Vydavatelství Private Division riskuje a nevyplácí se mu to. Pro hráče je to ale dobře
-
Před pár lety bych si asi na malou inovativnost her stěžoval, ale dneska dělá hry kde kdo a díky tomu je opravdu z čeho vybírat a člověk se tak nemusí omezit na předražené naleštěné recykláty převlečené do jiného kabátu, které vycházejí každou chvíli.
Nicméně i indie scéna má svoje specifika. Jednak těch her je tolik, že je to často hledání jehly v plné žumpě, ale dobrých je v záplavě pochybných klonů pomálu. Další problém je, že tvůrci dost často neodhadnou svoje schopnosti a zůstane jen u slibů. Vývoj se táhne roky, technický stav hry je špatný a zdárné dokončení v nedohlednu. Nicméně pořád to dává slušnou šanci, těm kdo tiše čekají na spasitele, když jejich oblíbená herní serie už je v propadlišti dějin nebo jsou její poslední hry po vlnách "inovací" daleko horší než starší díly. Myslím, že minimálně tady už se ukázalo, že není tak složité zjistit po čem je dlouho hlad, kde je komunita dlouhodobě nespokojená a jít tam prakticky na jistotu. Pěkný příklad je třeba SimCity vs Cities Skyline nebo Frontier, který po RollerCoaster Tycoon 3 udělali vlastní pokračování, když se na ně Atari vybodlo a nechalo značku pohřbít, když si na pokračování najali levnější garážovku, protože přeci "vsadili na jistotu" a pak honem honem vydali nějakou šíleně rozbitou alfu, jen aby stihli být první před Planet Coaster a alespoň pár chudáků to koupilo. A těch serií je už poměrně dost, které by zasloužili podobný převrat. Čekám kdy někdo natrhne půlky The Sims, tam je hodně znát, že nemají konkurenci a jestli 5 pojede ve stejných kolejích co 4, tak to ani nebude tak těžké překonat. Stačí vzít to nejlepší z 1-4, dobrou podporu modů a myslím, že mají vyděláno.
-
Pro hráče není dobře, když vydavatel riskuje a nevyplácí se mu to. Pro hráče je dobře, když vydavatel riskuje a vyplácí se mu to.