Přejít na výpis diskuzí

Vzpomínáme: Counter-Strike přinesl dodnes nepřekonaný multiplayerový zážitek

8.11.2019 17:37
Ladislav Loukota 49 příspěvků

Čas od času někdo zapochybuje o tom, zdali jsou skutečně Half-Life 1 a 2 těmi nejvýznamnějšími střílečkami dějin. I kdyby však šlo o podprůměrné akce (což ani náhodou není pravda), počet modifikací, které z nich přímo vycházejí a které mnohdy zásadně pozměnily herní svět, by sám o sobě vystačil na historický...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • yeniczek

    Pocitace do kruhu, zatemnena okna a na karticce predplacenych XX hodin v herne z poslednich penez od babicky. Jo jo, to byly casy :) Nejdriv HL deathmatch a pak CSko. 

  • booczech

    Jak dříve bylo vše pěkně jednoduché a hráči se netříštili do desítek a stovek her. Na multiplayer prostě stačil Counter-Strike, Quake 3, Starcraft. :)

  • Johnny

    jak pro koho.. mě to třeba nějak nebralo. Nepřekonatelný zážitek ve mě zanechala Ultima Online

  • TheGGG

    a já to nikdy nehrál

  • Ve své době to byl průkopník "realistických stříleček" i když to z dnešního pohledu je spíš arkádovější záležitost, ale v době dooma a quaka to vedle Operace Flashpoint byl úkaz.

  • patr

    Nemam moc rad counterstrike.

    Hej, je tam paradna progamingova scena vybudovana rokmi. Ale ak chcem hrat 4fun, je to vazne brutalne stereotypne po tych rokoch. Vela znamych, kamaratov. Pozre na cod, pozre na battlefield, ghost recon hocico.  Aaa to je pcovina, idem hrat staru klasiku cs. Proste su uz na to chronicky zvyknuti a vsetko ostatne je blbost. Pritom nehravaju to profesionalne.

    Su ovela lepsie a modernejsie hry, inovativne herne mody ale progamingovo sa bude hrat stale cs lebo je to predsa counterstrike, preco by sme hrali nieco ine

    • vezmes cod...odstranis vsechny kraviny a nepotrebne veci, to co ti zustane vylepsis a mas z toho CS

      • patr

        Aha, tak si pusti novy modern warfare a counterstrike a zistis zasadny rozdiel.  

        CoD ma uplne iny styl, rychlejsi akcnejsi pohyb, mierenie cez mieridla, takticke otvaranie dveri, attachment system na zbraniach, killstreaky, perky, next gen grafika atd. To vsetko vytvara paradnu atmosferu, hlavne v cerstvom modern warfare a neposobi to zastaralo a neinovativne.

        Proste to lepsie vyzera aj pre divaka resp vedia spravit vacsiu show z toho,  staci si pozriet novospustenu Callofduty league ktora zacne od Januara. Pre progamingove ucely ma hra samozrejme vlastne nastavenia a niektore op veci su vypnute.   


        Vlastne si napisal to iste.  Pre zarytych cskarov je vsetko navyse kravina.  Oni nepotrebuju leanovat, ads, slidovat.  Proste pre nich je to uz prilis vela. Su zvyknuti na storocne cs, dust2 a inferno, preco by sa mali ucit nove mapy ???



        • Takticke otevirani dveri pobavilo:)

          • patr

            A hras to ?  V modoch na jeden zivot ako snd a cyberattack je to velakrat velmi ucinne ked trochu pootvoris dvere a cez ne sledujes.  Velakrat si ta ani nevsimnu.

            Cod neni len o team deathmatchi

        • nove CoD mam - je to bordel, kde pokud nemas ,,vlastni tym,, tak kazdy beha jak id..ot nekryje nikomu zada, strategie 0. Killstreaky attachmenty a perky jsou v takove hre prave ty kraviny, ktere z toho delaji tu nejprostodussi zabavu co existuje...hlavne, ze se nad tebe zavesi harrier a kosi to tam z kulometu. 


          a to nemluvim o tom nejvetsim nesmyslu na svete - automatickem dohealovani

          • patr

            Tak si das gunfight mod alebo mod na kola snd alebo cyber.  Vsak tam mas na vyber z modov aj bez killstreakov aj bez dohealovania.  Totalne pcoviny potom pises :)  tdm je uplne iny ako snd alebo ground wars alebo gunfight.


            Absolutne kecy

          • booczech

            V multiplayeru COD je automatické dohealovaní? :D

            • Nechci ti do toho kecat ale BF ma regeneraci už od prvního dílu.

        • ja_nic_nevim

          Na blbnutí může být MP CoD pro příležitostné hráče zajímavý, ale v tomhle žánru dnes vede R6S. To tu máme ještě pomalejší Insurgency. 

          CoD je zbesila bezmyslenkova akce, kde zbraně nemají žádné chování, žádný charakter. 

          Až CoD přijde s novým enginem a nabídne alespoň trochu fyziky, nedej bože znicitelne prostředí, zkus se zase ohlásit. 

          • patr

            Vsak toto cod ma novy engine plus nove chovani zbrani.  Ten recoil je znacny oproti arkadovejsim scifi dielom.  Kecy :)

          • ja_nic_nevim

            Ještě jsem po čase koukal na Tarkov, asi bych se tam mohl zase na chvíli vrátit. Zřejmě top, co se týká zpracování zbraní a gearu. 

            • Tarkov je pecka.  Ale na pomalý a opravdu opatrný / taktický gameplay mám náladu jen někdy. A máš pravdu - zbraně a jejich chování jsou v EfT přímo skvělý. 


              PUBG má ale taky moc dobře udělané zbraně a feel je z nich super (mám zkušenosti s reálnými zbraněmi). Zbytek hry už bohužel tak slavný není..

    • ja_nic_nevim

      Ano jsou novější a progresivnejsi hry. Ale CoD je pcovina na entou. 

      • patr

        Pcovina na ntou.  Tak ty si dobry trulo :D

        Ta znacka ma obrovsky progress na to ze vychadza kazdy rok. Od implementacie novych mechanik ktore prevzali vsetky fps hry ( kill cam, best play cam, deathchat) az po movement system, crossplay, attachment system atd

        Skus modern warfare.  Ten je naozaj inovativny aj v cod serii.  Taky gunplay, zvuky a atmosferu nema ziadna podobna hra. Oproti tomu vyzera cs ako joke. Hej, je to stara a kvalitna hra ale proti cod to je fakt ako joke.

        Kupis rtx 2080ti, spustis na tom cs go, tuknes si na celo.  Nejebe mi to trochu ? Toto na tom hw hram ???


        • ja_nic_nevim

          Pokud něco přišlo s revoluci pohybu hráče a úpravou zbraní, tak to byl Crysis wars, ne CoD

          Progress u CoD, to je pěkný vtip. Jediný, co se na ty hře mění, jsou detailnější textury. 

          Jediný hry, kde máš jakž takž slusnej dojem ze zbraně je právě Insurgency, Squad, Let hell loose... CoD má místo zbraní airsoftky. 

          • patr

            Ty vole. Si hral vobec modern warfare ?  Kazdy jeden co to hral mi povedal ze zbrane, gunplay a zvuky su paradne.  Ked sme hrali hardcore, jeden chalan to prirovnal k insirgency.  Opakujes dokola omletu frazu.  Modern warfare je naozaj diametralne odlisny od blackops, iw apod.  Zvuky v mw su paradne a zbrane davaju riadne supy, ziadne airsoftovky.   



    • radim.zaty

      A nemělo by to hraní být hlavně o tom, co koho baví? 

      Mě taky moderní MP FPS obecně neberou, ale CS 1.6 nebo CS Source si s chutí s kámošema na retro LAN party užiju. Už to tady v diskusi zmiňovali, že té hře nic nechybí a nic nepřebývá, to je její kouzlo.

      • patr

        Neviem, ja mam pocit ze aspon mojich znamych to ani moc nebavi, hraju to len zo zvyku.  Proste s tym vyrastli ked mali 15 rokov.

  • TIRsk

    Hraval som CSko od Betaverzie 2

    Osobne som najradsej spomynal na 1.3 verziu, kde sniperka vo vyskoku strielala presne na zamierene miesto. Proste Unreal style. Jaj dalo by sa rozpravat... lan party.

    A ked uz davate videjka tak za mna z 1.5 verzie :)

    Hard Clan - Die Hard

    https://www.youtube.com/watch?v=ZYT14fEF8Y8


    PS: videjko pozeram mam doma na disku od 8.11.2003 😎

    • Derp_1337

      Hard Clan - Die Hard ... hezké video.

      Škoda, že často v tom videu nejde o skill, ale prostě luck. Třeba když hráč zkouší náhodně na aztec střílet s AWP přes dveře, tak občas to musí vyjít a do něčeho se trefit... Podívaná hezká, ale video bych z toho lucku nedělal.

    • Rudy

      Jo taky jsme tenkrát byly z CSka celý zblblí a dokonce nahrávali i live-action videa, teda pokoušeli jsme se : D

      Pouze na vlastní nebezpeční ; )

      https://www.youtube.com/playlist?list=PL325ge6kE-VmN_HVPzAcdOS0r8aY6B5Yx

      • exmaxx

        Koukam, ze v ty dobre frcel i Matrix 😉

        Jinak jo, zblbli jsme byli vsichni. Me tehdy nejvic dostalo jedno live-action video, kde ten typek po kazdych dvou krocich vyskocil 😂 Classic.

  • SalemCZ

    Fragmovie byly v té době lepší https://www.youtube.com/watch?v=0sHMl9pkMec

  • Dakujem, za ozivenie spomienok. Ta hra sa stala tak popularna, ze u nas na dedine vacsina ani netusila, ze ide len o mod z Half-life, kedze hra cielila na realistickost. PC herne zazivali "golden age".  Otvaracie hodiny cez vikendy boli do 2.00 rana a vzdy bolo narvane. 

    Kedze domaci internet bola vzacnost a ten kto ho mal cez dial-up by sa nedoplatil tak clovek mal natiahnute kable cez vsetkych susedov.

    To co dokazali dva mody - CS 1.5/1.6 a Dota je az neuveritelne. Opat sa potvrdilo, ze ak je hra dobra a otvori sa komunite tak bude zit este desatrocia. To mnohe AAA tituly nevydrzia ani rok. Ale chapem, ze doba sa zmenila.

    • patr

      Cs sa veze na slave a komunite ktoru vybudoval ked vela znaciek ako cod, farcry, battlefield ani neexistovalo.

      To mas podobne ako s aplikaciami na telefonoch

       Ak ma google a apple rozsireny store a aplikacnu zakladnu, jeho konkurenti sa presadia velmi tazko hoci su aj lepsi


      • ja_nic_nevim

        Některé mody pro BF2 jsou živé i dnes a nevím, proč všude cpes to nudné causal CoDko pro děcka. 

        • patr

          Detske su tvoje komenty.  Preto lebo je to najvacsia fps znacka. S cim to mam porovnavat ? S tym najvacsim prepadakom ?

          Ty nechapes primitivny fakt. Mnohi sa chcu v hrach bavit a neriesit nejake ultra takticke a pomale postupy.  Ja nemam cas na nejake kraviny typu Tarkov apod. Cod je paradna zabava a show. Ak ludi bavi nhl a hokejova show tak im je absolutne ukradnuty nejaky nudny a takticky curling.

          Mody ako hq, dom a hardpoint su napinave, skore sa meni tak ako pri basketbale, velmi rychlo zo strany na stranu.

          Mody ako cyber a snd su napinave zas inak, pretoze hrac ma len jeden zivot, musia komunikovat a hrat timovo. Vznikaju paradne momenty 1vs4 ked sekundu pred koncom defusne bombu, ako v cs. Dalsia vec, battleroyale kapitola sama o sebe.  Tiez napinavy uplne z ineho uhla.


          Dam ti radu.  Pozri si zahajenie novej call of duty league 25 Januara a pochopis o com ta hra je..  je to show a nikoho netrapia pomale takticke postupy. Ludia sa chcu bavit, hry su o zabave.



  • uher

    A jak nám bylo dobře bez mikrotransakcí, placených skinů a bůhví čeho.

    Tehdy stačilo, že to byla prostě dobrá hra, ve které nic nechybělo ani nepřebývalo...

    Když jsem zapnul CSGO tak tam běhaly trdla se zbraněma  natřenýma na žluto (a to byly spíš ještě ty lepší případy) a vůbec mi celá hra přišla podivně metrosexuální.

    • patr

      Nechapem komu vadia tie mikrotransakcie  na cod na to stale pcuju.  Podla mna je super ze sa da grindovat free skiny apod a iny plateny obsah si zakupi kto chce. Ak su to kozmeticke itemy.


      Preco by mala byt rychla 5v5 hra hola a realisticka ?? Stale je to rychla videohra, tak nech tak aj vyzera. Na ultra realiaticky dojem su tu ine hry

    • Doba se změnila, ale cena her moc ne. Je prakticky skoro stejná. A náklady samozřejmě mnohem vyšší. Dřív byla místnost jen stěny, strop, podlaha a sem tam nějaká bedna nebo sud. To trvalo pár minut. Dnes to už neplatí. Aby se hra vydelala, musí se jí prodat faaakt hodně, nebo by se musela obstojně za mnohem vyšší cenu. A nebo mikrotransakce. A jinak, zrovna csgo bylo vyloženě ta směšný peníz, hra má skvělou podporu a tedy snad by se i slušelo si sem tam něco koupit, jako vyjádření podpory... 

      • ja_nic_nevim

        podpory... čekal bych teda bambilion map a ne, ze se furt po dvaceti letech bude hrát de dust a de dust2

        • No jo, to už je důvod, proč jsem nakonec přestal hrát všechny counter striky. Za to Valve úplně nemůže. Stačí kouknout, jak se snažili udělat jiný mapy, několikrát předělali ty staré a lidi hrají prostě dust... Proč ? Protože jsou hloupý, mají to naučené nazpaměť a pomalu ani jinou mapu hrát neumí. Úplně to stejné se děje v Left 4 Dead 2. Schválně si jděte pustit scavenge a gratuluji, jestli najdete jinou hru než "No Mercy - Rooftop". Hraje se jen to, protože lidi tu mapu maji mechanicky naučenou, zejména co se týče instakillů chargerem. Pokud se mi někdy podaří pak mapu změnit, tak najednou jim to nejde a odchází :D. Přesto ostatní mapy jsou super, jen nejsou tak jednoduché. 

        • Derp_1337

          Jak tady SalemCZ napsal, vskutku tam ty miliardy map jsou a v klidu je můžeš hrát, ale většina lidi preferují ty 3 oldschool mapy (dust, dust2, inferno), protože jsou velmi vybalancované a těžko najdeš něco lepšího.

          Pokud ty mapy nechceš hrát, tak je nehrej, serverů je dost. Dokonce najdeš hromady serverů, kde jsou oldschool mapy zakázané.

          • ja_nic_nevim

            Vybalancovane mapy.... tři tunely, vyber si kterým půjdeš. Druhý tvůj odstavec je úplně mimo, nevím z čeho jsi to vydedukoval. 

            Chápu že to někdo mastí z nostalgie. Jako mít kejvacku vedle R1, pro tu radost... 

            • Derp_1337

              Co ti vadí na těch "3 tunelech"?? Tady platí pravidlo, že v jednoduchosti je síla!

              Lidi hrajou "rychlé public hry", aby si zastříleli a nemuseli moc řešit kooperaci nebo taktický postup a v tom případě je jednoduchá mapa výhodou. Pokud očekáváš něco jiného tak nehraj rychlé hry a zvol jiný mód.


              A proč by měl být můj druhý odstavec mimo?? Serverů je CS:GO více než dost. Stačí umět vyhledávat a ne jenom kliknout na ekvivalent "hrát rychlou hru".

              Navíc kapitolou samou o sobě jsou komunitní servery. Na nich najdeš různé servery od "only dust2" nebo "no dust2" přes různé fun mapy (arms-race, různé co-op mapy a zombie módy, atd) až po různé aim (skill) mapy typu "awp_map".

              • ja_nic_nevim

                Reakce na příspěvek:

                Zase děláš to, co v předchozím odstavci. Nevím proč ty omezené podmínky hry vstahujes na mě? A ano, já rozumím že moje kamarády to u příležitostneho hraní uspokojí. Právě pro to, co jsi napsal. Ve výsledku je ta hra ale gamedesignem a komunitou dost omezená. 

        • SalemCZ

          Tak v GO točí mapy, ale řekl bych že ty mapy co ty zmiňuješ jsou spíš o komunitě, na 1,6 máš miliardu map, modu atd. ale lidi stejnak hrají Dust a inferno

    • Derp_1337

      Nádhera skinů v CS je v tom, že k hraní to vůbec nepotřebujete. Kdo to chce, zaplatí si, kdo nechce, ten může ignorovat okolo pobíhající dětičky.

      Navíc skiny jsou vypnuté v clan base zápasech, takže v (polo)profi scéně to taky nerozptyluje.


      PS:

      Pokud v tom vidíš něco metrosexuálního, tak mám pro tebe špatnou zprávu: měl by sis prostudovat, co to v psychologii znamená projekce a pak se nad svými výsledky pozorování zamyslet.

      • Femt0

        Řekl bych, že si to spíš ty, kdo má problém s chápaním významu projekce.

        • Derp_1337

          LOL

          Femto, nemluv o věcech, kterým nerozumíš.

          • Femt0

            Teď si názorně předvedl, co je skutečná projekce. Gratuluji.

          • clovicekO

            Tvoje reakce jsou totálně mimo mísu ...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit