Přejít na výpis diskuzí

Vzpomínáme: První Thief dal tvář stealth hratelnosti

30.11.2019 17:49
Ladislav Loukota 13 příspěvků

Většina her z 90. let hráče motivovala spíše k tomu, aby své oponenty co nejrychleji zmasakroval, než aby se jim vyhýbal. Thief: The Dark Project byl však odlišný. Mít před sebou rozsáhlou virtuální vilu plnou panáků, to jsme dobře znali – úkol uvnitř nezabít žádného z civilních pucfleků ovšem byla...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • jedna z mých srdcovek jednou za dloooouhej čas hraná, už hodněkrát, nevim kolikrát eště B)

  • TrentReznor

    Agenta 47 mám rád kvůli až filmové atmosféře. (Druhý díl s padrem a třetí díl kvůli opravdu temné atmosféře)   Ovšem co se týče hratelností nerad to říkám jak Sama Fishera nemusím tak v Blacklistu to byly hratelností opium a od okolního světa jsem byl zcela utlumenej a opravdu jsem si to užil.  

  • JohnnyLegend

    Mise ve vile capka plne optickych klamu povazuju za jeden z vrcholu game designu. Ta atmosfera, napeti, hra svetel a stinu v dobe, kdy dynamicke stinovani neexistovalo, moznost splhat na cokoliv atd. Nechapu, ze to po vic jak dvaceti letech nenaslo nastupce. Nektere mise v Dishonored 2 (mise ve vile vedatora plna robotu a pasti) se kvalite blizily, ale porad to nebylo prekonano.

    • Naprosto jsi to vystihl. 

  • Horst_Fuchs

    Je to docela smutný, ale za těch dvacet let od vydání dvojky jsem nenarazil na lepší stealthovku.

    Level design, atmosféra, systém ozvučení; bezkonkurenční. Trojka už byla slabší, no a ten novodobej byl totální průšvih, šel z disku už po druhý misi.

    Jediný co se tomu dneska propracovaností blíží je Hitman, ale ten už je hlavně o převlecích a plánování vražd.


    Opravdu je tohle tak okrajovej žánr, že nikdo nechce dělat pořádnej AAA stealth?

    • Corvus

      Dishonored na nejtěžší obtížnost + hrát neakčně?

      • ja_nic_nevim

        Jenže pravá stealth neodpustí akční postup. Tak jako právě zmíněný Splinter Cell. V tomhle drtivá většina her spolu s 47 selhává. Legrace s Dishonored je, že při akčním postupu hrou se z ní může stát hotový orchestr smrti, jako by z hráče byl samotný "Shrike". Dishonored funguje oběma směry.

        https://www.youtube.com/watch?v=zm0eUsf9lIE



      • Horst_Fuchs
        Dishonored byl fajn počin, hrál jsem to tenkrát načisto bez zabití na hard bez magie. Ale na můj vkus to blink možná až moc usnadňoval. A s magií to pak byla zase taková veselá akční řež.
        • dworkin

          Blink je taky magie, ne?

    • Nový deusové se nelíbily? Jsou to sice už taky starší kousky, ale za mě to jsou jedny z nejlepších stealth her, hrál jsem oba díly minimálně 5x a mám je raději než původního deuse, kde byla AI naprosto tragická. Poslední dobrá AAA stealth hra je asi Dishonored 2, hitmany nepočítám to je fakt spíš žánr sám pro sebe. Za úplně nejlepší stealth hru považuju Mark of the ninja, ale to nesplňuje požadavek na AAA a navíc je to 2d plošinovka. Thiefa 2 jsem kdysi když to byla novinka hrál, ale trojku mám radši, líp se hraje i dneska a občas se k ní vracím.

      • dworkin

        Já jsem hrál trojku, když vyšla, tehdy mě hrozně bavila (a třeba Robbing the Cradle považuju za jednu z nejlepších misí v Thiefovi vůbec), ale ta hra vůbec nezestárla dobře. Několikrát jsem ji zkusil znovu rozehrát, ale bez šance. Mj. otřesnej mouse lag na Windows 7 i 10. Škoda. Aspoň poslouchám soundtrack.

        Naopak Thiefa 2 jsem (s HD texture packem) dohrál znovu před několika hry a opět jsem se královsky bavil.

      • Horst_Fuchs

        Deus Ex je samozřejmě skvělá hra, ale čistej stealth to tak docela není, byť projít bez zabití hra umožňuje, a leveldesign má na úplně jiný úrovni než Thief II.

        Mark of the Ninja byl boží, akorát na druhý rozehrání mě to už nějak nebralo, vylepšenou edici si tak nejspíš nikdy nezahraju.

    • TheRKD

      Nejlepší hra ever! 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit