Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Humankind byl assasin s opicema. Herni principy uplne stejne jak v AC jen jinak pojmenovane. Arogantni Patrice celkem narazil protoze mu lidi na tu jeho masirku s tim jak je ta hra prevratna neskocili. 


    Jinak s tou indie zumpou souhlas. Problem je totiz v tom ze vyvazit mechaniky hrani je sakra tezky takze i kdyz se hra tvari jak je super, pri hrani clovek zaplace. Za mne treba aktualni pripad Dark Devotion nebo S&s. Oboje ma byt dark souls ve 2d. Problem je v tom ze vyladit souls hru je velkej problem a pro studio kde to delaji dva lidi nemozne. Pak se jeste rozhodnpu implementovat nejaky novy “osvezujici” napad ktery nikde jinde nebyl aby byli originalni a na svete je hra ktera nebavi ale nasira. Nerekneme hracovi nic, at si na vsechno prijde metodou pokus omyl a jeste pridame par designovych lahudek jako skoky do tmy a propasi atd. A to jsou obe hry o kterych se mluvi nebomluvilo. Pak existuje asi stodvacetsedumbambilionu indie her o kterych nestekne ani pes. A nekdy je to velka skoda.

    • Bumtaratabumbumbum

      Dark Devotion jsem ještě nehrál, tak to nemůžu hodnotit, nicméně Salt&Sanctuary je fantastická věc. Hru jsem prošel asi 4x nebo 5x a hrozně se mi líbila. Frustrovaný jsem z toho nebyl vůbec (o nic víc než u kterékoliv jiné soulslike/metroidvanie). Nějak jsem nepochytil, co té hře vlastně vyčítáš.

    • Mne zase teď zklamal Project Hospital. Ze začátku fajn, ale jak člověk hrál dýl a nemocnice rostla, tak bylo okatější, že vůbec nepřemýšleli nad tím, že by AI musela něco rozhodovat. Celé to "funguje" podle těch nejprimitivnějších skriptů. Chová se to pak značně nelogicky, pacienti kolabují, pokud je nepřevzmete a nestaráte se pomalu o každého, diagnostická AI = skript který jen retězí vyšetření podle pevně dané posloupnosti, což u jednodušších nemocí funguje dobře, ale pokud má nemoc málo symptomů, tak většinou pacient zkolabuje dřív, než AI zjistí co mu je. Navíc hromadu věcí si hra dělá sama a není ani nástroj, jak to spravovat (pacient kolabuje, ale všichni doktoři jsou na kafi, prázdná recpce, kde čeká 2h pacient až vykrvácí, protože všechny 3 recepční někde courají). Nemá to ani základní správu směny jako třeba rimworld, takže si klidně všichni naráz odskočí na oběd. A to se ještě řeší tím, že si "zarezervují" objekt (lednic) vzdušnou čarou nejblíž, a dokud tam nedojdou, tak si ten objekt nikdo jiný nezarezevuje a nemůže používat. Takže velká nemocnice a hodně personálu a všchni pak courají úplně nesmyslně sem a tam, protože skript, kterým řeší potřebu je zase strašně primitivní a nelze do toho nijak zasahovat, ani vyčlenit určité místnoti jen pro některý personál, ten může všude a nejde s tím nic dělat. Přitom by to jinak byla hrozně fajn hra, ale nedělám si iluze, že se to zlepší. Docela hodně .xml mají otevřených, takže jsem si to trochu upravil co se dalo, ale i z toho co jsem měl možnost vidět je kód strašně primitivní. Takže na zkušené vývojáře to vůbec nevypadá. Navíc co jsem googlil, tak hromadu zpětné vazby už dostali před 2 lety, kdy to vyšlo a stejně s tím moc nepohnuli, ale už udělali 3 DLC z toho jedno je lékárna a studovna - něco co mělo být už v základu, pitevna, která je nedomyšlená, protože nemá prakticky význam a další DLC jsou jen další oddělení, prakticky copy & paste s minimem nápadů. Ale jádro je pořád špatné a nic s ním nedělají. Konec konců před pár dny kompletně rozsekali hru updatem a během pár hodin udělali rollback a tím zase rozsekali savy, takže ještě potom hotfix... prostě moc dojem na mne borci neudělali.

  • Před pár lety bych si asi na malou inovativnost her stěžoval, ale dneska dělá hry kde kdo a díky tomu je opravdu z čeho vybírat a člověk se tak nemusí omezit na předražené naleštěné recykláty převlečené do jiného kabátu, které vycházejí každou chvíli.

    Nicméně i indie scéna má svoje specifika. Jednak těch her je tolik, že je to často hledání jehly v plné žumpě, ale dobrých je v záplavě pochybných klonů pomálu. Další problém je, že tvůrci dost často neodhadnou svoje schopnosti a zůstane jen u slibů. Vývoj se táhne roky, technický stav hry je špatný a zdárné dokončení v nedohlednu. Nicméně pořád to dává slušnou šanci, těm kdo tiše čekají na spasitele, když jejich oblíbená herní serie už je v propadlišti dějin nebo jsou její poslední hry po vlnách "inovací" daleko horší než starší díly. Myslím, že minimálně tady už se ukázalo, že není tak složité zjistit po čem je dlouho hlad, kde je komunita dlouhodobě nespokojená a jít tam prakticky na jistotu. Pěkný příklad je třeba SimCity vs Cities Skyline nebo Frontier, který po RollerCoaster Tycoon 3 udělali vlastní pokračování, když se na ně Atari vybodlo a nechalo značku pohřbít, když si na pokračování najali levnější garážovku, protože přeci "vsadili na jistotu" a pak honem honem vydali nějakou šíleně rozbitou alfu, jen aby stihli být první před Planet Coaster a alespoň pár chudáků to koupilo. A těch serií je už poměrně dost, které by zasloužili podobný převrat. Čekám kdy někdo natrhne půlky The Sims, tam je hodně znát, že nemají konkurenci a jestli 5 pojede ve stejných kolejích co 4, tak to ani nebude tak těžké překonat. Stačí vzít to nejlepší z 1-4, dobrou podporu modů a myslím, že mají vyděláno.

  • dworkin

    Pro hráče není dobře, když vydavatel riskuje a nevyplácí se mu to. Pro hráče je dobře, když vydavatel riskuje a vyplácí se mu to.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit