Přejít na výpis diskuzí

V živém přenosu se dozvíte, jak mocná je AI od DeepMind ve StarCraftu II

24.1.2019 19:11
Patrik Hajda 6 příspěvků

DeepMind je oddělení Googlu (dříve samostatná firma), které se zabývá vývojem umělé inteligence v herním prostředí. Tvůrci ji nejprve aplikovali na historické kousky jako Pong od Atari a zdigitalizované Go, ale před pár lety se rozhodli pokročit s výzkumem o pořádný kus dopředu a vystavili svou AI zkoušce...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tuco

    https://deepmind.com/blog/alphastar-mastering-real-time-strategy-game-starcraft-ii/


    Jestli toto někdo přeloží a vysvětlí, klobouk dolů.

  • uher

    ...uvědomí si sám sebe v 2:14 východního času... lidé dostanou strach... v panice ho zkusí vypnout...

  • exmaxx

    Hodne dobry, diky redakci za tip. Video stoji za zkouknuti cely vcetne casti, kde vysvetlujou, jak se AI uci a jak potom vnima bojiste a na zaklade ceho se rozhoduje. Super!😍

  • tuco

    Pecka. Jeden z týmu DeepMind to přirovnal k utkání Kasparova s Deep Blue nebo Sedola (hra Go) s AplhaGo. MaNa řekl, že se i něco přiučil. 40k diváků na Twtich.  

  • R_o_w

    Zajimave, na video bohuzel nezbyva cas, tak (alibisticky :) ) doufam ze nekdo z redakce kouka a shrne to do clanku. :)

    • Ja bych to shrnul asi takto. Je to pecka. Je videt, ze ma AI jeste co se ucit a nektere jeji rozhodnuti pusobi smesne. Verim romu, ze k prezentaci si vybrali hry, ktere byly necim zajimave a ukazovaly AI v lepsim svetle. Ale skutecne, ac hrala AI zvlastne, porazila i hrace MANA coz je tak druhy az treti nejleposi Protoss v evrope. Nejdele trenovany AI agent ma udajne natrenovano 200 let hry. Vzhledem tomu, jak je hra komplexni, verim, ze az to bude treba 1000 let, bude to jeste vyrazne lepsi. Navic zatim hraje jen za jednu rasu, tedy Protoss vs Protoss. Jinak AI ma udajne urcite spozdeni a vykona prekvapive malo akci - tedy zhruba na urovni lidskeho profi hrace 250-500 APM. Nicmene logicky, vsechny akce dela naprosto presne a dokonale nacasovane. Dokaze dokonale mikrovat jednotky (zranene posilat mimo dotstrel, velmi presna kontrola kazde jednotky individualne), takze se ji uz ted zadny lidsky hrac nevyrovna. Problem bych jeste videl ve vyuziti terenu, ukazovali jen jednu mapu a i tam mela AI problem si uvedomit, ze kdyz posle armadu skrz uzkou rampu nahoru, hrozi jeji rozpuleni a naproste rozdrceni... na druhou stranu, priste uz tuhle chybu udelat nemusi a navic v dane hre i pres ni AI vyhrala:)


      Celkove mi prijdou ty neuronove site dost kontroverzni. Nikdo vlastne nevi, jak to funguje... Clovek strovil neco, co sam nevi, jak poradne funguje. Hleda idealni reseni, ale jake kroky k tomu provede ani vyvojari netusi.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit