Vše, co víme o Kingdom Come: Deliverance 2
-
Prozatim vime, ze uz stredoveci kovari chodili k barberovi :D :D
-
Všechno supr a samozřejmě se těším. Jen je škoda že nezbyli peníze na dětské postavy. Je to zkrátka divné, že děti v Kutné Hoře nebudou 😉 V jedničce chápu, že rozpočet na to nebyl, ale tady... V hrách jako Zaklínač, Cyberpunk... děti jsou a je to prostě přirozenější. A v KCD extra má být vše podle středověké reality, že ano... Tohle prostě nepůjde ani okecat a nijak obejít. Prostě středověk bez dětí.
-
-
Za mě jsem si vůbec nevšiml, že v 1 nebyly děti. Úplně mi to bylo jedno, takže že nebudou ve 2 je naprosto v pořádku. Zbytečně další vývoj, jiná výška dětí a tím pádem i interakce s okolím. Zbytečné programování, které mohou udělat jinde
-
Tak celkově děti nebo zvířata nejsou v plno hrách. A je to hlavně z etického důvodu. Aby jsi je zkrátka nemohl vraždit a nebo aby nebyli sami svědci nějaký vraždy, kdy jim před očima třeba vymlátíš celou rodinu. Zkrátka plno lidi by zase řvalo, že je to neetické dávat do takový hry dětské postavy.
V Kingdom Come můžeš útočit na všechny postavy (vyjma těch příběhových). Mohli dát pár příběhových dětských postav, ale zase by to bylo divní v tom, že po samotným světě by moc dětí neběhalo.
Za mě osobně je to správný přístup - nedat tam děti.
-
-
Zrovna ten etický problém by z větší části vyřešil jednoduchý skript, který by zkontroloval, jestli tě během útoku na civilistu nevidí nějaké dítě a kdyby ano, tak by Jindra prohlásil něco ve stylu: "Přece nebudu stejný jako ti, co mi vyvraždili rodinu," a útok by neprovedl. Stejně nějak podobně při některých akcích reaguje, takže by to ani nepůsobilo blbě.
Nicméně rozpočtové problémy chápu.
-
-
To sice ano, ale přestav si, že na tebe zrovna někdo útočí a ty se nemůžeš bránit protože kolem tebe chodí dítě. Třeba když někde kradeš a odhalí tě stráž a ty před ní budeš utíkat, ale neutečeš a dojde na boj. To by museli ošetřit i plno dalších věcí. Zkrátka by toho bylo tolik, že by museli pozměnit dost mechanik samostný hry. Já si myslím, že dětské postavy zkrátka za to tolik nestojí a samotná hratelnost by tím akorát utrpěla.
-
-
Banditi tě do vesnic nepronásledujou. Můžeš je tam nahnat, když před tebou utíkají, ale pak útok na ně není obrana. Navíc jsou to záporáci, takže to není stejná situace, jako když dítěti vraždíš rodinu a mohlo by to být povolené. Děti by mimo vesnice nechodily kvůli banditům stejně jako naprostá většina ostatních lidí. Pocestní mají úplně jiné skripty než vesničani.
Strážím se můžeš vzdát a přijmout trest (i když ten mechanismus někdy nefunguje). A taky to není vysloveně vražda neozbrojeného civilisty, ale souboj, takže i tohle by se dalo povolit, pokud stráž zaútočí první.
Ve Skyrimu je sice dětí jen pár, ale zas tak moc se to neřeší. Jen je nejde zabít, hotovo. Podle mě jsou to jen zástupné důvody a prostě se nechtěli zdlouhavě patlat s vývojem nového typu civilistů s extra modelem, extra animacemi a extra skripty.
-
-
-
-
Bylo by hezký je tam mít, ale je s tím tolik práce že by ten manpower nebyl k dispozici na jiný a tipl bych pro většinu lidí důležitější aspekty. V jedničce mi děcka nijak nechyběla, prostě to beru tak že jsou zavřený doma :)
V Zaklínači to jde snadněji, Geralt nemá vůbec možnost útočit na civily.
A v Cyberpunku ty děcka taky nic dobrýho nepřinesla, jeden zmenšenej character model sdílenejch všema s podivně velkou hlavou a nulovým vlivem na cokoliv.
-
-
Tak manpower.... Prostě by tam pobíhalo místo 10 dospělejch jen 7 dospělých a 3 děti. A nic by dělat nemuseli. Prostě by BYLI. A kdyby byl i nějaký quest týkající se dětí, tak jedině dobře. No co už. Musí něco přidat do trojky 👍
EDIT: jo manpower vývojářů myslíš, tak asi jo no. Nevím jak je obtížné vymodelovat děcka
-
-
Doporučuju podívat na rozhovor s Viktorem Bocanem (mám dojem) kde o absenci dětí mluví, těch problémů s tím spojených je hodně, není to jen o vymodelování pár postav.
-
No, vymodelovat děcka není složitější než vymodelovat jinou postavu, ale není to tak, že bys jen změnil velikost modelu a přeskinoval ho, jako se to dělá u většiny nepříběhových postav (možná i spousty příběhových). Extra model, extra motion capture pro všechny akce, co může dělat (aby to vypadalo rozumně), extra skripty... Není to zrovna zadarmo a Třetí Zaklínač i Cyberpunk měly mnohem větší rozpočet.
Samozřejmě by se mi to líbilo a atmosféru by to vytáhlo o dost výš. Středověk bez dětí vypadá divně (v Cyberpunku by to tolik nevadilo), ale co se dá dělat.
Na jedničce mi možná víc vadilo to, že vzhled postav často neodpovídal věku, který měly mít. Primárně Jindra a jeho vrstevníci vypadají nejmíň na 25 a přitom podle příběhu a toho, jak se k nim ostatní chovají, by jim mělo být spíš 16 (řekněme 18, aby z toho nebyly problémy se zákonem).
-
-
-
-
Do doby než jsem hrál Kcd1, byly moje nejoblíbenější hry Skyrim a Witcher3, ale Kcd mi ukázalo, že jdou dělat velice kvalitní open world rpg a nejsou to fantasy a že jsem si musel počkat, než mne Kcd odměnilo za mou trpělivost a naučil jsem se souborový systém a ten pocit, kdy jsem poprvé vyhrál rytířský turnaj... No na Kcd2 se neskutečně těším.
-
-
Osobně to mám stejný. Udělali prostě dobrý RPG, kde je strašně dobrej pocit z toho jak se ta postava vyvíjí. Na začátku je to prostě flákač, v podstatě dítě. Na konci je to chlap.
Existuje k tomu nějaká podobně dobrá alternativa? Bez fantasy prvků? Myslim, že ne...
Na dvojku se těším jako prase. Jen se jako ostatní obavam toho stavu po vydání. Ale za me, i kdyby vydali jen pokračování příběhu a zůstalo to jak to je, tak budu spokojen.
Jen si budu muset zvykat na Henryho, jak je nějakej starší 😆
-
-
jednoduche riesenie.... nekupovat po vydani. Ak clovek ma nejake to sebaovladanie, nie je problem vydrzat do momentu, kedy vyvojari urobia hru hratelnu. Hral som kcd1 pred rokom ( uznavam ,ze netreba cakat zasa tak dlho ) na series s a bol som prekvapeny ako fajne ta hra ide. Za cely cas mozno 2 bugy, uplne smiesne a nepodstatne a vyzmykal som z tej hry 60-70 hodin casu.
-
-
-
Nejočekávanější hra roku, jednička byla geniální dílo. Snad jen STALKER 2 mám podobně vysoko.
Ale nepřekvapilo by mě kdyby to nakonec vyšlo v únoru (třeba 13. jako jednička), 2024 má dost přetlak.
-
-
geniální? Rly? Hra, která má i špatně rok, kdy se události staly? Nechtěl jsi říci třeba imerzivní? Zábávná? Rozumíš slovu geniální?
-
-
Nerozumies mu zjavne ty. Rovnako ako tvoja zaslepenost nechape ze kazdy ma na hry ine kriteria...pre niekoho je genialna hra, ktora ma komplexne systemy, combat a velky doraz na imerziu, pre niekoho nahananie otaznikov, lisiek, vtakov ci cervenych skrvn po mape s combatom na bezhlave spamovanie 3 tlacitok... kazdy nech si oznaci za "genialne" co uzna za vhodne. Dnes si kazdy internetovy "hrac" mysli ze ma monopol na pravdu a ze jeho pohlad na hry je ten jediny spravny.
-
No nevím, jak změna skutečného historického roku na rok fiktivní má mít vliv na to, jestli to někdo považuje za "geniální" ?? Fiktivní nebo skutečný letopočet na tom nic nemění.
Sice slovo "geniální" je dost silné slovo, ale asi nezná lepší slovíčka. 🙂
-
Jo, je geniální, díky za optání
-
-
Geniální? No nevím, bavila mě a rád si zahraji dvojku, ale technický stav nebyl úplně ideální. Vávra sliboval zázrak a ten se nekonal.
Děj 8, mechaniky a hratelnost 8(Dane jdi se sejvovicí do), soubojový systém 10, optimalizace 8, QA(hledání chyb atd) 6. Celkově bych tomu dal tak 8,5(ale jak bych slyšel názory Vávry tak půl bod uberu 😀
-
-
Na jednu stranu to geniální je (pěkné questy, prostředí, některé mechanismy jako vrstvení zbroje a v zásadě i souboják...) a jindy to zas působí neuvěřitelně tupě (především reakce postav, ale třeba i zvěře).
-
Mě to taky přišlo geniální. I ta Sejvovice, to byl super nápad. Ono to šlo uložit i bez Sejvovice při vypínání. Ale jinak Sejvovice se dala koupit u každého obchodníka za nějakých 100 grošů, někde i méně. Na začátku sice člověk moc peněz neměl, ale po pár hodinách hraní jsem už měl tisíce grošů a finance jsem neřešil. Končil jsem hru asi s 80 tisíci a Sejvovice plný inventář.
Dala se i velmi snadno uvařit, pokud jsi nechtěl utrácet a sbíral bylinky.
Osobně doufám, že přidají Sejvovici i do dvojky.
-
-
Ten nápad by byl dobrej, když by se na to dal ospolehnout. Když zapneš hru a zjistíš že poslední ruční sejv ze sejvovice je corrupted a že hra z nějakého důvodu neukládala při spaní ve mlýně (tak jak slibovala v rámci tutoriálu) a že tedy poslední funkční uložená pozice je 6 hodin stará, tak je to fakt dost na prd.
Takže teoreticky - super nápad.
Prakticky - gamebreaking katastrofa.
Hře jsem zkoušel dát tři šance a rozehrál ji třikrát. Ani jednou jsem ji nedohrál právě kvůli potížím se sejvama.
-
-
Aha, to pak jo. Já takový problémy na PC neměl. Vím, že snad když jsem to hrál poprvé chvíli po vydání, tak se mi snad hra jednou sama vypla a pak jsem musel opakovat asi 2 hodiny hraní, což mě tehdy taky naštvalo. Tehdy jsem to nedohrál, ani nevím proč. Pak jsem to rozehrál po letech znova, když vyšel ten dabing. Tak komplet hru, včetně DLC a tam byl ten průchod bez sebemenšího problému. Samozřejmně občas člověk narazazil na drobné bugy, který jsou ale i v opěvovaném The Witcher 3 a asi i v každý jiný hře. Ale nikdy mi to už nerozbilo hru.
-
-
Uložení při vypnutí v původní verzi nebylo, musel jsi ukládat při spánku nebo sejvovicí, i když jsi jen chtěl vypnout hru kvůli jiným povinnostem. Doplnili to tam až po stížnostech a to zase tak, že je to snadno exploitovatelné (jen musíš hru pro load z té pozice restartovat).
Ano, v pokročilejší části hry na to máš fůru peněz nebo možností ji uvařit a taky spoustu míst, kde se dá vyspat, ale ze začátku to je pěkně otravné.
-
-
Já to hrál rok po vydání, čekal jsem na všechny DLC (a hardcore mode). Technickej stav byl už v pohodě, pár kosmetickejch prkotin za 200 hodin hraní. Za mě děj 9, mechaniky a hratelnost 10 (sejvovice super, imerze s hardcore modem geniální), soubojový systém 8 (souboják potřebuje upravit lock-on), optimalizace 9 (60fps celou hru bez problému), QA 8 (po tom roce už prostě v pohodě).
-
-