Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Pilgrim66
    Neni žádnej boj mezi SC a Elite, už jenom proto, že sám Chris Roberts na hlavní stránce Star Citizenu vyzval k podpoře Elitu...
    • Není, Elite naopak vydalo 4 videa kde je Braben s Robertsem...
      Já jsem podpořil obě hry a těším se na návrat vesmírných simulátorů... navíc tu je Limit theory a pár dalších projektů, které se krčí ve stínu úspěchu a pokořených rekordů Star Citizena a Elite:Dangerous.
  • Nechápu, co pořád kdo řeší, které studio by mělo, nebo nemělo dávat věci na Kickstarter. Vždyť je to o lidech, na co přispějí. Kickstarter dává velkým studiím možnost udělat AAA titul libovolné tématiky a libovolné hratelnosti a náročnosti aniž by jim do toho kecal vydavatel. Na tohle hráči čekali dlouho, na návrat starých dobrých hardcore her.
    • to si jen někteří myslí, že když má člověk vyděláno, musí si to zaplatit ze svého... a pokud jde o (ne)slavného molynoje, platí to dvojnásob
      • čímž jsem zároveň chtěl upozornit na Lukášův objev čtení francouzských příjmení... odseděl jsem si 4 roky francouzštiny natvrdo a molynoj mi trhá uši

        http://www.youtube.com/watch?v=uIquSXcw4oE

        děkuji
        • risa2000
          Otázkou zůstává, zda se to čte anglicky, protože to je angličan, nebo francouzsky, protože to je patrně francouzské příjmení. Každopádně souhlasím s tím, že se to čte jinak. Na druhou stranou, podle toho, jak hoši v podcastu zápasí s angličtinou bych to nehrotil.
          • osobně bych to díky mé základní znalosti FR vyslovil "molynó", ale konec konců tomu jazyku stejně prd rozumím, každopádně když jsem uslyšel poprvé molynoj, vzpomněl jsem si na dišanrd, to bylo taky fajn
            • risa2000
              "ó" na konci by spíš odpovídalo koncovce "eaux", např. ve slově moulineaux [mulinó]. Tady bych se spíš klonil k tomu potlačenému e, jak píše Chumbaba. Podobně jako deux, veux, peux, atd.
            • tak ještě jinak, tohle mi zní asi nejlépe http://www.howjsay.com/index.php?word=molyneux&submit=Submit
            • Nevím, odkud se bere "molinó", já bych koncovku "eux" četl jako ve slově dvě, tj. "deux" a to rozhodně není [o:]. Jinak podle videí na youtubu to vyslovují "anglicky", tedy "molinjú". Viz např. http://www.youtube.com/watch?v=Hi6pI3tfpI4. Takže bych se držel "anglické" výslovnosti.
  • 25 lodí je celkem málo. Na to jak má být ta hra veliká.
    • walltar
      No tak doufejme, že časem přibudou ... taky v budoucnu s příchodem přistávání na planetách přibudou i interiéry lodí ... pokud by hra měla moc lodí tak by ty interiéry nikdy nedodělali. Nevím jak bude fungovat damage model, ale vymodelovat poškození pro všechny lodě taky něco zabere ... když se podíváš ny ten koncept s vytrhanýma vnitřnostma tak sou ty modely celkově náročnější.

      Taky sem zapoměl ... 25 jen v případě, že se dostanou na 1,5M jinak jenom 15lodí. Je to pravděpodobné, že se tam dostanou ale 100% jisté to není.
      • Brrrrr haltuj, ked povies A tak povedz aj B, tu hovori ze ak 1.5 mega nedosiahnu tak to neznamena ze tie veci nebudu, ale ze budu neskor :) http://youtu.be/aL2_oa_5D8A?t=5m1s
        • walltar
          To video vyšlo potom co sem tohle napsal .... 19:47 mě došel mail o tom updejtu.
          Nejsem jasnovidec tak sem to nemohl v té době napsat.
          • A toto video vyslo 14. decembra, staci? :) http://youtu.be/EM0Gcl7iUM8?t=5m25s
  • walltar
    Musím říct, že sem se v průběhu kampaně bál, že to nedají. Přispěl sem jak na tohle tak na space citizen protože vesmírných simulátorů není nikdy dost a že jich poslední dobou moc nebylo.
  • Ano. Kickstarter. Velký fenomén poslední doby. Naděje pro talentované nezávislé tvůrce, jež by svět jen těžko odhalil. Jen mi dělá starosti otázka: Co se stane, až se dostane do prodeje první vlna her fundovaných přes Kickstarter a fanoušci - investoři zjistí, že hra nenaplňuje jejich často velice naivní představy? Neupadnou potom takové projekty v nemilost a nakonec i v zapomnění? Nebudou se potom lidé skrz prsty dívat i na samotný Kickstarter a projekty jemu podobné?
    • Tohle je holt otázka, ale jestli to dopadne tak, že aspoň polovina z nich dopadne dobře, tak to potom asi EA, Ubi a další budou mít pěkně krušný časy (jako ještě horší než dnes).
    • walltar
      Tomu se nikdy nedá vyhnout ... Buď to bude obrovský úspěch a kickstarter se ještě víc rozjede a nebo to bude propadák a celá ta herní sekce zase utichne. Třeba ty Hw a ostatní sekce budou držet zájem o kickstarter. Hlavní je neslibovat nic u čeho si člověk není jistý, že to je schopný splnit a dát lidem co nejvíc informací, aby si nevysnili něco co ve hře prostě nebude ... i když tomu nejde zabránit.

      Pokud navíc budou vývojáři komunikovat s fanoušky v průběhu vývoje a poslouchat jejich feedback tak je možné, že se dočkáme zajímavých her. O tu komunikaci se trošku bojím ... přece jenom ti velcí vývojáři, kteří vyrazili na kickstarter jsou zvyklí komunikovat s lidma trošku jinak a přes PR oddělení což v indie komunitě nejde.

      Každopádně pokud něco na kickstarter dáš, tak nezapomeň napsat i někam sem ... já radši dám prachy na indei hru než je dávat EA a jim podobným na špatné konzolové porty.
      • Nelze nesouhlasit. A právě z těch fanouškovských snů mám největší obavy. Každý si může představit něco docela jiného. Jak se ale zavděčit všem? Pokud vydám projekt, jehož vývoj byl hrazen "běžnou" cestou a netrefím se tomu kterému hráči do vkusu, "nic" se neděje - on si hru prostě nekoupí. Jenže když ten hráč na vývoj hry přispěl něčím z vlastní kapsy, tvoří to dle mého názoru jakýsi závazek. Stejně tak vůči všem ostatním, kteří na vývoj nějak přispěli.
        • walltar
          Tohle je problém i u indie her mimo kickstarter ... když člověk sleduje fóra některých her tak se najde celkem dost lidí, kteří si sou schopní i krátký tweet vyložit jako něco úplně jiného ... a to rozjede obrovskou debatu u které půlka lidí píše svoja názory jako fakt což je celkem problém ... navíc indie hry nemají takové pokrytí v médiích takže je dost lidí koupí právě kvůli takovým diskuzím na fórech.
          • Jistě. Pokud si však vývoj investuji z vlastní kapsy, nejsem povinen nikomu nic vysvětlovat ani přizpůsobovat. Jiná věc samozřejmě je, že tento přístup potenciálně ohrožuje prodeje. Když mi však vývoj zaplatí hráči, nemají potom právo požadovat, aby hra vypadala právě podle jejich představ? Rozumný člověk si jistě uvědomí, že je to nesmysl. Co ale ti ostatní? Co ti, kteří to nepochopí?
            • walltar
              Takoví po prvním projektu na který dají peníze zatratí kickstarter tak jako tak ... to sou lidi, kterým se asi ani nedá zavděčit. Nevím jak to je u těch velkých projektů, ale poslední dobou píšu na fórech Sui Generis, která taky uspěla na kickstarteru a nikdo takový se tam zatím nevyskytl. Dokonce vývojáži sou tam hodně aktivní s reagují na posty a odpovídají na otázky. Takže já bych řekl, že u menších projektů takových lidí zase tolik nebude ... ale nemusím mít pravdu protože na moc fór her z kickstarteru nechodím.
      • Paulcz
        Ona tam funguje dost velká míra autoregulace, ten systém je fér. Projekty nejsou anonymní. Maximálně to donutí lidi přicházet s lepšíma projektama a to je pro všechny jen dobře.
        • walltar
          No autoregulace můž začít fungovat až vyjdou nějaké větší projekty ... navíc u lidí co dělají první hru nemáš ani mimokickstarterovské informace. Každopádně kickstarter pro menši projekty bude asi fungovat vždycky ... na to nepotřebuješ takovou masu lidí, ale ty veliké projekty které chcou víc než půl milionu dolarů můžou zkrachovat na tom, že ty první velké hry co výjdou nebudou stát za nic a lidi z kickstarteru odejdou.
    • A proc ti to dela starost? Jestli projektum posilas penize, tak nemusis, je to dobrovolne. Nebo jsi majitel kickstarteru? Tve starosti bych opravdu chtel mit.
      • Ano, peníze jsem již na dva projekty poslal. Ne, nejsem majitelem Kickstarteru. Starosti mi to však dělá z jiného důvodu. Jako nezávislý vývojář bych ve velice blízké budoucnosti na tento server rád umístil svůj projekt, avšak poslední dobou ve mne hlodají jisté pochybnosti, zdali je to dobrý nápad. To je celé.

        A že by jsi se mnou chtěl sdílet mé starosti? Zkus na nějaké projekty také přispět, případně vytvoř svůj projekt a směle do toho!
        • gree.kmd
          Jsem docela rad, ze takhle nesmysleji vsichni, protoze bychom nemeli urcite nic, ... takhle mame mozna neco *4*
        • Paulcz
          Tomu se říká paranoia *1*
    • To sa dozvieme tak za dva roky.
  • jindra.veliky
    tak jestli veliky studia nemaj vyuzivat kickstarter, protoze maji znamosti v oboru, tak by games.cz nemela vybirat ctenarsky prispevky, protoze spadaji pod cele tiscali *1*
    • Kua Jindro, pamatuju jak tě každej mínuskoval. Ale čoveče, ty ses vyvinul a tohle je dobrej postřeh ;)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit