden volný čas nebo jednu otevřenou peněženku.
-
Souhlas také čekám na KCD2 zbytek mě nezajímá.
-
-
Možná to zní trochu bláznivě, ale není možný, že by Warhorse posunuli datum vydání naopak na o něco dřívější termín? Měl jsem z toho trochu pocit ze z toho podzimu 2024, což byl asi původní termín vydání, vycouvali spis prave kvůli konkurenci, která oznámila release data až po nich.
-
-
To mě taky napadlo. Lariani to udělali stejně kvůli Starfieldu. Otázkou je, jestli stihnou opravit všechny bugy. Podle ohlasů z Gamesconu (kde určitě prezentovali odladěnější úsek), je jich tam ještě fůra (ale v BG3 jich tak na vydání dost zůstalo).
-
-
Tohle jsou všechno doslova lehké váhy proti Monster Hunter. Poslední díl prodal 25 milionů, takže obě hry lituji, pokud půjdou proti MH.
-
-
Otázka je, jak se střetávají cílovky a zrovna tady imho nějaký extrémní střet nebude. Navíc ono taky záleží, který titul vyjde první.
-
Rise prodal 15 milionu:) Navic MH je porad primarne asijsky trh i podle Capconu.
-
-
Myslíš asi Capcom. Jinak můžeš mi dohledat tvoje tvrzení, že Monster Hunter je v současnosti primárně pro asijský trh.
-
-
Jako poslední myslíš Rise?
-
-
samozřejmě myslím World. Rise vyšel prvně jen na Swich a až po letech byl portovám na PC a pak teprve na ostatní konzole. Poslední velký MH je World a ten prodal 25 milionů.
-
-
Nechci spekulovat o o tom, kdo si koho namaže v únoru na chleba, ale myslím si, že zrovna AC i MH si kupce najde. Ty komunity jsou kolem těch her velké. Ale z pohledu hráče je za mě Monster Hunter top top a já určitě prvně půjdu do něj. :-)
-
-
-
-
Tak trochu zamakat a vydat prekvapive o mesic driv ;-) navic ze usetri za marketing ;-) jeste ze ty firmy neridim.
-
Ustoupi jen ten, kdo svemu titulu uplne moc neveri. Ale osobne si myslim, ze ten prekryv hracu neni u jednotlivych titulu tak velky (snad krome KCD a Avowed), aby se jakykoliv z nich musel trast o nedostatek prizne v dlouhodobejsim horizontu, pokud bude dana hra opravdu dobra.