Přejít na výpis diskuzí

Vývojáři Miner Wars 2081 zveřejnili zdrojový kód hry

14.3.2013 20:16
Ladislav Loukota 21 příspěvků

Československý vesmírný projekt Miner Wars 2081 si připsal několik důležitých prvenství - jeho sandboxová hratelnost okouzlila nemalá kvanta hráčů, dostal se mezi smetánku Greenlightu a nyní navíc vychází vstříc komunitě a nabízí celý svůj zdrojový kód enginu VRAGE. Bratru 360 tisíc řádků je k dispozici...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Black_Hand
    taakze, po asi 15min dlouhem first time setupu (asi nejdelsi v zivote co jsem na steamu zazil). hra naskocila a ja skocil do dema. a z narustu vykonu mi spadla celist. hra se stala naprosto plynula, bez zaskubu. rozdil je opravdu neskutecny. zkusil jsem i extreme nastaveni grafiky a porad je hra vice nez hratelna. bohuzel asi po minute hrani na extreme hra spadla (log odeslan). a ted mi hra opet spadla, ale tentokrat na medium. dale mam problemy s neustalym problikavanim prvku levelu. traverzy, i cele mistnosti se objevuji a mizi (ze by spatne orezavani casti viditelne/neviditelne sceny?). za tim muze byt i cast nabyteho vykonu.

    souboje vypadaji trochu lip bez zaskubu, ale hloupe AI, ktere jenom dojede na misto odkud muze strilet po hraci a pak jen sedi na zadku a nic krome strelby nedela to porad kazi. s vulkanem jde jen malo ocekavat a rakety nejak vzrusujici na pouzivani taky nejsou. zkusil jsem Hard a vysledek je porad stejny. mohli by se aspon snazit uhybat strafovanim.

    jeste par mensich veci nakonec. chtelo by to trochu jasnejsi hlasku typu "toto je konec dema" a nikoli jen "star travel neni v demu". a mozna bych rad videl co mam ocekavat od tezby a sidequestu, protoze to asi bude dulezita soucast hry, ale demo ji vubec nepokryva. ma to byt trochu "MMO", takze bych necekal, ze by se autori bali toho, ze bych hral treba pul hodinku a udelal bych si rozumnou predstavu do ceho bych sel.
    • Preblikavanie objektov je nieco co uz reportovalo par uzivatelov - suvisi to s HW occlusion queries. NVIDIA karty serie 200 s tym maju problem. Neni mozne ze mate tiez 2xx ?

      Mimochodom, vo Video Options mame zaskrtavatko ktorym sa to da vypnut a uz to potom neblika, avsak trosku klesne FPS.
      • Black_Hand
        275 GTX :). occlusion queries jsem vypnul a slapalo to jak ma, sice nejaky dopad na FPS, ale porad je to rychlejsi, nez XNA verze.

        taky jsem si vsiml obrovskeho napisu "TADY KONCI OFICIALNI DEMO". takze to je taky vyresene.
        • Super, dik :)

          Prave sme jednu nvidiu 2xx objednali, tak dufam ze sa nam to na nej podari reprodukovat.
          • Black_Hand
            skoda akorat je, ze si porad nejsem jisty, jestli me miner wars budou bavit nebo ne. porad mi prijde, ze to co mi ukazalo demo a co jsem si o hre precetl je slabsi, nez descent. nevim jak moc bude zajimavy obchod, tezba atd. jsou tam nejake dobre projektilove zbrane? neco pred cim bych mohl uhybat a vyuzivat tak moznosti 6DOF? v descentu byla sranda koukat na vyhybajici se roboty a taky me bavila nutnost se vyhybat take. co koukam na wiki tak nevidim zadnou zbran, tak nevidim zadnou zbran, ktera by me lakala. a jak moc velky duraz je na obchod/tezbu? nevypada to, ze to bude neco jako serie X.

            je neco co by me melo presvedcit?

            jo a jeste neco. mam podezreni, ze loading se taky hodne zrychlil. ted to je <15 sekund. takze za to si taky zaslouzite poplacat po zadech :).
            • Black_Hand
              ok. diky. kdyz vezmu jaky byl boj v demu a jaky je vyber zbrani dle wikiny, tak to zatim nevidim :\. co se da delat. nicmene diky za info a celkovou aktivitu. to se cenni.
            • 95% hry je o bojovani, pribehu a kampani. Proste o tom ze idem stale dopredu a chcem to dohrat.

              Tazba a obchodovanie su vedlajsie a nepovinne cinnosti - kvoli nim by som MW urcite nekupoval.
  • sirWallace
    Ceskoslovensky projekt ma ceskou lokalizaci ve druhem velkem patchi..................
    • Lepsie neskor nez nikdy :-)
  • Black_Hand
    tykaji se zmeny i dema?
    • Ano, updatli sme aj demo, resp. vcera sme prvy krat vydali demo na Steame.
      Podpora modovania a zdrojaky su samozrejme len pre kupenu verziu hry.
      • Black_Hand
        super. ja totiz zapnul puvodni nainstalovanou verzi dema a nic se neupdatlo, takze jdu zkusit steamovou verzi. zajima me hlavne zmena XNA na cisty DX.
    • Demo zpravidla byva skoro cela hra, jen je v urcite casti zakazano pokracovat. http://en.wikipedia.org/wiki/Game_demo

      tedy i mody zpravidla funguji na demo. Jediny rozdil bych videl ve verzich. Demo se zpravidla neaktualizuje a verze hry se postupne zvysuje u cele originalni hry. Na coz nektere mody navazuji.
  • smajdal
    Pokud se této šance chytnou talentovaní modeři tak to může být ve výsledku geniální tah. A když ne, tak ne, nic tím ztratit už nemůžou.
  • Z nakeho duvodu me je tech vyvojaru spis lito nez ze bych to odsuzoval, je to krok smer k lidem co si hru koupili a nevbyli uplne spokojeni...co na to takove sim city 4 nebo 4hod singlplayeru v crysis 3...napriklad.
    • SimCity 4 byla ve své době parádní hra a je pořád.
    • Ja nevim, me to neprijde jako spatny napad a ani me neprijde, ze by me melo byt nekoho lito. Podle me je to jen dobry krok. TES serie sice nedavala zdrojaky, ale jedny z mala her vyuzivali modifikace jako dulezity prvek pro hru. Diky tomu se ta hra stava lepsi, a kazdy si tam najde neco, co se mu libi.
  • Priznam sa pre mna je to skor signal ze s tou hrou, resp. developerom neni vsetko v poriadku. Predsa len, aj ked sa to tvari ako Indie hra, vysla na steame, a pomerne nedavno. Komercne hry bezne nemaju takto skoro zdrojove kody dosstupne, a na modovatelnych enginoch ani neni potrebne mat cely engine dostupny v zdrojovych kodoch. Tak isto je zaujimave ze povodna hra vola vyvyjana pre XNA (asi chceli ist aj na XboxLive) a teraz po vydani po par mesiacoh to kompletne prepisali do DX ? Zvlastne. Skor sa mi zda, podla toho ako sa prezentovali, ze tu hru podporovala ich uzka komunita, o ktorej hovorili ze ju maju na svojich forach a ta jedina si tu hru kupila. Asi , mimo predpokladanej komunity, trzby z predaja alebo pocet predanych kusov, neni velky.
    • Nic s nami neni zle, proste sme zvedavi co komunita urobi so zdrojakmi. Mozno nic, mozno nieco. Fakt je ten, ze stratit co nemame, pretoze ludia co si nasu hru kupuju na Steame si ju budu kupovat aj nadalej, ich nejake zdrojaky nezaujimaju. Podobne ako ich nezaujimalo DRM a dalsie veci.
      • Nehladam ziadnu kospiraciu, len mi to prislo trochu zvlastne, a vyslovil som na to svoj nazor.
        Osobne si myslim ze asi sa toho moc s nimi neudeje.
    • I kdyby prodali jenom jeden kus, tak tobe to muze byt uplne jedno.
      Ale lidi proste za vsim musi hledat nejakou konspiraci. Tak patrej dal a nezapomen nam to rict.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit