Přejít na výpis diskuzí
Urbanismus, léčba stresu, vojenský výcvik - hry ovlivňují realitu na celou řadu způsobů
20.8.2016 | Ladislav Loukota
24 příspěvků
-
Učit dějepis pomocí Civilization III? To už mi vhodnější přijde ve stejném roce vyšlá Europa Universalis II.
-
-
taky by mě zajímalo co má společeného civilizace s historií :D
to jako že zimbabwe má jadernou bombu zatímco v usa jen muškety :D -
-
Tak naučíš se vládce, hlavní města, zeměpisně rozmístění, divy světa a když rozklikneš Civpedii tak i detaily, třeba že Ragnar zemřel vhozením do hadí jámy si pamatuju díky civce *1*
-
-
Jo, zapamatuje si jednoho, navíc většinou už světoznámého, vládce. Pak bude mít hodně hrubou představu o rozmístění kontinentů a měst. Bude si myslet, že divů světa je víc než těch sedm ze starověku a jako perličku se dozví his. nevěrohodnou informaci o nevěrohodné postavě. To je super taková výuka. *15*
-
No jo, jenže si člověk zapamatuje, že Japonsko je ve Skandinávii a velkou čínskou zeď postavili Němci. *1*
-
-
a že Gandhí ze všeho nejvíc na světě miluje atomovky *1*
mě třeba první Civka naučila spoustu věcí, ale to byl rok 1992 a bylo mi 8 (první hra, u které jsem propařil celou noc, láska na celý život :)) , pak učitelka koukala, když jsem věděl že Chammurapi byl vládcem Babylonské říše apod. Ale pro dospělýho člověka a v době kdy máš tolik informací na dosah ruky díky internetu jsou informace z Civilizace dost povrchní, dokud nedojde na otázku "vyjmenujte 7 divů světa" v tom mají hráči Civilizace vždycky výhodu *1* -
-
Dokud nezačnou jmenovat Eiffelovku, Notre Dame a Alcatraz.
-
-
-
-
Pravda, to už by bylo mnohem přínosnější studovat historii na základě kampaní z Age of Empires II.
-
-
Vybrali jí hlavně kvůli přístupnosti a encyklopedii. Europa je akurátnější, autentičtější, ale o dost víc hard core a ve škole s omezeným trváním výuky nemáte čas na to všechny do toho hodiny dostávat. Ono i výsledek nebyla kdo ví jaká znalost faktů, ale spíš souvislostí. *9*
-
-
Souvislostí? Ty zjistili z čeho? Než taková povrchní pomůcka, tak raději žádná. Ostatně celý ten experiment skončil nezdarem. Což se dalo čekat.
EDIT: Souvislost chápu například ve znalosti faktorů rozpadu Římské říše, než jen znalost roku jejího zániku a jména posledního císaře, jak bývá v našem školském systému zvykem. Tenhle typ souvislostí mi Civilizace dá? Nevím, proto se ptám. -
-
Já ten původní změnil, protože jsme cítil, že nemá žádnou informační hodnotu a nechci vyznívat vyloženě negativně. *4* A mezitím si už na něj stačil reagovat...
Vůči Civilizaci nejsem zahořklý, jen prostě nevidím smysl s ní v hodinách dějepisu (nebo nějaké občanské výchovy) ztrácet čas. Nevím, jak je tomu v USA, ale tady ten čas není zrovna nafukovací a kolikrát se látka ani nestačí za ten školní rok probrat celá (kolika se poštěstilo, že děják neskončil druhou světovou?). Prostě mi to nepřijde přínosné.
Ale pozor, pokud by to bylo formou domácího úkolu od nějakého pokrokového učitele, aby žáci doma při hraní splnili to a to, tak jsem za. Místo napsání eseje splnit nějaký achievement? Proč ne?
*15* Sice nevím, jak by to v praxi fungovalo, ale alespoň by byl prostor z té hry vymáčknout maximum. Stejně si ale myslím, to co jsem napsal na začátku. Že se najdou daleko lepší kandidáti jako pomůcky pro učivo. -
Tak především ten původní názor vyznival trochu jinak, než si to přepsal, ale hlavně mi i z ostatních příspěvků případne že jsi vůči civce nějaký zahořklý... *3*
-
Já snad napsat svůj názor na to, že edukační potenciál naopak v tomhle směru nemá, snad nemůžu? A že to hrotím? Sorry, že v diskusi oponuju, no. *15*
-
Tebe někdo zprznil obalem od civilizace, že to tak hrotíš? Nic z ní nedělám jen píšu svůj názor na její možný edukační potenciál, nic vic... *3*
-
V tomhle mi přijde využití hry zbytečné. Takové informace se žáci dozví rychleji třeba z nějaké powerpointové prezentace nebo dokumentárního pořadu cíleného na mladší publikum. A patrně o dost podrobněji. Informace získané z Civky budou tak povrchní, že by se to nanejvýš uplatnilo někde na prvním stupni. Samozřejmě třeba existují nějaké modifikace, takže kdo ví. Naopak co bych třeba bral všema deseti by bylo využití Assassin's Creed, hlavně od dvojky dál, jako učební pomůcku. Jeho modely významných památek patrně nemají obdobu. Stejně tak až snad někdy vyjde Kingdom Come, tak by bylo dobré, kdyby se v hodinách českého středověku využilo. De facto je to obdoba návštěvy nějakého his. skansenu.
-
Souvislosti ve smyslu pochopení toho jak se obecně vyvíjelo lidstvo a co k tomu bylo třeba, třeba jak funguje otrokářský systém, nebo proč je tak důležité vzdělávání. Ostatně ve spoustě zemí se dějepis vyučuje v širším kontextu občanské vychovy, pro kterou je Civilizace docela vhodný nástroj.
-
-
-
-
-
-
Na můj vkus až moc lidí kolem mě má na hry vesměs negativní pohled jako na něco zbytečného, něco, co vytváří z dětí agresivní kreatury, dementy a tlusté koule. Tu a tam se pokusím vysvětlovat, že hry nejsou vždy špatné a snažím se to někdy dokazovat na příkladech. Problémem samozřejmě je, že opravdu velká část her je fakt naprosto dementní, zbytečně agresivní a násilné. To pak člověku fakt stěžuje snahu vysvětlit, že hry nejsou obecně špatné.
Řada pozitiv her se zmiňuje pořád dokola, ale jedna se docela často opomíjí. Hry i podle mých osobních zkušeností mohou být velmi pozitivní pro těžce nemocné lidi, včetně lidí smrtelně nemocných. Tito lidé často jen čekají v nějakém zařízení na smrt, nebo dochází jako ovečky na různou "léčbu" a jinak je jejich život mnohdy prázdný a naplněný obavami. Příbuzní a přátelé se chovají všelijak a člověk nemůže moc nějak chodit se bavit mezi lidi. V takovou chvíli může nastoupit hry. Hry podle mých zkušeností docela efektivně mohou odreagovat, zlepšit náladu, odpoutat pozornost mimo černé myšlenky. Navíc ve hře lze dosáhnout nějakého "úspěchu" poměrně rychle, takže i člověk v podstatě bez budoucnosti, který už reálně bohužel nemá čeho dosáhnout, může svou touhu něčeho dosahovat naplnit aspoň ve hrách. -
Konkrétně u Cities dodnes nechápu na jakém principu funguje turismus. Můžu mít třeba čtyři budovy úrovně pět a stejně přijede maximálně tisíc turistů a lodí pravidelně přijíždí kolem padesáti turistů. Není to úsměvné?
-
-
To s tim spatnym fungovanim turizmu a temi lodemi je spusobeno spatne nastavenym hernim casen a spatnim spawnovanim dopravnich prostredku, ktere do mesta prijizdi z okoli.
-
Mě spíš trošku štve, že řidiči nejspíš moc neřeší výhodnost zvolený trasy a prostě jedou tou zřejmě nejkratší, i kdyby to měla bejt ucpaná polní cesta. To jim pak člověk může postavit nádhernej obchvat kolem města, aby se z ropných vrtů dostali do kamenictví během chvilky, ale stejně se jich většina bude cpát přes ucpaný centrum :D
To mi pak chvíli trvalo zjistit, že jde alespoň nastavit zákaz kamionový dopravy pro jednotlivý čtvrti,ale menší dodávky a tisíce osobáků jsou stejně schopný to ucpat, ač jim všude jezdí autobusy a metro zadarmo :D -
-
Ja mam zase zkusenost, ze obchvat vyuziva hodne lidi. Asi to bude spis tim postavit obchvat v tom smeru kudy lidi skutecne jezdi. Stejne je to u linek MHD. O o pet dobre navrzenych autobusovych linek dokaze doprave ulehcit vic nez 20 spatne umistenych stanic metra.
-
-
No je pravda, že když člověk trochu zapřemejšlí, tak to pak pomocí vyhlášek, jednosměrek a případně prostě silnic navedených trochu jinudy, aby se tam nedostali ti, co nemaj, dá udělat. Zrovna včera jsem dořešil zácpy a teď zase musím řešit neopodstatněnej úbytek pracovní síly :D
-
-
-
-
Mě na C:S hrozně štve dopravní situace. Vždycky, když má moje město cca 30-40 000 obyvatel, začnou se ucpávat dálnice. Ovšem ne moje, ale ty příjezdové z prostoru mimo mapu, takže já s tím nemůžu nic dělat. Na dálnici se utvoří kolona klidně přes celou mapu.
-
-
musíš ji uvolnit více sjezdy
-